Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


Juno,

Ben je niet strontmisselijk van al die Haribo's?

Nu, als je weet waar het gewicht door gekomen is, kan je door met die haribo's te stoppen flink in gewicht zakken.

Juno

Juno

08-07-2017 om 15:07

Ach

Dat valt wel tegen . Met enkel gezond eten ben ik er niet, afgelopen periode druk geweest en te vaak makkelijk gegeten en daar kom ik echt enorm van aan. Ik moet mijn groente-invoer omhoog gooien en weer terug naar minstens 700 gram per dag. Ik ga weer beginnen met het metabolisme dieet. Maandag. Want morgen een verjaardag. Eind deze maand ook, maar daar ga ik niet op wachten. En op vakantie ga ik niet strikt het dieet volgen maar wel zo veel mogelijk.
Mijn valkuil zijn de suikers, als ik eenmaal begin kan ik niet goed stoppen en als ik moe ben lukt het niet om gezond te koken. Voilà, een vicieuze cirkel. Ik moet dus gezond eten om me goed te voelen en goed te blijven voelen.

Ballon

Ballon

08-07-2017 om 20:52

hier oké

Hier nu vrij precies een half jaar bezig en 9 kilo minder. Niet dat ik daarmee op gezond gewicht zit hoor. Dat is nóg 9.

Ik moet wel zeggen, het gaat dus op zichzelf goed, maar inmiddels wel langzamer. Ik voel me ook veel minder fanatiek. Ik heb best een simpel 'recept': geen suiker.
Dat neem ik niet helemaal serieus want af en toe neem ik honing op brood en ik drink ook wel eens likeur (dat laatste is natuurlijk echt een energiebom). Maar geen koek, taart, snoep: dat lukt.
En verder wat minder in het algemeen: lukt min of meer ook.
Het blijft nu alweer zeker 2 weken rond hetzelfde gewicht.

Succes jullie!

Pirata

Pirata

09-07-2017 om 10:42

Hier

Hier iets onder de 70. Ik ga op vakantie en ben benieuwd wat het over 3 weken is --
Veel succes allemaal, en denk erom, 1 keertje genieten is prima. De volgende dag maak je het weer goed!!

blik

blik

12-07-2017 om 20:48

Hee Ballon

Wat ga je goed! En wat knap dat je niet snoept!
Dat lukt me dus gewoon niet. (Vorig jaar wel een hele poos minimaal, maar nu dus niet)
Ik twijfel nog over Pirata's benadering, blijft verleidelijk er zo tegenaan te kijken...Misschien kan dat weer als ik ben afgekickt. Nu is 1x mis voor mij meteen een hele periode weer mis. Het wordt dan een stuk moeilijker weer.
Maarja, sowieso erg moe en labiel nu en dat schiet niet op! Ik laat dan alles weer varen.

blik

blik

12-07-2017 om 20:50

Maar

Af en toe wat honing of een likeurtje lijkt me trouwens prima, het moet ook wel leuk blijven he. (Zou voor mij een hele prestatie zijn)

Ballon

Ballon

12-07-2017 om 21:06

dank je Blik

Het wordt nog spannend, want ik ga bijna naar het land van onbegrensd eten en veel mensen met obesitas-probleem. Ik hoop zo dat het goed zal gaan. Sowieso is op vakantie gaan moeilijk, en dan al die hotels en ontbijten (waar ik normaal alleen wat yoghurt met müsli eet) en meer vet en allerlei restaurants. O jee o jee o jee.

Sterkte Blik, ook met het labiel zijn! Vergeet niet, dat elk moment dat je iets (snoep bijv) hebt laten staan (of vervangen door iets gezonds zoals komkommers, fruit of wat yoghurt etc), helpt. Als je meerdere snoepjes / vele brokken chocola at is dat zeker jammer, maar geen reden om dan te denken 'nu maakt het niet meer uit, gisteren deed ik dat, dan kan vandaag er ook nog wel bij'.
Dit zeg ik deels tegen mezelf want dat is echt een valkuil. En echt, kleine beetjes helpen óók. Niet altijd om af te vallen, maar dan toch wel om niet verder aan te komen.

Ballon,

Geruststelling: Als dat land begint met een A en eindigt met een A, dat zijn de hotels rijk voorzien aan bakjes yoghurt en schalen muesli of cornflkes etc. Verder loop je overdag de de benen uit je lijf en kan je 's avonds ook een salade bestellen. Verder staat ook vis op menig menukaart.
Het enige war je voor moet oppassen zijn de gratis refill frisdranken en de winkelgangen met 2liter ijsbakken ala ben en jerrie. En begin de dag niet met wafels met stroop. Lukt je wel.

Ballon..waarschuwing

Als t inderdaad Amerika is..,,

Er is genoeg gezonds te krijgen, dat is niet het probleem. Maar alle porties van wat je ook maar besteld zijn echt absurd groot. En daar wen je griezelig snel aan. Wij atenvaakmaar 2 keer op een dag, deelden gerechten, namen een voorgerecht en een toetje. Dat soort dingen.

En drink gewoon alleen water. Frisdrank per halve liter met gratis reffills is killing. Overigens hebben ze her en der ook unsweetened ice tea. Dat is ook prima. Of waterige koffie. Als je daar van houdt.....

Have fun!!!

Ingrid

Ps in grote steden is t soms wat beschaafder allemaal, en wat europeser qua hoeveelheden voedsel. Maar daarbuiten wordt het snel erger...,

Ballon

Ballon

13-07-2017 om 11:48

Klopt

Het land klopt!
Bedankt voor de waarschuwingen.
We zijn net onderweg. Frisdrank had ik al aan gedacht (moet ik mijn dochter nog subtiel laten weten) maar porties delen en dergelijke is ook slim. Het wordt van alles: steden, plaatsjes, national parks.
Eerst nog vliegen.
Tot later!

Juno

Juno

13-07-2017 om 12:18

Blik

Nu was ik in een grote stad in datzelfde land, maar wat mij hielp was dat overal de hoeveelheid calorieën bij stond. Dit was best confronterend en ik koos hierdoor iets anders dan ik normaal zou hebben gedaan. En een kleine portie daar is een normale portie hier, altijd voor klein kiezen dus. En een doggybag vragen, is heel gebruikelijk. Aan het eind van de week was ik flink afgevallen

Pirata

Pirata

13-07-2017 om 15:54

A.....a

Ooit was ik daar ook. Bestelde het "gezondste" ontbijt. Daar kon ik tot 4 uur mee toe dankzij de doggy bags. Maar als je ziet wat sommigen daar naar binnen duwen!!! Enorme stapels pancakes, vroeg in de ochtend. Brrrr.
Ik at 's avonds vaak bij Taco Bell. Eén hele bean burrito en sla. Lekker en smakelijk. Mijn reisgezelschap propte zich veel voller (en kwam veel zwaarder thuis).

blik

blik

14-07-2017 om 20:26

nooit geweest

maar de tegenbeweging is daar ook sterk aanwezig, toch?
Ik kan me zo voorstellen dat er ook een hoop 'gezond food' te krijgen is, en restaurants met gezondere keuzes enz?

Hier weer wat meer vastberadenheid. Wil nu wel wat strenger weer en even stuk gezonder. Meer groente is strak plan! Wil ik ook gaan doen, is aardig weggezakt weer.

blik

blik

14-07-2017 om 21:56

meten

Ik begin maar eens met meten
Volgens mij is het nl droevig gesteld met groente-inname. Er zijn steeds meer dagen dat groente slechts een smaakmaker/ garnering is.
Al begonnen met wegen van fruit, viel wat tegen. De geadviseerde 200 gr is meer dan ik normaal eet, denk dat ik nog geen 150 eet. Maar nu door het wegen dus netjes 200 yeah.
Groente wil ik ook naar iig 200, misschien 300.
700, hoe krikg je dat weg?? Daar heb je toch een dagtaak aan?

Juno

Juno

14-07-2017 om 22:07

Blik

Ik ben weer begonnen met het dieet van eerst en ik eet bij elke maaltijd groente. Volgens het dieet moet ik 300 gram bij elke maaltijd eten en 150 gram bij de tussendoortjes. Dat lukt niet helemaal. Maar bij het ontbijt eet ik bijvoorbeeld een flink stuk komkommer in plakjes of een paprika. Bij de lunch soep met veel groente, of een omelet of een salade. Ik kom echt een heel eind, gisteren zat ik over de kilo groente. Als ik 'gewoon' eet en niet oplet haal ik het niet. En ik heb zo'n emmer met snoeptomaatjes staan, ik geloof van een kilo. Bij het langslopen pak ik een handje tomaten. Dat tikt aardig aan.

blik

blik

16-07-2017 om 15:48

oef

Een dagtaak dus
Zo voelt dat nu voor mij tenminste. Terwijl ik maanden geleden toch ook aardig in deze richting zat...ai, wat is er gebeurd
Nu ik erover nadenk merk ik dat ik weer vaak uit 'tijdgebrek' naar een boterham met kaas grijp.
Tijd om roer weer om te gooien.
Nu weer ziek, en dat is altijd een goede smoes voor me.
Vanaf NU ga ik weer werk maken van mijn eten!!

Juno

Juno

16-07-2017 om 15:59

Ik was zo lekker op weg...

Gisteren een enorme smak gemaakt. Binnen een minuut had ik een dikke enkel. Ik zit op de bank met mijn voet omhoog, volledig ingetapet. Volgende week krijg ik een soort flexibel loopgips.
Ik hoop echt dat het met mijn gewicht goed blijft gaan nu ik gedwongen stil zit. Ik hobbel met krukken van wc naar bank en daarna doet het pijn.
Voordeel is wel dat ik niet naar de keuken of een winkel kan .
En die dagtaak valt mee: als je steeds een salade moet maken is het een dagtaak maar een handje tomaatjes is even snel als een handje drop.

blik

blik

17-07-2017 om 23:59

Balen

Juno, dat zijn voor mij ook lastige situaties.
Tussendoortjes eet ik bijna niet meer, het gaat bij mij meer om de maaltijden. En 'gemakkelijk' sloop er hier weer steeds meer in de laatste maanden. Ik wil nu weer iets meer werk weer gaan maken van de maaltijden. Ik weet nog wel van vorige keer dat, eenmaal gewend, het best meevalt qua werk. Het is meer kwestie van planning en organisatie.
Ik wil nu even gaan wegen van groente en fruit, niet eerder gedaan. Vandaag kwam ik op zo'n 3 ons groente, zonder wegen zou ik minder gegeten hebben. Fruit meet ik af tot 2 ons. Dan eet ik iets meer dan meestal.

blik

blik

19-07-2017 om 13:47

Moeilijk

Lastig hoor, vandaag als lunch salade, 300 gram groente. Het maken vind ik nog niet zo erg, goed voorbereid. Maar het eten vind ik echt moeilijk. Eet langsaam en moet daar dus flink voor gaan zitten. Een boterham kan zo in de hand en overal mee naartoe!
Ik lunch meestal alleen en dat speelt ook mee, met anderen vind ik het minder lastig tijd uit te trekken.

Juno

Juno

19-07-2017 om 15:24

Blik

Hartstikke goed hoor, dat is een flinke salade! Ik breng mijn dagen door op de bank met mijn been omhoog en ben aardig afhankelijk van wat ik toegeschoven krijg. Ik hou me grotendeels aan mijn dieet, grotendeels want het lukt niet om de hoeveelheden te eten die ik zou moeten eten.
Man vraagt elke avond consequent wat we gaan eten terwijl ik al sinds het weekend niet meer in de keuken ben geweest. Ik weet niet wat er in de koelkast ligt, wat we op voorraad hebben en heb al een paar dagen niets gezien behalve bed, bank en douche. Nou ja, zal wel een gewoontedingetje zijn.
Vandaag een stukje gerookte kipfilet, ongeveer 500g snoeptomaatjes en een paprika op en er liggen nog komkommers op me te wachten. Ik hoop dat er vanavond wel wat substantieels in gaat want ik heb best trek. Het lukt nog niet om mijn balans te bewaren om bijvoorbeeld een boterham te smeren en ik ben alleen thuis.
Volgens mij is dit wel erg goed voor de lijn .

blik

blik

20-07-2017 om 00:49

Wat erg!

Oh Juno wat geweldig, die mannen toch ook!
Zou je graag wat lekkers komen maken!
Hier maakt manlief graag het eten klaar, maar zijn ideeën zijn nog steeds niet dieet- proof. Terwijl we toch al een hele poos bezig zijn ondertussen!? En hij het nog steeds helaas veel harder kan gebruiken dan ik. Toch raar, we eten aardig hetzelfde maar ik blijf rond gezond gewicht hangen maar hij op aardig overgewicht.
Dus kook ik, of beslis iig wat we eten. Als man inkopen doet hebben we ook altijd erg weinig groente en fruit.
Beterschap!

Gaat lekker hier

Ik was vorige zomer, zo ergens tussen mei en oktober, 18 kilo afgevallen. Geen dieet, ik heb gewoon minder gegeten en vooral minder gesnoept. En ik ben gaan sporten. In de winter kwamen er weer wat kilo's bij, ik heb 's winters gewoon meer honger/trek, en ik heb dan weinig gelegenheid om te sporten. Maar sinds mei heb ik de smaak weer te pakken, zijn die winterkilo's er weer af en nog wat extra, dus ik sta nu in totaal op -23. Ik ben echt blij,ik voel me fit en energiek. Dat het er allemaal wat leuker uitziet is ook een bonus. Inmiddels heb ik ook een hele nieuwe garderobe want het scheelt drie kledingmaten. Ik had dit ruim een jaar geleden nooit kunnen bevroeden!

skik

Half a twin

Half a twin

20-07-2017 om 08:34

overnight een kamerolifant

Ik lees hier af en toe mee maar vond dat ik niets te schrijven had. Om mijn zomerkleding van vorige zomer weer te passen (er niet als een slordig gestopte worst uit te zien) hoeft er maar 3 kilo af. En zelf wil ik proberen de 5 te halen.
Vorige week was de batterij van de weegschaal leeg. Er moest een nieuwe in. Veel gepiel en geklooi. Pas in de avond kreeg man het voor elkaar.
De volgende ochtend stap ik uit bed en ga op de weegschaal staan. Mijn vaste weegmoment, vlak na het opstaan en dan meestal na 3 dagen om frustratie te verminderen.
Wat is er gebeurd? Verbijsterd kijk ik naar het scherm. Waar ik eerst schommelde rond de 69 staat er nu een getal met 3 cijfers voor de komma op het scherm! 127 kilo schoon aan de haak. Ik weeg opnieuw en nog eens opnieuw. Door anders te gaan staa krijg ik er 200 gram af maar meer ook niet.
Dus dames: pas op met het vervangen van batterijen het kan zomaar 49 kilo schelen!

Juno

Juno

20-07-2017 om 10:03

Half a twin

Grijns, je maakt mijn dag weer goed. Het bewijst maar weer eens dat gewicht niets zegt.

Vesta

Vesta

20-07-2017 om 11:19

o jee Hat

dat is schrikken, bij mij is dat juist de indicatie dat de batterij aan vervanging toe is als dochter (36kg, nou ja misschien iets meer inmiddels) in eens over de 100 weegt.

Maar heeft het nogmaals veranderen van de batterij het probleem opgelost of zit er iets dat het weegmechanisme blokkeert?

Ik blijf momenteel steeds rond de 70 plakken. 69.8 en dan weer 71.
Maar het helpt ook allemaal niet mee dat er veel etentjes buiten de deur zijn, ik vanwege mijn longen heel beperkt kan sporten. En voor het eerst in jaren heb ik er weer last van dat dochter met vader op vakantie is, want zo had ik dat toch niet voor me gezien toen we trouwden en een kind kregen. (ja ik ben heeeeeeel zielig) Daar aan toegeven resulteerde in een pak koekjes en een zak chips in een weekend. Inmiddels heb ik mezelf weer bij elkaar geraapt en eet weer gezonderig.

Half a twin

Half a twin

20-07-2017 om 11:37

alle voorradige batterijen geprobeerd

En ik blijf 127 wegen. Ongeveer dan. Inmiddels zijn we een week verder rn weeg ik 126.5dat is geloof ik wel een voordeel, in plaats van 300 g in een werk nu bijna 500. Dat geeft de burger moed. Ga vrolijk verder al moet ik mijn streefgewicht wel bijstellen. 66 kilo is niet meer haalbaar voor de vakantie. En gezond is het ook niet. Je gewicht halveren.

Vlinder

Vlinder

20-07-2017 om 14:25

Skik, hier precies zo

Jouw verhaal is herkenbaar, bij mij is het op vrijwel dezelfde manier gegaan en in dezelfde periode. 21 kg afgevallen op deze manier. Ik ben alleen niet aangekomen in de wintermaanden en heb mijn gewicht stabiel weten te houden. Ik moet wel oppassen nu om niet te vaak toch iets te snoepen te pakken, maar dat vooral om te voorkomen dat het net weer zo'n gewoonte gaat worden. Ik kom dus gelukkig niet aan en voel me enorm goed. En inderdaad nog steeds bezig mijn garderobe aan te passen .

Vlinder

Fijn he? Alle vrouwen van mijn leeftijd zeggen dat je na de veertig en zeker tegen de vijftig niet zo makkelijk meer afvalt, dus ik had dit nooit meer verwacht. Die drie kilo die ik in de winter aankwam vond ik zelf niet zo'n probleem, da's er zo weer af in de zomerperiode.

skik

Vlinder

Vlinder

20-07-2017 om 22:26

Klopt Skik

Ik ben er zelf inderdaad ook nog steeds verbaasd over, juist vanwege mijn leeftijd (51 jaar). Ik vond het heerlijk om me weer zo fit te voelen en meer tevreden te zijn over mijn lijf. Kan nu weer kleding kopen in winkels die ik leuk vind. Wat ik wel merk is dat ik er nu aan gewend begin te raken, aan mijn 'nieuwe' lijf. Zelfs zo dat ik af en toe denk dat ik weer ben aangekomen. Wat niet zo is gelukkig!

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

20-07-2017 om 22:33

Draadje wordt gesloten

Beste dames,

bij 1000 berichten moet een draad gesloten worden door technische redenen.
Starten jullie een nieuwe draad?
Veel succes met het afvallen allemaal.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
------------------------------------------------------
[email protected]
www.ouders.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.