Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


blik

blik

06-12-2015 om 17:22

ja ach

Er zijn van die dagen, dan is alles net teveel.
Boodschappen doen is soms al zwaar, red ik niet altijd en houd ik zo kort mogelijk, dus soms is er gewoon niets.
(En normaal neemt partner dat dan over maar die kan dus ook even niet)
Ik moet gewoon zorgen dat er genoeg in huis is voor dit soort dagen. Maar dat lukt me nu dus even niet omdat ik alleen het hoognodige doe en zoveel mogelijk rust.

Maar ben altijd blij met simpele lijn-verantwoorde tips voor recepten etc, dus dank!

Zaak is gewoon de boel weer op te pakken, en me niet laten meeslepen in de negatieve spiraal, lukt best aardig.
En niet teveel in eens te verwachten. Gezin begint zich langsaam wat aan te passen en dat is leuk! Wij hebben het eigenlijk altijd heel druk en regelmatig te druk. Gezond en verantwoord vond ik altijd belangrijk maar lekker en makkelijk stonden ook wel voorop hier.
Ik moet gewoon niet te snel willen veranderen, stapje voor stapje. (Er zijn genoeg andere dingen die mijn aandacht opeisen)

Gisteren bijv door sint opeens weer een huis dat uitpuilde van het snoep. Viel me nu pas op hoeveel het was, maar dat is altijd zo met deze dagen. (Heel veel komt van oma, met..uiteraard chronisch lijn-gedrag..maar ik zelf val ook terug op bekende patronen en koop teveel)
Wat leuk was dat dochter het achteraf ook heel veel vond, wel voor een jaar! zei ze, haha, zij krijgt dat makkelijk weg normaal in korte tijd. Ze stelde voor het deels weg te geven en dat ik de rest weg zou leggen omdat ze er niet laagdrempelig bij wil komen. Goed dus!
(Zoon laat het sowieso wel liggen die vindt dat niet moeilijk)

(Gisteravond ook heel veel hapjes en ik heb er wel van gehad, maar weinig en verder vooral heel veel olijven en paprika gehad. Vandaag restjes vd hapjes maar ik houd het idd op een boterham oid!
Ook goed dus, en vanaf morgen weer wat gezonder koken.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

06-12-2015 om 22:06

gaat redelijk

Hier gaat het redelijk, wel last van het vele sintsnoep, er is veel open en dat is lastig. Verder ook nog een verjaardag gehad, dus veel lekkers dit weekend. Desondanks viel het me mee, dus we gaan gewoon lekker door. Hopelijk is het snoep en de koek straks weer allemaal een beetje op

S.

blik

blik

06-12-2015 om 22:37

blijf je er dan ook vanaf?

Lukt mij niet met alles
Heb gisteren toch wel wat chocola gehad, en van die amandelen met choco laagje en kaneel etc. Mmhh.
En vandaag van kant en klaar stokbrood met kruidenboter.
Het meeste lekkers negeer ik wel, maar sommige dingen...
Zal blij zijn als het weer even gewoon is.

Juno

Juno

07-12-2015 om 11:25

Vandaag

Vandaag weer begonnen, ik mocht van mezelf met Sint meedoen maar nu is het weer klaar. Ik merk dat ik minder hang naar zoet heb en als ik dan eens wat neem het me eigenlijk niet zo smaakt. Vandaag dus weer begonnen want ik ben er nog láng niet.

blik

blik

11-12-2015 om 11:33

hoe gaat het

Met iedereen?

Ik heb een poos stil gestaan qua gewicht (ook niet zo heel gek met al die missers) en nu toch een halve kilo ruim eraf!

Toch heel fijn die bevesting. Ik weet en voel wel dat ik redelijk (soms) tot goed (andere soms) bezig ben, maar het op weegschaal zien is toch extra bevestigend. Dit tempo, zo langsaam, vind ik eigenlijk ideaal, hoop dat ik het vast kan houden.

Ben heel tevreden, eet erg lekker en redelijk gezond. Heb nooit honger, veel minder vaak dan voorheen juist.

Nu nog de kerst door, zal ook nog best moeilijk zijn..
Huis ligt hier nog vol met sintlekkers. Ben er niet altijd vanaf gebleven maar in verhouding met voorheen toch wel voor 99 procent

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

11-12-2015 om 12:01

Hier.....

Schijn ik in een zg. "Plateaufase" <> te zitten.
Volgens onze diëtiste is het zo dat als je ongeveer 10 kg bent afgevallen, dat je een poos als het ware stil staat, en dat het net lijkt alsof er niets meer afgaat. Als dat zo is, dan zit ik daar in

Hoe dan ook, ik eet niet meer en niet minder als in de afgelopen weken, maar het afvallen gaat tergend langzaam. Best wel demotiverend. Ik schommel nu al bijna 3 weken tussen de 67 en 68 kg, ( het ene moment dichter bij de 67 kg en dan weer dichter bij de 68 kg) terwijl ik wat levensritme ( eten, drinken, slapen, bewegen) niet veranderd ben.

Nou ja, we gaan maar domweg door, ook dit zal wel veranderen. Ik ben gewoon blij dat ik niet zo zoet ben aangelegd en dat ik niet taal naar snoep en zoetigheid. Mijn chocoladeletter ligt nog mooi in de kast, en ik denk dat ik hem maar ga vermalen of zo om hem dan daarna te verwerken in een toetje of zo voor met de kerstdagen.

blik

blik

11-12-2015 om 15:04

maar

kan het niet gewoon zo zijn dat je nu (omdat je lichter bent) minder calorieën verbruikt?

Ik vind langsaam niet erg, als ik maar blijf afvallen.

Suze

Suze

15-12-2015 om 10:03

kansloos gedoe

Tjeminee, wat een kansloos gedoe bij mij.
Ik zit volgens mij weer op mijn startgewicht toen ik met afvallen (in dit draadje) begon.

Heb volgens mij niet megaveel gesnoept afgelopen dagen/week, maar wel regelmatig wat ;-(.

Wat een afstraffing. Moeilijk met die feestdagen en al het lekkers op het werk, thuis, borrels etc.

Gelukkig heb ik ook niet veel af te vallen en zal het daardoor ook wat moeilijker zijn, maar jammer blijft het wel, nadat ik toch even mijn maximaal toelaatbare gewicht had bereikt.

Nou ja, volhouden maar.

Hoe gaat het bij jullie? Ik heb echt bewondering voor iedereen die wel afvalt en goed/vaak van al het lekkers kan afblijven.

blik

blik

15-12-2015 om 19:50

ah joh!

Nog 2 weekjes, dan is al de snoepzooi weer weg!
Ik zou me echt niet druk maken als ik jou was om zo weinig (haha, zeg ik, daarom ben ik natuurlijk zo dik geworden in de eerste plaats!)

Maar ik denk serieus dat dit de slechtste, moeilijkste periode is om te lijnen dus nog even geduld!

Hier heel dubbel, want een langer traject en kan niet zomaar even op pauze voor mijn gevoel. Juist omdat ik het procesmatig moet aanpakken.
Ik blijf wel voor 99 procent vd zooi af (nooit gedacht van mezelf!!) maar ook weer niet voor 100 procent...

Daarbij gaat het slecht met mijn klachten. Ik kan moeilijk staan. Het ging zo slecht dat ik vorige week tegen partner heb geroepen dat kan zo even niet meer. We stoppen even met koken. (Partner is ook uitgevallen en kan niet veel meer)
We gaan over op 'noodtoestand' en kiezen even voor de meeste rust, óók wb de maaltijden en gaan over op zo gemakkelijk mogelijk...
Dus echt even kant en klaar, het is niet anders. Nu heb ik daar de afgelopen dagen gewoon niet aan mee gedaan, vandaag bijv alleen een omelet met tomaat gegeten met veel olijven, en de rest een diepvriespizza met sla. (En olijven, en fruit, zoiets mieter ik altijd wel erbij aan tafel)
Maar het kost me al veel energie momenteel om maar een maaltijd te bedenken, plannen, laat staan uitvoeren.

Dus ik weet het even niet, nee, gaat niet zo super dus.
Maar goed, ook wel iets positiefs; ben zo uitgeput dat er niet veel sociaals gebeurt momenteel dus ik kom weinig in verleidingen!

Juno

Juno

15-12-2015 om 22:21

Hier

Het gaat niet zo snel meer als eerst en het begint me wat moeite te kosten om van de dingen af te blijven die ik lekker vond. Vond, want zodra ik het eet vind ik het niet lekker. Gisteren voor de kinderen van de overgebleven pepernoten en chocoladeletter een taart gemaakt. Stukje van de letter gegeten, hij was per slot van rekening van mij en alhoewel hij in eerste instantie vol en romig smaakte bleef een vieze zoete nasmaak achter en voelde ik me zo misselijk als een kat. Vandaag op het werk werden lekkere dingen van de bakker uitgedeeld. Ooo, ik had zo'n zin, maar ik doe dit niet alleen om af te vallen maar ook -juist- voor mijn gezondheid. Het is mijn doel om dit jaar geen longontsteking te krijgen. Heb ik niet helemaal in de hand maar ik probeer de kans zo klein mogelijk te maken. Het koken is soms gedoe omdat de rest niet of nauwelijks mee-eet. De hoeveelheid groente doet mij wel erg goed, krijg veel complimenten dat ik er goed uitzie. Nu zag ik mezelf op een filmpje van Sinterklaas en dat viel echt erg tegen. Man beaamde dat ik er in werkelijkheid ook zo uitzie, en bedankt! Op de een of andere manier is hierdoor een stukje motivatie weg, ook omdat man heeft aangegeven dat hij het zo ook wel prima vindt en er van hem niet echt nog wat af hoeft. Voor de duidelijkheid; BMI is nog niet in het groen.
Blik, wat rot dat het zo gaat! Bij hoge vitaminenood redden wij ons vaak met van die kant en klaar gesneden zakken. Groenten wokken met wat knoflook, als het gaar is wat ketjap er door. Rijst er bij, wat satésaus en klaar. Maaltijdsalade, is ook kant en klaar te koop. Anders een paar aardappels koken, maak er meteen wat te veel. Een paar door een zak salade, wat citroensap en tomaten erbij, snee brood en klaar. Die andere aardappels verwerk je in een boerenomelet, ei met aardappel, wat ui en misschien nog een tomaat. Mijn redding is vaak de braadzak, ik mik er wat groente in en het gaat een half uurtje in de oven. Soep, van dat wat je in huis hebt. Groente even aanfruiten, water en bouillonblokjes er bij en wanneer alles gaar is gaat de staafmixer erover heen. Maak meteen een mooie hoeveelheid zodat je kan invriezen voor volgende week. In een week heb je dan rijst, maaltijdsalade, maaltijdomelet, soep, braadzakgroente, een keer pizza/patat/wat dan ook en een keer brood.

Niki73

Niki73

16-12-2015 om 10:35

Tip voor blik

Zet een (bar)kruk in de keuken, en ga tijdens klusjes zoveel mogelijk zitten. Goed voorbereiden: eerst alles binnen handbereik zetten en dan pas aan het werk. Snijden kan zittend als je een kastdeurtje openzet. Of snijden aan de eettafel. Roeren vanaf de kruk. Zittend afwassen. Alles samen scheelt dat al veel.

Juno

Juno

16-12-2015 om 14:03

Vandaag even niet

Het lukt even niet. Met zoon gaat het niet zo denderend, na de vakantie moeten we samen komen want de SARR weet het ook niet meer. Waarschijnlijk iets van zeer intensieve therapie. Het is zoals het is en ik veramder er niets aan maar ik merk dat het me niet lukt om goed voor mezelf te zorgen.

blik

blik

16-12-2015 om 14:12

dank

Voor de tips!

Juno, wat naar. Sterkte.
Herkenbaar, hier loopt momenteel een hoop in de soep
Merk dat ik ook snel weer terug val in oude patroon; eet dan veel te weinig.
Zend je iig een stevige virtuele knuffel!!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

16-12-2015 om 20:24

tjonge

wat een ellende die december maand. Hier gaat het ook niet echt heel lekker, beetje een emo-eter heb ik gemerkt (dankzij fijne familieperikelen). Maar goed, elke dag is er weer 1, dus we krabbelen maar weer op. Verder druk, man werkt extra veel, dus het is ook voor mij een hoop extra nu.
Blik, heel veel sterkte. Rustig aan, hopelijk heb je wat aan de tips. Ook Juno veel sterkte. Nou ja, eigenlijk iedereen die er ff doorheen zit, al dan niet met afvallen of andere dingen.

Sneeuwitje

Juno

Juno

21-12-2015 om 18:32

Kleding?

Hoe doen jullie dat met kleding? Ik ben nu zo'n 13 kilo afgevallen, heb twee keer een goedkope spijkerbroek gekocht waarvan eentje er al weer ruim zit. Ik kan moeilijk elke paar weken een nieuwe garderobe kopen. Shirts gingen nog wel maar zijn nu zo groot dat mijn handen erin verdwijnen, vanochtend deed ik een kokerrok aan die duidelijk geen kokerrok meer was. Alles slobbert.
Ik begin een beetje kledingcrisis te krijgen .

Suze

Suze

21-12-2015 om 21:46

Geen advies

Want 13 kilo eraf heb ik alleen na mijn zwangerschap gehad , en gaat me nu niet meer lukken (zou ook niet goed zijn).

Maar echt een topprestatie. Misschien moet je vooral nog even genieten van alle slobberige kleren en lekker "klagen" naar je omgeving, voordat je toch andere kleding moet kopen.

Echt petje af hoor!

Ik ga binnenkort weer wegen, kijken of ik voor de kerst nog een beetje resultaat heb geboekt en het een beetje rustig kan houden tijdens de kerst.

blik

blik

22-12-2015 om 00:12

ja kleding

Begint hier ook wel een issue te worden
Het gaat nog net, ben ook nog maar 6 kilo afgevallen in totaal. (Sta stil nu)
Dus tsja, bij het dubbele kan ik me goed voorstellen dat je een probleem hebt!

Ik vind het ook lastig. Wil eigenlijk nog zo'n 10 eraf ongeveer.
Dus ook zo'n zonde om nu vanalles te kopen. Maar heb nog geen idee of die 10 wel gaan lukken.

Bh's zijn al echt een probleem. (Snik) Heb vrij dure nodig, dus wat nu.
Eigenlijk goed op zoek naar tijdelijke oplossingen, maar heb daar weer geen tijd voor enz.

(Bah, had het er nog met partner over. Heb net vorig jaar eindelijk alle kleding van 15 jaar terug weggedaan. Bij checken van kledingkast steeds vanalles laten liggen zo van past niet meer, maar wie weet wanneer weer wel...
Vorig jaar bedacht jee, stop met dromen, ze liggen al zolang, gaat niet meer lukken...
Dus alles weggemieterd.
Dus tsja, daar zou ik nu genoeg van kunnen gebruiken denk ik!

Juno

Juno

22-12-2015 om 00:45

Herkenbaar!

Heb net een prachtig loeiduur jurkje weg gedaan dat ik in '96 had gekocht. Daar had ik van de zomer weer mooi ingepast en toevallig was het nog steeds mijn smaak. Gewoon zo'n simpel chique altijd-goed-jurkje.
Ik heb twee goedkope hadderdeflatskie bh's gekocht en één iets duurdere. Was echt nodig. Mijn sportbh's pas ik gek genoeg nog wel. Kan je niet eens bij een outlet kijken? Marie-Jo verkoopt online de kleuren van het afgelooen jaar altijd tegen sterk gereduceerde prijzen.
Momenteel sta ik ook stil omdat er iedere week wel iets onverwachts gebeurt waardoor ik me niet aan mijn dieet hou. Ook niet erg, ik kom in ieder geval niet aan. Ik ben nu veel recepten aan het verzamelen voor na de vakantie en probeer lastige dingen vooruit te koken. Zo heb ik net speltwraps staan bakken maar wél gelijk zo veel dat ik bij het werken alleen iets uit de vriezer hoef te trekken.
Ik denk dat ik anders maar bij de Primark en de H&M ga kijken. Spijkerbroek, zwarte broek, twee shirtjes en een rokje. Zoiets. Dan kan ik wel weer een tijdje vooruit. Mijn vesten kan ik ook oversized dragen.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

25-12-2015 om 13:18

Prettige kerstdagen....

En ik heb een nieuwe broek

Van niet meer passen in mt44 naar goed passen in maat 40.

Mij kerst kan niet meer stuk.

(Oja, de broek heb ik ongepast meegenomen afgelopen week, en pas vanmorgen gepast)

blik

blik

25-12-2015 om 13:41

overleven jullie de kerst?

Gisteravond kerst gehad met eeuwig-lijnende schoonmoeder.
Ik ben dol op haar hoor, voor gisteren was ze voor mij een voorbeeld van hoe-het-niet-moet. Ze had overal gelezen dat je vooral alles los moest laten met de feestdagen, omdat het toch niet zou lukken.

Nu doe ik dat ook hoor. Eigenlijk snoep ik nu echt iedere dag. En probeer me daar niet schuldig over te voelen.
Lukken in de zin van 'lijnen zoals ik wil' lukt idd niet. Zou me ook erg ongezellig maken. En als je al tig zaken laat staan op tafel dan denk je al snel makkelijk over het zoveelste...

Maar ik let zeker wel op en houd het snoepen beperkt. En voor het eerst denk ik met feestdagen in heel mijn leven ook het eten. Dan valt ook eigenlijk pas op hoeveel het eigenlijk toch is...

Ik vind het wel een uitdaging ook omdat ik zelf het eten niet verzorg dit jaar.
Ik pas vooral op met koolhydraten, eet die wel maar echt heel veel minder. En groente heb ik zelf wel in huis, altijd wel, dus dat snaai ik tussendoor gewoon.

Ben al met al toch weer een kilo afgevallen en dat vind ik heel fijn met deze dagen!

Maar Juno, dat is idd een super prestatie, proficiat!
Hoe lang ben je daar nu mee bezig geweest? En allemaal met dat dieet, volg je dat nog?

Hier toch soms een organisatie probleempje. Dan ga ik bijv naar de stad, zoals gisteren, druk druk snel snel, en dan vergeet ik weer iets te eten mee te nemen. Daar dan weer honger en de neiging gewoon iets eetbaars te kopen. Hebben jullie dat nooit?

Hier ook voor het eerst weer iets van kleren gekocht. Twee blousjes die ook nog wel kunnen voorlopig als ik verder afval en een rok met elastiek, dus die kan ook wel even.
Broeken heb ik eigenlijk niet meer maar die ga ik echt even niet kopen, veel te zonde voor even. Dan maar even legging plus rok...(en mijn beha's, die ga ik geloof ik maar opvullen)

blik

blik

25-12-2015 om 13:43

Sinbads vrouw

Wauw!!!

Blousjes en rok heb ik gekocht (didi) in maat m, da's ook al lang geleden!!

Juno

Juno

25-12-2015 om 14:50

Nu even niet

Ik heb iets te ambitieus drie dagen gasten uitgenodigd en sta in de keuken. Even niet diëten, al begin ik maandag gewoon weer. Ik verwacht dat het weer even lastig zal worden om compleet suikervrij te gaan.
Ik maak veel salades en daar hou ik veel van maar ik eet ook kaas en zelfs van bonbons. Van De Patissier, dat wel . Dat is de zonde waard.
Ik ben in de herfstvakantie begonnen al was ik daarvoor drie kilo afgevallen door de beugel. Ik vind het niet erg om een garderobe te kopen als ik klaar ben maar nu vind ik het jammer om er geld aan uit te geven. Ik doe het wel maar voor een ander budget dan normaal en ik koop minimaal. Ik heb nu één spijkerbroek en een zwart jurkje. Verder heb ik al jaren een suedewikkelrok maar die is zo besmettelijk dat ik hem zelden draag.

blik

blik

25-12-2015 om 21:05

poeh poeh

Wat is afvallen toch een lastig gedoe ook, er komt zoveel bij kijken
Vandaag erg vervelend familiegedoe gehad, en meteen gaat het mis.
Behalve dat mijn lijn naar de kl*#§$₹te is, is het ook zo confronterend!
Normaal gesproken at ik gewoon mijn zoet en dan ging ik wel weer verder. Nu sta je er toch wat meer bij stil, verplicht.

(Was al flink mislukt omdat dochter heel veel moeite had gedaan op het calorierijkste toetje ooit, kon ik echt niet maken af te slaan, heb ik wel geprobeerd hoor

Jeetje Juno dan ben je echt snel gegaan, dan ben je dus pas zo'n twee maanden bezig ook.
Wat supergoed.

Pirata

Pirata

27-12-2015 om 13:26

pet af

Pet af voor de prestaties. Naar maat 40 of M, dat voelt goed denk ik!
Blik, je bent toch niet gelijk kilo's aangekomen na het familie"gedoe"? Blijf met frisse moed doorgaan hoor!
Hier vandaag nog een kerstdiner om het af te leren. Als voorbereiding heb ik als voeding tot en met nu alleen maar de pannen uitgelikt (en het is lekker geworden, al zeg ik het zelf).
Ik ben een kilo aangekomen maar heb zoveel kunnen sporten dat mijn LBD nu gelukkig een gespierd lijf laat doorschemeren ipv wat hangend vet. Nog geen Serena Williams-look maar zo voelt het voor mij wel.

blik

blik

27-12-2015 om 13:43

Pirata

Dank voor de aanmoediging, je hebt helemaal gelijk hoor!
Ben niet aangekomen dus geen enkele man overboord. Gewoon weer verdergaan.
Moet ik wel nog leren hoor.

Wat dat betreft helpt dit draadje echt zo goed, fijn hoor!

Hier gister een heel lief kerstkadootje gekregen van 12 jarige dochter: een heel pakket met volledig verantwoord lekkers!!
Zo lief!

En gisteren mezelf toegestaan iets te nemen van al het kerstlekkers dat hier rondslingert. (Ook door de emotionele toestanden denk ik) Maar het niet eens gedaan. Blijkbaar toch niet meer zo urgent ook..

Moet wel eens gaan kijken of ik sporten in het pakket kan gaan krijgen, tot nu toe niet gelukt, doe dus niets. Tijd blijven vrijmaken wordt de grootste uitdaging.

Juno

Juno

27-12-2015 om 14:09

Hm,

Hier flink aangekomen maar ik geloof nooit dat dit blijvend is. Morgenochtend lekker sporten. Straks nog de leftoverday met familie en vrienden en vanaf morgen weer zoals het moet. Heb ik met mezelf afgesproken dus dat komt wel goed. Ik voel me wel beter met al die groenten en salades dus het is geen straf om te weer te beginnen. De kerststol vries ik in, had een enorm grote gekregen. Op oudejaardag mag ik ook oliebollen en zo, 2 januari heb ik een etentje en daarna is het weer hup, door.

blik

blik

27-12-2015 om 14:36

hebben jullie

een eindgewicht in gedachten?
Vind dat best moeilijk, liet dat eerst open maar merk wel dat ik behoefte krijg aan vast punt om naartoe te werken.

Maarja, wat? Is dat nog hetzelfde gewicht als waar ik vroeger tevreden mee was? Blijft dat gelijk? Jee, is al zolang geleden..

Juno

Juno

27-12-2015 om 16:57

Ik wil een gezond bmi/gezonde taille-omtrek en dan wel zo dat als ik twee/drie kilo aankom niet meteen in het overgewicht zit. Ik ben er nog láng niet.

Miraya

Miraya

27-12-2015 om 18:28

streefgewicht

Ja, ik wil heel graag weer 68 kilo wegen. Bij 65 of minder ben ik echt te mager, en nu met 74 heb ik een dikke buik die ik echt niet mooi vind.

blik

blik

28-12-2015 om 00:06

ja mmhh

Maar ik weet het dus niet goed meer, erg he? Zo lang geleden dus, dat ik een gezond gewicht had.
In ieder geval nog 5 kilo tot 'groen bmi gebied', dus dat is inmiddels te overzien!
En dan wil ik denk ik idd nog een paar kilo eraf. Lijkt me toch wel handig tzt vaster doel te hebben, ook ivm (onnodig) nieuwe kleren kopen etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.