Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe parter


Mmarloes

Mmarloes

19-03-2024 om 11:07 Topicstarter

Ja kan ik idd wel beter doen ja. Dank je wel allemaal en voor jullie ook allemaal het allerbeste

Je maakt deze beslissing toch niet op grond van dit ene incident? Als hij verder altijd een hele fijne man is geweest, die lief voor je kinderen was, waar de kinderen gek op zijn, die jou heeft geholpen met het huis....dan is het een ander verhaal. 
Maar hij heeft je toch eerder slecht behandeld? 

Labyrinth schreef op 19-03-2024 om 16:55:

Je maakt deze beslissing toch niet op grond van dit ene incident? Als hij verder altijd een hele fijne man is geweest, die lief voor je kinderen was, waar de kinderen gek op zijn, die jou heeft geholpen met het huis....dan is het een ander verhaal.
Maar hij heeft je toch eerder slecht behandeld?

Heb je het hele verhaal gelezen? Ze zijn al een keer eerder uit elkaar geweest. Er is al meer gebeurd.

En dan nog; als zij het niet zo voelde zou ze het toch niet doen? 
Doen wat je gevoel zegt!

Ik vind het gek dat de meeste hier voorbij gaan aan het feit dat haar dochter haar vriend heeft geslagen, ook al gaf hij haar een duw. 

Mmarloes

Mmarloes

20-03-2024 om 07:35 Topicstarter

De kinderen hebben idd de eerste keer dat we bij elkaar waren veel meegemaakt van dat hij erg gemeen tegen mij was omdat hij onnodig jaloers was. Ook toen was hij altijd bezig tegen mij over mijn opvoeding op een dwingende manier waar ze ook gewoon bij waren. Dit was de 2de keer een heel stuk beter en zou hij niet meer doen. Toch begon dat weer maar dan in wat mildere vorm. Had wel altijd commentaar op de momenten dat de kinderen iets deden warmt niet mocht en daarna kon ik het pas oplossen met de kinderen omdat ik telkens eerst moest verdedigen tegenover hem. Dus er idd wel heel wat aan voor gegaan. 

Mmarloes

Mmarloes

20-03-2024 om 07:36 Topicstarter

Dus die boosheid die we hebben gezien met de duw, die hebben we al heel wa vaker gezien maar dan naar mij toe gericht

Mmarloes

Mmarloes

20-03-2024 om 07:36 Topicstarter

En ieder zijn mening maar mijn grens ga je wel echt meteen over als je zo op mijn kind reageert

Mmarloes schreef op 20-03-2024 om 07:36:

En ieder zijn mening maar mijn grens ga je wel echt meteen over als je zo op mijn kind reageert

Je hebt echt 100 procent gelijk. Ik vind het een sterke beslissing. Iedereen zou zijn kinderen op 1 moeten zetten en geweld en negativiteit hoort daar niet bij. Gewoon niet. 

Simon68 schreef op 19-03-2024 om 20:06:

Ik vind het gek dat de meeste hier voorbij gaan aan het feit dat haar dochter haar vriend heeft geslagen, ook al gaf hij haar een duw.

Tja ze geeft toe dat ze wat mild heeft opgevoed en wat strenger kan zijn en eraan werkt. Ik snap vriend ook wel dat hij haar een duidelijke grens wil stellen en hard reageert. Ikzelf zou de arm ferm beetpakken en streng zeggen jij mag niet slaan!! Dan schrikt het kind ook maar dan kan het niet gevaarlijk landen op iets als dat het geduwd wordt. kind gaat waarschijnlijk huilen of bokken. Zeg ik ja dat is even schrikken, mamma schrok ook toen jij mij sloeg. Je mag best even huilen. Hier in huis zijn slaan we niet. Als het gekalmeerd is weer goedmaken en knuffelen. Lijkt me heel frustrerend voor vriend als hij steeds toeziet op in zijn ogen te milde opvoeding. En heel vervelend voor moeder als ze zich constant moet verdedigen in wat en hoe ze het doet. 

Moederkareltje schreef op 20-03-2024 om 08:30:

[..]

 Lijkt me heel frustrerend voor vriend als hij steeds toeziet op in zijn ogen te milde opvoeding. En heel vervelend voor moeder als ze zich constant moet verdedigen in wat en hoe ze het doet.

Vriend hoeft niet toe te zien op een:” in zijn ogen te milde opvoeding”. De vriend is namelijk geen toezichthouder. Vriend is een toeschouwer.

Het is namelijk niet zijn kind, en dus ook niet zijn verantwoording. 

Plus, door zich op te stellen als toezichthoudender, maakt hij zichzelf  als norm voor de wereld. Hij is de norm, hij weet hoe het moet, hij zal kijken of het goed gaat of niet. En dat is niet zijn rol in het geheel.

Domiet schreef op 20-03-2024 om 08:55:

[..]

Vriend hoeft niet toe te zien op een:” in zijn ogen te milde opvoeding”. De vriend is namelijk geen toezichthouder. Vriend is een toeschouwer.

Het is namelijk niet zijn kind, en dus ook niet zijn verantwoording.

Plus, door zich op te stellen als toezichthoudender, maakt hij zichzelf als norm voor de wereld. Hij is de norm, hij weet hoe het moet, hij zal kijken of het goed gaat of niet. En dat is niet zijn rol in het geheel.

Ik bedoelde aanschouwen dan.

Moederkareltje schreef op 20-03-2024 om 08:57:

[..]

Ik bedoelde aanschouwen dan.

Maar de vriend is helemaal niet het goede voorbeeld. Hij domineert, controleert, is agressief naar zijn vriendin geweest en zij heeft daarin een grens gesteld en nu richt dat zich op de kinderen. Zo'n man moet je toch niet in huis willen hebben? Ik snap echt niet dat je dit gedrag goed kan praten. Alleen al de opmerking: dan vertel ik het aan je vader. Dat was voor mij al genoeg geweest om hem eruit te zetten. Daarmee beschadig je een kind. Daarop sloeg zij en toen duwde hij het kind op de grond. Hoe kun je dat nou rechtvaardigen? Ik mag hopen dat je in het echte leven ook voor jouw kind opkomt en dat nooit laat gebeuren. 

ik praat helemaal niks goed. Ik zegletterlijk dat ik begrijp dat hij een harde grens wil aangeven maar ook dat het gevaarlijk is om te duwen en het ook anders kan. Ik kan mij nou eenmaal verplaatsen in mensen. Dat helpt soms best in de wereld. 

Moederkareltje schreef op 20-03-2024 om 09:52:

ik praat helemaal niks goed. Ik zegletterlijk dat ik begrijp dat hij een harde grens wil aangeven maar ook dat het gevaarlijk is om te duwen en het ook anders kan. Ik kan mij nou eenmaal verplaatsen in mensen. Dat helpt soms best in de wereld.

Ik denk dat TO zich meerdere malen en ten overvloede heeft verplaatst in de partner en dat het nu even klaar is. Daar hebben we het over.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.