Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Problemen met ex / zwanger


duizel schreef op 29-03-2024 om 01:33:

waarom uit je niet naar hem dat je boos en verdrietig bent? Dat kan ook helpen om met een wat schonere lei (schoon zal hij niet worden) de toekomst in te gaan. Deze man zal waarschijnlijk de rest van je leven in je leven zijn.

Ik denk ook dat het goed en ook belangrijk is om aan je ex-partner te gaan vertellen hoe jij je voelt. Het is een moeilijke stap denk ik, maar wel heel belangrijk. Het gaat maken dat hij meer gaat inzien wat zijn akties hebben gedaan en verder is het voor jou en kind gezond om het nu te doen. Want wat er gebeurt als je de boze en verdrietige en teleurgestelde emoties in je houdt is dat het gaat oppotten. Je wordt een paar jaar ouder, je kindje is een paar jaar oud, de vader komt af en toe langs of je hebt af en toe kontakt omwille van je kind…….jij kan vader niet luchten of zien. Hebt steeds meer weerzin. Dat loopt op, puilt uit. Kindje pikt jouw zware gevoelens op en begrijpt niet wat het is maar het voelt vervelend en mama is chagerijnig. Er kan niet over gesproken worden……

Enzovoort, enzovoort

Toch snap ik niet waarom je juist nu de relatie hebt verbroken. 

Vanaf het moment dat je zwanger was, koos hij alleen nog voor jou, jullie kindje,  het gezin. 

Hij verbrak uit zichzelf die andere relatie. En nee, natuurlijk vertelde hij dat hij die had gehad. Maar hij verbrak 'm wel. Dat is toch een heldere keuze voor jullie?

Waterfles schreef op 30-03-2024 om 05:31:

[..]

Ik denk ook dat het goed en ook belangrijk is om aan je ex-partner te gaan vertellen hoe jij je voelt. Het is een moeilijke stap denk ik, maar wel heel belangrijk. Het gaat maken dat hij meer gaat inzien wat zijn akties hebben gedaan en verder is het voor jou en kind gezond om het nu te doen. Want wat er gebeurt als je de boze en verdrietige en teleurgestelde emoties in je houdt is dat het gaat oppotten. Je wordt een paar jaar ouder, je kindje is een paar jaar oud, de vader komt af en toe langs of je hebt af en toe kontakt omwille van je kind…….jij kan vader niet luchten of zien. Hebt steeds meer weerzin. Dat loopt op, puilt uit. Kindje pikt jouw zware gevoelens op en begrijpt niet wat het is maar het voelt vervelend en mama is chagerijnig. Er kan niet over gesproken worden……

Enzovoort, enzovoort

Ze hadden een niet stabiele knipperlichtrelatie, ik denk niet dat het hem uitmaakt hoe zij zich voelt door zijn acties, ze accepteert ze tenslotte al zo'n 6 jaar. 

TrefleQ schreef op 30-03-2024 om 06:51:

Toch snap ik niet waarom je juist nu de relatie hebt verbroken.

Vanaf het moment dat je zwanger was, koos hij alleen nog voor jou, jullie kindje, het gezin.

Hij verbrak uit zichzelf die andere relatie. En nee, natuurlijk vertelde hij dat hij die had gehad. Maar hij verbrak 'm wel. Dat is toch een heldere keuze voor jullie?

Waarschijnlijk kiest hij alleen voor het kind en zij is part of the deal. 

Zo zwartgalllig kan het ook Nick90.

Bij de verloskundige zou je kunnen zeggen, terwijl hij erbij is: ik wil nu graag even alleen met de verloskundige praten. En dan wachten tot hij weg gaat.

Accepteer dan zijn reactie, dat kan ook zijn dat hij boos wordt en alvast weg gaat. Ik zou overigens erover nadenken om de relatieproblemen met iemand anders te bespreken en niet met de verloskundige. Ze mag weten dat de relatie niet soepel loopt en dat jullie op dit moment geen relatie hebben en niet samen wonen. Maar alle ins en outs en alle spanningen die daarbij komen kijken, zou je ergens anders veel uitvoeriger moeten kunnen bespreken. Begin daarvoor bij de huisarts.

Verder ben ik het eens met moederKareltje. Je wil deze man al 6 jaar. Zijn periodes van afwezigheid hebben nu wel een verklaring. Hij heeft een keuze gemaakt voor jou. Natuurlijk accepteer je vanaf nu geen vreemdgaan meer, dat mag je hem wel duidelijk maken. Maar er is ook een kans dat je op zoek naar het ware, ultieme geluk iets wat wellicht niet zo mooi glanst maar wel jouw geluk is, dat je dat voorbij loopt. Dat is het leven. We willen het perfecte, vooral van anderen, maar we zullen moeten accepteren dat de ander ook maar een feilbaar mens is, net als jijzelf.

Tsjor

tsjor schreef op 30-03-2024 om 07:47:

Zo zwartgalllig kan het ook Nick90.

Bij de verloskundige zou je kunnen zeggen, terwijl hij erbij is: ik wil nu graag even alleen met de verloskundige praten. En dan wachten tot hij weg gaat.

Accepteer dan zijn reactie, dat kan ook zijn dat hij boos wordt en alvast weg gaat. Ik zou overigens erover nadenken om de relatieproblemen met iemand anders te bespreken en niet met de verloskundige. Ze mag weten dat de relatie niet soepel loopt en dat jullie op dit moment geen relatie hebben en niet samen wonen. Maar alle ins en outs en alle spanningen die daarbij komen kijken, zou je ergens anders veel uitvoeriger moeten kunnen bespreken. Begin daarvoor bij de huisarts.

Verder ben ik het eens met moederKareltje. Je wil deze man al 6 jaar. Zijn periodes van afwezigheid hebben nu wel een verklaring. Hij heeft een keuze gemaakt voor jou. Natuurlijk accepteer je vanaf nu geen vreemdgaan meer, dat mag je hem wel duidelijk maken. Maar er is ook een kans dat je op zoek naar het ware, ultieme geluk iets wat wellicht niet zo mooi glanst maar wel jouw geluk is, dat je dat voorbij loopt. Dat is het leven. We willen het perfecte, vooral van anderen, maar we zullen moeten accepteren dat de ander ook maar een feilbaar mens is, net als jijzelf.

Tsjor

Nou ja zwartgallig? Ik lees namelijk nergens dat hij nog moeite doet voor de relatie of haar. Zijn keuze werd gemaakt door haar zwangerschap. Als hij aangeeft die ander ook heel leuk te vinden maar dat de keuze op TO viel vanwege de zwangerschap lijkt mij dat niet zo'n stevige basis. En ik denk ook niet dat verloskundige de juiste persoon is om over de problemen in de relatie te praten. 

hij vond beide meisjes even leuk en de zwangerschap gaf de doorslag om serieus te worden. Soms is zoiets blijkbaar nodig. 

Moederkareltje schreef op 30-03-2024 om 08:43:

hij vond beide meisjes even leuk en de zwangerschap gaf de doorslag om serieus te worden. Soms is zoiets blijkbaar nodig.

Dat wil niet zeggen dat ie die andere vrouw meteen vergeten is hoor. Of het nooit meer zal doen.

Dan wordt het gokken, het slechtste in de mens of het beste. Tsjor

Nick90 schreef op 30-03-2024 om 10:31:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ie die andere vrouw meteen vergeten is hoor. Of het nooit meer zal doen.

Klopt garanties zijn er nooit in het leven en dat andere smaakje vergeet hij natuurlijk ook niet een twee drie maar hij heeft de andere meid uit eigen beweging al gedumpt. Dat is een goed teken. 

Moederkareltje schreef op 30-03-2024 om 08:43:

hij vond beide meisjes even leuk en de zwangerschap gaf de doorslag om serieus te worden. Soms is zoiets blijkbaar nodig.

Meisjes? Infantieler kan het niet?


Gelukkig mag je als vrouw de lat wat hoger leggen voor wat je wenst als partner ipv zo’n ruggengraatloos exemplaar die er 2 vrouwen op nahoudt en pas kan kiezen als er zich een zwangerschap aandient! 

“Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst”

Roodvruchtje, zo komen we hier ook wel verhalen van vrouwen tegen, die dan niet weten van wie ze zwanger zijn en dan pas bedenken dat ze hopen dat het van die ene is die leuker zou zijn als van de ander. Ik heb in zulke draadjes nog nooit de kwalificatie 'ruggeloos exemplaar' gelezen. Maar we kunnen hem bewaren.

Tsjor

tsjor schreef op 30-03-2024 om 13:09:

Roodvruchtje, zo komen we hier ook wel verhalen van vrouwen tegen, die dan niet weten van wie ze zwanger zijn en dan pas bedenken dat ze hopen dat het van die ene is die leuker zou zijn als van de ander. Ik heb in zulke draadjes nog nooit de kwalificatie 'ruggeloos exemplaar' gelezen. Maar we kunnen hem bewaren.

Tsjor

Ja, en wat bedoel je daarmee te zeggen? En wat heeft zo’n situatie te maken met deze situatie, want ik zie de vergelijking niet?

Deze man hield er 2 vrouwen op na, 2 vrouwen die dachten een serieuze en monogame relatie te hebben, 2 vrouwen die hij bewust belazerde. En pas op het moment dat 1 van beide vrouwen zwanger werd maakte hij een definitieve keuze, maar wilde gemakshalve wel blijven verzwijgen dat TO niet de enige vrouw was ten tijde van hun relatie. 

Ik noem dat een ruggengraatloze man ja en dan benoem ik niet eens zijn vorige acties tijdens de knipperlichtrelatie. Of wil je beweren dat dit een betrouwbare man is waarop je serieus kunt bouwen? 


Wat ik een beetje mis in de discussie, is dat TO de baby in haar buik heeft. Ja, het is ook het kind van ex, maar het gaat om om haar lichaam! Zij mag (moet) bepalen wat er met haar lichaam gebeurt. De verloskundige is er voor a.s. moeder en kind en als TO, om welke reden dan ook, ex niet bij de afspraak wil hebben, is dat haar goed recht. En even theoretisch, als TO had besloten de zwangerschap af te breken, had ze dat zonder zijn toestemming kunnen doen.
Mooi dat ex betrokken wil zijn, maar niet ten koste van TO. Je grenzen aangeven, TO! Dat recht heb je gewoon.

je interpreteert veel roodvruchtje. Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.