Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Renate

Renate

07-07-2011 om 14:54

Als het niet lukt

Hallo Allemaal,
Om te beginnen zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben een moeder van 27 jaar en heb een fantastisch zoontje van ruim 2,5 jaar. Toen ik gestopt ben met de pil was ik in 1 keer zwanger. De wens voor een 2de kwam al snel, maar mijn man wilde even wachten. Want bij de eerste was ik gelijk zwanger, dus dat zou nu wel weer gebeuren. Het tegendeel is waar. Ik ben begin december vorig jaar gestopt met de pil en ben pas 2 keer ongesteld geweest! Echt heel frustrerend. Helemaal nu 2 schoonzussen zwanger zijn, Bij de een ging het ook heel moeilijk en is het pas bij de laatste poging IVF gelukt. Mijn man heeft vanaf het begin al gelijk gezegd dat hij geen zin heeft in zk en behandelingen. Nu ben ik door de ha toch doorverwezen naar de gyneacoloog om te onderzoeken waarom ik niet ongesteld word. In het begin had ik zoiets van: we zien het wel, komt vanzelf. Maar nu begin ik echt een beetje wanhopig te worden. Ik slaap slecht en heb het gevoel dat ik 3 keer per dag in huilen uit kan barsten. Ik wil hier gewoon even m'n verhaal kwijt, aangezien manlief zegt: we hebben toch een mooi kind en we zijn toch al papa en mama, is dat niet genoeg? Hij bedoeld het goed, maar ik heb al een kinderwens vanaf dat ik zelf een kind was en hij hoefde niet zo nodig. M'n moeder en schoonmoeder zeggen alleen maar dat ik geduld moet hebben, maar dat is heel moeilijk. Helemaal omdat het bij de eerste gelijk raak was. Was ik nou gewoon regelmatig ongesteld, dan was het nog wat anders, maar ik weet dus niet wanneer en of ik een eisprong heb, dus het is wippen tegen de klippen op zeg maar. Je weet gewoon niet wanneer je het moet doen en omdat ik dus niet tot zeer weinig ongesteld ben is het veel te duur om steeds ovulatietesten te kopen. Nou, dit is het verhaal wel zo'n beetje.
Groetjes Renate

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lotje

lotje

07-07-2011 om 16:54

Nieuw?

Ik heb hier geen ervaring mee.

Ik weet niet of je nieuw bent op dit forum maar met je naam ben je erg makkelijk te traceren op internet. Dit lijkt mij best persoonlijke informatie.....

Mi9sschien een andere naam gaan kiezen?

Valkyre

Valkyre

07-07-2011 om 17:15

Renate

Je kunt het forumbeheer mailen en vragen je verhaal te verwijderen (als je anoniem wil blijven...) en dan nogmaals plaatsen onder een nick.

Ik zit in min of meer hetzelfde schuitje als jij - zoon is vier, ik was meteen zwanger. Nu alweer 9 maanden aan het "proberen," maar niks. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus (25-38 dagen). We hebben lang gewacht met proberen, omdat ik ook nog ernstige bekkeninstabiliteit had. Man wil ook geen ziekenhuizen ed, en zou op zich ook tevreden zijn met 1 leuk, gezond kind, maar ik wil wel heeeeeel graag nog een tweede. Dat we er al 1 hebben maakt het verdriet niet minder.

Wij hebben nu een maand pauze ingelast, want ik werd ook erg verdrietig van die teleurstelling elke maand... Verder heb ik geen tips. Ik kan alleen zeggen: ik leef met je mee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

08-07-2011 om 07:00

Renate

Linksboven staat bij het envelopje een link met het mailadres van de forumbeheerder, die kun je vragen je naam te veranderen in een nickname en dan kan je bericht blijven staan (maar het hoeft niet, het is niet verboden onder je eigen naam te schrijven. Bedenk je alleen dat hier meer mensen meelezen dan je denkt).

En dan on topic: je kunt je cyclus ook bijhouden met een thermometer, dat kost niets. Neem je temperatuur (bij voorkeur rectaal) elke ochtend om dezelfde tijd voordat je opstaat. De waarden kun je gewoon op een papiertje of in excel zetten, of bijv. hier invoeren: http://www.fertilityfriend.com/. In de periode voor je eisprong heb je langere tijd ongeveer dezelfde temperatuur, als je je eisprong hebt komt er een klein dipje en daarna is je temperatuur een paar tienden graden hoger, tot je ongesteld wordt. De kans om zwanger te worden is het grootst als je gemeenschap hebt in de vijf dagen voor je eisprong.

Verder geen tips, hopelijk word je toch nog snel zwanger, met of zonder hulp van de gynaecoloog!

Welke pil

heb je gebruikt ?

Ik heb een jaar de prikpil gebruikt en ben toen 2 jaar niet ongesteld geworden, daarna af en toe en toen was ik opeens zomaar na maanden geen cyclus zwanger. Ik was daarvoor nog naar de gyn geweest die concludeerde dat alles van binnen 'sliep' en als ik zwanger wilde worden weer terug moest komen voor een eventuele behandeling (hormonen om de boel op te wekken). Na die zwangerschap werd ik voor het eerst in mijn leven regelmatig ongesteld.

Je bent nog helemaal niet zo ver dat je aan ivf moet denken. Ze gaan eerst wat bloedonderzoek doen en je moet een paar maanden temperaturen (leggen ze in het ziekenhuis wel uit) en wellicht een inwendige echo doen.

Als er uberhaupt al wat gedaan wordt nu (het is nog vroeg hoor om aan een behandeling te denken) dan zal je misschien wat hormonen krijgen om de boel op gang te helpen.

Je hebt eerder een kindje gekregen en je bent nog heel jong, in die zin zijn je kansen bijzonder groot. Echt ik denk dat het nog lang geen tijd is om wanhopig te worden. Eerst maar eens kijken hoe die cylcus weer op gang komt en dan komt het vast vanzelf snel goed.

peggy

peggy

09-07-2011 om 15:23

Ken het

Hoi renate, ik herken mezelf in je verhaal. Alleen denk ik dat je je zelf de tijd moet gunnen. Er staat een jaar voor, gemiddeld, om zwanger te kunnen worden. Je bent zoals je zegt zelf bezig sinds begin december. Ik voel me namelijk ook gefrustreerd, heel zwaar zelfs. Dit omdat ik met manlief had afgesproken als ons zoontje. 3 was om te gaan voor een 2e. Kevin is nu bijna 6 en nog steeds niet zwanger van een 2e. Bij kevin was ik binnen een jaar onverwacht zwanger. Ik voel mijn eisprong ook niet en voor kevin was ik al onregelmatig ongesteld maar regelmatiger als nu. Nu heb ik een gevarieerde cyclus van 29 den tot 56 dagen als er niet wordt ingegrepen met hormonen. Ik ben destijds door de gybaecoloog helemaal binnenste buiten gekeerd en mijn man ook met allerlei onderzoeken. Baarmoederonderzoek, samenlevingsonderzoek enz. Er kwam uit dat ik zwanger kan worden maar dat cyclus niet mee werkt. En als je een tijd de pil gebruikt hebt duurt het ook een tijdje voor zwanger kan worden. Bij de een gebeurt het gelijk bij de ander kan het langer duren. Ik ben nu bezig met iui. Kunstmatige inseminatie door zaad van mijn man in combinatie met hormonen. Dit als gevolg van de onderzoeken. Als ik jou was zou ik samen met je man de onderzoeken laten doen. Misschien komt er iets uit maar wie weet kan je gewoon zwanger worden en moeten jullie het de tijd gunnen. En temperatuur elke ochtend bijhouden is ook een optie. Kun je je eisprong in de gaten houden en goedkoper als die testen. Sterkte en als je iets wil weten vraag maar. X peg

Renate

Renate

12-07-2011 om 14:41

Bedankt

Hallo meiden,
Bedankt voor jullie reacties. Temperaturen heb ik al gedaan en daar kwam niks uit. Geen eiersprong. Vandaar ook geen menstruatie. Ik heb mycrogynon geslikt, geen prikpil gehad. Dat anderen mijn verhaal kunnen lezen geeft niet. De meesten weten er toch al van en de anderen die het niet weten die zie ik toch nooit dus heb ik geen contact mee. Er zijn trouwens wel meer hondjes die fikkie heten. We gaan niet voor iui of ivf. We gaan op gesprek en dan zien we wel, maar we willen allebei niet het hele traject in. Ik heb gezien wat dat bij je relatie kan doen en dat wil ik niet. Ik ken wel iemand die kreeg pillen om de menstruatie op te wekken. Ik hoop dat ik die ook krijg. Wachten duurt lang, maar we moeten wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.