Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verbouwing


MamaE schreef op 02-05-2023 om 11:48:



Het ding met een loodgieter die komt terwijl beide ouders zijn werken is dat er wel iemand thuis moet zijn om voor de beste man de deur open te maken.
Als TS haar kinderen niet alleen thuis wil laten met een vreemde man, dan zal ze vrij moeten nemen of iemand anders regelen om erbij te zijn.
Dat lijkt me sowieso handig, want als de loodgieter vraagt waar iets zit of zo lijkt het mij niet dat elke puber dat gewoon weet.

klopt, maar TO doet overkomen alsof het normaal is dat iedereen zich aanpast aan hun planning, want ‘wij zijn toch klant en het is toch ONS huis?’

Dat komt voor mij nogal vrij naïef en als prinsessengedrag over. Lees en hoor je dan niets over verbouwingen etc vanuit je omgeving denk ik dan?

TO heeft ook niet meer gereageerd hier op de reacties, dus hopelijk heeft ze inmiddels iets meer realiteitszin gekregen.

Het is niet zo vreemd dat de minderjarige kinderen niet alleen in huis mogen zijn als een bedrijf/monteur zijn werk komt doen. Veel bedrijven weigeren in huis hun werk te doen in die situatie. Voor zover ik weet moet de eigenaar van het huis daar expliciet toestemming voor geven. 

Juist, dus dan zorg je dat je zelf thuis bent (dus vrij nemen of thuiswerken) of je verplaatst de afspraak met de kans dat het pas over 4 weken kan (als je mazzel hebt). Werklui zijn schaars, dus wees er zuinig op. Ze zitten vaak al tot 2/3 maanden vooruit volgepland, dus je moet je aan hun planning aanpassen, niet andersom.

Sas-OO schreef op 02-05-2023 om 22:59:

Het is niet zo vreemd dat de minderjarige kinderen niet alleen in huis mogen zijn als een bedrijf/monteur zijn werk komt doen. Veel bedrijven weigeren in huis hun werk te doen in die situatie. Voor zover ik weet moet de eigenaar van het huis daar expliciet toestemming voor geven.

Ik begrijp dit wel. Die situatie is zowel voor de minderjarige kinderen als voor de medewerker kwetsbaar. Daarbij zijn minderjarige kinderen ook geen opdrachtgever. 

En als de kinderen, met of zonder oma, de hort op zijn, kan er niet eens iemand de deur open doen. 

Ja, je bent afhankelijk van wanneer een bedrijf tijd heeft, maar ook niet iedereen kan met spoed op stel en sprong vrij/vervanging regelen op het werk of thuiswerken.
Alles staat of valt wel met tijdige communicatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.