Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


Marja

Marja

21-07-2017 om 09:50

Juno

Ik woon alleen en brak vorig jaar september mijn enkel. Je hebt je balans niet nodig als je jezelf voor-/achteruit, wat je makkelijker vindt, voortbeweegt op een bureaustoel. Ik deed alles, van de was tot schoonmaken tot koken.
Kijk nu vind ik dat je als vrouw best mag profiteren van het feit dat je wat hebt en je man stevig aan de bak moet maar als het je verveelt en het is puur de balans...dan kun je alles met een bureaustoel. Ik rolde dweilend door het huis bij wijze van.

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:27

nieuwe draad geopend

afvallen wie ook? dl 2

Juno,

Is de weegschaal soms in een Amerikaanse instelling geschoten? Dus 1 pound is 495 gram, ongeveer een halve kilo? Lees eens de gebruiksinstructies.

Beterschap met je enkel.

Zelf sta ik even stil

Al twee weken hetzelfde gewicht. De tailleband zit ruimer maar de weegschaal wilt maar niet dalen. Ik vrees dat de verhoogde training van de beenspieren hiervoor verantwoordelijk.

Ballon

Ballon

13-08-2017 om 08:02

hier zijn we weer

Terug van vier weken Amerika. Op dag één gaf ik al toe aan lekkerigheden. Het afgelopen half jaar was ik 9 kilo afgevallen en ik hoopte dat ik niet te ver terug zou gaan in gewicht.
Maar toch hoor: pancakes bij het ontbijt met syrup (paar keer gedaan), mexicaans eten (ook een paar keer), maar ook heel gezond maar lekker gegeten (vegetarisch restaurant in een grote stad, geweldig!), helaas wel vaker vlees dan thuis (thuis namelijk zelden). Soms aten we na een poos het ontbijt, omdat het motel dat niet had en we al op weg wilden. Dan namen we wat tijdens koffietijd bij de Starbucks of een andere koffiezaak. Soms met wraps, soms een dikke kaneelrol.
Uiteraard liep ik veel meer. Toch had ik het idee dat dit zo niet helemaal goed ging. Ik had in het begin een leuk kort broekje gekocht dat niet erg ruim zat, en dat zat aan het eind ook wat strakker.

Thuisgekomen, al tussendoor gewogen (viel me mee, 2 kg meer? Maar dat was in de middag). Jet-lag, slapen, de volgende dag kwam het op 1,5 kg meer. Jammer, maar viel me toch mee. Dagje later was er nog 900 gram af - ik had normaal gegeten die dag! Wel veel geplast....
Dag erna: nog 700 gram minder. Wat?? Ik heb niets bijzonders gedaan!
Dus vandaag, een volle maand na vertrek, zit ik weer precies op het gewicht van vóór vertrek. Zo fijn!

Zou al dat lopen dan toch zóveel uitmaken voor mij?

Stappenteller

Stappenteller

13-08-2017 om 08:59

Interessant

Ik dieet niet maar lees wel mee en ik zie nu je bericht Ballon. Schaf eens een stappenteller aan, je zult versteld staan. Ik heb een Fitbit omdat je dan ook leuke wedstrijdjes op Facebook kunt spelen maar je kunt het zelfs met je telefoon bijhouden. Op Marktplaats kun je de oudere modellen vaak heel goedkoop krijgen.
In jouw geval zou ik het wetenschappelijk aanpakken Stappen bijhouden, een maand ofzo, en daarna het aantal sterk opvoeren. En dat ook een maand volhouden. Dan zou je verschil in je gewicht moeten zien of niet natuurlijk. De rest moet je dan natuurlijk hetzelfde houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.