Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mamvantwee

Mamvantwee

17-04-2009 om 10:41

Berekenen wat ouderschapsverlof kost

Hoi forummers,

Ik ben op zoek naar een voorbeeldberekening voor de kosten van ouderschapsverlof. Ik overweeg daar toch eens gebruik van te gaan maken, maar wat gaat mij dat maandelijks aan inkomen kosten? Weet iemand een goede site waar je dit kunt berekenen?

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

17-04-2009 om 10:54

Hr&o

dit is nu een typische vraag voor je personeels afdeling, laat hun de berekening uitvoeren.
De gevolgen zijn afhankelijk van je CaO, betaald het bedrijf een stuk mee of niet etc. Welke premies en vergoedingen moet je zelf betalen.

Als je dat stuk hebt kun je uitrekenen wat het belastingtechnische verhaal is want via de belastingdienst kun je ook nog een vergoeding krijgen in de vorm van een heffingskorting.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-04-2009 om 11:02

Amk

bedankt voor je reactie.

We hebben geen cao en mijn bedrijf betaalt niets mee. Pensioenpremies blijven wel doorgaan, dus de eigen bijdrage aan het pensioen blijf ik zelf betalen (zoals nu ook vanuit mijn salaris gebeurt). Wat betreft mijn werk en salaris weet ik wel wat de consequenties zijn, maar ik zoek juist naar een doorberekening waarin ook het gezinsinkomen meetelt. Als ik minder verdien door dat verlof, gaan we minder belasting betalen als gezin. Daarin kan onze P&O "afdeling" (1 dame...) niet zoveel betekenen.

En afgezien van algemene verhalen over een heffingskorting mis ik het speciefieke inzicht wat het voor mij betekent.

amk

amk

17-04-2009 om 12:17

Dan

moet je het belastingprogramma downloaden en doorrekenen met verschillende opties en hetzelfde voor de toeslagen.

1 algemeen programma is er niet voor ben ik bang.

Mamvantwee

Mamvantwee

17-04-2009 om 13:29

Tja

Hmmm...dat is altijd mijn laatste optie, maar misschien wel de beste momenteel. Bedankt voor het meedenken.

Www.verlofregelingen.szw.nl

alleen heb ik daar nog geen tabel kunnen vinden kwa financien.
Deze zit kreeg ik door bij ons op het werk van HR.

Wat ik wel weet is dat de standaardregeling van 13x de wekelijkse arbeidsduur is veranderd naar 26x.

Dat van de belasting wist ik ook niet, weer wat bijgeleerd.

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.