Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Omgangsregeling voor baby?

Ik lig momenteel in scheiding, voor zoon van 9 hebben we een regeling afgesproken maar voor de jongste wil zij niks afspreken omdat ze haar daar te klein voor vind.
Hoe doen anderen met een baby die gaan scheiden dat? 



'Het zou fijn zijn als zij kan begrijpen waarom jij bepaalde keuzes maakt.' Dit lijkt me een recept voor een goed huwelijk. Maar soms zijn mensen uit elkaar gaan omdat de relatie en dan vooral de communicatie niet goed is. Dit kun je dan niet na een scheiding van elkaar gaan verwachten.
De omgekeerde verwachting kan wel: er zal toch heibel komen, ongeacht wat je doet. Dus doe datgene waarmee je jezelf in de spiegel kan kijken. Als je een goede vriendin meeneemt om haar te treiteren zit je fout. Als je een goede vriendin meeneemt omdat jullie daarna ergens naartoe gaan, dan is er geen probleem, ook al maakt zij er een probleem van. Je bent zelf je belangrijkste criterium: kun je jezelf recht in de ogen kijken. 

Tsjor

Nick90

Nick90

07-03-2024 om 09:59 Topicstarter

Ze was mee omdat zoon dat vroeg, niet om haar te treiteren ofzo.

In dit geval zou ik er volgende keer er voor kiezen alleen de wissel uit te voeren. Aan je zoon valt uit te leggen dat het gewoon zo is dat je dit alleen doet. 
Scheelt je gewoon grond voor gezeik want deze ex blijft piepen. 

Nick90 schreef op 05-03-2024 om 19:18:

[..]

Omdat ik haar graag bij me heb. En zoals ik zei was ze in de auto gebleven. Als ex de baby gewoon aan mij had gegeven ipv per se mee naar de auto te willen was er niks aan de hand geweest. Maar ze moest weer een heel drama maken om niets.

Nou ja, dat is hoe ze is. En als je alles goed doet vindt ze wel weer wat anders om drama over te maken. De keus is aan jou of je je daar niks van aantrekt of dat je je aanpast en dat kun je per keer bepalen. Of aanpassen helpt om drama te vermijden betwijfel ik sowieso. Dan is er wel weer wat anders.

Er is een gezegde “een vrouw kan drie dingen uit het niets maken: een slaatje, een hoed en een ruzie” en dat laatste geldt denk ik wel voor jouw ex. Ik voel vooral mee met het jochie, hij zit er lelijk mee. Fijn dat jij hem enige stabiliteit kan bieden.`

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.