Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Omgangsregeling voor baby?

Ik lig momenteel in scheiding, voor zoon van 9 hebben we een regeling afgesproken maar voor de jongste wil zij niks afspreken omdat ze haar daar te klein voor vind.
Hoe doen anderen met een baby die gaan scheiden dat? 


Max88 schreef op 02-02-2024 om 15:14:

[..]

Nouja wellicht heb ik op mijn leeftijd de nodige ervaring, je weet t niet. Wat ik zeggen wil is dat de beide diagnoses eigen effecten hebben op de relatie en je in deze niet nu enkel de partner verwijten kunt maken, kijkend naar de verdere verhalen uit het " verleden".

Diagnoses kunnen zeker invloed hebben, maar voor zover ik weet waren die dingen wel bekend voordat ze er aan begonnen. 

Voor zover ik Nick van hier ken, weet ik dat hij soms nogal star is in zijn denken en wat ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar het hart wel op de goede plaats heeft en zielsveel van zijn kinderen houdt. 

Nu schrijft zijn ex/vrouw hier natuurlijk niet, maar Nick heeft wel eens het een en ander geschreven over shit die ze geflikt heeft waar ik zo het mijne van denk.

MamaE schreef op 02-02-2024 om 15:30:

[..]

Diagnoses kunnen zeker invloed hebben, maar voor zover ik weet waren die dingen wel bekend voordat ze er aan begonnen.

Voor zover ik Nick van hier ken, weet ik dat hij soms nogal star is in zijn denken en wat ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar het hart wel op de goede plaats heeft en zielsveel van zijn kinderen houdt.

Nu schrijft zijn ex/vrouw hier natuurlijk niet, maar Nick heeft wel eens het een en ander geschreven over shit die ze geflikt heeft waar ik zo het mijne van denk.

Nou ja dit ook vooral toch? Correct me if i'm wrong, maar kwam die er ook niet pas laat achter dat de jongste niet van hem was?

tsjor schreef op 01-02-2024 om 15:55:

Voorwaarden = huwelijkse voorwaarden?
Ik ken niet alle voorafgaande verhalen, maar zoals je het nu voorschotelt is de basis van jullie relatie wel onvoorstelbaar armoedig.
Twee mensen krijgen twee kinderen en zij regelen het zo, dat bij een scheiding de een huis en inkomen behoudt en de ander niets meekrijgt. We zijn terug bij hele oude tijden.
Tsjor

Ik ken tal van mensen die getrouwd of samenwonend zaken goed hebben laten vastleggen. Niet meer dan normaal in situaties waarbij sprake is van bezit of schulden. Gelukkig is de wetgeving aangepast aan de moderne tijd waarin iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn leven. Geen afhankelijkheid van anderen. Het huis was blijkbaar van TO en blijft dat natuurlijk ook. 

Hij is verantwoordelijk voor een kinderen en wil dat ook. Maar een volwassen persoon is alleen verantwoordelijk voor zichzelf en niet voor een ander. 

Elpisto schreef op 02-02-2024 om 16:07:

[..]

Nou ja dit ook vooral toch? Correct me if i'm wrong, maar kwam die er ook niet pas laat achter dat de jongste niet van hem was?

Een donor toch? Anders zou hij wellicht de erkenning ongedaan kunnen laten maken. Gezien alle problemen is het maar de vraag of hij echt een band kan gaan opbouwen met de baby. Als die verder biologisch niets van hem is. Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat ex wel weer een nieuwe partner treft waar ze met baby bij intrekt. 

Izza schreef op 02-02-2024 om 16:12:

[..]

Een donor toch? Anders zou hij wellicht de erkenning ongedaan kunnen laten maken. Gezien alle problemen is het maar de vraag of hij echt een band kan gaan opbouwen met de baby. Als die verder biologisch niets van hem is. Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat ex wel weer een nieuwe partner treft waar ze met baby bij intrekt.

Volkomen ongepast dit. Nick heeft al een band met zijn dochter.

MamaE schreef op 02-02-2024 om 15:30:

[..]

Diagnoses kunnen zeker invloed hebben, maar voor zover ik weet waren die dingen wel bekend voordat ze er aan begonnen.

Voor zover ik Nick van hier ken, weet ik dat hij soms nogal star is in zijn denken en wat ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar het hart wel op de goede plaats heeft en zielsveel van zijn kinderen houdt.

Nu schrijft zijn ex/vrouw hier natuurlijk niet, maar Nick heeft wel eens het een en ander geschreven over shit die ze geflikt heeft waar ik zo het mijne van denk.

Als 2 diagnoses samenkomen,  er ineens onverwachte en/of geplande zaken gebeuren, kun je bekend zijn met een diagnose, maar de gevolgen en dynamiek komen pas tijdens die situaties tot uiting. Bv de impact van een baby om maar 1 van de situaties te noemen.

Max88 schreef op 02-02-2024 om 18:04:

[..]

Als 2 diagnoses samenkomen, er ineens onverwachte en/of geplande zaken gebeuren, kun je bekend zijn met een diagnose, maar de gevolgen en dynamiek komen pas tijdens die situaties tot uiting. Bv de impact van een baby om maar 1 van de situaties te noemen.

Ik heb hier al heel wat scheidingen langs zien komen dus ik denk niet dat het nou perse de eventuele diagnoses zijn die altijd het probleem zijn.

AnnaPollewop schreef op 02-02-2024 om 22:19:

[..]

Ik heb hier al heel wat scheidingen langs zien komen dus ik denk niet dat het nou perse de eventuele diagnoses zijn die altijd het probleem zijn.

Er zijn hier wel heel veel exen die autistisch of narcistisch zijn hoor. Weliswaar veelal ongediagnosticeerd. 

Ik heb me wel eens afgevraagd of mensen met een diagnose wel in staat zijn om een gelijkwaardige relatie te hebben. Vooralsnog doe ik ontzettend mijn best om het tegendeel te bewijzen en dat lukt heel aardig.

Ben ik de enige die ook andere topics van deze to heeft gelezen en ontzettend medelijden heeft met zijn ex , wat er ook in hun verleden allemaal is voorgevallen , die vrouw heeft me toch een hoop voor haar kiezen gehad tijdens en na de zwangerschap, niets was goed wat ze deed in de ogen van deze to , haar eetpatroon niet , haar omgeving niet enz en dan zo hardvochtig zijn naar haar 

Nick90

Nick90

03-02-2024 om 08:45 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 03-02-2024 om 08:04:

Ben ik de enige die ook andere topics van deze to heeft gelezen en ontzettend medelijden heeft met zijn ex , wat er ook in hun verleden allemaal is voorgevallen , die vrouw heeft me toch een hoop voor haar kiezen gehad tijdens en na de zwangerschap, niets was goed wat ze deed in de ogen van deze to , haar eetpatroon niet , haar omgeving niet enz en dan zo hardvochtig zijn naar haar

Ze wil zelf scheiden hè. 

En daar is denk ik vast een reden voor als je hier leest hoe to omging met haar, zoals ik zei , ik voel me gewoon verdrietig als ik terugdenk aan de vorige topics , ik was toen ook zwanger en het raakte me toen al heel erg , de manier waarop to sprak over zijn vrouw. Wat zal zij gebroken zijn , een scheiding lijkt me zoiezo beter , en natuurlijk heeft to recht op een omgangsregeling maar zo vijandig erin staan is voor niemand goed vooral niet voor  de kinderen

Nick90

Nick90

03-02-2024 om 09:07 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 03-02-2024 om 09:01:

En daar is denk ik vast een reden voor als je hier leest hoe to omging met haar, zoals ik zei , ik voel me gewoon verdrietig als ik terugdenk aan de vorige topics , ik was toen ook zwanger en het raakte me toen al heel erg , de manier waarop to sprak over zijn vrouw. Wat zal zij gebroken zijn , een scheiding lijkt me zoiezo beter , en natuurlijk heeft to recht op een omgangsregeling maar zo vijandig erin staan is voor niemand goed vooral niet voor de kinderen

Dan zou ik hier verder gewoon niet meer meelezen of je gewoon bij de vraag houden zonder je eigen mening

daar heb je nogal moeite mee he , vrouwen met een eigen mening , natuurlijk mag ik een mening hebben op een forum , antwoord op de vraag , natuurlijk heb je recht om je kinderen te zien , regel het via een advocaat lijkt me in jouw geval het beste , de rechter kijkt meestal wel naar het belang van het kind ipv" de mening "van de ouders 

Nick90

Nick90

03-02-2024 om 09:23 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 03-02-2024 om 09:13:

daar heb je nogal moeite mee he , vrouwen met een eigen mening , natuurlijk mag ik een mening hebben op een forum , antwoord op de vraag , natuurlijk heb je recht om je kinderen te zien , regel het via een advocaat lijkt me in jouw geval het beste , de rechter kijkt meestal wel naar het belang van het kind ipv" de mening "van de ouders

Als je had gelezen wist je dat ik die al ingeschakeld heb. 

Nick90 schreef op 03-02-2024 om 09:07:

[..]

Dan zou ik hier verder gewoon niet meer meelezen of je gewoon bij de vraag houden zonder je eigen mening

Nick je begon zelf dat je de schuldige was, dat kun je nu niet ineens omdraaien. Ook jij hebt je niet als je beste zelf gedragen, ook jij hebt je hobbels in je manier van denken of hoe je je uit. Weet je wat een kind krijgen met je doet qua hormonen zelfs zonder een diagnose als zij heeft. Je vond het knap lastig, maar hoe was jouw houding naar haar? Vol commentaar, ongeduld, onbegrip omdat het niet liep zoals jij wilde. 

Ik geloof direct dat ze haar problemen heeft, maar denk zeker dat dat ( groten-) deels aan de grenzen ligt waar jullie beiden tegenaan lopen door de diagnoses die niet matchen en die zorgen dat jullie rigoureus zijn en af en toe flink de bocht uitvliegen. 

En dat is verder prima, maar niet als je eerst zegt dat het aan jou ligt en vervolgens, met een behoorlijk aantal, je vrouw tot zondebok verklaart en jou de hemel in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.