Liselot123
28-03-2024 om 18:41
Problemen met ex / zwanger
Hoi iedereen!
Graag deel ik mijn verhaal hier om jullie mening te horen. Mensen om mij heen delen natuurlijk hun mening maar ik hoor graag hoe iemand van buitenaf erover denkt.
Ongepland bleek ik in december zwanger van mijn ex. Wij hebben een geschiedenis van 6/7 jaar waarin we geen stabiele relatie hadden. Hij heeft me in het verleden vaak aan de kant gezet om onduidelijke redenen. Achteraf kwam hij altijd met vage excuses om zijn keuzes te verantwoorden. Daarnaast gebeurden er regelmatig kleine dingen die twijfels gaven over hoe loyaal hij was. Deze dingen waren nooit heel duidelijk en niet groot genoeg voor mij om weg te gaan.
In 2023 hadden we, na 1,5 jaar geen contact te hebben gehad, elkaar weer opgezocht. Hij leek gegroeid te zijn en we zijn toen weer 8 maand samen geweest. Totdat hij weer opeens besloot er een eind aan te maken, zonder goede reden was hij weer weg. 7 weken later bleek ik zwanger.
Toen ik hem het nieuws bracht was hij gelijk heel duidelijk in zijn antwoord. Hij wilde erg graag als gezinnetje ervoor gaan. We zouden het dus samen gaan doen.
Ik heb hier natuurlijk een tijdje over na moeten denken en ook hierover hebben we veel gesprekken gevoerd. Zelfs mijn moeder heeft met hem gesproken. Hij gaf aan dit echt te willen en eerlijk te zijn.
Ik droomde er al jaren van om moeder te mogen worden en ik had nog steeds veel liefde voor hem. We hebben dus toen besloten samen verder te gaan. Laten we maar zeggen dat liefde blind maakt..
Na een maand heel gelukkig te zijn geweest waarin we al druk plannen aan het maken waren voor de toekomst kwam het volgende nieuws: ik hoorde via iemand anders dat hij al die tijd dat we samen waren een affaire had.
hij heeft de relatie met haar gestopt toen ik zwanger bleek. Als het aan hem lag had hij mij dit nooit verteld.
Hij gaf aan ons allebei leuk te vinden en niet te kunnen kiezen. Nu ik zwanger bleek was de keuze voor hem gemaakt.
Nu zijn er best veel details die ik weg laat om het verhaal niet veel te lang te maken. Het komt erop neer dat ik veel te vaak in zijn mooie praatjes en excuses ben getrapt. Dat hij echter met twee vrouwen tegelijk een relatie zou aangaan had ik niet achter hem gezocht. Laat staan dat hij dit nooit zou opbiechten, ook niet toen ik zwanger bleek en een keuze moest maken voor de toekomst.
Nu heb ik de relatie gelijk beëindigd omdat ik weet dat mijn hoop voor verandering in hem tevergeefs is. Mijn beeld van hem is totaal veranderd.
Sinds ik erachter ben gekomen spreken we elkaar enkel over de zwangerschap en zien we elkaar alleen op de afspraken bij de verloskundige.
Ik heb aangegeven dat ik hem op de hoogte houd van bijzonderheden maar hem verder het liefst zo min mogelijk spreek en zie. Elke keer dat ik hem zie bij de afspraken ben ik daarvan meerdere dagen van slag. Ik uit het niet naar hem maar ik ben natuurlijk hartstikke boos en verdrietig.
Nu heb ik hem gezegd dat ik graag in m’n eentje naar de komende afspraak bij de verloskundige wil. Dit zijn momenteel korte checks waarbij ze naar de hartslag van de baby luisteren en vragen hoe het met mij gaat. Hij wil hier echter perse bij zijn omdat hij van de verloskundige zelf wil horen dat het goed gaat.
Mijn familie geeft aan dat ik dit niet hoef te accepteren en mijn eigen grenzen moet aangeven. Zei zijn natuurlijk ook boos op hem en merken hoeveel last ik ervan heb als ik hem zie op zulke afspraken.
Echter wil ik ook absoluut geen ruzie, bang dat het uiteindelijk in de toekomst een gevecht word over wie het kindje mag zien.
ik heb geen idee of ik nu voor mezelf moet kiezen en mijn eigen grenzen moet bewaken. Of dat ik maar te dealen heb met de situatie, het is immers ook zijn kind.
Graag hoor ik hoe jullie hierover denken..
Groetjes
Moirmel
05-04-2024 om 20:04
AnnaPollewop schreef op 05-04-2024 om 08:40:
[..]
Dan is zij nog steeds baas over haar eigen lichaam hè. Of is een vrouw alleen een broedstoofje en staat ze volledig ten dienste van wie, niet eens opzettelijk, haar zwanger heeft gemaakt?
Als het kind er is, dan is er ruimte om omgang te vragen. Dan is hij de vader. Nu nog niet. Nu beslist zij.
Als hij het anders wil had hij zelf maar zwanger moeten worden.
Kunnen we eens stoppen met vrouwen overal de schuld van geven? “Had dan je benen bij elkaar gehouden, nu ben je zwanger, nu moet je alles maar over je kant laten gaan”. Nee dus.
Je maakt een duidelijk punt.
Gelieve het dan ook wettelijk mogelijk te maken dat een man tijdens de zwangerschap volledige afstand kan doen van het toekomstige kind en hiervoor nooit verantwoordelijk kan gehouden worden.
Neen?
Dan ook niet lullen als de toekomstige vader de zwangerschap wil opvolgen.
BritgetJones007
05-04-2024 om 20:18
Nick90 schreef op 05-04-2024 om 09:00:
[..]
Indien hij dan nog interesse heeft.
Hoe bedoel je dat
Nick90
06-04-2024 om 03:00
BritgetJones007 schreef op 05-04-2024 om 20:18:
[..]
Hoe bedoel je dat
Uit het oog is uit het hart bij veel mannen.
Nick90
06-04-2024 om 03:15
Moirmel schreef op 05-04-2024 om 20:04:
[..]
Je maakt een duidelijk punt.
Gelieve het dan ook wettelijk mogelijk te maken dat een man tijdens de zwangerschap volledige afstand kan doen van het toekomstige kind en hiervoor nooit verantwoordelijk kan gehouden worden.
Neen?
Dan ook niet lullen als de toekomstige vader de zwangerschap wil opvolgen.
Inderdaad. Ook niet vragen om geld voor voorbereiding op komst van de foetus en niet huilen als de beoogde vader niet doet wat de vrouw wil.
Picunia
06-04-2024 om 07:56
Helemaal eens met AnnaPollewop en BridgetJones. Belachelijk dat er nu geld bij wordt betrokken. We zijn het er allemaal over eens, dat de vader uiteraard rechten heeft. Maar TO draagt het kind en tot het kind geboren is, zijn zijn rechten beperkt. Of hij nu al dingen betaald of niet, heeft daar niets mee te maken. Of is dat ‘kijkgeld’ (zoals ik op dit forum geleerd heb)?
Nick90
06-04-2024 om 17:29
Picunia schreef op 06-04-2024 om 07:56:
Helemaal eens met AnnaPollewop en BridgetJones. Belachelijk dat er nu geld bij wordt betrokken. We zijn het er allemaal over eens, dat de vader uiteraard rechten heeft. Maar TO draagt het kind en tot het kind geboren is, zijn zijn rechten beperkt. Of hij nu al dingen betaald of niet, heeft daar niets mee te maken. Of is dat ‘kijkgeld’ (zoals ik op dit forum geleerd heb)?
Ja echt belachelijk inderdaad, net zoals de aanstaande geldschieter buiten sluiten. Duidelijk wel dat financieel er niet beter van worden wel een grote trigger is. Waarom zou iemand financieel moeten bijdragen aan iemand die het niet meer voelt.
BritgetJones007
06-04-2024 om 19:04
Nick90 schreef op 06-04-2024 om 17:29:
[..]
Ja echt belachelijk inderdaad, net zoals de aanstaande geldschieter buiten sluiten. Duidelijk wel dat financieel er niet beter van worden wel een grote trigger is. Waarom zou iemand financieel moeten bijdragen aan iemand die het niet meer voelt.
????? Ik snap jou niet hoor? Lees jij überhaupt wel wat mensen schrijven en 'snap' je het ook?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.