Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Andere KID wannabe?


Uhh...dit zag ik niet helemaal aankomen. Ik gun het jullie van harte, maar ik heb moeite om het te geloven en je berichtgeving was ook nogal wisselend qua wensen. 
Tot zestien wachten met vertellen terwijl de oudste al weet dat jij geen kinderen kan krijgen...gaat hem niet worden, echt niet. En is ook niet wenselijk. 

Gemene vraag misschien, maar aangezien je vrouw wel eens eerder dingen niet zo netjes heeft gespeeld, heeft ze dit misschien toch al eerder zelf geregeld en haar zin erdoor gedrukt? Desondanks, alle geluk van de wereld gewenst.

MamaE schreef op 03-02-2023 om 23:37:

Desondanks, alle geluk van de wereld gewenst.

Ik wens vooral de kinderen alle geluk en stabiliteit die ze nodig hebben.

Wat jullie doen, daar snap ik helemaal niks van. Maar het gaat alleen jullie kind aan natuurlijk, verder niemand.
Ik hoop oprecht voor je kind dat het de identiteit kan achterhalen van de donor of de vader of hoe je het ook noemt, en dat hij/zij vragen kan stellen en antwoorden krijgt, ook vóór de leeftijd van 16 jaar.
Ik maak van zeer dichtbij mee hoe ontzettend verdrietig het is als dat niet kan.

Flowerfairy schreef op 16-01-2023 om 18:09:

[..]

Hij heeft het lastig nu, afgelopen zomer hebben we hem de waarheid verteld dat ik dacht ik zijn vader was maar dat biologisch niet bleek te kunnen. Ik heb hem verzekerd dat ik blijvend ben, de onzekerheid dat hij wel weet dat hij niet van mij is maar ook niet weten van wie wel is dodelijk voor m. Hoe ouder hij wordt hoe lastiger blijkbaar. Dat ik met zijn moeder ben getrouwd doet daar niks aan af😭

Flowerfairy schreef op 03-02-2023 om 18:05:

Donorzaad gevonden, ze is nu zwanger. We vertellen het pas als het kind 16 is. 16 happy years!

Ook ik herken jou van diverse andere nicknames en telkens komt het weer op hetzelfde neer. Je vraagt advies, krijgt advies, maar je hebt je oordeel al steeds klaar en doet toch waar je zelf zin in hebt. Prima natuurlijk, want waarom zou je keuzes laten afhangen van een aantal anonieme forummers?!

Alleen gaat het in jullie geval over kinderen, kinderen die er zelf niet om vragen geboren te worden en bij voorbaat al worden beschadigd, maar dat lijk je maar niet te willen (of kunnen) zien. Het egoïsme wat hiermee gepaard gaat is echt tenenkrommend.

Jullie zoon van 7 heeft in zijn korte leventje al zoveel moeten doorstaan dat dat al genoeg beschadiging heeft opgeleverd. Proberen jullie je fouten te compenseren met hem ‘alles te geven wat hij wil’, want zo zie ik het namelijk wel. In ieder geval getuigd het niet van verantwoord opvoedkundig gedrag, want liefde is nu éénmaal niet te koop.

En natuurlijk zal hij geschrokken zijn van het nieuws dat jij niet zijn biologische vader bent, maar zoals je zelf al schrijft, is het voor hem nóg moeilijker niet te weten wie het dan wél is. En hoe geven jullie hem de ondersteuning vwb deze kennis en de verwerking daarvan? Laat je hem ook zo duidelijk zien hoeveel moeite jij hebt met jouw onvruchtbaarheid en je schaamte daarvoor? Hebben jij en je vrouw zelf professionele hulp, want erg stabiel klinken jullie beiden niet.

Ik heb nogal moeite met mensen die pretenderen zo ontzettend veel van hun kind(eren) te houden, maar aan de andere kant diezelfde kinderen uit puur eigenbelang zo beschadigen voor de rest van hun leven. 

Ik hoop stiekem dat dit ‘gewoon’ een reltopic is en er geen zwangerschap is, puur en alleen voor dat ongeboren kind. Een kind wat er komt, omdat moeder het ‘gewoon een keer nogmaals wil meemaken, maar dan op een goede manier’ en een vader die ‘maar toegeeft, omdat zij maar blijft doorzeuren en eigenlijk 1 kind wel zat vindt’ (zijn eigen woorden). Met als kers op de taart: ‘we vertellen het pas als kind 16 is, happy 16 years!’……….nou, wat een liefde voor kinderen zeg!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.