Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kinderleed na scheiding


Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 17:13 Topicstarter

Nick90 schreef op 13-03-2024 om 16:06:

[..]

Wie weet wilde ze zelf ook wel, ik was er niet bij. En je vind het niet pijnlijk dat zij ondanks haar vermoedens tegen haar ex bleef liegen? En dat jaren.

Liegen, je gebruikt wel zeer kwetsende woorden. Zwijgen is wat ik gedaan heb en niet liegen of manipuleren. Kies je woorden goed en ben klaar met dit gesprek, je hebt duidelijk een anders zienswijze en dat is je goed recht. Ik wil helemaal niets bereiken als het om die twee idioten gaat. 


Enige wat ik wil bereiken is hoe ik met de hele situatie moet omgaan als het om m'n kind gaat die zowel door de biologische als niet biologische vader afgewezen word en jij moet kappen met we waren er niet bij, feit is en blijft, er is een KIND punt uit, die de duppe is.

Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 17:13:

[..]

Liegen, je gebruikt wel zeer kwetsende woorden. Zwijgen is wat ik gedaan heb en niet liegen of manipuleren. Kies je woorden goed en ben klaar met dit gesprek, je hebt duidelijk een anders zienswijze en dat is je goed recht. Ik wil helemaal niets bereiken als het om die twee idioten gaat.


Enige wat ik wil bereiken is hoe ik met de hele situatie moet omgaan als het om m'n kind gaat die zowel door de biologische als niet biologische vader afgewezen word en jij moet kappen met we waren er niet bij, feit is en blijft, er is een KIND punt uit, die de duppe is.

Zwijgen is evengoed niet eerlijk zijn en manipulerend is het ook want je ex was er waarschijnlijk van overtuigd dat hij de vader was en jij zei niks.  Ik zou proffesionele hulp zoeken voor je dochter, speltherapie heeft hier goed geholpen in de zin van het een plaats kunnen geven.

Nick90 schreef op 13-03-2024 om 17:19:

[..]

Zwijgen is evengoed niet eerlijk zijn en manipulerend is het ook want je ex was er waarschijnlijk van overtuigd dat hij de vader was en jij zei niks. Ik zou proffesionele hulp zoeken voor je dochter, speltherapie heeft hier goed geholpen in de zin van het een plaats kunnen geven.

In principe wist ze ook niks als ik het goed gelezen heb. Toen het kind geboren was (en naar mate de tijd verstreek?) niet op vader leek maar wel op een vriend plus de avond met het zwarte gat dan komt er een vermoeden. Kan mij voorstellen dat je dat eerst een heel rare gedachte vindt die je niet meteen deelt met je echtgenoot

Bolmieke schreef op 13-03-2024 om 17:28:

[..]

In principe wist ze ook niks als ik het goed gelezen heb. Toen het kind geboren was (en naar mate de tijd verstreek?) niet op vader leek maar wel op een vriend plus de avond met het zwarte gat dan komt er een vermoeden. Kan mij voorstellen dat je dat eerst een heel rare gedachte vindt die je niet meteen deelt met je echtgenoot

Ze schreef dat ze het meteen zag maar kind was nog niet uit de gevarenzone. Dat noem ik wel gewoon bewust verzwijgen, ze schreef ook dat ze besloot om te zwijgen over die bewuste nacht omdat ze geen zin had in discussie met haar echtgenoot. 

Dat zwijgen na die bewuste nacht begrijp ik wel want ook al kun je er niets aan doen het is wel jouw schuld

-knip-


Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 17:13:

[..]

Liegen, je gebruikt wel zeer kwetsende woorden. Zwijgen is wat ik gedaan heb en niet liegen of manipuleren. Kies je woorden goed en ben klaar met dit gesprek, je hebt duidelijk een anders zienswijze en dat is je goed recht. Ik wil helemaal niets bereiken als het om die twee idioten gaat.


Enige wat ik wil bereiken is hoe ik met de hele situatie moet omgaan als het om m'n kind gaat die zowel door de biologische als niet biologische vader afgewezen word en jij moet kappen met we waren er niet bij, feit is en blijft, er is een KIND punt uit, die de duppe is.

Als ik je een tip mag geven: laat dit soort reacties vooral lekker aan je voorbijgaan en probeer het je niet aan te trekken. Velen op dit forum kennen inmiddels de pappenheimers en hun ervaringen uit het verleden (en zelfs heden) zijn absoluut verre van voorbeeldig te noemen. 

Ik begrijp heel goed dat je nu advies zoekt vwb je dochter en daar al je pijlen op richt, maar ik zou de actie van haar biologische ouder ook niet zomaar aan me voorbij laten gaan. Indirect heeft dit nl ook (mss onbewust) veel invloed op je dochter.

Ik vind hetgeen je later over hem hebt geschreven, qua nuchterheid ivm autorijden en zijn weigeringen (ook per brief) over een DNA-test een verkapte schuldbekentenis (al dan niet een grote angst van hem) voor aanranding/verkrachting. Het is echt niet voor niets dat hier een verjaringstermijn van 20 jaar (!!) op zit! Mensen mogen echt nooit wegkomen met dit soort misdrijven. 

En nogmaals, ik snap echt heel goed dat dit voor jou nu geen prioriteit heeft, maar overweeg het eventueel over een poos als je in wat rustiger vaarwater bent gekomen, want ook dat zal jou in de verwerking van dit alles kunnen helpen. 

Pippeltje schreef op 13-03-2024 om 17:39:

[Quote verwijderd]

Zodra je het woordje ‘maar’ al schrijft, heeft de hele zin daarvoor al geen enkele betekenis meer.

MRI schreef op 13-03-2024 om 13:33:

[..]

In ieder geval is zonder dat de man duidelijk consent heeft gekregen van de vrouw (dus als ze te dronken is) strafbaar. Dat zal andersom ook zo zijn, dus daarin zal het OM jouw visie tegemoet komen. Maar wacht... hoeveel procent van de mannen zal geen consent geven? Bedenk dat vrouwen verkracht kunnen worden zonder seksueel plezier te beleven. Mannen niet. (of miss heel ingewikkeld wel? weet ik niet)

enfin sorry ts voor het afdwalen van je onderwerp. Ik wens je heel veel sterkte met het troosten van je dochtertje en ik denk dat je het heel goed doet. Hoe oud is ze?

Dit is pertinent niet waar.  Buiten dat is een lichamelijke reactie niet hetzelfde als plezier.  Dit zorgt ervoor dat mannen ( en vrouwen die een lichamelijke reactie krijgen) dus bijna niet naar buiten komen na seksueel ongewenst gedrag.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 19:22 Topicstarter

Nick90 schreef op 13-03-2024 om 13:11:

[..]

[Quote aangepast]

Door jullie huwelijk is hij overigens wel de wettige vader of hij moet zich laten schrappen als vader. En natuurlijk is dit schokkend voor je kind maar jij had ook eerder je mond open kunnen doen dan was het niet zover gekomen.

Dat geef ik toch ook eerlijk toe of is Nederlands heel moeilijk te lezen. Wat jij nu doet na trappen, terwijl ik er open over ben, is nergens voor nodig. Ik erken m'n fouten en ladderzat worden, ik had niet eens zoveel gedronken en m'n iui traject was afgesloten, zonder success en daarom juist was ik er even uit.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 19:27 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 13-03-2024 om 18:52:

[..]

Als ik je een tip mag geven: laat dit soort reacties vooral lekker aan je voorbijgaan en probeer het je niet aan te trekken. Velen op dit forum kennen inmiddels de pappenheimers en hun ervaringen uit het verleden (en zelfs heden) zijn absoluut verre van voorbeeldig te noemen.

Ik begrijp heel goed dat je nu advies zoekt vwb je dochter en daar al je pijlen op richt, maar ik zou de actie van haar biologische ouder ook niet zomaar aan me voorbij laten gaan. Indirect heeft dit nl ook (mss onbewust) veel invloed op je dochter.

Ik vind hetgeen je later over hem hebt geschreven, qua nuchterheid ivm autorijden en zijn weigeringen (ook per brief) over een DNA-test een verkapte schuldbekentenis (al dan niet een grote angst van hem) voor aanranding/verkrachting. Het is echt niet voor niets dat hier een verjaringstermijn van 20 jaar (!!) op zit! Mensen mogen echt nooit wegkomen met dit soort misdrijven.

En nogmaals, ik snap echt heel goed dat dit voor jou nu geen prioriteit heeft, maar overweeg het eventueel over een poos als je in wat rustiger vaarwater bent gekomen, want ook dat zal jou in de verwerking van dit alles kunnen helpen.

Zal ik zeker doen en dankjewel voor joy support. Ik was mij niet ervan bewust dat dit nog een zaak kon worden. Ik zal zodra alles hier wat rustiger is en de rechtzaak omtrent mijn dochter is afgelopen ( mijn ex-man heeft de erkenning terug getrokken), mij daarop focussen. 

Intussen gaat m'n dochter nu ook naar een kinderpsycholoog en krijgt ze daar begeleiding. Wij gaan proberen van alles het beste te maken.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 19:33 Topicstarter

Pippeltje schreef op 13-03-2024 om 17:39:

[Quote verwijderd]

De focus is nu zo verkeerd en zelfs dan, zou hij als goede vriend die nuchter is en mijn man kende, in ons huis verbleef, voor mij moeten zorgen en mij beschermen en geen misbruik maken. 

En nogmaals, die hele vent boeit mij niet meer en ik zal de juiste stappen nu ook tegen hem nemen om te zorgen dat er gerechtigheid komt als het om m'n dochter gaat, want als je deelneemt aan omgang met iemand op wat voor manier dan ook, moet je de consequenties ook aanvaarden. Net zoals ik nu mijn kruis draag.

Dus ik ben niet hier gekomen om te bevestigen of ik wel of niet verkracht ben  wel of niet mijn schuld is.


Ik ben hier om te kijken hoe ik nu verder moet en het beste moet maken van m'n situatie.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 19:40 Topicstarter

Nick90 schreef op 13-03-2024 om 15:47:

[..]

Maar dat doet er nu toch niet meer toe? Dit speelde zich 7 jaar geleden af en zou geen excuus moeten zijn om te liegen en te blijven liegen.

Liegen, ik heb niet gelogen. Er is nooit een vraag gesteld of twijfel over mijn dochter. Toen m'n ex bij me kwam, heb ik het eerlijk verteld. Jij blijft maar zulke nare woorden gebruiken en mij van alles beschuldigen.

Ik zeg zelf dat ik naar m'n ex-man niet correct ben geweest en zeg zelf dat ik mezelf de schuld geef als het gaat om het verdriet van m'n dochter nu. Ik neem daar alle verantwoordelijkheid voor en zorg dat m'n dochter nu begeleiding krijgt en zaken beter begrijpt, nu al een jaar en het gaat steeds beter stap voor stap.


Echter wat ik lastig vind te accepteren is, hoe men misbruikt maakt van een situatie voor eigen gewin en niet denken aan het kind meer, die onschuldig is. Ik heb mn ex niet gevraagd om vader te blijven, hij had een keus. Echter heeft hij eerst een paar jaar spelletjes gespeeld  met het kind, mij uitgebuit tijdens de scheiding en daarna zijn vrouw ons laten lastig vallen en baas heeft laten spelen omtrent de omgangsregeling.

Dat laatste was niet nodig, mijn keuze, mijn blaren, mijn kruis, ik draag ze met trots en heb geen enkele vader, wannebevader, vader wanneer het uitkomt nodig. Ik heb eindelijk rust in mn hart na 6 jaar en kan ik dit prachtig kind nu eindelijk mn dochter noemen, daarvoor was ze een mens die uit mn buik is gekomen, die ik moest verzorgen en die ik in leven moest houden.

Jij zult NOOIT snappen hoe dit voelt en bent alleen maar bezig met negatieve aspecten. Ik ben tenminste nu eerlijk en open, dus verzoek je stop je conclusies.

Sammie1983

Sammie1983

13-03-2024 om 19:41 Topicstarter

Bolmieke schreef op 13-03-2024 om 17:33:

Dat zwijgen na die bewuste nacht begrijp ik wel want ook al kun je er niets aan doen het is wel jouw schuld

Ik wist natuurlijk niet wat was gebeurt, maar ja trots dat ik niets wist was ik niet en mijn ex-man kon best boos worden om kleine dingen. Soms terecht, maar had genoeg aan m'n hoofd door de mislukte IUI's.

Sammie1983 schreef op 13-03-2024 om 19:33:

[..]
Ik ben hier om te kijken hoe ik nu verder moet en het beste moet maken van m'n situatie.

Gewoon leven en zorgen dat je kind een mooie jeugd krijgt. Voorlopig maar even geen nieuwe man in huis lijkt me. Denk dat jezelf wel wat geestelijke hulp kan krijgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.