Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Te close met ex? Samen eten normaal?


IMI-x2 schreef op 27-03-2024 om 13:07:

[..]

Ook heel goed mogelijk.

Hoe pril is jullie relatie, Jenn?

9 maanden, schrijft ze. Dat vind ik niet meer pril, hoor!

En ben jij zijn eerste vriendin na de scheiding, Jenn?

IMI-x2 schreef op 27-03-2024 om 13:10:

[..]

9 maanden, schrijft ze. Dat vind ik niet meer pril, hoor!

Niet? Zo zie je maar hoe meningen uiteen kunnen lopen: ik vind 9 maanden echt heel pril.

Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb meestal zo'n 6 maanden aangehouden als proefperiode. Daarna konden we over en weer rustigaan kennismaken met de kinderen.
Wat zegt je vriend als je voorstelt een keer bij hem te komen eten (niet overnachten) wanneer de kinderen er zijn?

Persephone schreef op 27-03-2024 om 13:12:

[..]

Niet? Zo zie je maar hoe meningen uiteen kunnen lopen: ik vind 9 maanden echt heel pril.

Jenn is in elk geval bepaald niet een scharrel die hij twee weken of maanden geleden in een dronken bui uit de kroeg mee naar huis genomen heeft. 😉

JENN79

JENN79

27-03-2024 om 13:17 Topicstarter

ik ben zijn eerste  serieuze  vriendin idd. Wel scharrel gehad voor mij. 
Ik vind 9 mnd ook niet pril meer, in de niet kind weken zien we elkaar zo'n 5 x per week. 
Hij heeft zn kinderen wel foto van me laten zien en over me verteld.  We zijn nu aan t bedenken wat en wanneer een geschikte 1e kennismaking zou zijn. 

Moederkareltje schreef op 27-03-2024 om 13:22:

Hebben jullie al samenwoonplannen? Dan pas zou ik het serieus nemen als ex. Eerder kan het een kwarrel zijn ipv scharrel.

JENN79 schreef op 27-03-2024 om 13:17:

ik ben zijn eerste serieuze vriendin idd. Wel scharrel gehad voor mij.
Ik vind 9 mnd ook niet pril meer, in de niet kind weken zien we elkaar zo'n 5 x per week.
Hij heeft zn kinderen wel foto van me laten zien en over me verteld. We zijn nu aan t bedenken wat en wanneer een geschikte 1e kennismaking zou zijn.

De grote vraag is wat wil jij Jenn79. De kinderen zijn niet meer klein. Natuurlijk bij bijzondere gelegenheden is het normaal maar wekelijks als ex gezin samen. Je bent meer dan een scharrel. Zijn ex koos voor een gescheiden gezin. Heeft blijkbaar diep in haar hart spijt en je vriend vindt dit misschien nog wel fijn. Eis je plek op en kap met deze onzin van wekelijks eten. 

JENN79

JENN79

27-03-2024 om 13:27 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 27-03-2024 om 13:22:

Hebben jullie al samenwoonplannen? Dan pas zou ik het serieus nemen als ex. Eerder kan het een quarrel zijn ipv scharrel.

Nee. Maar ik wil de komende jaren ook niet samenwonen. Heel blij met mn eigen huisje na mijn eigen scheiding.  Ik sta niet te springen om met 2 pubers te gaan samenwonen. Dat houdt niet in dat een relatie dan niet serieus is. 

JENN79 schreef op 27-03-2024 om 13:17:

ik ben zijn eerste serieuze vriendin idd. Wel scharrel gehad voor mij.
Ik vind 9 mnd ook niet pril meer, in de niet kind weken zien we elkaar zo'n 5 x per week.
Hij heeft zn kinderen wel foto van me laten zien en over me verteld. We zijn nu aan t bedenken wat en wanneer een geschikte 1e kennismaking zou zijn.

Dat klinkt dan weer positief. Prik gewoon een dag, het is ook maar gewoon eten (dat doen ze elke dag) en even kennismaken he, maak het niet groter dan het is.

JENN79 schreef op 27-03-2024 om 13:27:

[..]

Nee. Maar ik wil de komende jaren ook niet samenwonen. Heel blij met mn eigen huisje na mijn eigen scheiding. Ik sta niet te springen om met 2 pubers te gaan samenwonen. Dat houdt niet in dat een relatie dan niet serieus is.

Ik bedoel meer dat de wegen minder of niet gekruist hoeven te worden dan, de wegen van ex en kinderen met jou. Ze kunnen je nu meer negeren als minder serieus.

JENN79

JENN79

27-03-2024 om 13:30 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 27-03-2024 om 13:25:

[..]

De grote vraag is wat wil jij Jenn79. De kinderen zijn niet meer klein. Natuurlijk bij bijzondere gelegenheden is het normaal maar wekelijks als ex gezin samen. Je bent meer dan een scharrel. Zijn ex koos voor een gescheiden gezin. Heeft blijkbaar diep in haar hart spijt en je vriend vindt dit misschien nog wel fijn. Eis je plek op en kap met deze onzin van wekelijks eten.

Ik weet niet of t spijt is want ze heeft zelf wel nieuwe vriend aan kinderen geïntroduceerd en gaat verder met haar leven.  Maar t is idd in mijn beleving onnodig veel contact al die wekelijkse etentjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.