Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kinderleed na scheiding


MRI

MRI

13-03-2024 om 13:33

Moederkareltje schreef op 13-03-2024 om 13:21:

[..]

Er zit een heleboel tussen, tussen dat 1 partij dader is en andere slachtoffer. Al is de statestiek 99 procent zijn de mannen schuldig dan nog zou ik het eerlijk bekijken. Volgens mij is het gewoon discriminatie om de man bij voorbaat schuldig te maken. Als er een zwarte en een witte worden verdacht van inbraak mag je ook niet meteen de zwarte opsluiten omdat er naar verhouding meer mensen met een andere achtergrond in de gevangenis zitten. Etnisch profileren is ook verboden.

In ieder geval is zonder dat de man duidelijk consent heeft gekregen van de vrouw (dus als ze te dronken is) strafbaar. Dat zal andersom ook zo zijn, dus daarin zal het OM jouw visie tegemoet komen. Maar wacht... hoeveel procent van de mannen  zal geen consent geven? Bedenk dat vrouwen verkracht kunnen worden zonder seksueel plezier te beleven. Mannen niet. (of miss heel ingewikkeld wel? weet ik niet)

enfin sorry ts voor het afdwalen van je onderwerp. Ik wens je heel veel sterkte met het troosten van je dochtertje en ik denk dat je het heel goed doet. Hoe oud is ze?

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 13:56 Topicstarter

Marianne76 schreef op 13-03-2024 om 11:27:

Heb je gesprekken met de dader over wat er die nacht gebeurd is zwart op wit staan, bv op mail of app?

Op de app, heb ik de confronterende gesprekken en erna kreeg ik een brief in de bus, dat hij niet de vader is en elk DNA test zal weigeren. Dochter is nu 7 inmiddels

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 13:59 Topicstarter

MRI schreef op 13-03-2024 om 13:33:

[..]

In ieder geval is zonder dat de man duidelijk consent heeft gekregen van de vrouw (dus als ze te dronken is) strafbaar. Dat zal andersom ook zo zijn, dus daarin zal het OM jouw visie tegemoet komen. Maar wacht... hoeveel procent van de mannen zal geen consent geven? Bedenk dat vrouwen verkracht kunnen worden zonder seksueel plezier te beleven. Mannen niet. (of miss heel ingewikkeld wel? weet ik niet)

enfin sorry ts voor het afdwalen van je onderwerp. Ik wens je heel veel sterkte met het troosten van je dochtertje en ik denk dat je het heel goed doet. Hoe oud is ze?

Dankjewel voor de aanmoedigende woorden. Ik draag m'n kruis en ik ken mezelf, ben geen losbandige of onverantwoordelijke type, die avond was voor mij dus een complete verassing. Ik zal nu gewoon zorgen dat ik er ben voor m'n meisje. Het helpt ook dat het nu wel bekend is, ik merk dat ik haar nu ook pas na zoveel jaar echt kan accepteren voor wie ze is, ze is niets tekort gekomen, meer in m'n hart zat de kwelling.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 14:03 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 13-03-2024 om 11:54:

[..]

Nee ik zeg alleen dat we het aan beide kanten het niet weten niet dat zij schuldig is en niet dat hij schuldig is. Dronken mensen en wij waren er niet bij.

Als je het niet zeker weet, net zoals ik niets meer wist, kan ik niet stellig zeggen dat ik geen blaam heb, echter hij blijft tot de dag van vandaag stellig ondanks het levende bewijs en dat zorgt voor veel argwaan en vooral omdat hij zeker helder was die avond, gezien hij reed en hij nog in die avond rustig met mensen had lopen bellen en appen volgens vrienden.

Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 13:56:

[..]

Op de app, heb ik de confronterende gesprekken en erna kreeg ik een brief in de bus, dat hij niet de vader is en elk DNA test zal weigeren. Dochter is nu 7 inmiddels

Mocht je toch een dna-test willen, dan is dat in jouw situatie vermoedelijk wel af te dwingen. 

De vraag is wat je ermee wilt. Alimentatie van de bio-vader? Of aantonen dat er wel degelijk seks en dus verkrachting heeft plaatsgevonden?

Lees ook even goed wat Tsjor schrijft.

Sorry, ik zie dat ik nog helemaal niet geschreven heb hoe ontzettend moeilijk me dit mij voor jou lijkt. Ik vind het helemaal niet raar dat het een jaar of 7 duurt om (zonder hulp!) weer wat op je voeten terecht te komen, nadat zoiets je overkomt. 

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 14:08 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 13-03-2024 om 12:02:

[..]

Op zijn beurt kan de vriend zeggen dat hij seksueel misbruikt is door de vrouw omdat zij bijvoorbeeld op hem is gaan zitten terwijl hij dronken was en zijn genitaliën zijn gestimuleerd waardoor hij tegen zijn zin in een erectie kreeg en seks had. Ik vind het heel gevaarlijk allemaal deze beschuldigingen. We waren er niet bij.

Is niet erg dat jij zo denkt. Ik weet wat de waarheid is, ken m'n eigen waarde. Ik geef reeds aan dat hij stellig ontkent, terwijl het levende bewijs rond loopt en waarom zou je niet meewerken aan een DNA test, al was het mijn schuld bv.

Ik zorg alleen voor m'n meisje, ik wil alleen dat ze weet wie haar biologische vader is op papier. Ik hoef z'n geld niet of enige support. Hij is geen vaderrol waardig.

Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 14:08:

[..]

Is niet erg dat jij zo denkt. Ik weet wat de waarheid is, ken m'n eigen waarde. Ik geef reeds aan dat hij stellig ontkent, terwijl het levende bewijs rond loopt en waarom zou je niet meewerken aan een DNA test, al was het mijn schuld bv.

Ik zorg alleen voor m'n meisje, ik wil alleen dat ze weet wie haar biologische vader is op papier. Ik hoef z'n geld niet of enige support. Hij is geen vaderrol waardig.

Dan is die test ook niet nodig dus maar kun je het gewoon vertellen aan je kind zonder bewijs op papier.

Sammie je bent erg streng voor jezelf over de 'dronken' nacht, het is ook mogelijk dat je helemaal niet veel gedronken hebt maar dat er GHB in je glas gedaan is 

Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 14:03:

[..]

Als je het niet zeker weet, net zoals ik niets meer wist, kan ik niet stellig zeggen dat ik geen blaam heb, echter hij blijft tot de dag van vandaag stellig ondanks het levende bewijs en dat zorgt voor veel argwaan en vooral omdat hij zeker helder was die avond, gezien hij reed en hij nog in die avond rustig met mensen had lopen bellen en appen volgens vrienden.

Wow, dus hij was zelf (vrijwel) nuchter? Dat is best wel verzwarende informatie. 

Marianne76 schreef op 13-03-2024 om 15:44:

[..]

Wow, dus hij was zelf (vrijwel) nuchter? Dat is best wel verzwarende informatie.

Maar dat doet er nu toch niet meer toe? Dit speelde zich 7 jaar geleden af en zou geen excuus moeten zijn om te liegen en te blijven liegen. 

Nick90 schreef op 13-03-2024 om 15:47:

[..]

Maar dat doet er nu toch niet meer toe? Dit speelde zich 7 jaar geleden af en zou geen excuus moeten zijn om te liegen en te blijven liegen.

Het is extra erg dat hij zich blijkbaar met een helder hoofd aan haar vergrepen heeft. Het was sowieso al afschuwelijk, maar met die wetenschap nog meer. En dat maakt het inderdaad weer extra pijnlijk dat hij ervoor kiest te liegen en te blijven liegen over zijn rol. 

Marianne76 schreef op 13-03-2024 om 15:59:

[..]

Het is extra erg dat hij zich blijkbaar met een helder hoofd aan haar vergrepen heeft. Het was sowieso al afschuwelijk, maar met die wetenschap nog meer. En dat maakt het inderdaad weer extra pijnlijk dat hij ervoor kiest te liegen en te blijven liegen over zijn rol.

Knip


Nick90 schreef op 13-03-2024 om 15:47:

[..]

Maar dat doet er nu toch niet meer toe? Dit speelde zich 7 jaar geleden af en zou geen excuus moeten zijn om te liegen en te blijven liegen.

Verjaringstermijn voor verkrachting is 20 jaar. 

Tijgeroog schreef op 13-03-2024 om 16:46:

[..]

Verjaringstermijn voor verkrachting is 20 jaar.

Maar wat wil je daar dan mee bereiken om daar je gelijk in te krijgen? Het doet toch niets af aan het feit dat TO besloot om te liegen en dat vol te houden? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.