Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

17-09-2015 om 22:04

Aanmelddraadje voor OO-meeting


Carpoolen vanuit omgeving Den Haag

Ik kom uit omgeving Den Haag en kan ook best iemand meenemen!

Noet

Noet

23-11-2015 om 16:00

Engeltje

ik zie een pooltje ontstaan, ik kom ook uit die omgeving, en heb ook wel eens mensen in Leiden opgehaald.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2015 om 19:41

Held op sokken

Ik ben in een vreemde omgeving een held op sokken. Altijd weer die ongerustheid of ik een bus of tram wel kan vinden... vermoeiende eigenschap dus. Ik hoop daarom dat ik op het station met iemand of meer iemanden kan afspreken voor de rit of wandeling naar de locatie.

OV-fiets doe ik liever niet. Ik ga normaal ook niet meer op de fiets in de avond, laat staan in een 'vreemde' stad.

Tihama

Tihama

23-11-2015 om 20:13

Hulp

Fijn. Ik heb aanbod gekregen van Kenfan om te zoeken naar een goede locatie.

Ik loop momenteel een beetje om (erg druk op het werk en ingewikkelde problemen met pleegzoon), dus ik ben erg blij met deze hulp.

Puck

Puck

24-11-2015 om 10:59

Parkeren Maarssen

Ik schat in dat parkeren op zaterdagmiddag in Maarssen ook een probleem wordt. Station ligt bij winkelcentrum Bisonspoor dus ik verwacht dat daar ook veel auto's geparkeerd staan voor de shoppers.

Uitwijken naar Hilversum

De utrechtse binnenstad is op zaterdag heul errug druk. Ik heb vandaag eens voortgeborduurd op het idee van Ingrid, en Hilversum lijkt me een heel goed alternatief om de zaterdagse drukte van Utrecht en de parkeerproblemen te omzeilen. Ok, je moet overstappen, maar er gaat ieder kwartier een trein,en de reistijd neemt alleen voor de Utrechters noemenswaardig toe. En op het eerste gezicht zie ik zo al wat aardige eettentjes op Iens die gratis parkeerruimte in de buurt claimen. Wandelen a la Zaltbommel wordt wat koud in januari, maar misschien is het leuk met de liefhebbers vooraf naar Beeld en Geluid te gaan.

Hortensia

Hortensia

25-11-2015 om 09:26

Gratis en makkelijk parkeren in Hilversum?!?

Welke lokatie met gratis parkeren had je via Iens op het oog? Is dat wel in de buurt van één van de stations of komt daar nog een busreis achteraan?

Ik kom nog wel eens in Hilversum en op zaterdag parkeren is daar toch echt een dingetje op veel plaatsen, vooral in het centrum en winkelgebieden als de Gijsbrecht. En voor zover ik weet ook niet gratis. Wat aan de rand ligt en gratis is, is al snel vol.

Maar ik ben er als bewoner alweer een tijdje weg, dus ik laat me graag corrigeren

Puck

Puck

25-11-2015 om 16:09

Eind van de middag

Zijn er aan het eind van de middag nog steeds parkeerproblemen in Utrecht? Meeste mensen gaan dan toch alweer richting huis? Als het halverwege de middag gaat worden zal ik moeten afhaken, eerder dan 5 uur-half 6 zal voor mij niet lukken waarschijnlijk.

Tihama

Tihama

25-11-2015 om 22:31

Hilversum

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Hilversum op zaterdag erger vind met de auto dan Utrecht. De tarieven zijn ook niet echt veel lager.

Maar ik laat me graag leiden door een alternatief. Hilversum is in elk geval nog steeds redelijk centraal. Het zou overigens wel helpen als we een idee hebben voor wie de locatie qua vervoer echt een probleem vormt. Dan is het iets minder gokken waar we precies rekening mee moeten houden.

Dus: voor wie maakt het echt veel uit waar we uiteindelijk afspreken?

Puck

Puck

26-11-2015 om 09:42

voor mij niet

Ik kom met de auto dus maakt voor mij niet veel uit, zo'n P&R lijkt me best te doen. Of niet Hortensia, jij rijdt mee dus jouw mening is ook belangrijk.

voorkeur

Ik heb een sterke voorkeur voor Utrecht.

Katniss

Katniss

26-11-2015 om 10:08

Utrecht

Utrecht is wel het gezelligst, denk ik. En met die P&R zal toch ook wel lukken. Kunnen we daar dan afspreken, dan hoeven we niet alleen in de bus en 's avonds weer op dat parkeerterrein.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-11-2015 om 10:33

maakt mij niets uit

Utrecht of Hilversum: beide prima voor mij.

Maar aan het einde van de middag zal het met de drukte toch wel meevallen?? En drukte hoort er in een grote stad natuurlijk gewoon bij. Die P&R's staan (van wat ik er weet) echt niet afgeladen vol, daar kun je gewoon altijd je auto kwijt. Maar ook in de binnenstad zelf is er altijd wel ruimte in een parkeergarage. En het is toch niet erg als veel andere plekken bezet zijn? Je hebt maar 1 plek nodig voor je auto

Hortensia

Hortensia

26-11-2015 om 10:36

Wat Puck zegt

Ik ben bijrijder van Puck, ik vind zelf alles best als ik maar niet hoef af te wassen of kilometers moet lopen, dus ik voeg me volledig naar haar wensen

Maar Hilversum moest ik echt even noemen omdat ik weet dat het daar niet bepaald gratis parkeren is en al helemaal niet bij het station

Locatie centraal in afweging

Waar ik vooral naar gekeken heb was de locatie. Als je iets voor een groep zoekt spelen andere motieven een rol: akoustiek (kun je een beetje een gesprek voeren), kun je op een natuurlijke manier een beetje circuleren, ga je niet verloren in de meute. Een paar van de suggesties in Utrecht ken ik en die lijken mij minder geschikt voor ons doel. Het aardigst lijkt mij een klein restaurant voor de groep te reserveren, waar ze een buffet voor ons klaar kunnen zetten. Dat lijkt me lastig voor elkaar te krijgen in de binnenstad van Utrecht. Januari is een lauwe maand voor horeca en middenstand, maar Utrecht is een studentenstad, trekt touristen en is altijd afgeladen op zaterdag. In H'sum heb ik wel iets op het oog - naam ga ik hier niet noemen ivbm onze privacy.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

26-11-2015 om 11:38

tips in Utrecht

Ik heb me niet aangemeld, maar als Utrechtse lees ik toch met belangstelling mee
Ik heb 2 tips, beide net buiten het centrum van Utrecht.

http://griftpark1.nl/feesten-partijen/buffetten/

Griftpark 1 is in Utrecht-oost. Goede parkeergelegenheid (wel betaald, volgens mij) Kun je de bovenruimte afhuren voor buffetten e.d. Niet heel bijzonder qua eten, maar okay en betaalbaar.

http://www.kombuurten.nl/buurten-in-de-fabriek/
Buurten is in Utrecht-west. Goed te bereiken vanaf de snelweg en gratis parkeren. Supertoffe locatie in oude sojafabriek, ondertussen industrieel erfgoed. Voor zover ik weet geen aparte ruimte en eten ook okay en betaalbaar.

Egel

Egel

26-11-2015 om 13:05

Lelietje

Lelietje, kom gewoon alsnog!

Mijntje

Mijntje

26-11-2015 om 13:09

Ja Lelietje

Alsjeblieft!

Puck

Puck

26-11-2015 om 14:43

Kenfan

Helemaal mee eens met je criteria. Een heel restaurant afhuren zal ongetwijfeld niet lukken, maar veel restaurants hebben toch wel een rustige hoek of een aparte ruimte die met een groep te reserveren is. Zoiets zou wel geschikt kunnen zijn.
Lelietje: de locaties die jij aangeeft zijn goed te bereiken met de auto, maar kun je ook aangeven hoe het met het OV zit? Dat is namelijk ook een vereiste.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

26-11-2015 om 15:48

Beide locaties zijn natuurlijk te bereiken met de bus en een stukje lopen. Da's ongeveer een kwartiertje.
Naar Buurten zou je ook kunnen lopen in ongeveer 25 minuten. Loop je door een van de mooiste stukjes van Utrecht , langs de Rijksmunt en door een park.

Enne; ik denk er nog ff over na, of ik alsnog aansluit. Ik voel me iig alvast vereerd dat het gevraagd wordt, maar ik weet niet of ik durref.

Mijntje

Mijntje

26-11-2015 om 16:40

Lelietje

Oh ik durf ook niet. Bijna niemand. Maar je woont in Utrecht dus als het verschrikkelijk is ben je zo weer thuis

Fransien

Fransien

26-11-2015 om 17:37

Hilversum en Utrecht beide prima

Het zijn beide intercity stations met vaak een trein.
Hilversum: hele centrum (voor zover aanwezig) is vanaf station prima te belopen, met de auto is het op zaterdagavond te doen, zaterdagmiddag is een crime
Utrecht: kijk nog even naar Olivier, die hebben een balkon wat gereserveerd kan worden voor zo'n 20-25 man, Utrecht centrum is met P+R prima te bereiken

Wat bussen betreft, kijk wel naar hoe vaak ze rijden, als dat 's avonds 1 keer per uur is tot uiterlijk 10 uur ofzo, dan is het effectief onbereikbaar met het openbaar vervoer.

Tonny

Tonny

26-11-2015 om 19:37

Lelietje, mijntje -

Natuurlijk durven jullie!! Een goed begin van het nieuwe jaar! Welkom.
( mij maakt het niks uit, Hilversum of Utrecht. Super dat je op zoek bent Kenfan, mijn actieniveau is even wat vlakjes )

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2015 om 00:08

Spelbreker wat betreft stukken lopen

Als ik voor mijzelf spreek, zou ik het echt niet fijn vinden om ver te moeten lopen. Niet omdat ik lui ben, maar ik zie niet goed in het donker. Dus de wandeling met mooi uitzicht heen, wordt een overlevingstocht terug in het donker).

Rondvaart

@ Kaaskopje, Utrecht staat ook bekend om zijn leuke rondvaarttochten.

(Het imposante Van de Valkrestaurant met bezoek aan zijn mooie chinese tuin in Breukelen ligt ook best centraal.
Het heeft een grote parkeerplaats en een treinstation op loopafstand. )

Meelezer

Meelezer

27-11-2015 om 17:21

Kaaskopje

Volgens mij is het het beste dat jij gewoon met de trein naar een groot station rijdt waar iemand jou op kan pikken en terug weer kan afzetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-11-2015 om 09:04

meelezer

Dat zou ideaal zijn.

Geen bussen

Voor de utrechtse meedenkers: gelegenheden waarbij ook nog gebust moet worden vind ik als OV'er weer geen optie.Dat komt meestal neer op 15 minuten wachten voor een ritje van 5 minuten. Ik zou zelf in dat geval een OV-fiets pakken, maar dat geldt vast voor iedereen. Dus graag iets op loopafstand van het CS.

En Kaaskopje, niemand laat jou in een donker Utrecht in je uppie dolen. Dat komt wel goed.

Lynna

Lynna

28-11-2015 om 21:23

Kaaskopje

Kaaskopje, mail me anders op [email protected]. Als je enkele stations vanaf jouw woonplaats uitstapt ben je bij mij. En kunnen we samen naar Utrecht gaan als je wilt. Afhankelijk van de locatie met de auto of met de trein.

Lucerna

Lucerna

28-11-2015 om 21:47

Mijntje

Voordat je vlucht, wil ik je wel even dag gezegd hebben hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.