Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wat is juist bij aankoop tijdens scheidingsproces?


JohanV76 schreef op 15-02-2024 om 08:57:

[..]

Dat zou voor mij voordelig zijn maar zo is het (voor haar) niet eerlijk. Ze betaalt al de helft omdat het van de gezamenlijke spaarrekening af gaat dus als de uitkoop dan ook nog 4200 minder zou worden betaalt ze volgens mij totaal 4200 + 2100 = 6300 voor de slaapbank dus dan kom je wel op 1,5x betalen.


[..]

Dit zijn 42.000 dubbeltjes

Jij bent echt de eerste persoon naast de mediator en mijn ex die dit volstrekt normaal lijken te vinden. Wellicht is dit bedrag peanuts voor jou maar ik vind het veel geld. Je hoeft ook echt geen medelijden met haar te hebben hoor. Ze krijgt al een flinke smak geld mee terwijl ik in een slecht onderhouden huis blijf wonen welke door de huidige woningmarkt een veel hogere marktwaarde heeft dan het in werkelijkheid (qua intrinsieke waarde en woongenot) waard is.


[..]

Het is nog niet ingediend. Hopelijk gebeurt dit begin Maart.


[..]

Duidelijk verhaal en precies zoals het is. Was ook erg frustrerend om daar bij de mediator te zitten en, hoewel ik 100% zeker wist dat het klopte wat ik zei, verward te worden door de mediator die op een gegeven moment ook claimde dat mijn ex de slaapbank 1,5x zou betalen terwijl dat niet zo is. Je zou verwachten dat je een mediator inschakelt om duidelijkheid te scheppen, niet om verwarring te zaaien.

Ze zouden gelijk hebben als zij van haar eigen geld die bank koopt en die bank vervolgens op het overzicht terecht komt. Dan betaalt ze 1,5 keer, want ze betaalt de volle mep om voor de helft eigenaar te worden. Als ze van gezamenlijk geld koopt, betaalt ze in feite maar de helft in eerste instantie, waarmee ze in feite ook voor de helft eigenaar wordt van de bank. 

Een mediator is een mediator en waarschijnlijk geen rekenkundig wonder. Bij dit soort dingen beste pen en papier bij de hand om het duidelijk te maken.

Vind verder ook niet dat je allerlei cadeautjes uit zou moeten delen. Niet elke tandenborstel hoeft op het overzicht, maar een bank van 4,2k die nota bene wordt gekocht nadat de scheiding al is ingezet, hoort er gewoon op. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.