Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

04-11-2013 om 13:23

leuke uitspraken pubers

Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'


Tigress

Tigress

04-11-2013 om 13:49

Pubers en de overgang

Hahaha Polletje!
Ik was zelf zo'n puber. Mijn tante had kennelijk een lastige overgang. Onderwerp kon niet uitblijven als ze er was. Ik heb haar eens gevraagd of ze nou al over was? Ook heel meelevend hoor, al had ik geen idee wat nou 'overgang' was.
Nu wel, want zit er zelf middenin.

Mijn dochter van 16, chagrijnig van het ongesteld zijn, reageert op pa's: "Nou, nou, wat erg! Ik moet me elke dag scheren..." Dochter: "Ja duhh." En wijst op haar oksels.

Evanlyn

Evanlyn

04-11-2013 om 14:23

leraar Engels

Ik vroeg of de leraar Engels wat aardiger was geworden tegen dochter nu ze haar huiswerk doet. Antwoord: "Neuh, maar hij heeft geen lievelingetjes, hij haat gewoon iedereen. Dus dan is het niet erg."

Puck

Puck

12-11-2013 om 10:47

Vanmorgen

Oudste moest het eerste uur beginnen en moet dan om 7 uur de deur uit. Het meest harmonische in ons gezin is dat iedereen elkaar met rust laat s morgens dus ik lag nog even in bed. Oudste ging de deur uit en ik kom even later beneden. Staat daar heel lief een ontbijtje klaar. Doet ie anders nooit dus ik stuur een sms-je waarin ik m bedank en zeg dat ik dat lief vindt. Krijg ik als antwoord terug: die was voor papa.
Yeah right, ik weet mijn plek weer.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

14-11-2013 om 11:43

hahahahahah, Puck...

En, heeft papa genoten?

Puck

Puck

14-11-2013 om 13:26

Nee Polletje

...want ik heb het opgegeten.....

Juno

Juno

15-11-2013 om 08:57

Opstaan

"De twaalf werken van Herakles is niets vergeleken met opstaan op vrijdagmorgen."
Het valt niet mee om een puber te zijn!

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-11-2013 om 12:02

dacht ik dat ik

een goede opvoeder was, met mijn beloningssystemen en zo. Volgens puber ben ik gewoon een ordinaire afperser!

Kaasfonduen

Op mijn vraag, was het lekker?

Ja heerlijk zegt zoon, volgende keer wat meer eisalade erbij en graag zonder kaas.

plakbandje

plakbandje

16-12-2013 om 12:45

in een vloek en een zucht

Puber kon niet op het gezegde "in een vloek en een zucht" komen. Ook in een "poep en een scheet" kwam even niet bovendrijven. Daarom werd er maar "in een wip en een stoot" van gemaakt.

Tja, dieren...

We kijken samen naar "De nieuwe wildernis" documentaire, aflevering "Lente" en daarin wordt getoond hoe de mannetjesdieren de vrouwtjes versieren om samen een nestje te bouwen. Verzucht dochter (17): "Spreken ze er schande van dat jongeren 'het' doen voor een breezer, maar die beesten doen niets anders!" Zelf neemt ze gelukkig niet de dieren als haar voorbeeld!

Mietjes

Ik maak bami en breek de mie in stukken omdat ik een hekel heb aan lange slierten. Dochter vindt dat jammer want ze wil wel graag lange slierten en zegt: maak er nou geen mietjes van.

skik

lennest

lennest

22-12-2013 om 22:12

Dierenbescherming

In huis ligt overal van alles terwijl ik het 's ochtends toch echt alles netjes had achtergelaten. Ik zie schoenen, sjaals, jassen,borden, kopjes, glazen, boeken, schooltassen, kortom: het is een troep. En ik schiet vol en brul naar boven dat ze allebei NU naar beneden moeten komen. Onder protest komen ze beneden en ik zeg dat ze alles op moeten ruimen. Ze mopperen, uiteraard, hebben duidelijk geen zin, ook niet vreemd en dan zegt de een: dit is mishandeling ik bel de dierenbescherming!

Arawen

Arawen

23-12-2013 om 19:46

Sexy kerstmenu

Ik blader door de kerst-brochure van onze lokale supermarkt, op zoek naar het ideeen voor het kerstdiner. Daar staat een recept in voor 'pastinaakfriet' en dat opper ik aan de tafel 's avonds. Waarop zoon (14) reageert met 'laat die pasti maar weg en doe mij maar de naaktfriet'... Hoezo hormonen-bom..

Katniss

Katniss

25-12-2013 om 14:57

Bezorgde dochter

Ik zit net even tien minuutjes uit te rusten met een kopje koffie (sta al vanaf 10 uur in de keuken voor het kerstdiner). Vraagt dochter ineens bezorgd: 'Je gaat toch nog wel iets anders aantrekken hè?!!!'. Ik heb alleen sardonisch gelachen en laat haar nog even in spanning of ik vanavond eet in mijn oudste spijkerbroek en verwassen shirtje met glitters

Stenna

Stenna

27-12-2013 om 17:32

kerstkransjes

Ik had per ongeluk een zakje kerstkransjes gekocht en in de schaal op tafel gedaan met fondantvulling, in plaats van helemaal chocola. Dat vindt zoon niet zo lekker. Nu had ik nieuwe gekocht, deed ze in de schaal terwijl hij op de bank zat te wapen. Liep even naar de (open) keuken voor koffie en zei bij het teruglopen tegen zoon dat er nu wel gewone chocoladekransjes op de tafel lagen. "Weet ik", zegt hij, "ik heb er al 6 op". (was hooguit 1 minuut).

Stenna

Stenna

27-12-2013 om 17:37

xbox uit

Deze is eigenlijk van pubervader: Zoon vertelt over de nieuwe xbox en dat je die met spraak kunt sturen. Je kunt bijvoorbeeld "xbox aan" zeggen en dan gaat hij aan. Waarop man de rest van dag op willekeurige momenten en vanaf allerlei plekken in huis ineens heel hard "xbox uit!" roept.

hospice

Dochter wil niet mee naar de kerstdienst, ze wil het kerstontbijt klaarmaken. Zegt ze: "Mam, neem je voor mij een hospice mee?" (ze bedoelde hostie).

Tsjor

Heel blond

Zoon doet een poging een wiskundevraagstuk met dochter op te lossen. Zoon: "Hoeveel seconden zitten er in één minuut?" Dochter: "Ja, dat ga ik toch niet tellen."

Tsjor

Dalarna

Dalarna

08-01-2014 om 16:06

Puber vult een enquete in

Puber van bijna 15 vult een enquete in die hij via school heeft gekregen ivm een profielwerkstuk. Het gaat (natuurlijk) over seks....

Hij leest alle vragen hardop voor en hij moet steeds harder lachen en hij komt niet meer bij bij de volgende vraag:

Ken je mensen met een SOA en zo ja hoeveel?

Ik kan even niet volgen waarom dat zo enorm grappig is tot mij een lichtje opgaat en ik roep dat het niet gaat om hoeveel SOA's maar om hoeveel mensen! Het is even stil tot hij uitroept: ooooooooooooo!!!!

Vervolgens moet hij zeggen hoe vaak hij masturbeert per week en hij heeft keuze tussen alle mogelijkheden van 0 tot en met 7. Hij wordt quasiboos omdat dat betekent dat je niet vaker dat eens per dag mag masturberen blijkbaar en hij wordt nog quasibozer omdat je dus wel vaker dan 7x seks mag hebben per week want daar was nog een categorie met 7-8x en een categorie 'meer' (met een smiley er achter).

Hij heeft zo wel weer een lesje 'enquetes maken' gehad!

Dalarna

En dan geven ze de ingevulde enqueteformulieren aan de ggd. Niets profielwerkstuk, gewoon een handig smoesje omdat steeds meer ouders weigeren en kinderen bullshit invullen.

vrede

Naast ons huis is een groot parkeerterrein. Vanaf de eerste verdieping hebben we daarover een prachtig overzicht. Vlak voor kerst is het er belachelijk druk en mensen gaan elkaar bijna te lijf voor een plekje. Er wordt getoeterd, gescholden en middelvingers worden opgestoken. Dochter staat met een kopje thee voor het raam de chaos te bekijken en roept naar mij: "Kom eens kijken mam, vrede op aarde is weer aangebroken!"

Dalarna

Dalarna

09-01-2014 om 10:58

AnneJ

Toch lastig als de enquete anoniem is hoor....

haha Dalarna

Wacht maar tot je het leefstijlgesprek voor je zoon krijgt na de zogenaamde 'anonieme' enquete.

anoniem

Contact tussen arts/hulpverlener en ouders/kind is ook vertrouwelijk maar kan op elke verdenking van 'kindermishandeling' geschonden worden. Zo is het hier ook met de zogenaamde 'anonimiteit'. Kindermishandeling opent deuren....

Dalarna

Dalarna

09-01-2014 om 12:37

ach

AnneJ, ik zou graag willen dat je het gewoon bij je eigen draadjes houdt en niet alles komt verzieken!

Tsja Dalarna

Argeloos een enquete in laten vullen door je puber en het gaat over intieme prive informatie. Wat kan daar nou het doel van zijn? Je zou er zelf ook niet zomaar aan voorbij moeten gaan.

Suze

Suze

11-01-2014 om 10:01

AnneJ

Dank je wel voor jouw tips en adviezen om alert te zijn met dit soort dingen. Ik ben er blij mee.

Suze

Suze

11-01-2014 om 10:09

Dalarna

Dalarna, zou je niet zo onaardig, ik denk allergisch, op AnneJ willen reageren? Ik zie dat wel vaker, en ik vind dat ongepast en niet nodig.

AnneJ wil vanuit haar ervaring mensen waarschuwen en minder naïef en argeloos maken. Ik denk dat er mensen zijn die daar blij mee zijn, in elk geval ik!

Als AnneJ nu een heel draadje overneemt met eindeloos veel en laags Reacties, dan zou je er evt. iets van kunnen zeggen, en dan nog hoef je het woord verzieken niet te gebruiken.

Maar bij zo'n enkele reactie van AnneJ vind ik jouw reactie overtrokken.

Misschien helpt het om te denken dat AnneJ het goed bedoelt?

Astrid

Astrid

11-01-2014 om 10:29

daar gaat het niet om

om iets goed bedoelen. Het gaat om 4 postings van anneJ in een draadje dat gezellig is, leuk is, waarom mensen kunnen lachen.
En dan komt er zo'n opmerking tussendoor die eigenlijk alles een beetje doodslaat. Doe dat dan in een geschikt draadje. Ik kreeg er ook een gevoel bij van moet dit nu en hier en waarom doe je dat?

Suze

Suze

11-01-2014 om 11:21

Astrid

Oké Astrid, ik snap nu het probleem, helder uitgelegd. Dank. Maar dan hoeft Dalarna toch niet een (agressief) woord als "verzieken" te gebruiken. Als jij jouw woorden had gebruikt zou het AnneJ op een, denk ik, duidelijker manier uitgelegd zijn, waar je je aan stoort en zal ze daar een volgende keer misschien eerder rekening mee houden. Beledigen is toch niet nodig?

Maar genoeg off topic? Er komen vast weer leuke puberuitspraken die gepost kunnen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.