|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Pijnlijke borsten
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: pijnlijke borsten
Berichtnummer: F01024
Datum: 20 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Vanaf het moment dat ik zwanger ben, heb ik pijnlijke borsten, maar nu na 7 weken opeens niet meer. Wie herkent dit en weet of dit normaal is.
Diana.
Titel: ja dit is normaal (voor mij dan)
Berichtnummer: F01024-1
Datum: 21 november 1997
Hallo Diana,
Bij al mijn zwangerschappen heb ik dit ook ervaren. Al meteen in het begin van de zwangerschap stond er spanning op mijn borsten, en dat was na een week of wat over. Ik was alleen wel aan een grotere b.h. toe.
Dus ja, dit is normaal.
j. Smit-Struik
Titel: heel herkenbaar
Berichtnummer: F01024-2
Beste Diana,
Dit is voor mij heel herkenbaar. Bij mij begon de pijn in de borsten eigenlijk ook meteen vanaf het moment dat ik zwanger was, en duurde tot ongeveer 10 weken. In die tussentijd zijn wij nog op vakantie geweest, maar zonnen (onder een parasol, dat wel!) op mijn buik was er niet bij: oh oh, wat een pijn!
Ik heb wel eens momenten gehad dat ik dacht: kon ik ze maar even 'afzetten'. Na 9 a 10 weken was het ineens over (gelukkig!)
Nu ben ik 17 weken zwanger en volop in de periode van de bandenpijn. Ach, dit zijn kleine ongemakjes die je er graag voor over hebt, toch?
Succes met je zwangerschap,
Esther.
Titel: Tja meid, je krijgt het niet voor niets
Berichtnummer: F01024-3
Hoi Diana,
Maak je niet ongerust, het hoort er allemaal bij. Je borsten zijn zo gevoelig omdat zij zich al aan het voorbereiden zijn op de GROTE taak die hen wacht.... Met de nadruk op groot want groter: dat worden ze zeker. Zelf ben ik van een keurig cupje C al in cupje DD beland and still growing strong (en ik moet nog 15 weken :-)
Dat "prikkeldraad" gevoel gaat inderdaad gelukkig weer over. Tijd voor het volgende "kwaaltje". Zelf begon ik last te krijgen van oprispingen en ik wist niet dat ik zo hard kon boeren.
Het is echt heel belangrijk een goede bh te dragen nu! Succes ermee!
hanneke van de kamp.
Titel: ik ook
Berichtnummer: F01024-4
Achteraf heb ik vanaf de 1e week van mijn zwangerschap zere borsten gehad. En niet zomaar zeer..... Ik ben absoluut niet kleinzerig maar ik heb jankend van de pijn over de badrand gehangen om afwisselend koud en warm te douchen. Niets hielp.
Ik heb dat tot aan de 26 week gehouden en toen kreeg ik strikte bedrust wegens een dreigende vroeggeboorte. Volgens mij hield de pijn in mijn borsten toen ook op. Na de bevalling (met 30 weken) heb ik helemaal geen last meer gehad.
Wees blij dat het over is....
Erika.
Titel: Had ik ook!
Berichtnummer: F01024-5
Datum: 22 november 1997
Diana,
Ik had precies hetzelfde, maakte me bezorgd: mijn borsten deden opeens geen pijn meer zo rond de 7e week.
Alhoewel het ook een teken zou KUNNEN zijn dat de zwangerschap niet meer in stand wordt gehouden, bij mij was dat NIET het geval.
Ik heb pas een prachtige dochter gekregen. Als je echt heel bezorgd bent, vraag dan of je een echo kunt krijgen.
Succes! Moniek.
Titel: Grotere BH
Berichtnummer: F01024-6
Datum: 22 november 1997
Het pijnlijke gevoel in de borsten is mij zeker niet onbekend. Al voor dat ik de eerste test deed had ik al last van mijn tepels als ik me na de douche afdroogde. Ik ben nu ruim 8 weken en het begint ietsjes minder te worden.
Helaas zijn ze nog groter geworden (ik had al cupDD) en nu moet ik dus op zoek naar een of twee grotere bh's. Ik heb me later vertellend dat je beter geen beugel bh kunt nemen omdat dat gaat knellen.
Weet iemand hoeveel groter je borsten gemiddeld worden en hoe gaat het als je kind eenmaal geboren is? Hou ik slappe hangborsten over? Moet ik nu voortaan iedere 6 weken een nieuwe (nog grotere bh) kopen?
Ben benieuwd naar jullie reakties,
Suzanne.
Titel: mooi toch...
Berichtnummer: F01024-7
Datum: 25 november 1997
Beste Suzanne,
Ook ik had voor mijn zwangerschap al een DD-cup. Tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap zijn mijn borsten flink 'gegroeid'. Het werd een F-cup. Inmiddels ben ik bevallen (eind juli) en ik draag een voedings-bh in F cup. Mijn borsten zijn nog steeds heel mooi (geen slappe hangvellen). Wel is het zaak om echt goede bh's aan te schaffen. Mijn ervaringen zijn zeer positief ten aanzien van het (Engelse) merk Emma-Jane. Ze zijn stevig en niet absurd duur (en ze gaan tot J cup!). Wees in elk geval trots op je borsten.
Voor meer info mag je me ook persoonlijk mailen.
groeten,
truus van ravensteijn.
Titel: Voor Suzanne
Berichtnummer: F01024-8
Datum: 27 november 1997
Suzanne,
Ook ik had voor de eerste zwangerschap een D-cup, echter die was te klein toen ik nog maar 2 weken overtijd was... DD gekocht en bijna niet gedragen. E overgeslagen, F gekocht en gezocht en gezocht naar nog groter. GG gevonden en hier de eerste zwangerschap me doorgekomen. Uiteraard met beugel want zonder lukt in die maten niet meer. Na de borstvoeding bij GG gebleven (was eigenlijk te klein).
Tijdens tweede zwangerschap bleek H inmiddels ook verkrijgbaar maar nu houdt het echt op. Naar zeggen ben ik echt een uitzondering en ik gun het niemand want het is echt lastig. Troost voor mij is wel dat borstvoeding geen probleem was (wel lastiger).
Mocht je toch "doorschieten" mail me dan even want ik heb nog wel wat tips en adressen voor je.
Groetjes en een fijne zwangerschap
Dorine.
|