Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


Naoom schreef op 11-04-2024 om 21:33:

ik heb morgen een afspraak met de wijkagente. Pff voelt wel heel moeilijk om te moeten liegen. En inderdaad, hij is weer in die poeslieve fase gegaan. Niet er op terugkomen of excuses aanbieden maar gewoon heel lief ineens weer. Dat maakt het zo’n grote mindfuck.

Ik en verschillende mensen hier herkennen dat Naoom. En bij niemand van ons is dàt goedgekomen. Ik vergeleek hoe het voelt wel eens met dat jij een pop of een knuffel bent en heel hard van de ene naar de andere kant gezwaaid wordt en dan ineens in een hoek gesmeten. 

Waarschijnlijk is het zo dat dit soort mensen niet van jou als persoon houden, maar van een soort perfect plaatje van je dat ze in hun hoofd gemaakt hebben. Ze zien zichzelf als de perfecte minnaar en partner. Ze kunnen kwaad worden puur van het feit dat in de werkelijke wereld buiten hun hoofd hun partner niet samen valt met dat plaatje in hun hoofd. En ook van het feit dat er getwijfeld wordt aan het goede partner en minnaar zijn van henzelf.

Ze zijn niet eens echt aan het liegen en opzettelijk aan het bedriegen, omdat ze zelf heel erg in zichzelf en hun verhaal geloven, maar van binnen zijn ze ontzettend wankel en bang om uit elkaar te vallen. Het is zeer tragisch dat er niks anders op zit om deze stap te nemen, maar er zit niks anders op.

Een zuivere psychopaat voldoet niet aan deze beschrijving hierboven van mij. Die liegen wel opzettelijk en geven eigenlijk niet om hun eigen slechte naam. Die zijn uit op een bepaald doel (macht sex geld) en zien de ander als object. 

Iemand zoals jouw vriend lijkt mij meer iemand die als enig doel heeft zichzelf en zijn zelfbeeld te vervolmaken met een vriendin die niet mag afwijken van hoe hij haar ziet. En omdat daar een zeer ernstige stoornis achter zit als dat zo is, kun je niet anders dan weggaan.

MRI schreef op 11-04-2024 om 21:57:

[..]

Misschien ten overvloede: vertel alsjeblieft aan de wijkagent van dat hij dreigde met een kogel voor jou en je familie als je ooit 112 zou bellen.

Voor de rest: sta pal hoor, je doet het hardstikke goed. En ja je ziet hoe van hij van het een in het ander gaat. sterkte

En dat hij tegen anderen meerdere keren fysiek geweld heeft gebruikt. 

Naoom schreef op 11-04-2024 om 21:33:

ik heb morgen een afspraak met de wijkagente. Pff voelt wel heel moeilijk om te moeten liegen. En inderdaad, hij is weer in die poeslieve fase gegaan. Niet er op terugkomen of excuses aanbieden maar gewoon heel lief ineens weer. Dat maakt het zo’n grote mindfuck.

Ja inderdaad, een enorme mindfuck. Maar zo werken ze. Gelukkig zijn je ogen nu geopend.

Mijn ex putte zich trouwens wel uit in excuses, met tranen en al, maar dat maakte geen enkel verschil, zijn donkere kant kwam toch terug.

Hoe ging de afspraak met de wijkagente?

Succes dit weekend. Heb je plannen? 

MRI

MRI

13-04-2024 om 21:40

Naoom laat je weten hoe het is? Ik ben vast niet de enige die af en toe kijkt of je al wat gepost hebt. Ik hoop dat het goed met je gaat. 

Ik hoop dat alles goed met je gaat. Fijn als je je even meldt. Je zou de wijkagente inmiddels gesproken moeten hebben.

Heb je trouwens veel (grote) spullen die je mee wilt nemen en te verhuizen hebt? Mocht dat om wat voor reden niet zijn (geen meubels of zo), dan zou ik je echt adviseren heel snel met al je spullen te vertrekken naar je vriendin en daar verblijven tot je in je nieuwe woning kunt. Doodeng die (bijna) ex van jou. Ik zou niet langer bij hem blijven dan strikt noodzakelijk is om zaken te regelen, in te pakken en mee te nemen.

MRI

MRI

14-04-2024 om 10:24

Ik begin me een beetje zorgen te maken.

Naoom

Naoom

14-04-2024 om 19:11 Topicstarter

Hey dames!
Ik dacht ineens: ik zal jullie even iets laten weten voordat jullie ongerust worden! 

Het gaat even niet zo lekker.. 
Thuis is alles rustig alleen mijn moeder is donderdag op vrijdagnacht getroffen door een hartinfarct dus vandaar dat ik even wat minder actief ben. 😢

Thuis is alles dus ‘oke’. Vrijdag was hij super lief, gisteren hield hij dat ook nog vol, vandaag weer het tegenovergestelde want hij is ziek/verkouden dus alles draait nu uiteraard om hem.

ondertussen (ik ben meermaals naar mijn moeder in mijn oude woonplaats gereden) heb ik al heel veel kunnen regelen voor het appartement tussendoor.

Nieuwe afspraak met de wijkagente staat vrijdag. 

Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden goed. Nog wat last van spraak en veel vermoeid wel. Alleen ze hebben tijdens de scan ook 2 aneurysma’s in haar hoofd ontdekt. Morgen horen we er meer over of ze gaan opereren of niet.

Ach jee, dat ook nog. Veel sterkte Naoom, hopelijk gaat het snel beter met je moeder.
Akelig he, dat zijn verkoudheid belangrijker is dan jouw zorgen over je moeder. Zo zie je maar weer: een lieve partner zet zijn eigen kleine dingetjes opzij als jij diep zit, hij doet precies het omgekeerde: moeder krijgt aandacht van Naoom, nu moet haar aandacht terug naar mij! Die reactie is niet oké en al helemaal niet wat jij nu nodig hebt.
Ga maar vaak naar je moeder toe, dat is nodig en dan heb je daar omheen ook je handen vrij om dingen te regelen.

Ach wat vervelend van je moeder, ik hoop dat ze er goed doorheen komt. 
Tegelijkertijd (en dat klinkt misschien wel vervelend) kan zij ook een excuus voor je zijn om veel in je ouderlijke woonplaats te zijn. 
Vertel dat je moeder je echt nodig heeft, ja ook een nachtje (of 2) slapen is echt noodzakelijk. 
Ieder uur dat je minder thuis bent is meegenomen.

Hou vol, en inderdaad een lieve en normale partner had jou dingen uit handen genomen ipv met nu ziek en afhankelijk te worden.

MRI

MRI

14-04-2024 om 20:32

Hi Naoom, poeh alles komt wel tegelijkertijd zeg. Ik kan me voorstellen dat je hoofd dubbeldiensten draait. Heel veel sterkte bij de zorgen om je moeder. Soms gaan bepaalde zaken voor maar ik hoop dat het het proces van jouw weggaan niet in de weg staat. Veel sterkte in ieder geval. 

Ach, wat naar. Heel veel sterkte, ook voor je moeder.
Ongeacht hoe 'zielig' hij is, je hebt het volste recht om naar je moeder te gaan en er voor haar te zijn. Dat hij jou daar niet bij steunt en 'heel toevallig' nu net 'ziek' is, doet mij vermoeden dat hij je weer aan het manipuleren is, dat hij wil dat jij je schuldig gaat voelen naar hem als je bij je moeder bent.
Hij kan vast wennen aan zielig en alleen zijn, want dat kan hij binnenkort nog heel veel gaan doen.

Jeetje, Naoom, wat naar van je moeder. Slechte timing. Hopelijk gaat het snel beter met haar. Maar zoals de anderen zeiden, gebruik het maar als mooi excuus om veel voor jezelf te regelen.

Hoe was je gesprek afgelopen week met de wijkagent? Is het wel doorgegaan? Wat vervelend dat het nieuwe gesprek pas op vrijdag gepland is. Ik dacht dat je vrijdag al in je nieuwe appartement zou kunnen?

Wanneer wil je feitelijk weggaan bij je (bijna)ex? Heb je daar al een plan voor, ook om al je spullen weg te halen? Wil je ook nog grote dingen, meubels en zo meenemen?

Heel veel sterkte met je moeder en al het andere geregel. Als het je teveel wordt, meld je dan ziek (vrij nemen kan ook, maar dat is soms moeilijker, in dat geval zou ik me ziek melden). Dat kan je later wel uitleggen op je werk. Eerst maar zorgen dat je goed, en met alle spullen die je mee wilt nemen, weg komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.