Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Problemen met ex / zwanger


Picunia, dat ze het recht heet om alleen de verloskundige te spreken, dat spreekt voor zich. Maar je vergeet ook iets: zonder hem had zij geen kindje in de buik gekregen.

Tsjor

tsjor schreef op 31-03-2024 om 07:47:

Picunia, dat ze het recht heet om alleen de verloskundige te spreken, dat spreekt voor zich. Maar je vergeet ook iets: zonder hem had zij geen kindje in de buik gekregen.

Tsjor

Het gaat m.i niet om dat recht om haar alleen te spreken want dat had ze ook makkelijk kunnen bellen maar meer om het feit dat ze hem niet wil zien. En daar kan ze maar beter aan wennen want ze zal hem nog vaak genoeg zien. 

Nick90 schreef op 31-03-2024 om 07:58:

[..]

Het gaat m.i niet om dat recht om haar alleen te spreken want dat had ze ook makkelijk kunnen bellen maar meer om het feit dat ze hem niet wil zien. En daar kan ze maar beter aan wennen want ze zal hem nog vaak genoeg zien.

Of......heel gek, gezien alles wat er is gebeurd.....hij neemt wat gepaste afstand en last de gemoederen even tot rust komen.

BritgetJones007 schreef op 31-03-2024 om 09:12:

[..]

Of......heel gek, gezien alles wat er is gebeurd.....hij neemt wat gepaste afstand en last de gemoederen even tot rust komen.

Dat doet hij zo te lezen al. 

tsjor schreef op 31-03-2024 om 07:43:

je interpreteert veel roodvruchtje. Tsjor

Ik interpreteer helemaal niets, ik herhaal enkel hetgeen TO hier heeft gedeeld en trek daar mijn (!) conclusie uit dat het een man is waarop je niet kunt bouwen. Prima als jij daarover een andere mening hebt.

tsjor schreef op 31-03-2024 om 07:47:

Picunia, dat ze het recht heet om alleen de verloskundige te spreken, dat spreekt voor zich. Maar je vergeet ook iets: zonder hem had zij geen kindje in de buik gekregen.

Tsjor

Eens. Het zou daarom ook goed zijn als TO begrijpt dat het hun kind is en niet (alleen) het hare. Het achterliggende idee dat een man die vreemd is gegaan geen recht meer heeft om vader te zijn van zijn kinderen, kom ik veel vaker tegen maar vind ik niet ok. Kinderen worden dan ingezet om een vreemdgaande partner te straffen. 

Alkes schreef op 04-04-2024 om 14:16:

[..]

Eens. Het zou daarom ook goed zijn als TO begrijpt dat het hun kind is en niet (alleen) het hare. Het achterliggende idee dat een man die vreemd is gegaan geen recht meer heeft om vader te zijn van zijn kinderen, kom ik veel vaker tegen maar vind ik niet ok. Kinderen worden dan ingezet om een vreemdgaande partner te straffen.

Ik bedoelde dat absoluut niet, maar wel dat die man afstand moet bemensen, zodat TO ruimte krijgt voor haar verdriet en verwerking en hopelijk acceptatie in de zin van: hetis wat het is en hoe gaan we het hierna doen.

Ik weet wel dat stress slecht is voor ongeboren kind, dus ze moet de ruimte krijgen. Ook dat hij mee wilt en niet genoegen neemt met 'nee' vind ik bizar in deze situatie, echt bizar.

Dus ik zou zeker nadenken over gezag. Dat er contact is, dat snap ik ook dat dat wenselijk is. Maar gezien zijn onbetrouwbaarheid zou ik het wel zelf willen vormgeven. 

BritgetJones007 schreef op 04-04-2024 om 15:00:

[..]

Ik bedoelde dat absoluut niet, maar wel dat die man afstand moet bemensen, zodat TO ruimte krijgt voor haar verdriet en verwerking en hopelijk acceptatie in de zin van: hetis wat het is en hoe gaan we het hierna doen.

Ik weet wel dat stress slecht is voor ongeboren kind, dus ze moet de ruimte krijgen. Ook dat hij mee wilt en niet genoegen neemt met 'nee' vind ik bizar in deze situatie, echt bizar.

Dus ik zou zeker nadenken over gezag. Dat er contact is, dat snap ik ook dat dat wenselijk is. Maar gezien zijn onbetrouwbaarheid zou ik het wel zelf willen vormgeven.

Ze zien elkaar alleen bij de verloskundige dus ruimte genoeg voor TO. En ook gezag kun je via de rechter afdwingen. 

Alkes schreef op 04-04-2024 om 14:16:

[..]

Eens. Het zou daarom ook goed zijn als TO begrijpt dat het hun kind is en niet (alleen) het hare. Het achterliggende idee dat een man die vreemd is gegaan geen recht meer heeft om vader te zijn van zijn kinderen, kom ik veel vaker tegen maar vind ik niet ok. Kinderen worden dan ingezet om een vreemdgaande partner te straffen.

Houd toch op. Dat kind is nog helemaal geen kind maar een foetus, het gaat nu over TOs lichaam. Of mag een verkrachter ook mee naar de verloskundige om alle onderzoeken bij te wonen? Heeft een zwangere vrouw ineens geen rechten meer op haar eigen lichaam? Lekkere boel dan. Onderzoeken bij de vroedvrouw zijn behoorlijk intiem, waarom moet daar een man bij zitten waar zij geen emotionele band mee heeft? 
Leuk hoor, die rechten voor vaders, maar er is nog geen kind. Na de bevalling mag hij omgang op gaan eisen. Nu niet.

Nick90 schreef op 05-04-2024 om 08:17:

[..]

Ze zien elkaar alleen bij de verloskundige dus ruimte genoeg voor TO. En ook gezag kun je via de rechter afdwingen.

En dat is dus in hun situatie inbreuk op haar privacy, een grote inbreuk.

tsjor schreef op 31-03-2024 om 07:47:

Picunia, dat ze het recht heet om alleen de verloskundige te spreken, dat spreekt voor zich. Maar je vergeet ook iets: zonder hem had zij geen kindje in de buik gekregen.

Tsjor

Dan is zij nog steeds baas over haar eigen lichaam hè. Of is een vrouw alleen een broedstoofje en staat ze volledig ten dienste van wie,  niet eens opzettelijk, haar zwanger heeft gemaakt?

Als het kind er is, dan is er ruimte om omgang te vragen. Dan is hij de vader. Nu nog niet. Nu beslist zij.

Als hij het anders wil had hij zelf maar zwanger moeten worden. 

Kunnen we eens stoppen met vrouwen overal de schuld van geven? “Had dan je benen bij elkaar gehouden, nu ben je zwanger, nu moet je alles maar over je kant laten gaan”. Nee dus.

Nick90 schreef op 05-04-2024 om 08:17:

[..]

Ze zien elkaar alleen bij de verloskundige dus ruimte genoeg voor TO. En ook gezag kun je via de rechter afdwingen.

Het is namelijk heel beperkend als je bij je eigen verloskundige niet kan aangeven, dat je veel last van stress hebt door de situatie en daardoor last hebt van harde buiken door de stress. Dat je je bijvoorbeeld neerslachtig voelt door de situatie en dat die man daar een enorme trigger voor is (lees: signaal voor een beginnende depressie,  wellicht doorverwijzen naar speciale poli om dit uit te zoeken). Is er hulp nodig, gezien deze situatie waarvoor de verloskundige moet doorverwijzen?

Dus ja, een verloskundige is er ook voor dat soort zaken en dan staat de zwangere en ongeboren kind op 1.

Hartstikke "fijn" hoor, zo'n "Douwe Bob" als toekomstige vader, die er nogal een zooitje van maakt, maar hoop vooral dat TO eerst aan zichzelf denkr.

En ja, natuurlijk niet het contact helemaal verbreken. Maar als nu nodig is dat er ruimte komt, dan mag ze dat opeisen.

AnnaPollewop schreef op 05-04-2024 om 08:34:

[..]

Houd toch op. Dat kind is nog helemaal geen kind maar een foetus, het gaat nu over TOs lichaam. Of mag een verkrachter ook mee naar de verloskundige om alle onderzoeken bij te wonen? Heeft een zwangere vrouw ineens geen rechten meer op haar eigen lichaam? Lekkere boel dan. Onderzoeken bij de vroedvrouw zijn behoorlijk intiem, waarom moet daar een man bij zitten waar zij geen emotionele band mee heeft?
Leuk hoor, die rechten voor vaders, maar er is nog geen kind. Na de bevalling mag hij omgang op gaan eisen. Nu niet.

Ook pas betalen als kind er is dus en voor de overige kosten tijdens de zwangerschap lekker zelf uitzoeken.  Want vreemd genoeg is het als op betalen aankomt wel zijn kind in bijna alle gevallen. Het zou vrouwen wel sieren als de kosten dan ook alleen dragen, het is immers haar kind. 

BritgetJones007 schreef op 05-04-2024 om 08:48:

[..]

Het is namelijk heel beperkend als je bij je eigen verloskundige niet kan aangeven, dat je veel last van stress hebt door de situatie en daardoor last hebt van harde buiken door de stress. Dat je je bijvoorbeeld neerslachtig voelt door de situatie en dat die man daar een enorme trigger voor is (lees: signaal voor een beginnende depressie, wellicht doorverwijzen naar speciale poli om dit uit te zoeken). Is er hulp nodig, gezien deze situatie waarvoor de verloskundige moet doorverwijzen?

Dus ja, een verloskundige is er ook voor dat soort zaken en dan staat de zwangere en ongeboren kind op 1.

Hartstikke "fijn" hoor, zo'n "Douwe Bob" als toekomstige vader, die er nogal een zooitje van maakt, maar hoop vooral dat TO eerst aan zichzelf denkr.

En ja, natuurlijk niet het contact helemaal verbreken. Maar als nu nodig is dat er ruimte komt, dan mag ze dat opeisen.

Indien hij dan nog interesse heeft. 

AnnaPollewop schreef op 05-04-2024 om 08:40:

[..]

Dan is zij nog steeds baas over haar eigen lichaam hè. Of is een vrouw alleen een broedstoofje en staat ze volledig ten dienste van wie, niet eens opzettelijk, haar zwanger heeft gemaakt?

Als het kind er is, dan is er ruimte om omgang te vragen. Dan is hij de vader. Nu nog niet. Nu beslist zij.

Als hij het anders wil had hij zelf maar zwanger moeten worden.

Kunnen we eens stoppen met vrouwen overal de schuld van geven? “Had dan je benen bij elkaar gehouden, nu ben je zwanger, nu moet je alles maar over je kant laten gaan”. Nee dus.

Dat is in ieder geval niet wat ik bedoel. Ik vind zeker dat TO alleen naar verloskundige mag. Ik vind het alleen lastig dat zij het heeft over "haar kind" en dat uit de reacties hier naar voren komt dat die vader een vreemdganger is die zijn recht op omgang met het kind maar eerst moet verdienen.

Ik vind niet dat vrouwen broedmachines zijn, maar ik vind ook niet dat kinderen in eerste plaats van de moeder zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.