Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Meisjes met adhd of add

Ik zou graag in contact komen met andere ouders die een dochter hebben met add of adhd. Mijn dochter is 12.


Onze dochter gaat voor negenen naar boven en gaat om 21.15 uur slapen. Ik maak haar om 7.15 uur wakker. Ze heeft altijd al veel slaap nodig gehad en ik vind de rust beneden ook wel heel fijn zodra zij naar boven is. 

Dochter van bijna 12 gaat pas rond 22:00 slapen. Eerder lukt echt niet. Wel gaat ze om 21:15 naar boven. Ze leest dan nog wat. We maken haar om 7:30 wakker. 
Binnenkort gaan we het er met de kinderarts over hebben. 

S.ndra

S.ndra

08-04-2024 om 21:42 Topicstarter

Onze dochter gaat dus ook laat slapen. Ze wil steeds later naar boven gaan en als ze boven is, dan blijft ze nog lang doorgaan.

dochter van 12 gaat om 21.00 naar boven. Slaapt soms om 22.30/23.00 uur nog niet en staat vaak om 6.30 uur alweer beneden te stuiteren. 

als jullie dochters medicatie krijgen voor de adhd, dan moeten ze ook melatonine krijgen rond ongeveer 20uur. Anders kan je slapen wel vergeten.
De adhd medicatie zorgt ervoor dat slapen/in slaap komen moeilijk gaat, omdat dit verstoord is door de medicatie.
En te weinig slaap verergert weer de adhd, dus slaap is heeeel  belangrijk

S.ndra

S.ndra

09-04-2024 om 07:08 Topicstarter

Mijn dochter krijgt wel melatonine, maar ik heb nog nooit gemerkt dat het helpt .

Dochter heeft melatonine gehad, maar ze zat op een heel hoge dosis die niets deed. 

We hebben het met de kinderarts wel eens over een lage, extra dosis medicatie rond het avondeten gehad. Dat zou dan helpen om huiswerk te kunnen maken, en voor iets meer rust in haar koppie zodat in slaap komen beter gaat. Komend jaar gaat ze naar de middelbare, en we zitten er sterk aan te denken om het dan te gaan proberen.

S.ndra schreef op 09-04-2024 om 07:08:

Mijn dochter krijgt wel melatonine, maar ik heb nog nooit gemerkt dat het helpt .

Geen schermen meer daarna. Blauw licht houdt slaap tegen namelijk en anders- in overleg arts- ophogen?

Dag rustig afsluiten

Bij onze dochter doen we dit, maar het helpt niet. Melatonine werkt helaas niet bij iedereen. 

Kiki91 schreef op 10-04-2024 om 09:07:

Bij onze dochter doen we dit, maar het helpt niet. Melatonine werkt helaas niet bij iedereen.

Het kan ook zijn dat je niet de juiste dosering hebt of het niet op de juiste tijd geeft. Eigenlijk moet je daarvoor eerst een melatonine bepaling laten doen. Want de spiegel over de dag heen is bij iedereen anders en als je het niet op het juiste tijdstip geeft dan werkt het vaak niet.

Ik zou dat navragen bij je kinderarts/degene bij wie je kind onder controle staat

Dan is de melatonine bepaling nog wel een goed idee. Ik ga het even voorstellen. 

Zelf zet ik vaak een luisterboek op. Dan val ik zo in slaap.
Maar ja, als een puber een telefoon op de slaapkamer heeft liggen, dan is het wel de kat op het spek binden misschien. 

Hier rond half 6 (advies voor een ADHDer is plusminus 4 uur voor het slapengaan, voor mensen zonder ADHD is een half uur voor slapengaan voldoende) 5gram (5 tabletjes, advies was 3 tot 5 per dosering en wij zitten nu op die hoogste variant) gecombineerd met een Magnesium met Bisglycinaat tablet.

Tot nu toe is er wel verschil met of zonder deze tabletjes merkbaar.

Dochter wil graag slaaptracker in de nacht gebruiken, met rustgevende geluiden. Maar idd….een telefoon op haar kamer, of IPad, betekend communiceren met leeftijdsgenoten tot 02.00 uur in de nacht. We hebben het allemaal al meegemaakt.

Vanochtend gebeld met de kinderarts. De assistente leek een melatonine bepaling niet te kennen. Ze ging met de kinderarts overleggen. Wel zei ze dat het een idee was om de pilletjes eerder te geven. Ze zei tijdens het avondeten eten. Dus eigenlijk wat Euphoria ook zegt.

Euphoria schreef opnaat tablet.



Dochter wil graag slaaptracker in de nacht gebruiken, met rustgevende geluiden. Maar idd….een telefoon op haar kamer, of IPad, betekend communiceren met leeftijdsgenoten tot 02.00 uur in de nacht. We hebben het allemaal al meegemaakt.

Even meedenken op dit punt: Bluetooth speaker in haar kamer en de telefoon/tablet blijft gewoon bij jullie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.