Kinderopvang Kinderopvang

Kinderopvang

Lees ook op

Temu speelgoed op de opvang.


watertoren schreef op 30-03-2024 om 15:11:

Ik heb wel ervaring met Ali wat sieraden betreft en dat zijn alleen maar goede ervaringen. Mensen denken vaak dat ik hele dure sieraden draag maar dan zeg ik eerlijk dat het van Ali is. Bij Temu heb ik nog steeds mijn bedenkingen om daar te durven bestellen.

Wij bestellen helaas regelmatig bij Temu, omdat zij gewoon een veel ruimer aanbod hebben. Gaat altijd goed.

Laatst bijvoorbeeld een lamp die het niet deed, kan je gewoon aangeven, dan mag je gratis een nieuwe bestellen. De kosten van het product zijn lager dan de kosten van het terugsturen.

Dus ja, ergens is er iets mis in het productieproces, dat zo'n lage prijs mogelijk is.

Verzendtijd is daar inderdaad erg lang. Niet bepaald vandaag besteld morgen in huis. De paas spullen zijn al wel aangemeld voor verzending maar nog niet fysiek verzonden. Terwijl ze nog wel volop stunten met paas spullen. Dus ze houden zelf niet echt rekening met de verzendtijd in de marketing.

PapaRick schreef op 31-03-2024 om 03:30:

[..]

Dit wist je niet omdat ik me nog niet had voorgesteld op dit forum, maar ik leef volgens de filosofie "Leer leven met met dingen die je niet kan veranderen, maar verander de dingen waar je niet mee kan leven".

De stoffen die nu eenmaal in ons milieu zitten kan ik niks meer aan doen. Wat mijn kinderen wel en niet in hun mond kunnen stoppen kan ik wel een behoorlijk verschil in maken.

Wat de kinderen in China betreft maakt het geen moer uit of ik spullen rechtstreeks van de fabrikant koop of extra betaal voor tussenhandelaren die de doos een keer doorschuiven.

Gezien je reactie ga ik er maar vanuit dat je zelf ook het verschil niet gaat maken voor die kinderen in China. Anders had je wel aangedragen wat ik wel had kunnen doen voor die kinderen.

Tja als we allemaal zo denken gaan we inderdaad nooit het verschil maken. Ik eet geen dierlijke producten, niet omdat ik denk in mijn eentje een verschil kan maken, wel omdat ik wil bijdragen aan het verschil. 

Index224 schreef op 31-03-2024 om 10:29:

[..]

Tja als we allemaal zo denken gaan we inderdaad nooit het verschil maken. Ik eet geen dierlijke producten, niet omdat ik denk in mijn eentje een verschil kan maken, wel omdat ik wil bijdragen aan het verschil.

En hoe maakt dat verschil voor die kinderen in China? 

Omega schreef op 31-03-2024 om 07:36:

Tjongejonge, het lijkt wel een hobby hier op t forum om nieuwkomers zo snel mogelijk weer weg te jagen. En maar doorzagen, en maar doorzagen. Fijn dat TO zo genuanceerd antwoordt, en hopelijk komt hij hier nog eens terug!

Zeg dat! Wat een onprettig sfeertje hier meteen weer, bah. 

Index224 schreef op 31-03-2024 om 10:29:

[..]

Tja als we allemaal zo denken gaan we inderdaad nooit het verschil maken. Ik eet geen dierlijke producten, niet omdat ik denk in mijn eentje een verschil kan maken, wel omdat ik wil bijdragen aan het verschil.

Of je accepteert dat ieder zijn/haar eigen verschil maakt en eigen bijdrage heeft.

Ik weet niet of je vegaproducten eet, maar dan draag je ook niet echt bij.

Ik kan bv losgaan over maaltijd boxen die mensen nemen om bv "voedselverspilling tegen te gaan" en wat daarmee gemoeid is. (Ik doe het niet, maar even ter vergelijking.)

Ik ervaar de sfeer niet als vervelend of onprettig. Het voelt voor mij als een discussie met verschillende meningen. Er wordt toch niet 'op de man/vrouw'  gespeeld?

Ethische zaken kunnen toch gewoon benoemd worden én mensen kunnen daar anders over denken. Dat zie je in dit draadje. 

Blijkbaar voelen sommigen dat anders en vinden het wel onprettig. Waar zit dan dan in? Oprecht benieuwd🙂

TrefleQ schreef op 31-03-2024 om 12:29:

Ik ervaar de sfeer niet als vervelend of onprettig. Het voelt voor mij als een discussie met verschillende meningen. Er wordt toch niet 'op de man/vrouw' gespeeld?

Ethische zaken kunnen toch gewoon benoemd worden én mensen kunnen daar anders over denken. Dat zie je in dit draadje.

Blijkbaar voelen sommigen dat anders en vinden het wel onprettig. Waar zit dan dan in? Oprecht benieuwd🙂

De posts van Index224 doen anders best aanvallend en agressief aan

Dat lees ik dan anders. Ik lees bij haar dat haar motto is: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Anderen geven aan dat moraalridderachtig te vinden, want er zijn nog zoveel meer misstanden op andere gebieden.

Die discussie past mi wel bij de vraag van TO: klopt dat spul van Temu wel, is het wel veilig voor mijn kinderen? Nu, mogelijk niet dus. En zeker niet voor de kinderen die mogelijk betrokken zijn bij de productie. 

Dan kun je het natuurlijk wel gewoon aanschaffen als je wilt. 

TrefleQ schreef op 31-03-2024 om 12:58:

Dat lees ik dan anders. Ik lees bij haar dat haar motto is: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Anderen geven aan dat moraalridderachtig te vinden, want er zijn nog zoveel meer misstanden op andere gebieden.

Die discussie past mi wel bij de vraag van TO: klopt dat spul van Temu wel, is het wel veilig voor mijn kinderen? Nu, mogelijk niet dus. En zeker niet voor de kinderen die mogelijk betrokken zijn bij de productie.

Dan kun je het natuurlijk wel gewoon aanschaffen als je wilt.

Nou nee, zit op tel dus blijkbaar geen mogelijkheid om meerdere quotes in een post te zetten maar de toon van zijn/haar posts is niet erg aardig of constructief. Meer aanvallend en moraalridderachtig door even te vermelden wat hij/zij doet om een verschil te maken en meer blabla. 
Ik ben het eens met TO dat het geen drol uitmaakt of je nu direct daar bestelt of via een Nederlandse webwinkel die het ook daar vandaan heeft.  Heb laatst lange pincetten voor m'n aquariums besteld op Ali voor 15 euro die in NL webshops voor 55 euro worden aangeboden, zelfde set als op Ali. Kort gezegd als je leeft belast je de aarde, daar doe je niks tegen en natuurlijk kun je de moraalridder zijn die geen dierlijke producten eet maar waarschijnlijk wel gewoon een auto rijdt, kinderen wil of heeft, producten eet die we importeren of die speciaal geproduceerd moeten worden voor de niet dierlijke producten eters in Nederland, kleding koopt, medicijnen gebruikt enzovoort enzovoort

Als je zelf ook deze app hebt en gebruikt, dan zou ik elders niet beginnen over privacy.
Over veiligheid van dingen die kinderen in de mond stoppen heb je alsnog een punt en als er aanwijzingen zijn dat dat gevaar kan opleveren, dan zou een opvang daar iets mee moeten, nog los van alle andere bezwaren elders in de wereld. 

Overigens zou ik zelf geen lampen of elektra kopen dergelijke sites, maar ik heb nog nooit bij opvang/school/vrienden gevraagd waar ze dat soort dingen kopen en of dat wel veilig is. Is nogal ondoenlijk ook.

TrefleQ schreef op 31-03-2024 om 12:29:

Ik ervaar de sfeer niet als vervelend of onprettig. Het voelt voor mij als een discussie met verschillende meningen. Er wordt toch niet 'op de man/vrouw' gespeeld?

Ethische zaken kunnen toch gewoon benoemd worden én mensen kunnen daar anders over denken. Dat zie je in dit draadje.

Blijkbaar voelen sommigen dat anders en vinden het wel onprettig. Waar zit dan dan in? Oprecht benieuwd🙂

Open dan zelf een topic over het bestellen bij sites als Temu/Shein en Ali ipv hier offtopic daarover te blijven doorzagen!

Ontopic: ik zou het zeker melden bij de opvang, omdat het echt schadelijk kan zijn voor kinderen. 

Bananenbrood schreef op 30-03-2024 om 16:43:

[..]

Die CE-certificering wordt helaas ook ten onrechte op dingen geplaatst. Het label wordt een klein beetje aangepast waardoor het er op lijkt maar niet is, dan staat het zorgmanager voor China Export. Volgens mij heeft o.a. Arjen Lubach hier een uitzending over gemaakt.

China Export logo lijkt op de CE certificering maar is wel degelijk anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.