Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miraya

Miraya

19-11-2015 om 13:20

dat zie ik anders

'sommige vluchtelingen verkrachten hun vrouwelijke medevluchtelingen, hulpverleners, en/of meisjes/vrouwen in het land waar ze heen vluchten, en Tsjor probeert dat weer te ontkennen of goed te praten'

Welnee, NIEMAND praat hun daden goed. NIEMAND ontkent dat het gebeurt. Het enige wat wij 'naïevelingen' doen, is keer op keer uitleggen dat je niet 120.000 vluchtelingen mag en kunt buitensluiten om wat een kleine (!) minderheid uitvreet. Niets meer en niets minder dan dat.

Sommige verkrachters zijn Syriërs. Dus alle Syriërs zijn verkrachters? Nee dus.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-11-2015 om 13:34

Miraya

"Sommige verkrachters zijn Syriërs. Dus alle Syriërs zijn verkrachters? Nee dus."

Ik hoop dat je niet ontgaan is dat ik persoonlijk dat punt nooit gemaakt heb.

(gewoon even om te voorkomen dat alle 'tegen' standpunten op een hoop worden gegooid)

Mijn argumenten gaan meer in de richting van dit artikel:

"Refugees aren't a threat, but their kids sure are"

http://www.usatoday.com/story/opinion/2015/11/18/belgium-paris-terrorist-mastermind-refugee-children-column/75949842/?hootPostID=7e0042b60d760be917f7604203db6a4d

Mag je rustig ontkennen

Miraya de bewering is onzinnig.

Die doet alsof verkrachten een intrinsieke eigenschap is van vluchtelingen. Dat is onzin. Er is bovendien gedaan alsof verkrachten een unieke intrinsieke eigenschap is van moslims. Dat is ook onzin.

In erbarmelijke omstandigheden (oorlog, vlucht, verblijfsomgeving met weinig privacy) gaan mannen vaker over tot verkrachting.
Precies daarom is het noodzakelijk om vluchtelingen goed op te vangen.

Slechte opvang leidt tot veel meer problemen.
Wie vluchtelingen (mannen vooral) slecht behandelt brengt vrouwen in gevaar.

Kowalski

Kowalski

19-11-2015 om 14:04

pfff

Volgens mij heb je een zieke geest als je graag wil dat vrouwen verkracht worden om zo je eigen gelijk te halen.

En wie heeft geschreven dat hij/zij dat wil?
Dát is niet wat er in bericht 345 staat en ook niet wat ik zeg.
Maar door je ogen te sluiten voor wat er gebeurt, help je er bepaald niet aan om verkrachtingen te voorkomen.

Jij

"En wie heeft geschreven dat hij/zij dat wil?"
Jij. Vooruit, je schreef er 'bijna' voor.

'Maar door je ogen te sluiten voor wat er gebeurt, help je er bepaald niet aan om verkrachtingen te voorkomen.'
Je ziet spoken en wil vervolgens dat (ok, je schreef bijna) tsjor verkracht wordt zodat bewezen wordt dat jouw spoken waarheid zijn.

Je kunt ook gewoon genoegen nemen met de gedachte dat tsjor helemaal niks te vrezen heeft. Ze heeft Mark al uitgenodigd om dat zelf met eigen ogen eens te komen zien. Ik denk dat jij ook welkom bent.

Een veilige omgeving is wel belangrijk voor het veilig houden van mensen.
Dat geldt ook voor vluchtelingen.
Goede opvang helpt verkrachtingen te voorkomen.

Recht in het gezicht

Kowalski, jij praat over 'wegkijken': 'Dat frustreert: omdat zij perse weg wil kijken brengt ze allerlei vrouwen in gevaar.'' De reactie van Mark74 kwam op mijn uitnodiging aan hem om eens in gesprek te gaan met mensen. Dus mensen recht in het gezicht aan de kijken. Niet wegkijken, aankijken.
Voor Ad Hombre: ik ben later op die opmerking van mark74 teruggekomen op die momenten,waarop hij meent van alles te mogen zeggen over seksuele
misdaden van vluchtelingen, terwijl opmerking #345 laat zien hoe Mark74 praat en denkt over vrouwen. In een woord: walgelijk.

Evenals deze opmerking van Kowalski: 'Dan zou je toch bíjna willen dat zij zélf de consequenties zou dragen van haar naïviteit en wegkijkgedrag.'Een zelfgefabriceerde situatie (zij kijkt weg etc.) en dan rustig een pleidooi ervoor houden dat dat afgestraft mag worden met een verkrachting. Hoe ziek kun je zijn.

En nee, Ad Hombre, ik heb al veel voorbij zien komen, maar nergens dat iemand jou zoiets toewenst. Als ik jou was zou ik me met deze wijze van discussiëren ook niet vereenzelvigen.

De uitnodiging staat, ook voor Kowalski e.a.

Een beleefde vorm van afwijzen is als je zegt: dank je, maar ik ben niet geïnteresseerd in de verhalen van deze mensen.

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2015 om 00:16

Ik kijk op een schoolplein uit

en ik heb wel eens voor het slaapkamer raam staan kijken naar al die mensen op het plein met de gedachte dat statistisch gezien van al die mensen er minstens eentje zich aan zijn kinderen vergrijpt. Of dat de realiteit is zal ik nooit weten. Seksueel wangedrag of geweld zit in heel veel mensen, maar de een kan zich beter beheersen dan de ander en dan moet je ook nog maar afwachten wat er met die zelfbeheersing van keurige mensen gebeurt als zij in extreme omstandigheden belanden. Zeker is dat het geen aan moslims gerelateerde afwijking is en ook niet aan die van vluchtelingen. Er zijn wel moslims en vluchtelingen die zich er aan schuldig maken. Net als witte mensen, pastoortjes, omroepmedewerkers, directeuren, bruine mensen, gevangenen, soldaten, terroristen, enzovoorts.

Kowalski

Kowalski

20-11-2015 om 09:48

ik schreef inderdaad

"bijna", zelfs nog met een accent erop. Kennen jullie de betekenis van het woord bijna? Mooi, afgehandeld.

Miriam: "Een veilige omgeving is wel belangrijk voor het veilig houden van mensen.
Dat geldt ook voor vluchtelingen.
Goede opvang helpt verkrachtingen te voorkomen."

1. Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen. En het direct en onverbiddelijk uitzetten of gevangenzetten van verkrachters is ook een belangrijk signaal naar verdere potentiele verkrachters
2. Goede opvang? Het loopt compleet en volledig in de soep. Dus volgens jouw redenering gaan we dan wél meer verkrachtingen krijgen.

Maar dat hele verkrachtingengedoe is bij lange na niet het grootste probleem.

Vandaag in de Telegraaf:

"Dringen door asielinstroom

De enorme stroom asielzoekers die naar ons land komt, zet het woonstelsel in gemeenten volledig op zijn kop.

Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) verwacht dat dorpen en steden komend jaar voor maar liefst 43.000 nieuwkomers huizen moeten vrijmaken.

De VVD-bewindsman verwacht dat gemeenten in 2016 bijna anderhalf keer zoveel woningen voor nieuwe asielzoekers moeten regelen als dit jaar, terwijl het momenteel al niet lukt om iedereen onderdak te geven. Het aantal van 43.000, evenveel als het inwoneraantal van Venray of half Hilversum, komt nog boven op de lange wachtlijsten die er nu al zijn voor betaalbare woningen.

Asielinstroom In jaar tijd huis vinden voor 43.000 vreemdelingen
Een onmogelijke opgave
’Hou ze uit de bijstand’

Voor 43.000 mensen een huis vinden gaat volgens betrokken instanties een heel erg zware klus worden. Dit jaar moesten gemeenten voor 29.000 asielzoekers woonruimte vrijmaken. Dat blijkt nu al een onmogelijke opgave. Er staan momenteel ongeveer 12.500 mensen op de wachtlijst voor een woning.

Staatssecretaris Dijkhoffs verwachting voor volgend jaar legt verplichtingen aan gemeenten op om de extra huizen te regelen. In de zogenoemde ’taakstelling’ heeft hij bepaald dat in de eerste helft van komend jaar 20.000 en dat waarschijnlijk vanaf juli nog eens 23.000 extra vreemdelingen een huis verdienen. Het gaat dan om mensen die een vergunning hebben gekregen om hier voorlopig te blijven.

De verwachtingen voor 2016 kunnen zelfs nog wel eens te voorzichtig blijken. De huidige instroom van vreemdelingen is hoog, maar er moet ook nog rekening gehouden worden met de gezinsleden die vergunninghouders over kunnen laten komen. Zodra asielzoekers hier een verblijfsvergunning krijgen, kunnen zij familie naar Nederland laten overkomen. Daarom wordt verwacht dat ook deze winter veel asielzoekers de oversteek naar Europa zullen maken. Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) weet nog niet hoeveel dat er zullen zijn.

In Duitsland lijkt de asielinstroom nog veel groter dan verwacht te worden. Volgens de krant Bild komen er volgens een geheime prognose dit jaar circa 1,5 miljoen asielzoekers naar Duitsland. De regering ontkent dat echter.

Nederland gaat last krijgen van de grote vlucht naar Duitsland, denkt VVD-Kamerlid Azmani. Hij verwacht dat een deel van die stroom af zal buigen naar Nederland. „We moeten niet naïef zijn, dat gaat gebeuren.” De liberaal ziet het somber in. „We komen steeds dichter bij het maximale aantal vreemdelingen dat we op kunnen vangen. Nederland moet zich minder aantrekkelijk maken voor vluchtelingen”, zegt Azmani. Hoe dat moet, laat hij nog in het midden.

Het CDA zal deze week, bij de begrotingsbehandeling van minister Blok (Wonen), er op aandringen dat er meer werk gemaakt moet worden van het plaatsen van meerdere vergunninghouders in een huis. Nu zitten er gemiddeld ongeveer twee vergunninghouders in een huis. Dat moeten er meer worden.

Blok zegt toe dat hij dit zal onderzoeken. Ingewijden weten dat de invulling van het punt echter moeilijk ligt in de coalitie. Om vluchtelingen te stimuleren samen in een huis te gaan wonen, zou je ze kunnen belonen door ze niet te korten op hun uitkering en toelages. De VVD vindt dat maar niks, omdat vergunninghouders daarmee voorgetrokken worden ten opzichte van autochtone Nederlanders met een uitkering die gaan samenwonen.

De Woonbond maakt zich grote zorgen om de sterk toenemende vraag naar sociale huurwoningen. „Het loopt klem, het is echt nijpend nu”, zegt algemeen directeur Ronald Paping.”

De belangenorganisatie voor huurders vindt dat woningcorporaties ’moeten stoppen met het verpatsen van woningen’. Paping vindt onorthodoxe maatregelen nodig: „Nood breekt wet. De vraag is zo groot, daar kan niemand tegenop bouwen.”

Divosa-voorzitter René Paas pleit voor de komst van een werkgroep om vluchtelingen snel aan werk te helpen. De vereniging van managers van sociale diensten vreest dat asielzoekers anders opnieuw massaal in de bijstand komen.

„De meeste vluchtelingen krijgen bijstand, geen werk. Ze spreken onze taal niet, hun opleiding wordt niet erkend. Zonder hulp redden ze het niet op de arbeidsmarkt”, stelt Paas. „Doen we hetzelfde fout als altijd, dan worden asielzoekers vanzelf statushouders met een bijstandsuitkering.”

Uit cijfers van het CBS van afgelopen voorjaar blijkt dat ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit bijstand krijgt. „We moeten snel weten wat diploma’s waard zijn, zodat mensen aanvullende opleidingen kunnen volgen. Het vergt bovenal gedrevenheid om het deze keer niet te laten mislukken”, aldus Paas."

Dus kort samengevat: 1 grote puinhoop, wel werken aan huizen en werk voor asielzoekers, Nederlanders kunnen verrekken. Al zal het ook voor de vluchtelingen niet lukken.
Kunnen jullie nu écht bijven volhouden dat er niks aan de hand is en dat het allemaal goed gaat komen?

Ach, de werkelijkheid is jullie al heel hard aan het inhalen (nog sneller dan ik had gedacht). Steeds meer grenzen gaan dicht, en er wordt nu gelukkig al gesproken over het feit dat de grens aan wat Nederland kan opvangen bijna is bereikt, zelfs door 'echte' politici!
En dan dat nieuws gisteren dat men overweegt 'gezonde jonge mannen' op straat te zetten bij gebrek aan plaats in de AZC's....nee, dat is allemaal volledig onder controle jongens! Lekker verder slapen!

Goede opvang is beter voor iedereen

"1. Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen. En het direct en onverbiddelijk uitzetten of gevangenzetten van verkrachters is ook een belangrijk signaal naar verdere potentieel verkrachters"
Volstrekte onzin.
Verkrachting is een mannenkwaal die de kop opsteekt in stressvolle omgevingen waar vechten om je positie een issue is. Zo worden mannen ook verkracht. Ook door niet homo's. Ook in gevangenissen. Straffen helpt daar niet tegen. Omstandigheden aanpassen wel.

Ik verwijs even naar een link uit voor jou onverdachte hoek. Die link is de bevestiging geweest van de gedachte dat verkrachting een probleem zou kunnen worden.
http://nieuws.tpo.nl/2015/09/17/wierd-duk-verkrachtingen-gedwongen-prostitutie-bendegeweld-in-duits-azc/

"De Duitse psychiater Klaus-Diether Grothe die in het opvancentrum met de vluchtelingen werkt noemt de situatie ‘niet uizonderlijk voor alleen dit AZC’.

Grothe: “Dit komt overal voor waar vrouwen en mannen, die elkaar niet kennen, dicht op elkaar leven. Het zijn in elk geval heel veel gevallen van verkrachting. Giessen heeft namelijk 80.000 inwoners waarvan 6000 asielzoekers. Maarliefst tien procent van het aantal geboortes in de stad betreft baby’s van vrouwelijke asielzoekers. Vrouwen die op de vlucht zijn krijgen niet massaal kinderen. Dit duidt op ongewenste zwangerschappen.”

"2. Goede opvang? Het loopt compleet en volledig in de soep. Dus volgens jouw redenering gaan we dan wél meer verkrachtingen krijgen."
Ja. Als er inderdaad overgegaan wordt tot het op straat laten staan van vluchtelingen, waar nu over gesproken wordt. Meer geweld. Meer verkrachting. Meer diefstal. Dat niet alleen tussen vluchtelingen onderling, maar juist ook door mannen als Mark en die vinden dat er vrouwen zijn die geen respect verdienen.

Dat hebben we dan te danken aan dat soort mannen, de hooligans die zich met geweld en intimidatie en het vernederen van vrouwen verzetten tegen de komt van opvang voor asielzoekers.
En laffe gemeentebesturen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Het artikel uit de Telegraaf gaat helemaal niet over de opvang van asielzoekers.
Asielzoekers krijgen geen huizen.

Huizen zijn nodig voor statushouders. Dat zijn rechtmatige inwoners van Nederland.
Van hen is een stuwmeer ontstaan omdat gemeentes de afgelopen jaren geweigerd hebben woningen toe te kennen. Gemeentes hebben daarvoor een toegewezen verplichting gehad. Mijn gemeente - 20.000 inwoners - moest er 30 per jaar toelaten. De effectieve invulling is 0 geweest. He le maal niks.
Nu is er een achterstand van 200+. In mijn gemeente.

Er zijn in die tussentijd wel 150 woningen afgebroken en evenzoveel nieuwe luxe woningen van 3 ton + bijgebouwd.

De oplossing voor zowel asielzoekers als voor andere woningstarters is eenvoudig: Onze gemeente heeft een groot bedrijventerrein met leegstaande bedrijfsruimte. Kun je prima in wonen. De gemeente (en de provincie) hoeven er alleen maar toestemming voor te geven.

Hortensia

Hortensia

20-11-2015 om 11:55

Kowalski

"Nee, respect voor vrouwen en respect voor je gastland, en zelfbeheersing, helpt verkrachtingen te voorkomen."

Ik herinner me nog een groep witte Nederlanders die tegen een vrouw, die niet zei wat zij wilden horen, scandeerden: "Daar moet een piemel in, daar moet een piemel in!"

Het is geen fysieke verkrachting, maar van zelfbeheersing kun je niet bepaald spreken als je een vrouw een verkrachting toewenst.

Mooi voorbeeld geven we onze gasten in hun gastland.

Eigen schuld

Kowalski er is een directe lijn van de concrete problemen die er nu zijn met opvang naar het populistische beleid sinds Fortuyn, de regeerperiode van Wilders incluis.

Die problemen zijn de eigen schuld van de kiezers.

- regel = regel brengt meer autochtonen in ernstige problemen (zie ook KRO monitor)

- antikraakwet leidt tot woningtekort

- geen woningen mogen delen (portiekwonen zoals studenten dat deden) leidt tot woningtekort

- strengere uitkeringsregels leidt tot meer jongeren die niet meer thuis willen wonen

Het is maar een tipje van de sluier.

Mijn gemeente presenteerde drie jaar geleden de nieuwe toekomst. De toekomst van die gemeente moet anders vond men, want er wonen te veel inwoners met een lager inkomen. De missie is om mensen met hogere inkomens te lokken.
Midden in de huizencrisis besloot men om nog meer dure huizen te bouwen en de goedkope - ook huur - af te breken.

Mijn gemeente is niet de enige gemeente in deze regio die dat doet. Alle gemeentes willen liever inwoners die minstens 2 x modaal verdienen. Dat is precies de reden waarom er een enorm overschot aan woningen van 3 ton + is, terwijl er een enorm tekort aan starters/huurwoningen is.

Gemeentes doen op kleine schaal precies waar door sommigen in het groot om geroepen wordt: Ze doen hun grenzen dicht voor mensen met een normaal inkomen en doen niks of op zijn best karige opvang voor eigen inwoners die niet aan het gewenste inkomen komen.
Een wegpestcampagne.

Maar die mensen gaan niet weg. Ze kunnen niet weg. Er zijn geen gemeentes waar ze wel welkom zijn. Mind you: we hebben het hier over in en uit Nederlanders geboren Nederlanders en hun geboorteplaats.

Ondertussen ligt er de verplichting die gemeentes via het COA van de landelijke overheid krijgen voor het huisvesten van statushouders. Dat is idioot geregeld, want daar waar inwoners van een gemeente het moeten doen met regionale toewijzing van een woning, wordt aan statushouders een plek per gemeente toegekend.

Dit alles om de integratie makkelijker te maken, om te voorkomen dat er vreemdelingengetto's en moeilijke wijken ontstaan. Voortvarend en daadkrachtig, zoals de LPF, Verdonk en Wilders dat wilden.
Maar zonder nadenken.

Je schrijft:"Ach, de werkelijkheid is jullie al heel hard aan het inhalen (nog sneller dan ik had gedacht). Steeds meer grenzen gaan dicht, en er wordt nu gelukkig al gesproken over het feit dat de grens aan wat Nederland kan opvangen bijna is bereikt, zelfs door 'echte' politici!"
Ik weet niet welke hoop je dit geeft.
Die mensen die hier zijn gaan niet weg.

"Nederland moet zich minder aantrekkelijk maken voor vluchtelingen”, zegt Azmani. "

Dat wordt een minder aantrekkelijk Nederland voor IEDEREEN.
Met mensen die op straat wonen. Die moeten stelen om in hun onderhoud te voorzien. Die in de prostitutie worden gedwongen. Drugs dealen of wapens. Met zelf gemaakte kampementen.
Een land met extra ruimte voor criminaliteit, terrorisme en onveilige situaties.

Vind je dat een goed ruil?

Actie en reactie

@Hortensia, was die toewensing niet nadat op tv jonge mannen in een azc klaagden dat ze hun sexuele behoeftes niet kwijt konden en bij de mentale coach vroegen om een vrouw. Natuurlijk wens je dit een vrouw niet toe, maar ergens is dit een actie-reactie uitsprak.

Het mooie voorbeeld bespeurde ik ook niet bij de jonge mannen op de tv-beelden omdat ze klaagden dat ze het te slecht hadden. Maar ze besloten niet om om te keren. Als je een gast bent, heb je je ook zo te gedragen.

Maar de hele onrust kan niet los gezien worden van de instabiliteit in dit land. Voor de groep mensen die op punt staat zijn baan te verliezen, en dat zijn vooral heel wat 50+ mannen, is dit onbegrijpelijk. Heel wat 50+ sers voelen zich afgedankt door de maatregelingen in de politiek maar moeten moedeloos toezien hoe die politiek wel klaar staan voor mensen uit andere landen. Het is echt pijnlijk te zien hoe men wegkijkt voor de instabiliteit in dit land maar mensen met zorgen om hun baan die ondankbare geluiden uit de azc mogen aanhoren.
We hebben al heel wat termen voorbij zie komen voor mensen die vluchtelingen niet met open armen ontvangen, ik lees en hoor en zie ook heel wat verdrietige Nederlanders die niet weten hoe ze de touwtjes aan elkaar moeten knopen als er weer een reorganisatie is aangekondigd. Zo rekbaar zijn we gewoon niet.

Waar komt dit nu weer vandaan?

"was die toewensing niet nadat op tv jonge mannen in een azc klaagden dat ze hun sexuele behoeftes niet kwijt konden en bij de mentale coach vroegen om een vrouw. "
Hè? Waar heb je dat nou weer vandaan.

Nee. Die toekenningen werden gedaan tijdens een informatiebijeenkomst Steenbergen aan het adres van een vrouw die haar mening probeerde te geven.
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/21/veel-verzet-tegen-azc-tijdens-tumultueuze-bijeenkomst-steenbergen

Je zinnen lopen niet zo lekker dus wat je werkelijk wilt zeggen raakt wat in de war.
Dat komt ook omdat je via de band probeert te argumenteren. Je probeert op te komen voor een groep waar je zelf niet toe hoort. 50+ mannen. Dat is niet handig. Doe je eigen woord voor jezelf. Dan is het makkelijker om samenhangend te zeggen wat je bedoelt.

Via de band?

Miriam, wat bedoel je met via de band arumenteren?

Maar eerder dan de beelden van de dame uit Steenbergen die daarna met haar gezin een veiliger heenkomen zocht, waren op de tv toch echt de beelden van klagende vluchtelingen in Nederlandse kampen. Ik meen bij Venlo of Weert.
Ze klaagden over het tekort aan sanitair, wifi, fiets, te ver lopen en hun frustratie dat er geen vrouwen waren want zij hadden pijn in hun ballen.
Misschien kan iemand mij helpen aan die bewuste beelden zodat Miriam de beelden ziet.

Ik behoor niet tot de mannen van 50+ maar ik ben wel met één getrouwd, Ik beschrijf het gevoel van meerdere 50+ mannen. Dat durf ik omdat ik mijn man en zijn collega's aanhoor.
Deze mannen betreffen kostwinnaars met studerende kinderen. Er zijn heel wat hogeropgeleidde mannen die hun baan verloren hebben wegens reorganisatie. Door hun leeftijd en de hoge concurrentie bij een sollicitatie, komen ze niet aan een baan. Dit zijn geen sprookjes..
Deze mensen voelen zich na jaren dienstverband opzij gezet. Van de week hoorde mijn man dat er een groot risico is, dat hij ook hij zijn baan verlies. Dan wordt het moeilijker om empathie op te brengen voor de ontevreden vluchtelingen die op tv verschijnen.

Wat ik wil zeggen is dat ik moeite heb met de wijze waarop dit land bestuurd wordt. Het geld lijkt niet op te kunnen terwijl dit mede door de hardwerkende wordt opgebracht. Nee, de vluchtelingen kunnen er niets aan doen dat mensen hun banen kwijt raken, dat weet ik ook wel. Maar ik moest mijn frustratie wel even kwijt.

Flanagan

Ik zie niet in wat een reorganisatie voor verband houdt met de vluchtelingenstroom. Als jouw man vanwege de begrijpelijke zorgen over dreigend ontslag geen empathie meer kan opbrengen voor vluchtelingen dan kan zegt dat meer over de persoonlijkheid van je man dan over de invloed van de komst van vluchtelingen.

skik

Niet zo zielig

Flanagan "Maar eerder dan de beelden van de dame uit Steenbergen die daarna met haar gezin een veiliger heenkomen zocht, waren op de tv toch echt de beelden van klagende vluchtelingen in Nederlandse kampen. Ik meen bij Venlo of Weert."

Je bent hier in de wilde weg aan het raden terwijl deze tekst ondertussen een voorzet is voor een heel vreemd soort stigmatisering.

Feit blijft dat de tekst 'daar moet een piemel in' is gescandeerd door de Hooligans van de Nederlandse Volksunie met het doel om een vrouw het geven van haar mening te beletten.
Ben je lid van de NVU? Is je man lid van de NVU?

"Ze klaagden over het tekort aan sanitair, wifi, fiets, te ver lopen en hun frustratie dat er geen vrouwen waren want zij hadden pijn in hun ballen. Misschien kan iemand mij helpen aan die bewuste beelden zodat Miriam de beelden ziet."
Je fantaseert. Je ziet beelden voor je die er niet zijn geweest. Pijn aan hun ballen, wat een tekst ook. En jij denkt werkelijk dat dat is uitgezonden maar dat het niet zo makkelijk te vinden is? Dat iemand anders dat wel voor je zou kunnen vinden?

De werkelijkheid is wat minder sappig. Er is geklaagd over het kamp Heusden. Te koud, te weinig privacy, smerige toiletten, te veel mensen dicht op elkaar. Niet alleen door asielzoekers trouwens. Ook door de verhuurders van de tenten.

Dat jij daarvan iets heel anders maakt zegt veel over de manier waarop jij zelf naar de hele kwestie kijkt.

"Ik beschrijf het gevoel van meerdere 50+ mannen. Dat durf ik omdat ik mijn man en zijn collega's aanhoor."
Jouw man en zijn collega's zijn niet ontslagen toch?

Dan zeg je "Deze mannen betreffen kostwinnaars met studerende kinderen. Er zijn heel wat hogeropgeleidde mannen die hun baan verloren hebben wegens reorganisatie. Door hun leeftijd en de hoge concurrentie bij een sollicitatie, komen ze niet aan een baan. Dit zijn geen sprookjes.."
Dat zijn weer andere mannen, toch?

Dat bedoel ik met via de band. Waar wil je het in godsnaam over hebben? Voor wie spreek je? Het is warrig wat je schrijft. Het heeft ook helemaal niks met vluchtelingen te maken. Ik kan niet eens het kleinste aanknopingspunt vinden.

Eerder schreef je "Maar de hele onrust kan niet los gezien worden van de instabiliteit in dit land. Voor de groep mensen die op punt staat zijn baan te verliezen," en nu " Nee, de vluchtelingen kunnen er niets aan doen dat mensen hun banen kwijt raken, dat weet ik ook wel."

Fijn dat je zelf tot het inzicht komt.

Ik vind het gebruik van het woord instabiliteit ongepast. Verder zou het wel fijn zijn je eens te verdiepen in je studerende kinderen en hun collega's. Die hebben het zwaar. De werkeloosheid onder hen is bovendien bijna 2x zo hoog als die onder 50+ ers.

Skik,

Ik begrijp mijn man en de collega's heel goed. Het zal dus ook wel aan mijn persoonlijkheid liggen.
Wij zijn sociaal bewogen lieve mensen met een warme persoonlijkheid, die nu zien hoe weinig 28 dienstjaren betekent. We zien aan familieleden wat voor een impact dit heeft op je toekomst.

Jammer dat de instabilitiet van dit land niet genoeg mag worden. We mogen dus alleen discussiëren over het praktische oplossen van een tekort aan woningen of geschikt onderwijs. Maar niet over geld.

-----

Oja het filmpje over grote ballen en de visie over vrouwen, is terug te zien in een rapportage van Powned. Vandaar dat Miriam er niet bekend mee was.

Onzin

"Jammer dat de instabilitiet van dit land niet genoeg mag worden"

Dit land is niet instabiel. Mali is instabiel. Oekraïne misschien.
Je gebruikt de term verkeerd.
Dat is verwarrend.

Jij mag het best over JOUW geld hebben, maar wat dat met vluchtelingen te maken heeft snap ik nog steeds niet.

Geef eens een link van dat filmpje

Ik wil het zien

Komop Flanagan. Dat filmpje graag.

Ik wil zo dolgraag begrijpen waarom jij vindt dat Nederlandse mannen een Nederlandse vrouw het democratisch spreekrecht mogen beletten met het scanderen van de tekst "daar moet een piemel in"

vlinder72

vlinder72

20-11-2015 om 16:39

Mirjam, het gaat hierom

http://www.volkskrant.nl/televisie/syrische-vluchteling-klaagt-powned-aan-om-gemanipuleerd-interview~a4184118/

Het is niet het interview zelf maar dit is interessanter om te lezen. probleem van het powned is dat mannen wel van alles zeiden maar je hoorde de vragen niet.

Ik begrijp Flanagan wel. Ik hoor het ook overal. Mensen klagen over asielzoekers/vluchtelingen en in een zin beginnen ze ook over de gezondheidszorg/ontslagen etc. Heeft niets met elkaar te maken maar heel veel mensen zijn blijkbaar ontevreden. Overigens als ik dan vraag waar ze dan persoonlijk mee zitten en of ze er een boterham minder om eten dan is dat nooit zo. Maar toch. De onvrede is er.

Kowalski

Kowalski

20-11-2015 om 17:15

Miriam

Wat heb jij een vuile, achterbakse, hypocriete en schijnheilige manier van discussiëren.
Als iemand het niet met jou eens is, is blijkbaar alles geoorloofd. En dan heb ik het over hoe je doet tegen Flanagan. Zij zegt gewoon rustig en netjes waar ze zich zorgen over maakt, en jij stampt haar verbaal de grond in. Knap hoor.

Ik ga jou vanaf nu negeren.

Zaadbalkanker?

Flanagan, ben je er nog?
Heb je die link van Vlinder gezien?
Ik citeer er even uit "De Syriër vindt dat hij, door misleiding en een gemanipuleerde montage, ten onrechte is neergezet als een op seksbeluste asielzoeker die de Nederlandse waarden en normen niet respecteert. Het kort geding dient op 1 december voor de rechtbank Amsterdam."

Laten we even de feiten op een rij zetten.
In #853 beweer je "was die toewensing niet nadat op tv jonge mannen in een azc klaagden dat ze hun sexuele behoeftes niet kwijt konden en bij de mentale coach vroegen om een vrouw."

In werkelijkheid gaat het over een gemanipuleerd interview van Powned. De manier waarop dat gedaan is valt lijnrecht onder seksuele intimidatie.
Nu het filmpje: er is geen sprake van mannen die klagen over grote ballen en het gebrek aan vrouwen. Er is één man die schoorvoetend toegeeft een probleem daar beneden te hebben en na aandringen zegt dat hij grote ballen heeft met daarbij een curieus Grieks doktersadvies.

Welke gedachte had jij daarbij Flanagan? Dacht je dat hij aan het opscheppen was over de grootte van zijn ballen? Dat het als bedlokkertje bedoeld was?

Mij slaat meteen de angst om het hart. Dat komt omdat mijn zoon assistent uroloog is. Dan hoor je wel eens wat. Mijn zoon wordt bij dit soort gevallen desnoods midden in de nacht opgetrommeld. Operaties hebben het liefst binnen 48 uur plaats. Grote zaadballen bij een jongens van die leeftijd. Dan heb je het zomaar over kanker.

En maar lachen bij Powned.

Verbazing

Met actie- eactie reageerde ik op de post van Hortensia. Hoe Nederlanders elkaar zo belette te spreken.
in die tijd was er geen kanaal op tv zonder dit onderwerp. Zodoende zag ik de rapportage van powned inclusief die beelden hoe een aantal mannen over vrouwen dachten. Ik vond het vreselijk te horen hoe die mannen spraken ober hun ongemakken. Ik kan mij heel goed voorstellen dat andere kijkers dat net zo beleven. Hoe respectloos met tegen vrouwen aankijken.
Ik keur niet goed hoe een vrouw de mond wordt gesnoerd. Maar ik zie dit voorval als een reactie op het gedrag van de mannen in Apeldoorn. Een reactie van bezorgde vaders.

Gunst, wat is verder de definitie van instabiliteit. Staat dat alleen maar voor oorlog en politieke ongerustheid?
In mijn beleving kent instabiliteit meerdere betekenissen. Onzekerheid op de aandelenmarkt staat voor financiële instabiliteit, reorganisaties en hoge werkeloosheid is ook mate van ontwrichting en instabiliteit.
Vreemd dat Miriam mij hiermee om de oren slaat. Tamelijk persoonlijke aanval waarbij ik mij afvraag waarvoor dit nodig is.

Net zo als de vraag of wij lid zijn van de NVU. Wij zijn alleen maar donateur van het programma Hour of Power. Een christelijke programma; we weten hoe we met elkaar dienen om te gaan. Ik doe ook vrijwilligers werk bij bejaarden. Maar op late leeftijd je baan verliezen is naar.
Opvallend dat dit niet genoemd mag worden. Er wordt eerst gepolst of je toevallig ook niet tot de groep 'wij eerst' behoort. Ten tweede wordt ook nog even gemeld dat ik mij maar eens moet verdiepen in de mensen die daadwerkelijk hun baan verloren hebben. Dus maw ik heb geen recht van spreken. Ik ben zelfs een fantast.

Nou Miriam, je wordt weer bedankt. Fijne avond.

Veel wel

Vlinder "Ik begrijp Flanagan wel. Ik hoor het ook overal. Mensen klagen over asielzoekers/vluchtelingen en in een zin beginnen ze ook over de gezondheidszorg/ontslagen etc. Heeft niets met elkaar te maken"

Nou, ik vind dat veel wel met elkaar te maken heeft.

Vooral als het gaat over rigide regelgeving, beperking van uitkeringen en verscherping van toezicht.
Het heeft allemaal dezelfde toon als die die over asielzoekers gaat.
Die van de aanzuigende werking en de hard werkende mensen.

Zie http://demonitor.ncrv.nl Dat is zo langzamerhand een indrukwekkend klachtenboek aan het worden.

Het getreiter van burgers is niet van de lucht. Het is dezelfde strategie die overheden gebruiken om asielzoekers te ontmoedigen.

Miraya

Miraya

20-11-2015 om 18:14

baan kwijt

'Er zijn heel wat hogeropgeleidde mannen die hun baan verloren hebben wegens reorganisatie.'

Los van het feit dat jij niet weet hoe je hogeropgeleide schrijft, wil je toch niet beweren dat die mannen zich zorgen maken om de concurrentie van Syrische vluchtelingen?

Flanagan

Als je voor het eerst in 28 jaren te maken krijgt met de mogelijkheid van verlies van je baan (of die van je man, je praat in meervoudvorm, maar ik neem aan dat er maar één kostwinner is), dan kan ik me voorstellen dat dat heel erg angstig maakt. Maar ga die angsten niet projecteren op vluchtelingen, zij hebben er niets mee te maken.
Ik weet niet in elke sector je man werkt, maar de bouw bijvoorbeeld die zit te springen op opdrachten om zoveel mogelijk woningen te fabriceren. Zo zijn er wel meer sectoren die werkgelegenheid zullen bieden.
Ik snap overigens nog niet zo goed hoe je het mogelijke verlies van een baan dan interpreteert. Je zegt: 'Wij zijn sociaal bewogen lieve mensen met een warme persoonlijkheid, die nu zien hoe weinig 28 dienstjaren betekent.' Eh, bedoel je dat sociaal bewogen lieve mensen gevrijwaard moeten zijn van mogelijk baanverlies?
'We zien aan familieleden wat voor een impact dit heeft op je toekomst.'Ja, dat is gigantisch. Maar die enorme impact voor de toekomst is al heel lang begonnen. Lees alle artikelen nog maar eens terug over flexibilisering van de arbeid. Eer zijn mensen zoals ik die al jaren werken zonder vast kontrakt, altijd tijdelijk. Of moet ik nu denken dat het komt omdat ik niet lief genoeg ben geweest? Er is al heel lang een aardverschuiving aan de gang op de arbeidsmarkt, waardoor banen van 28 jaar een zeldzaamheid zijn.
En dan memoreer je dat het om een kostwinner gaat. Dat lijkt het ook allemaal zeer dramatisch te maken, maar als iemand al 28 jaar kostwinner is, voor wie verdient die man dan nog de kost? Er moet in die 28 jaar ergens een periode zijn, waarin er geen kleine kinderen meer rondlopen, of nog niet rondlopen. Het kan zijn dat je man eigenlijk alleen nog maar de kost verdient voor jou en zichzelf. En dan zou het zomaar kunnen zijn dat je achteraf nog eens goed moet nadenken of je niet al veel eerder op de carrousel van de flexibele arbeidsmarkt had moeten springen. Twee flexibele werkers geven meer kans op een inkomen dan één.

Ik weet echt wel hoe erg het is als je je baan kwijt raakt en de inkomsten zijn afhankelijk van jou alleen. Maar ga dat niet projecteren op een groep die er verder niets mee van doen heeft. In elk geval niet op dit moment.

Tsjor

Flanagan

Voor mijn man is ontslag wegens reorganisatie geen dreiging maar een feit. Nog zes weken naar kantoor en dan is het klaar. Wij hebben vier kinderen op het vo of de uni. In zijn branche is een kwart tot een derde van de banen verdwenen. Ik snap nog steeds niet waarom ik daarom ineens geen empathie meer voor vluchtelingen zou hoeven kunnen opbrengen.

skik

Hortensia

Hortensia

20-11-2015 om 18:37

Precies, Tsjor

"Als je voor het eerst in 28 jaren te maken krijgt met de mogelijkheid van verlies van je baan (of die van je man, je praat in meervoudvorm, maar ik neem aan dat er maar één kostwinner is), dan kan ik me voorstellen dat dat heel erg angstig maakt. Maar ga die angsten niet projecteren op vluchtelingen, zij hebben er niets mee te maken."

Ik ben het helemaal met je eens.

Ook ik ben de afgelopen jaren van alles kwijt geraakt en zit financieel op het laagst mogelijke inkomensniveau. Mijn gezin wordt hard geraakt door de bezuinigingen in de zorg en ik zit met mijn handen in het haar nu ik zie dat ik minstens 30-40 euro per maand meer moet gaan betalen voor mijn ziektekostenverzekering omdat we één aanvullend pakket hard nodig hebben.
Ik weet van heel dichtbij wat woningnood is. Wat het met je gezin doet als je veel te klein woont.

Maar nooit, NOOIT!!!!! is dat een reden om mensen die zelf op de vlucht zijn voor wat er nu in Parijs is gebeurd (alleen gebeurde het bij hen veel vaker) met allerlei rotexcuses de toegang te weigeren.

Dat het anders georganiseerd kan worden, vind ik wel (dat gesleep met al getraumatiseerde mensen). Dat er een risico is dat er een Jihadist meeglipt erken ik.

Maar de blanke westerling heeft zich de laatste tijd weer van een kant laten zien waar ik me enorm voor schaam.

Alsof hun ellende, hoe ellendig ook, maar een béétje lijkt op de ellende van de "gelukszoekers". Ook al hebben we het niet fijn, ook al is de toekomst somber, braak je ontevredenheid niet uit over een groep mensen die er nog veel ellendiger bij zitten. Dat ze een iPhone in hun handen hebben zegt echt niets over hun geluk.

En dan gaan de relpraatjes over "ze krijgen alles gratis" en "het zijn ontevreden horken" en "hun ballen staan in brand" er helaas in als een preek in een ouderling.

Hortensia

Hortensia

20-11-2015 om 18:38

Skik

"Voor mijn man is ontslag wegens reorganisatie geen dreiging maar een feit. Nog zes weken naar kantoor en dan is het klaar. Wij hebben vier kinderen op het vo of de uni. In zijn branche is een kwart tot een derde van de banen verdwenen. Ik snap nog steeds niet waarom ik daarom ineens geen empathie meer voor vluchtelingen zou hoeven kunnen opbrengen."

Zie wat ik net schreef. Ik ben het helemaal met je eens.

De perfecte zondebok

Voor alle moderniteiten die we toch echt onszelf hebben aangedaan.
Dat is de asielzoeker anno 2015.

Reorganisaties? In mijn vorige baan was dat 50 procent van mijn werk, de administratie ombuigen naar de nieuwste managementinzichten. Bedrijven evolueren doorlopend. Klote als het jouw gezin treft, maar sign of the time.

Gesloten grenzen? In een open economie, waar het leger net gehalveerd is en de politie de opleidingen heeft gesloten vanwege gebrek aan geld? De mooiste hands-on oplossing was het oproepen van alle oudere mannen die nog weten hoe je met een wapen en arrestanten moet omgaan. Goed bedacht, mijn zoon kent niets anders dan de controller van zijn console om soldaatje mee te spelen.

Ik snap de hang om de asielzoeker van alles te verwijten en stoere taal te spreken, maar ondertussen wenst de ene mevrouw een andere mevrouw bijna een verkrachting toe om maar haar punt te kunnen maken. Wat je wilt dat jou niet geschied, wens dat ook een ander niet. O ja, tegenwoordig moet je alles kunnen zeggen. Sorry, vergeten! Het was vast een grapje.

Vragen of je lid bent van de fascistenclub is ook zo'n ding op het scherpe randje. Gewoon niet doen. Het voegt niets toe, we weten allemaal dat als je een blanke man bent, je veel meer vergeven wordt dan de asielzoeker met de verkeerde godsdienst. Dat heet westerse beschaving. Of kleutergedrag, kies maar uit.

Zo, ik ga van de zoon genieten die heel veel kan, maar niet zijn oude moedertje verdedigen. Geen actieve dienstplicht. Was toen een heel goed idee. Nu vast de schuld van de linksche gutmensch.

Cynische modus uit. Weekend modus aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.