Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe parter


Mmarloes schreef op 17-03-2024 om 20:18:

Nou ik kan mijn dochter ook wel begrijpen dat ze kwaad wordt over zo'n opmerking en aangezien kinderen nog steeds aan het leren zijn hoe ze emoties het beste kunnen uiten kan dat nog weleens op de verkeerde manier gaan en dat wil ik ze dan rustig meegeven wat wel de juiste manier kan zijn. De vader is sinds een jaar nu gelukkig meer zijn best aan het doen dus dat is heel fijn voor de kinderen. Maar zo zie je maar toch veel verschillende meningen maar idd waar de meeste het over eens zijn is toch wel echt dat een volwassenen altijd zou moeten laten zien hoe het wel moet. Ik ben iniedergeval blij met mijn beslissing want er komt niemand aan mijn kinderen da weet ik wel

Fijn om te horen Mmarloes en ook daarmee geef je een goed voorbeeld aan je kinderen.

AnnaPollewop schreef op 17-03-2024 om 16:58:

[..]

Ja, je wil niet dat ze op deze man gaan lijken inderdaad…

Pippeltje, waarom zou alleen een harde aanpak voorkomen dat kinderen opgroeien tot vervelende volwassenen? Zijn alle vervelende volwassenen inderdaad als kind vriendelijk en ruimhartig behandeld, met begrip voor hun emoties en met rustige uitleg dat hun gedrag niet acceptabel is?

Niet perse hard; maar wel heel duidelijk. Een kind van 8 mag zo onderhand weten dat slaan not done is en dan mag je best even boos worden.

En trouwens: uiteraard niet als ze net een duw heeft gekregen want dat gaat te ver. Maar altijd maar zoetjes praten lijkt me niet werken.

Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 08:58 Topicstarter

Nouja een duidelijke toon als er iets gemeend wordt met rust lijkt me juist wel werken. Heeft wat meer geduld nodig maar dan laat je iniedergeval zien wat wel de bedoeling is. 

Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 09:02 Topicstarter

Ik wordt overladen door berichtjes van hem dat hij het nooit meer zal doen maar ik voel dat ik er te boos over blijf en geen plek kan geven zoals andere dingen die ooit voorvallen. Ik begrijp er niks van dat je een kind en dan pok nog eens niet je eigen kind zo hard duwt dat ze op de grond valt. En daarna heel erg boos blijft doen tegen mij en mijn dochter. Nee da komt nie meer goed 

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 09:02:

Ik wordt overladen door berichtjes van hem dat hij het nooit meer zal doen maar ik voel dat ik er te boos over blijf en geen plek kan geven zoals andere dingen die ooit voorvallen. Ik begrijp er niks van dat je een kind en dan pok nog eens niet je eigen kind zo hard duwt dat ze op de grond valt. En daarna heel erg boos blijft doen tegen mij en mijn dochter. Nee da komt nie meer goed

En iemand overladen met berichtjes dat hij het nooit meer zal doen is ook een beetje een rode vlag imho. Heel anders dan dat iemand wel afstand respecteert maar wel (1 keer) te kennen geeft dat hij het graag anders had gezien. 

Inderdaad, dat is nog een stevige rode vlag. Hij denkt jou te kunnen bewerken, daarmee respecteert hij (weer) jouw mening, gevoel en inzicht niet. Eén of twee berichtjes kan, iemand overstelpen is niet oké. 
Zeg nu gewoon heel duidelijk dat hij moet stoppen. Respecteert hij ook dat niet, dan overschrijdt hij de grens naar stalking, en ook dat kun je hem dan schrijven. Daarna niet meer reageren.

Ik denk dat je deze mijnheer beter kwijt dan rijk bent.

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 09:02:

Ik wordt overladen door berichtjes van hem dat hij het nooit meer zal doen maar ik voel dat ik er te boos over blijf en geen plek kan geven zoals andere dingen die ooit voorvallen. Ik begrijp er niks van dat je een kind en dan pok nog eens niet je eigen kind zo hard duwt dat ze op de grond valt. En daarna heel erg boos blijft doen tegen mij en mijn dochter. Nee da komt nie meer goed

Ik had de bio. vader ook weggestuurd laat staan een stiefvader, maakt niet uit wie het is, een volwassene kan niet 1 op 1 tegenover een kind gaan staan.  dat een kind geen verstandige keuze maakt nadat je een nare opmerking mbt haar bio vader maakt snap ik nog, maar dat je dan als volwassen man zo te keer gaat zal ik nooit snappen. Het begint altijd ergens, en dan vaak steeds een stapje verder, eerst een duw en de volgende keer? Nee , mijn advies ga zo door als wat je nu doet, afstand nemen dus.

Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 10:15 Topicstarter

Dank je wel, dat doe ik ook zeker. Er moeten nog wat spullen worden opgehaald en dat zal hij als opening gebruiken op het moment. Als dat weg is en hij gaat door dan blok ik hem gewoon.  Blijft ook bellen en gesprekken proberen te hebben en al zijn goede dingen op te noemen en zegt ik ben geen monster en het was zo niet bedoeld

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 09:02:

Ik wordt overladen door berichtjes van hem dat hij het nooit meer zal doen maar ik voel dat ik er te boos over blijf en geen plek kan geven zoals andere dingen die ooit voorvallen. Ik begrijp er niks van dat je een kind en dan pok nog eens niet je eigen kind zo hard duwt dat ze op de grond valt. En daarna heel erg boos blijft doen tegen mij en mijn dochter. Nee da komt nie meer goed

Verder is hij ook niet serieus met zijn berichtjes, want hij vindt het allemaal maar overdreven toch (had je ergens vermeld)? 


Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 10:20 Topicstarter

Ohja en gaat erbij huilen dat hij zoveel van ons houdt. Ik moet zeggen dat hij ook veel voor ons heeft gedaan in huis en die soort dingen dus het lijkt op 2 kanten, of heel goed of een kant die ik niet in ons leven hoef. Toch apart

Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 10:21 Topicstarter

Ja hij zegt zelf dat het maar een klein duwtje was omdat hij schrok van mijn dochter die hem sloeg. 

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 10:15:

Dank je wel, dat doe ik ook zeker. Er moeten nog wat spullen worden opgehaald en dat zal hij als opening gebruiken op het moment. Als dat weg is en hij gaat door dan blok ik hem gewoon. Blijft ook bellen en gesprekken proberen te hebben en al zijn goede dingen op te noemen en zegt ik ben geen monster en het was zo niet bedoeld

Jouw antwoord daarop: Ik zeg niet dat je een monster bent, ik wil gewoon geen relatie meer met jou.

Geen uitleg geven, gewoon steeds herhalen: Stop ermee, ik wil gewoon geen relatie meer met jou. Het is voorbij. 

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 10:21:

Ja hij zegt zelf dat het maar een klein duwtje was omdat hij schrok van mijn dochter die hem sloeg.

Hij minimaliseert zijn aandeel. Echt niet goed.

Serieus, deze man respecteert jou niet. Dus bel niet meer met hem, schrijf alleen nog 1x dat je geen relatie meer met hem wilt en dat hij moet stoppen met contact zoeken (geen uitleg, geen discussie) en reageer dan niet meer.

Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 10:48 Topicstarter

Ja heb een datum en tijdstip afgesproken dat hij zijn overige spullen kan ophalen en voor de rest ga ik niet meer opnemen of reageren. Hij wil de boel nu redden natuurlijk en blijft zeggen dat hij zo niet is eigenlijk, ja is ook nog nooit gebeurd maar 1 keer is genoeg vind ik

Mmarloes schreef op 19-03-2024 om 10:48:

Ja heb een datum en tijdstip afgesproken dat hij zijn overige spullen kan ophalen en voor de rest ga ik niet meer opnemen of reageren. Hij wil de boel nu redden natuurlijk en blijft zeggen dat hij zo niet is eigenlijk, ja is ook nog nooit gebeurd maar 1 keer is genoeg vind ik

Ja misschien ook zorgen dat er iemand bij is als hij zijn spullen komt halen? Een zus of vriendin die het woord voert en zelf op de achtergrond blijven zodat hij geen gesprek kan beginnen met jou? 
Als je iemand voor je ziet, is het moeilijker afstand te houden, kan je misschien meer geneigd zijn in je in een gesprek te laten sluizen en dan scheelt het als een derde zegt: hier zijn je spullen, nee mmarloes houdt het hierbij. Het ga je goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.