Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gedoe met moeder jongste kind


Heel goed dat je met deze afstand en de reflectie tot inzichten komt. Blijf hierbij en laat niemand zaken bagatelliseren. Ben het dan ook niet eens met S.ndra. 
Jouw directe omgeving (kinderen, jouw ouders, je vrienden, familie van jou en het ontbreken van diepgaande contacten van haar) die haar hebben meegemaakt spreken boekdelen. 
Goed bezig, dat je haar scherper gaat zien, gaat er niet om dat zij slecht en een bewust manipulatief persoon is, maar dat inderdaad zoals iemand hierboven schreef, dat zij zonder zelfinzicht en alles buiten zichzelf te plaatsen, een relatie waarin ook jij en je kinderen gedijen, niet mogelijk is. 

Panama831

Panama831

23-12-2023 om 18:45 Topicstarter

Mija schreef op 23-12-2023 om 17:39:

Goed bezig Panama.

Je zegt dat ze een uitgebluste indruk maakt en het moeilijk heeft met de opvoeding van het kind. Ik zou proberen dat zoveel mogelijk te valideren, haar te prijzen om haar inzet voor kind en benadrukken dat ze het ontzettend goed doet en dat ze het verdient om ontlast te worden, ook financieel. En dan voorstellen dat kind 12-2 bij jou is omdat zij recht heeft op rust en een eigen leven. Beter niet de strijd met haar aangaan maar net doen alsof ze jou daarmee voor haar karretje spant. Dat past haar waarschijnlijk beter.

Dank je wel.

Dat is een van de problemen. Ze wil al niet eens een half-half regeling. Wat zij wil is alleen in onderling overleg en als het echt moet een minimale regeling met onderling overleg. 

In financiële zin zal er uit een berekening ook altijd (veel) minder komen rollen dan wat ik nu betaal. Niet dat het me daar om te doen is, maar ik betaal nu veel te veel. En dat komt niet allemaal ten goede aan ons kindje, want de kinderopvang betaal ik ook, de kleren koop ik bijna allemaal, etc. 

Panama831

Panama831

23-12-2023 om 18:56 Topicstarter

S.ndra schreef op 23-12-2023 om 17:45:

Nou, ik ben toch niet met je eens dat het voor haar zoveel voordelen heeft om nu weer een baby te hebben. Haar andere kinderen zijn groot. Nu dan weer een zwangerschap, slapeloze nachten, ogen in je achterhoofd moeten hebben als hij gaat kruipen en dat als nu alleenstaande moeder met het kind altijd bij haar. In die situatie is het helemaal niet zo makkelijk om weer te gaan werken als ze niet al werk had. Ruzie met jou en met haar ex. Joyrijdende kinderen. Niet goed kunnen omgaan met financiën. Jij bent niet de enige die teleurgesteld is denk ik.


Ik ken jullie niet, maar ik vind wel dat er snel aan manipulatie en narcisme wordt gedacht. Misschien klopt dat, of misschien is ze gewoon overbelast of een beetje een chaotische persoon. Geen eten in de koelkast en de andere dingen die je schrijft, lijken me eerder te wijzen op dat ze het allemaal niet zo goed aan kan.

Die laatste conclusies worden dan ook niet getrokken op basis van de laatste paar dagen, maar op basis van alles wat er daarvoor is gebeurd. 

Het is inderdaad niet makkelijk om weer te gaan werken, maar dat kan natuurlijk wel als er een vader is die ook graag tijd wil doorbrengen met zijn kind in combinatie met de kinderopvang. 

Chaotisch is ze wel. Dat is ze ook altijd al wel geweest. In veel dingen leeft ze van dag tot dag. 

Denk ook wel dat ze op haar manier teleurgesteld is. Denk dat veel dingen die ze doet of zegt geen 'act' zijn, maar dat ze dat echt zelf zo beleeft. Helaas. 

Panama831

Panama831

23-12-2023 om 19:00 Topicstarter

Labyrinth schreef op 23-12-2023 om 18:19:

Heel goed dat je met deze afstand en de reflectie tot inzichten komt. Blijf hierbij en laat niemand zaken bagatelliseren. Ben het dan ook niet eens met S.ndra.
Jouw directe omgeving (kinderen, jouw ouders, je vrienden, familie van jou en het ontbreken van diepgaande contacten van haar) die haar hebben meegemaakt spreken boekdelen.
Goed bezig, dat je haar scherper gaat zien, gaat er niet om dat zij slecht en een bewust manipulatief persoon is, maar dat inderdaad zoals iemand hierboven schreef, dat zij zonder zelfinzicht en alles buiten zichzelf te plaatsen, een relatie waarin ook jij en je kinderen gedijen, niet mogelijk is.

Ik noteer veel dingen tegenwoordig. Dan blijven getrokken conclusies beter staan en hoef ik achteraf ook niet te twijfelen over dingen. 

Ik betwijfel of ze het bewust doet. Lijkt meer een soort van automatisme te zijn, een overlevingsmechanisme of zo? 

Op zich maakt dat ook niet uit. Als iemand er iets mee wil, dan moet iemand inzien dat er een probleem is en daar werk van willen maken. Van beide voorwaarden is geen sprake. 

Panama831

Panama831

03-01-2024 om 15:44 Topicstarter

Kleine update.

Advocaten zitten in een patstelling. Zij wil alleen één zaterdag per twee weken en de rest onderling overleg. Daar ben ik niet mee akkoord uiteraard. Zij heeft blijkbaar wel aan haar advocaat doorgegeven dat ik er mee akkoord ben, terwijl dat niet zo is. 

Waarschijnlijk gevolg daarvan is dat de week bij mij nu ook niet doorgaat. Dat geeft maar weer eens aan dat het lastig is om met haar afspraken te maken. 

Dat is ook met kortere bezoekjes aan mij nog steeds zo. Het is altijd wel wat. Het gaat dan niet door, omdat bijvoorbeeld haar dochter opeens wel thuis is en oppast. Of het moet dan weer bij haar i.p.v. bij mij. 

Verder is bij alles wat hij nodig heeft haar opvatting dat ik dat maar moet betalen, gevolgd door "Heb je dat dan niet over voor je zoon?". Nu ging dat bijvoorbeeld om een bed voor hem. 

Zoals met elke discussie over om het even wat probeert ze het zo te draaien dat ik de flauwerik ben. Slecht geslapen? Ja, zij zit 24/7 met hem en kan niet goed slapen, ik heb daar geen last van. Geen pampers in huis? Ja, zij zit 24/7 met hem en heeft geen tijd om pampers te kopen. Ik wel. Ook hele klaagzangen dat mijn leven gewoon doorgaat en zij nergens meer aan toekomt.

Het lukt me wel steeds beter om daar gewoon niet op in te gaan en het me minder aan te trekken. 

Als jullie er niet uit komen, moet de rechter beslissen. Die zal niet snel akkoord gaan met haar voorstel. 
Dus zet op papier wat jij wil, plus nog wat onderhandelingsruimte, en laat de rechter maar beslissen.

Panama831

Panama831

03-01-2024 om 16:15 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 03-01-2024 om 15:49:

Als jullie er niet uit komen, moet de rechter beslissen. Die zal niet snel akkoord gaan met haar voorstel.
Dus zet op papier wat jij wil, plus nog wat onderhandelingsruimte, en laat de rechter maar beslissen.

Klopt. De rechter zal me niet minder geven dan wat zij voorstelt, dus wat dat betreft niets te verliezen. 

Voor wat betreft de alimentatie zijn daar berekeningen voor. Je kunt discussiëren over de parameters die je in de berekening gooit, maar had me al voorgenomen om over het inkomen niet te gaan steggelen, omdat dat toch sowieso wel in de hoogste categorie valt. Kan heel moeilijk gaan doen over wat nu winst uit verhuur en beleggen is, maar effect op de alimentatie is er niet of heel beperkt. Verder de alimentatie ook af van welke verdeling de rechter maakt. 

Ik heb ook het liefst dat hij bij mij wordt ingeschreven, omdat ik in de praktijk toch alles regel en niet afhankelijk wil zijn van of zij iets doorgeeft of niet. Dan betaal ik ook de rekeningen van de dokter, opvang, logopedie, etc, maar dat doe ik nu toch al. 

Ik heb ook bewezen normaal om te kunnen gaan met een omgangsregeling na een scheiding. Met de moeder van mijn oudste twee kinderen loopt dat allemaal prima en zonder gedoe. 

Het kan natuurlijk wel escaleren, maar dat zie ik inmiddels als iets onvermijdelijks. Over me heen laten lopen is ook geen alternatief. Hier geldt natuurlijk ook wel het gezegde "Geef iemand één vinger...". 

Het hoeft geen strijd te worden, integendeel zelfs. Als het je lukt, kun je het gewoon droog zo brengen: ik wil geen strijd meer, dus we laten de rechter en het LBIO beslissen, dan is het eerlijk en dan moeten we ons daar allebei aan houden.

De rechter kan ook bepalen wie wat betaalt, dat hoef je zelf niet te verzinnen of vooraf al toegevingen op te doen, ook daar zijn regels en formules voor.

Ik zou ook zeker een officiële alimentatieberekening van het LBIO vragen, dan zijn die discussies ook meteen achter de rug.

Hou het zakelijk-vriendelijk, daar is iedereen bij gebaat (behalve dat deel van je ex dat strijd wil).

Panama831

Panama831

03-01-2024 om 16:36 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 03-01-2024 om 16:26:

Het hoeft geen strijd te worden, integendeel zelfs. Als het je lukt, kun je het gewoon droog zo brengen: ik wil geen strijd neer, dus we laten de rechter en het LBIO beslissen, dan is het eerlijk en dan moeten we ons daar allebei aan houden.

De rechter kan ook bepalen wie wat betaalt, dat hoef je zelf niet te verzinnen of vooraf al toegevingen op te doen, ook daar zijn regels en formules voor.

Ik zou ook zeker een officiële alimentatieberekening van het LBIO vragen, dan zijn die discussies ook meteen achter de rug.

Hou het zakelijk-vriendelijk, daar is iedereen bij gebaat (behalve dat deel van je ex dat strijd wil).

Ja, dat ziet zij anders helaas.

 Ze redeneert toch wel hoe het haar uitkomt. Ze zegt ook met droge ogen dat het beter is om er onderling uit te komen zonder dat er een rechter aan te pas komt, maar dan wel op haar condities waar ze vervolgens geen duimbreed op toe wil geven. 

Dat het een strijd is, is ook mijn schuld, want ik wil niet akkoord gaan met haar voorstel en wil niet alles van dag tot dag in onderling overleg doen. Waarbij onderling overleg dan ook weer is zoals zij het wil, zonder andere mogelijkheden. 

Ze heeft ergens een rare kronkel dat je als man vader af bent na een scheiding en dat het raar is dat je dan nog naar je kind omkijkt. 

Berekening wil ik inderdaad een officiële berekening, waarbij ik niet moeilijk ga doen over mijn inkomen, maar gewoon uit wil gaan van de maximale behoefte. Ook daar heeft ze weer zoiets van dat mijn ex veel meer kreeg na de scheiding, waarbij ze dan over het hoofd ziet dat ik met haar in gemeenschap van goederen getrouwd was en de boedel is verdeeld. 

En ze maakt zich ook druk over dat mijn ex en ik weleens in overleg afwijken van de regeling. Maar dat kan, omdat we daar altijd wel uitkomen. Als zij een keer een lang weekend heeft en dat betekent dat de kinderen dan een dag extra bij mij zijn is dat prima, net zoals dat wanneer ik een keer een beroep op haar moet doen, dat altijd wel ok is. Maar dan heb je dus twee partijen die niet overal een strijd van maken. 

Gewoon doorgaan met het de rechter laten regelen. 
'Ze heeft ergens een rare kronkel dat je als man vader af bent na een scheiding en dat het raar is dat je dan nog naar je kind omkijkt.' Misschien vanuit haar beleving geen rare kronkel. Lijkt of zij onveilig gehecht is, en dan verwacht je ook dit gedrag van ex-mannen naar je kinderen toe, als de seksuele verbinding met deze partner (waar zij haar hechting uithaalt) verbroken is. 

Panama831

Panama831

04-01-2024 om 11:57 Topicstarter

Labyrinth schreef op 04-01-2024 om 11:17:

Gewoon doorgaan met het de rechter laten regelen.
'Ze heeft ergens een rare kronkel dat je als man vader af bent na een scheiding en dat het raar is dat je dan nog naar je kind omkijkt.' Misschien vanuit haar beleving geen rare kronkel. Lijkt of zij onveilig gehecht is, en dan verwacht je ook dit gedrag van ex-mannen naar je kinderen toe, als de seksuele verbinding met deze partner (waar zij haar hechting uithaalt) verbroken is.

Het zou kunnen. Wat zo is, is dat ze geen geweldige band heeft met haar ouders. Contact is er eigenlijk amper. Ook soms met bijvoorbeeld een verjaardag niet. 

Waar ook wel discussie over is geweest tijdens de relatie, is dat ze heel geforceerd op zoek was naar dat haar kinderen papa tegen mij gingen zeggen. Ze verwacht eigenlijk vanaf moment één dat dat meteen gebeurt en dat er meteen een band is alsof je met elkaar bent opgegroeid. Terwijl zoiets moet groeien. Ik voelde me daar absoluut niet ok bij dat daar zoveel druk op werd gelegd en vond het ook voor de kinderen niet ok. Behalve tegen hun vader hebben ze blijkbaar tegen nog een paar stiefvaders 'papa' gezegd, wat zij dan helemaal geweldig vond. 

Ze stoorde zich er bijvoorbeeld ook aan als mijn oudste kinderen vertelden dat ze best goed op kunnen schieten met de vriend van hun moeder, maar dat dat niet hun vader is. 

Wat me ook vooral stoorde is dat enerzijds het tegenover haar kinderen nooit goed genoeg was (ook al was en is die band best ok), maar dat ze omgekeerd echt haar best deed om mijn kinderen te laten merken dat ze niet welkom zijn wat haar betreft. 

Achteraf gehoord dat bij een vorige relatie er ook al voortdurend ruzie was over zijn kinderen. 


Dat 'onderling overleg' van haar betekent niets meer dan 'alleen als ik het wil/het mij uitkomt' en dat werkt dus niet. Omgang is geen gunst, maar een recht. Van zowel jou als kind. En niet iets dat zij alleen bepaalt. 
Net als met dat betalen voor alles; je betaalt 750 euro per maand alimentatie en moet dan ook nog alle rekeningen van opvang, luiers, kleding en nu een bed betalen. Heb je dat niet voor je kind over? Tuurlijk wel, maar dat moet zij kopen van de alimentatie, daar is die voor. Een kind van die leeftijd kost echt niet zo veel geld. 
Het lijkt er op dat ze mannen vooral als sponsor ziet van 'haar' kinderen. Zo werkt het leven niet. Laat een rechter het maar bepalen en de communicatie via de advocaten lopen.

Panama831

Panama831

04-01-2024 om 13:29 Topicstarter

MamaE schreef op 04-01-2024 om 12:24:

Dat 'onderling overleg' van haar betekent niets meer dan 'alleen als ik het wil/het mij uitkomt' en dat werkt dus niet. Omgang is geen gunst, maar een recht. Van zowel jou als kind. En niet iets dat zij alleen bepaalt.
Net als met dat betalen voor alles; je betaalt 750 euro per maand alimentatie en moet dan ook nog alle rekeningen van opvang, luiers, kleding en nu een bed betalen. Heb je dat niet voor je kind over? Tuurlijk wel, maar dat moet zij kopen van de alimentatie, daar is die voor. Een kind van die leeftijd kost echt niet zo veel geld.
Het lijkt er op dat ze mannen vooral als sponsor ziet van 'haar' kinderen. Zo werkt het leven niet. Laat een rechter het maar bepalen en de communicatie via de advocaten lopen.

Dat eerste klopt. Onderling overleg is als zij het wil, het haar uitkomt en wanneer het haar uitkomt. En dan ook nog eens op het laatste moment. 

Klopt. Maximale behoefte van een kind van die leeftijd is 870 euro, maar daar moeten beide ouders aan bijdragen en er wordt ook rekening gehouden met de tijd dat hij bij mij is. Als je het door een berekening gooit, komt daar altijd veel minder uit dan wat ze nu krijgt. Maar zij vindt ergens dat ik ook moet betalen voor haar en haar kinderen. De kosten voor ons kind zijn minder en er wordt ook van haar verwacht dat ze haar bijdragen levert. 

Dat klopt ook. Nadat bleek dat het chanteren met de kleine om meer alimentatie te betalen niet werkte, werd in eerste instantie meteen alweer de ex gebeld om van alles te betalen voor haar kinderen, om haar (advocaten)rekeningen te betalen, enzovoorts. 

Wat ze verwacht, vraagt en eist is dus volkomen onrealistisch. 
Vandaar dat een uitspraak van de rechter nuttig zal zijn, dan weten jullie beiden wat jullie rechten en plichten zijn.

Panama831

Panama831

07-01-2024 om 07:24 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 04-01-2024 om 13:42:

Wat ze verwacht, vraagt en eist is dus volkomen onrealistisch.
Vandaar dat een uitspraak van de rechter nuttig zal zijn, dan weten jullie beiden wat jullie rechten en plichten zijn.

Klopt. 

Ze kijkt vooral (of eigenlijk alleen) naar zichzelf. Zij zegt geen dag zonder het kind te kunnen. Natuurlijk missen de meeste ouders hun kinderen wel na een scheiding / beëindigen relatie. Een van de consequenties daarvan is dat je je kinderen meestal niet meer 24/7 bij je hebt. Ik mis mijn kinderen ook als ze niet bij mij zijn. 

Qua alimentatie-eisen kijkt ze vooral naar wat zij nodig heeft om rond te komen zonder dat ze moet gaan werken. Niet naar wat nodig is om een kind op te voeden en wat ze daar zelf aan bij kan dragen. 

Kan niet wachten tot de rechter uitspraak doet, maar heb niet de illusie dat het gedoe daarna voorbij is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.