Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Joella30

Joella30

26-07-2017 om 20:21

Ben ik egoïstisch om zwanger te worden?

Hai all!
Op momenteel hebben ik en Mn man hele mooi 2 kinderen. Meisje van 5 jaar en jongen van 3 jaar. Bij kinderen voelt me heel gelukkig en met mn man voelt me ook gelukkig.
Sinds 2014 werd Mn zoontje geboren, raak ik pontanele depressief vanwege zwaar en klote zwangerschap gehad vanwege hevige bloedverlies in 13 weken zwanger en Mn buiten baarmoeder was hematoom tot 26 weken zwanger, daarna eindelijk hele schoon! En in 35 weken zwanger kwam Mn zoontje geboren, vanwege groeiachterig dus daarom werd ik geleid moet geworden maar hoeft niet want bij ziekenhuis kwam ik al 4 cm omsluiten. Na bevallingen heb ik soort stoornis zoals pontanale depressief, duur lang dan 1 jaar Pff.

Bij buitenwereld ben ik niet gelukkig sinds geboorte van onze zoontje, Mn beste vriendinnen verbroken, en wereld niet om mij te heen. Ook afgelopen maart werd Mn man 30 jaar oud en ik werd sinds april ook 30 jaar geworden en wij geven onze feest om 30 verjaardag om iedereen uitnodigingen uitgeven, kwam 6 mensen (daarvan 40 uitnodigingen uitgeven) bij onze feest en de zaal werd om 10 uur in het avond gesloten, daarvoor word ik heel verdrietige. Niemand om mij om te heen --!!! Na feest deden iedereen alsof aardig en vriendelijke tegen mij tijdens veldvoetbal sinds einde juni. Ik dacht al meteen; niemand vond me leuk en iedereen vonden me als saai persoon. Maar wat heb ik misgedaan? Niks! Ik ben altijd aardig en vriendelijke persoon.

Dus ik heb al besloten genomen; ga weg bij buitenwereld om niemand te praten of enzo omdat ik ben nog steeds verdrietige en depressief! Voel me echt heel klote dat niemand om mij te erheen.

Daarom wil ik zo graag derde kind en graag zwanger worden van 3e kind.

Maar vraag ik aan jullie om mening te stellen of ben ik egotisch om zwanger van 3e kind vanwege buitenwereld om mensen niet naar mij om te erheen? 2 kinderen vind ik zo weinig!

Bedankt voor lezen en ik zal afwachten van jullie eigen mening.

Liefs x

tante Sidonia

tante Sidonia

26-07-2017 om 21:38

niet egoistisch maar...

het lijkt me niet echt een verstandig besluit. Het is sowieso dus dat je depressief zult worden. En dat met twee kleine kinderen! Dat is op zich al zwaar. maar.... je hebt het moeilijk; je hebt niet veel contact dus weinig steun vanuit je omgeving. En die steun heb je eigenlijk wel nodig.
Daarbij, je bent net 30 jaar dus je hebt nog jaren om kinderen te krijgen. Waarom moet het nu?
Misschien kun je beter eens kijken wat er nu misgaat dat je je buiten je gezin niet gelukkig voelt. Kun je er over gaan praten met iemand.

In ieder geval zou ik niet nu aan nog een kindje beginnen. Misschien later.
Wat vind jouw man?

Joella30

Joella30

26-07-2017 om 22:37

allang gedaan, helaas lukt niet!

@tante Sidonia,

Heb ook allang gedaan met buitenwereld, omgevingen en Mn beste vriendinnen gesproken, maar ze steunen me niet ------ helemaal niks!
Mn man vindt dat ik moet zelf weten omdat elke zwangere vrouwen hebt eigen werkt bij zijn buik. Dus voor hem het maakt niet uit want hij vind allemaal prima, is ook omdat kinderen zijn altijd leuk.
Niet per direct om kind maar later. Maar wil ik wel alleen om geheim/verstoppen te houden omdat ik ben zo ongelukkig in buitenwereld! Met kinderen worden ik wel eens gelukkig daarom moet allebei zoals buitenwereld, vriendinnen en omgevingen. Soms denk ik ook aan vlucht want ben zo kwaad en verdrietige terwijl niemand willen me steunen en niemand willen me gelukkig te maken! NIEMAND!!!!

Jackie

Jackie

26-07-2017 om 22:52

Joella

Klinkt als een heel verdrietige situatie, wat vervelend voor je! Ik wens je veel sterkte.
Het komt op mij over alsof je veel verwachtingen hebt van dit derde kindje. Dat het je gelukkiger moet maken bijvoorbeeld. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het zal lopen, je kan je ook nog rotter voelen (hopelijk gebeurt dat niet), dat kan helaas ook. Dus of je nou voor een baby gaat of niet, zorg goed voor jezelf, zoek desnoods hulp voor je depressieve gevoelens en schrijf je in bij een sport of hobby voor de afleiding en om mensen te ontmoeten.

Joella

Joella

26-07-2017 om 23:09

Jackie.

Jackie,

Ik ga niet bij hulpverleners want heb ook weleens maar niemand willen me helpen, dus ik dacht gelijk: oké daag dan ik richting zelf en voor kinderen! Als derde erbij dan word ik wel heel erg gelukkig! Omdat als je voelt rot en om zwanger worden dan wordt je echt sterk en gelukkig!

Jackie

Jackie

26-07-2017 om 23:17

geen garantie

Niet iedere hulpverlener is hetzelfde. Je hebt misschien een niet zo aardige getroffen, dan hoef je toch niet meteen op te geven?
En ja, babies kunnen je gelukkig maken, ik heb zelf ook twee hele gelukkige zwangerschappen gehad, maar het is geen garantie. Om je beter te voelen moet je ook andere dingen doen. Je kan het niet volledig laten afhangen van een baby die ervoor moet zorgen dat jij je gelukkig voelt.

Ik hoop dat je nieuwe mensen leert kennen bij wie je je goed voelt en dat je niet meer eenzaam bent. Met of zonder derde baby.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2017 om 00:20

Joella

Wat naar dat je in de tijd na de geboorte van je zoontje vrienden bent kwijtgeraakt. Dat kan twee dingen betekenen: het waren geen échte vrienden óf ze wisten niet hoe ze met de situatie om moesten gaan. Dat heb ik ook gemerkt. Mensen durfden na een verdrietige gebeurtenis geen leuke dingen aan mij te vertellen omdat ze bang waren dat ik daar niet tegen kon.

Ondanks dat je een rottijd hebt gehad na de geboorte van je zoontje heb ik de indruk dat je een fijn gezin hebt. Je man gunt je alles, je hebt lieve kinderen, maar toch gaat het blijkbaar nog niet helemaal goed met jou en daarom lijkt het mij nú geen goed moment om zwanger te raken van het derde kindje. Een nieuwe zwangerschap moet er echt om gaan dat je een derde kindje wilt en niet omdat het je depressie kan verdrijven. Praat nog eens met de huisarts. Heb je nog medicatie? Ben je wel eens op vitamine B gewezen? Kortom... probeer eerst de depressie aan te pakken. Misschien is er een praatgroep voor lotgenoten in je omgeving. Misschien weet je huisarts dat.

Sterkte met je beslissing.

Joella30

Joella30

27-07-2017 om 09:35

Jackie en Kaaskopje

Lees ik nu pas, gisteravond was ik al vroeg naar bed gegaan.
Nou ik heb wel vrienden maar niet veel!
Mn eigen vriendin snap me heel goed omdat ik heb Mn beste vriendinnen waren mijn vriendschappen verbroken. Mn eigen vriendin vindt ook echt klote dat niemand komen bij me verjaardag daarom ik vertel haar ook dat ik wil graag derde kind en ze steun me enorm om wie echt vrienden zijn en wie niet. Mn eigen vriendin hebt ook niet veel vriendinnen maar ze deed heel goed om nergens richtingen in wereld en ze richting meer eigen dochter, is ook zwaar omdat 3 jaar geleden zijn ze gescheiden dus ze was alleenstaande moeder met haar eigen dochter en nu gelukkig met haar want nieuwe vriend in nieuwe leven, echt goeie persoon en lijkt als goeie stief vader beschouwen want hij zorgt ook goed bij haar dochter!
Daarom voor mij is zo verdrietige vanwege heb ik beste vriendinnen kwijt raken. En plus wereld niet om mij heen na onze verjaardag. Ik ben wel aardige persoon en vriendelijke persoon maar ik heb ook als kleine meisje met kleine hart en ook meestal als gevoelige persoon omdat ik kan soms snel irritante. Verder ben ik meestal eerlijke persoon.

Ik zie ook dat jullie vinden geen idee, gunnen jullie me niet volgens mij! Kijk eens om hoe kan sommigen vrouwen willen zwanger worden om wereld zoals depressief en verdrietige, toch succes gehaald om gelukkig worden.
Daarom voelt ze ook zo: zo schijt in mensen fuck you daarom gingen de mensen meestal heel nieuwsgierig om hoe ziet de baby uit bij bevallingen. Ik bedoel niet om aandachtig maar geef me wel echt oneerlijk om waarom interassant die persoon wel en aan mij niet dus geef me echt oneerlijk!

Ik mag heel dankbaar aan God dat Mn man en ik kregen prachtige kinderen mogen meekregen!
Als jullie nadenken over mij dan denken jullie gelijk : oké moet ik zelf weten! Mn dochter van 5 jaar wachtte heel lang af om wanneer word ik weer zwanger worden! Zelfs ze ook heel graag nog weer broertje of zusje erbij!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-07-2017 om 09:52

Joëlla

Het gaat in jouw situatie denk ik helemaal niet of mensen je je derde kindje wel of niet gunnen. Jammer dat je de reacties wel zo opvat. Het gaat ook niet om de vraag of het egoïstisch is om nog een kind te krijgen of niet.

Als ik jouw stukken lees, kom je op mij over als dat je op dit moment zelf niet stabiel bent. En dat is een slecht uitgangspunt voor een zwangerschap en een pasgeboren baby. De impact van beide is zo groot, dat moet je niet onderschatten. En als je nu niet stabiel en gelukkig bent, word je dat ook niet van en door een derde baby.

Ik zou zeggen: doe jezelf, je gezin en je toekomstige kind een plezier en wacht met dat derde kind totdat het je beter gaat. En werk er actief aan om dat te bereiken.

Sterkte!

Aagje

Joella30

Joella30

27-07-2017 om 10:07

Aagje Helderder

Waarom denkt jij dat combinatie depressief met zwangerschap is zo slecht? Maar bij zwangerschap met depressief maken je echt heel sterk en gelukkig voelen dan gaat depressief vanzelf weg tijdens zwangerschap. Omdat voel je zo gelukkig en sterk worden vanwege baby zit in buik.

Jackie

Jackie

27-07-2017 om 10:10

verkeerd begrepen

"Ik zie ook dat jullie vinden geen idee, gunnen jullie me niet volgens mij!"

"Als jullie nadenken over mij dan denken jullie gelijk : oké moet ik zelf weten!"

Beste Joella, je stelt hier ons een vraag, je deelt iets en wilt onze mening. Die krijg je, het zijn meningen, we denken met je mee om jouw bestwil, omdat we willen dat jij gelukkig bent. Je kan niet verwachten dat iedereen je meteen toejuicht en zegt "ja een kindje gaat je gegarandeerd gelukkig maken" en het betekent ook niet gelijk dat mensen die dat niet vinden niet aan je denken of het jou niet gunnen. Ik heb overigens niet gezegd dat je het niet moet doen. Ik heb alleen benadrukt dat je aan jezelf moet werken en dat je een kind niet als garantie voor een gelukkiger leven moet zien want dat is het niet.

Ik hoop niet dat je in je contact met andere mensen de dingen die ze zeggen ook altijd zo gauw verkeerd opvat als "je denkt niet aan me" of "je gunt het me niet" want dat helpt ook niet om veel vrienden te maken.

In je laatste stuk komt het over alsof je het al hebt besloten en zeker weet dat een derde kind ales goed gaat maken. Alsof je geen vraag had maar hier alleen bevestiging wilde voor het laatste duwtje. Als je het al weet en je vriendin die jou alles gunt je hierin ook aanmoedigt dan heeft het voor ons hier geen zin om discussies te voeren om te bewijzen dat we echt wel het beste met je voor hebben.

tante Sidonia

tante Sidonia

27-07-2017 om 10:22

helaas

je vat onze berichtjes zo negatief op terwijl we mee proberen te denken.
Je vraagt om een mening en als je die krijgt wordt je eigenlijk boos.We zouden het jou niet gunnen... Als je perse een baby wil nemen, houden wij je niet tegen. Het is niet dat wij jouw iets misgunnen. Maar we proberen te denken in het belang van jouw kindjes en jou en je eventuele nieuwe baby in je buik.
Een baby nemen omdat je je dan misschien wat beter voelt is gewoon een slecht plan. Een baby moet je willen als je goed in je vel zit en het goed aankan. Niet als een soort geneesmiddel om beter te worden.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-07-2017 om 10:54

Zwangerschap en depressie

zijn doorgaans een slechte combinatie omdat de hormonen tijdens een zwangerschap bij de meeste vrouwen een uitwerking hebben op de psyche. Vaak zo dat vrouwen zich sneller uit balans en emotioneler voelen. Als je toch al niet in balans bent kan dat een stuk erger worden dus. In theorie kan het ook andersom, dat je je beter voelt, maar eerlijk gezegd hoor ik dat in de praktijk nauwelijks. Ik zou zelf de gok niet wagen.

Aagje

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2017 om 11:40

Joëlla

Ik zie ook dat jullie vinden geen idee, gunnen jullie me niet volgens mij! ===

Joëlla, ik gun je de hele wereld, echt waar. Jij schrijft zelf dat je nog niet helemaal klaar bent met je depressie en die depressie kan er voor zorgen dat je alles wat slechter kan hebben, of dat sommige dingen zwaarder voelen dan wanneer je fluitend door het leven gaat. Een nieuwe zwangerschap kan wel helpen. Je hebt weer een doel, iets om naar toe te leven, plannen te maken. Maar door alle hormonen die er ook vrijkomen, kan het ook de andere kant opgaan. Ik vind het ook echt een begrijpelijk dilemma. Je hebt onze goedkeuring niet nodig, als je dit wilt mag dat gewoon, maar probeer wel realistisch na te denken of dit momenteel goed voor jou is. En ik snap het best hoor, dat derde kindje zit nu in je hoofd en om dat dan weer uit te stellen voelt negatief. Maar het kan voor jou juist goed zijn. Ik zou echt eens met de huisarts gaan praten of je met vitamines, of hormonen je depressie verder kunt oplossen. Bespreek ook hoe je het beste kunt voorkomen dat je dipjes kunt voorkomen tijdens een zwangerschap en niet onbelangrijk, hoe je je het beste kunt voorbereiden als je na een derde zwangerschap toch weer een postnatale depressie zou krijgen. Vraag om begeleiding, voor zover dat mogelijk is. Hulp vragen is geen schande.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2017 om 11:42

voorkomen

Bespreek ook hoe je het beste kunt voorkomen dat je dipjes kunt voorkomen tijdens een zwangerschap... moet zijn:

Bespreek ook hoe je het beste dipjes kunt voorkomen tijdens een zwangerschap

Mijntje

Mijntje

27-07-2017 om 13:19

garantie

Een (nieuwe) baby geeft (helaas) geen garantie op geluk. Je weet nu ook niet hoe het straks gaat met de zwangerschap, die kan (weer) moeilijk zijn, maar nu heb je er twee jonge kinderen bij, dat maakt het zwaarder, niet alleen voor jezelf maar ook voor je kinderen.
Of dat er iets met je baby is, niet elke zwangerschap loopt goed af. Kan je dat aan? Of is het beter om eerst wat sterker in je schoenen te staan?
Ik denk dat je het beste eerst kan zorgen dat je je in 'de buitenwereld' lekker voelt. Bespreek het idd eens met je huisarts.
Trouwens: beter 6 goede vrienden, dan 40 halve, toch?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-07-2017 om 14:35

als je zwanger bent, voel je je blij en sterk

en dat is fijn, lang niet iedere vrouw heeft dat.

Maar: je kunt niet je hele leven zwanger zijn toch?

Laat je niet gek maken door de buitenwereld en hoe die naar je kijkt. Of door het feit dat je niet veel vrienden hebt. Je hebt een lieve man en een mooi gezin. Je hebt ook een paar vriendinnen. Koester die, waardeer hen, breng veel tijd met hen door.
En zoals de anderen al zeggen: bespreek de kwestie met je huisarts en zoek een hulpverlener met wie het goed klikt.

Het gaat er niet om of anderen je iets gunnen, laat dat waanbeeld verdwijnen.

Sukke

Sukke

28-07-2017 om 13:16

Ivm hormoonveranderingen

Kunnen depressieve vrouwen zich tijdens een zwangerschap veel beter voelen, tegen het euforische aan.
Daarna gaat het vaak mis ( zie haar postnatale depressie).

Een zwangerschap duurt maar 9 maanden. Daarna zit je weer met hetzelfde. Het is geen uiteindelijke/ definitieve oplossing voor het probleem.

Lana

Lana

28-07-2017 om 14:00

Joella

Zwanger willen worden is sowieso een egoïstische keuze, dus dat is net zo spannend.

De vraag is of het verstandig is om NU zwanger te worden van een derde en dan om de redenen die jij noemt.

Lees nog even de posting hierboven die Sukke schreef. Ik denk dat dat bij jo zou kunnen spelen. Je bent nl. wel erg positief over zwanger zijn, zelfs als er dingen niet goed (kunnen) gaan.

En in aanvulling op wat anderen al schreven: als je zwanger wordt kan het kindje ook gehandicapt ter wereld komen (overkwam een vriendin van mij met al 2 gezonde kinderen), of anderszins niet helemaal gezond. Ook kan je opeens zwanger zijn van een tweeling (ook dat overkwam een vriendin van mij). Wil je er evt. nog twee bij? Financieel en praktisch geen probleem?

Ik zou in elk geval nooit vanwege het zo fijn vinden om zwanger te zijn zwanger willen worden.

Denk serieus na hoe fijn je het vindt nog meer kinderen te hebben, of jullie het in je relatie aankunnen ook als er iets tegenzit met het derde kind of meer in het algemeen. Ik zit inmiddels met pubers en twee vind ik al regelmatig behoorlijk zwaar. Dus 3 puberende kinderen is nog heftiger.

En overigens, wel balen hoor dat zo weinig vrienden kwamen op jullie feest. Het kan ook wel eens tegenvallen omdat zoveel mensen toevallig al eerder iets anders hadden. Soms zit het tegen. Het gaat er meer om of je het gevoel hebt dat het echt vrienden van je zijn of meer kennissen waar je toch niet van op aan kunt. Wat dat betreft kan je zelf veel in vriendschappen investeren en dan komt het ook vaker terug (dat is mijn ervaring, ik stop veel in vriendschappen en krijg dan ook veel terug). En je moet geluk hebben dat je de juiste mensen met een klik ontmoet. Als dat nu niet is, kan dat he nog komen in de toekomst!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.