Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda

Linda

04-09-2015 om 12:56

Disneyland en Parijs

We willen naar Disneyland en dat combineren met Parijs.

Kinderen zitten op de middelbare school.

Waarschijnlijk kunnen/willen we 3 dagen (2 nachten) gaan.

We weten nog niet of we 1 of 2 dagen in Disneyland willen doorbrengen.

Ook lijkt het ons leuk om als we een dag in Disneyland zijn dan 's avonds ook daar te zijn i.v.m. optocht/parade/vuurwerk of zoiets.

Ik hoop dat hier mensen met ervaring zijn dit tips kunnen geven hoe dit in te delen en waar te overnachten.

Waarschijnlijk willen we met de trein gaan, maar kan uiteindelijk ook auto worden, ook afhankelijk van de prijzen en wat praktisch is met onze wens Disneyland en Parijs te combineren.

Ik heb de volgende vragen:
- 1 of 2 (1 1/2) dagen Disneyland?
- hoe lang is het van Disneyland naar Parijs als we dat als dagtripje doen? (en mochten we er overnachten, dan ga ik ervan uit dat we niet helemaal aan de andere kant van Parijs in een hotel zitten)
- waar overnachten? 2 nachten vlakbij Disney 2 nachten Parijs (maar onhandig als we ook 's avonds in Disney willen zin)? Of 1 nacht Disney en 1 nacht Parijs en welke volgorde dan (of maakt dat niet uit)?
- concrete tips voor hotels vlakbij Disney of in Parijs?
- wanneer trein boeken om zo goedkoop mogelijke treintickets te krijgen en hoe boeken?
- is Disney/ de trein nog een beetje te betalen als we in een schoolvakantie gaan?
- linkjes voor websites voor hotels, trein etc. zijn ook welkom.
- alle overige tips die jullie kwijt willen.

Noet

Noet

04-09-2015 om 14:56

2 dagen disney, liefst meer

want het zijn 2 parken. Als je 1 dag doet in het weekend kun je ongeveer in 5 atracties: gemiddeld 1 tot 2 uur wachten per attractie.
Wij zijn vorige herfst vakantie geweest, sliepen in een disney hotel, en zijn 4 dagen in de parken geweest, en 1 dag in Parijs.

Met de trein, niet met de thalys, want dan moet je nog parijs doorkruizen, maar over Brussel en dan de TGV naar Disney.

Jessica O

Jessica O

04-09-2015 om 15:53

vorig jaar

Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie geweest, met trein (tgv).
Pech bij ns, rennen om op tijd de trein naar Brussel te nemen, daarna rennen naar de tgv. (We hadden ruim berekend, maar ja, storing). Wij hebben daarna gezegd, nooit weer met de trein naar Disney!
Dag Parijs met een hop-on hop-of bus gedaan, mooi maar prijzig, vanaf hotel bij Disney €50,- pp.
Wij hebben 1 dag park gehad, 1 dag Parijs en 2 dagen dus treinen. Als ik het nu moest doen, 's ochtends vroeg weg rijden, dag park pakken, 2e dag of Parijs of weer park en laatste dag weer laat terug rijden naar huis.

Ja of

Een iets minder ambitieus programma.
Vertraging kan altijd gebeuren. Je kunt ook in de file terechtkomen. Vliegtuigen kunnen aan de grond blijven.

Alleen Disneyland of alleen Parijs lijkt me om mee te beginnen wel genoeg. Als je maar een paar dagen hebt.

Krullevaar

Krullevaar

04-09-2015 om 16:07

tips

Trein voor 4 personen is veel duurder dan met de auto, misschien een overweging.

Wij gingen ook met de auto de stad in en konden vlakbij de Eiffeltoren parkeren voor € 3 p/uur. Waar vind je dat nog? Een metrokaart voor 4 personen voor 1 dag was meer dan € 60 (omdat je vanaf Val d'Europe een kaart voor 6 zones moet hebben).

Wij verbleven in een appartement vlakbij Disney (1 metrohalte bij Val d'Europe) en vanaf daar is het zo'n 40 min naar het centrum van Parijs. We vonden het via Airbnb maar rechtstreeks boeken is goedkoper: http://www.waltapartments.com/presentationGB.html. We zijn 1 keer in app 2 en 1 keer in het premium app geweest. Nette buurt, nette eigenaren. Groot winkelcentrum met een Auchan op een paar minuten lopen. Aanrader!

Katniss

Katniss

04-09-2015 om 16:27

Disneyland

Wij zaten destijds in een Disneyhotel (Sequoia Lodge), vier nachten (aanbieding ca. 1200 euro voor 3 personen). We zijn met de auto gegaan, dat was prima te doen en je parkeert gratis naast het park. Vanuit daar zijn we met de trein een dag naar Parijs geweest. Ook dat was heel goed te doen, volgens mij een uurtje enkele reis.

disney

Hoi,

Wij (gezin mte 3 kids) zijn afgelopen zomer naar Disney en Parijs geweest.

Wij deden dit x 1 park, een paar jaar geleden zijn we ook geweest en toen hebben we beide parken verdeeld over 2 dagen gedaan. Beide parken zijn erg leuk, en als je de tijd (en geld) hebt zou ik beide parken doen verdeeld over twee dagen. Ik vond het qua wachttijden erg meevallen, bij iedere attractie 1 of twee uur wachten zoals aangegeven in de vorige posting, dat was er echt niet bij hoor. Uit eindelijk hebben we alle grote attracties kunnen doen. Maar goed dat is wel erg afhankelijk van de drukte. Een vorige x waren er bij bepaalde attracties extreme wachttijden van 60-180 minuten, die hebben we toen niet gedaan, een beetje wachten is ok, maar het moet niet zo zijn dat de hele dag uit wachten bestaat, en dat hoeft ook niet want er is genoeg te doen. Hefstvakantie lijkt mij welk een drukke periode, al hoewel ik niet weet of de fransen dan zelf ook vakantie hebben.

Wij hebben een appartement via booking.com geregeld, bij in Montevrain, bij Marne-La-Valee, dat ligt een halte van Disneyland. Heel betaalbaar voor twee nachten en 5 pp: 316 euro. Het hotel was Residhome Val d'Europe in Montevrain. Ons hotel was tegenover het rtreinstation, ideaal we zaten binnen 45 min bij de IJfffeltoren in Parijs en binnen 10 minuten bij beide Disneyparken. Vorige keer hebben gekampeerd, in zo'n kant en klare tent, dat was mij toen minder bevallen, ik vond die camping niks, geen warm water en veel en veel te vol. Maar het is wel goedkoper en ook goed aan tereizen naar Disney en het station in Montevrain.

Als je drie dagen gaat

Is een jaarabonnement goedkoper. Drie dagen entree is net zo duur als een jaarabonnement. Is dus zeker een optie

Krullevaar

Krullevaar

06-09-2015 om 10:12

Hadden wij ook gedaan. Bij een abonnement zit ook gratis parkeren en nog meer extra's, dus was interessant. Op websites van Franse supermarkten zijn die voordelig te koop.

Linda

Linda

06-09-2015 om 16:16

Bedankt en vragen

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ben een beetje druk dus kan nu niet per reactie reageren.

Voor degenen die 2 parken gezien hebben (ik had geen idee dat er 2 parken waren!): als je er 1 zou kiezen, welke zou dan het leukste zijn voor pubers (1e, 2e, 4e klas)?

Voor degenen die op 1 halte van Disney sliepen (dit klinkt wel goed omdat we Disney en Parijs willen combineren):

-was die locatie geschikt om te slapen, ook al je 's avonds naar de parade o.i.d. gaat, dus laat naar je hotel/apt teruggaat?

-kan je daar evt. ook met de trein vanuit Nederland komen of is het meer geschikt als je met de auto gaat? (kan je er makkelijk/gratis parkeren?)

We zullen sowieso niet 3 dagen park doen, misschien maar 1 dag. Dus bijv. vrijdagochtend weg naar hotel, 's middags/'s avonds Parijs, 2e dag Disneypark, 3e dag: ochtend Parijs en dan naar huis.

Lijkt dat reeel?

Ander optie is: vrijdag heen en park 1, zaterdag park 2 en zondag Parijs, maar dan is dat alleen de ochtend en dus erg kort.

Wie ideeën heeft over het combineren: ik hoor het graag.

- hoeveel kost het vanaf daar ongeveer per persoon (enkele reis of retour) om met OV naar Parijs te gaan?

Krullevaar

Krullevaar

06-09-2015 om 16:54

reactie

Wij zaten vlakbij metrostation Val d'Europe, 1 halte van Disney. Je kunt daar gratis parkeren. Houd er wel rekening mee dat als je na het vuurwerk terug naar je app/hotel gaat, dat je dan niet de enige bent en de metro overvol is. Vaak meerdere metro's wachten voor je weg kan. Wij hadden een jaarabonnement en parkeerden de auto gratis op het parkeerterrein van Disney en hadden daar dus geen last van.

De buurt is leuk, schoon en veilig. Val d'Europe is een groot winkelcentrum met een outlet ernaast. Daar kan je je ook prima een middag vermaken.

Als je een appartement in die buurt zoekt, kan je mijn link bekijken of op booking.com zoeken op Montevrain/Chessy.

Ik vind zelf het hoofdpark het leukst, maar wij gingen met kleine kinderen. Pubers vinden misschien het Movies park leuker.

Volgens mij kwam een dagkaart voor 4 personen op meer dan 60€ en daarom zijn wij met de auto Parijs ingegaan. Was prima te doen.

Moni

Moni

06-09-2015 om 20:01

Hoofdpark hier

Wij waren er afgelopen zomer met een tweedeklasser en een zesdeklasser VO.
Zij wilden niet naar het MOvies park. Ze wilden juist de klassiekers doen. Je kunt ook je kinderen laten stemmen. Op internet vind je veel info.
Wij zaten op een camping in de buurt en hebben geparkeerd in Val d'Europe. Vanaf daar met de trein naar centrum Parijs. Duurde ongeveer 40 minuten.
Met de trein vanuit NL is prima te doen. Je reist naar Disney, stapt over en enkele minuten later ben je in Val d'Europe. Of vanaf centrum Parijs, dan duurt het langer. Maar misschien goedkoper.
Een dagkaart heb je niet nodig voor de trein. Wij hebben gewoon enkeltjes gekocht. In Parijs hebben we gelopen. Zorg wel dat je gunstig uitstapt.
Met veel metro is een dagkaart handiger.
Ik kijk zo even of ik de prijs van de trein kan terugvinden.

Ik vind je plan voor die dagen goed verdeeld. Zelf zou ik één dag Disney ook voldoende vinden. Zoek goed uit waar je fastpasses kunt halen. Wij (volwassenen) hoefden niet overal in, zo konden de twee pubers op twee plekken fastpasses regelen. Dat scheelde flink in het wachten.

Moni

Moni

06-09-2015 om 20:11

Prijs gevonden

Wij waren vanuit Val d'Europe 27,60 kwijt voor vier personen naar centrum Parijs enkele reis.
Het zou kunnen dat met de auto voordeliger is. Wij vonden dit makkelijk.

Zorg dat je thuis online al toegangskaartjes koopt. Dan kun je kiezen voor een kaartje met ingang voor 1 park. Die zijn wat goedkoper dan kaartjes voor twee parken. En twee parken op één dag is niet handig.
Je hoeft niet vooraf te weten voor welk park of voor welke dag. Je koopt kaartjes voor een bepaalde periode per jaar. Die zijn volgens mij alleen extra duur rond kerst. Maar dat zie je op de site snel genoeg.

Moni

Moni

06-09-2015 om 20:14

Ik zie nu dat je met drie pubers bent

Dan is met de auto vast voordeliger naar Frankrijk dan met de trein.
Onze oudste ging per trein terug en was 75 euro kwijt (enkele reis). Goedkoper was mogelijk maar dat waren erg ongunstige tijden.

Als je vlakbij Val d'Europe zit, is het vast gunstiger om met de trein naar Disney te gaan. Dan heb je geen parkeerkosten en het treinstation is direct bij de ingang.
Voor Parijs Centrum kun je kijken wat je prettiger vindt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.