Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Twijfel 3de kindje


Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 13:20:

[..]

Zoiets heet luisteren naar de natuur. Zijn veel mensen verleerd blijkt wel weer.

Luisteren naar de natuur, dan zou je nooit anticonceptie moeten gebruiken en heb je straks een heel elftal. Heeft niks te maken met “luisteren” naar de natuur, maar spelen met een mensenleven. 

BlairW schreef op 31-03-2024 om 15:03:

[..]

Luisteren naar de natuur, dan zou je nooit anticonceptie moeten gebruiken en heb je straks een heel elftal. Heeft niks te maken met “luisteren” naar de natuur, maar spelen met een mensenleven.

Zoiets als bij die families op tv met teveel kinderen krijg je dan.

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 13:20:

[..]

Zoiets heet luisteren naar de natuur. Zijn veel mensen verleerd blijkt wel weer.

Ja koekoek, geloof je het zelf?

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 13:20:

[..]

Zoiets heet luisteren naar de natuur. Zijn veel mensen verleerd blijkt wel weer.

🤣🤣🤣🤣

Nick90 schreef op 31-03-2024 om 15:07:

[..]

Zoiets als bij die families op tv met teveel kinderen krijg je dan.

Jij noemt dat teveel. Ik heb juist diep respect voor die vrouwen van een huis vol. 

BlairW schreef op 31-03-2024 om 15:03:

[..]

Luisteren naar de natuur, dan zou je nooit anticonceptie moeten gebruiken en heb je straks een heel elftal. Heeft niks te maken met “luisteren” naar de natuur, maar spelen met een mensenleven.

Ik adviseer dit alleen bij zoveel twijfel. 

Lieveheersbeest schreef op 31-03-2024 om 15:42:

[..]

Ja koekoek, geloof je het zelf?

Respectvol blijven is ook een kunst. Laat een ander haar mening ook in waarde.

Roos55 schreef op 31-03-2024 om 15:52:

[..]

🤣🤣🤣🤣

Onderstreept mijn reactie. 

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 13:20:

[..]

Zoiets heet luisteren naar de natuur. Zijn veel mensen verleerd blijkt wel weer.

Nee hoor, gelukkig zijn niet alle vrouwen slaaf van hun hormonen/natuur en wordt er ook nog verstand gebruikt. Een groot goed als het gaat om een nieuw mensenleven!

Kersje schreef op 31-03-2024 om 18:03:

[..]

Nee hoor, gelukkig zijn niet alle vrouwen slaaf van hun hormonen/natuur en wordt er ook nog verstand gebruikt. Een groot goed als het gaat om een nieuw mensenleven!

Ik gaf dit advies ook alleen aan een vrouw die al maanden twijfelt. 

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 18:05:

[..]

Ik gaf dit advies ook alleen aan een vrouw die al maanden twijfelt.

Ja en? Die twijfel zit er niet voor niks natuurlijk, ook iets vd natuur

Kersje schreef op 31-03-2024 om 18:07:

[..]

Ja en? Die twijfel zit er niet voor niks natuurlijk, ook iets vd natuur

Mijn tip om even te voelen zonder conceptie is voor TO. Als zij het ook belachelijk vind doet ze er toch gewoon niks mee. Ik zou het zo doen. Dus mijn advies en bijdrage. Dat de rest iets anders vindt, tja, dat kan. En dat mag. 

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 18:32:

[..]

Mijn tip om even te voelen zonder conceptie is voor TO. Als zij het ook belachelijk vind doet ze er toch gewoon niks mee. Ik zou het zo doen. Dus mijn advies en bijdrage. Dat de rest iets anders vindt, tja, dat kan. En dat mag.

Dat kan, maar het risico is wel dat je dan zwanger wordt en dan niet blij bent. En dan?

Over kindjes met beperkingen, uitdagingen etc. Dat kan, die mogelijkheid is er bij elk kind. Ik kan me wel voorstellen dat als je oudste twee kinderen al 'iets' hebben, dat de kans dan groter is en/of dat het al belastend genoeg is. 
Anderzijds is het leven niet maakbaar en kunnen je kinderen ook later in hun leven nog ziek worden of anderszins iets overkomen.

Over eenzaam zijn als enig kind...ik heb misschien te snel gesteld dat dat niet zo is omdat we ons best doen het gebrek aan contact met leeftijdsgenootjes thuis te compenseren met clubjes, kampen, vakantie BSO etc. Ik vind het ook een zware vraag om aan mijn kind te stellen. En zwaar om eventueel te horen dat ze het toch zo ervaart.

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 17:53:

[..]

Onderstreept mijn reactie.

Ik ben soms echt benieuwd naar jou .

Als je man nu al schrik heeft voor zijn gevoel mocht het weer een meisje zijn, zou ik er helemaal niet aan beginnen. Een kind moet welkom zijn ongeacht het geslacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.