Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Betoog om naar een Belgische arts te gaan als zwanger worden en blijven niet lukt

Hallo allemaal. Dit is de eerste keer dat Ik op een forum schrijf, normaal lees ik alleen voor advies en om op ideeen te komen. Om die reden wil Ik graag mijn verhaal met jullie een keer delen. Uiteindelijk is het bij mij gelukt, een heel mooi en lief baby'tje ligt nu heerlijk boven te slapen. Maar er is Wel heel wat aan voor af gegaan:

Inmiddels 7 jaar geleden probeerde Wij zwanger te worden. Gek genoeg was Ik al vanaf de eerste maand teleurgesteld als Ik weer ongesteld werd. Na 5 maanden was het raak, 2 streepjes. Binnen 2 dagen na deze blijde ontdekking, volgde een miskraam. Gelukkig was Ik 3 maanden later al weer zwanger, Maar hier liep het ook binnen een week mis. een derde miskraam volgde 7 maanden later, gevolgd door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap weer 3 maanden later. Met spoed Ben Ik geopereerd, ze hebben de vrucht verwijderd en mijn eileider later zitten. Achteraf heel erg balen, want de eileider is stuk en de vrucht niet helemaal verwijderd. Tegen het woekeren van het zwangerschapsweefsel heb Ik tot 2 keer toe metrotrexaat gekregen. ( hele lichte chemo om het weefsel af te breken) . Na deze ellende ben Ik overgestapt naar een ander ziekenhuis die gespeciliseerd is in miskramenproblematiek. Hier konden ze eigelijk ook niet zoveel. Standaard bloedonderzoekjes worden gedaan en Baarmoeder en.eileider zijn doorgespoten. Hier bleek uit dat mijn eileider odd kapot was gegaan tijdens de buitenbaarmoederlijke, MaAr gelukkig heb je er twee. Ik zou in leiden nog mee kunnen doen met het trust onderzoek, hier onderzoeken ze of een septum verwijderen helpt bij vrouwen die veel miskramen hebben gehad. Ik mocht hier Helaas niet aan mee doen, omdat Ik in het verleden trombose heb gehad. Dit kan ook een reden voor miskramen zijn en dat maakte mij ongeschikt voor dit onderzoek. We zijn gestart met iui omdat t Ik sinds de buitenbaarmoederlijke niet meer spontaan zwanger was geworden. Na 9 iui zijn we overgestapt naar ivf, dit omdat de eitjes vooral uit de eierstok aan de kant t van mijn kapotte eileider Kwamen. De eerste ivf was raak! Helaas eindigde de zwangerschap ook in de 4e week in een miskraam. De 2e en 3e ivf had Ik helemaal Geen goede embryo'smijn eitjes waren heel raar vervormt. p. De artsen in nederland gaven als eindconclussie dat mijn moeite om zwanger te worden en te blijven Waarschijnlijk veroorzaakt wordt door mijn eitjes, zij verwachte dat Ik alleen zwanger kon worden met donor eitjes. Een hele lieve vriendin boodt haar eitjes aan. Super lief, Maar hier moet je goed over praten en ook zelf Wel bedenken of je dit Wel moet willen... Toen wij nog aan het nadenken waren beide mijn vriendin in tranen dat Ze onverwachts zelf zwanger was geworden... Dat was Wel pijnlijk. Een andere vriendin boodt ook haar eitjes aan. We zijn met haar aanbieding en ook informatie over anonieme eiceldonatie naar een Belgische prive kliniek: dr valkenburg van life leuven. Zij is Nederlandse en heeft Geen hoge pet op van de Nederlandse infertiliteit aanpak.

Ons plan was om bij dr Valkenburg een laatste ultimate poging te doen met eicel donatie, voor ons nog onduidelijk of dit met de bekende of anonieme eitjes wilde doen. Dit is echt een lastige afweging. Maar goed: we vertelde dokter Valkenburg ons verhaal over de miskramen, de trombose, de buitenbaarmoederlijke, de kapotte eileider en de vervormde eitjes. Zij deed een onderzoek in al mijn dossiers, deed bloedtesten en deed een standaard onderzoekje met echo in mijn Baarmoeder.

De Valkenburg zag in 5 minuten, echt binnen 5 minuten, dat Ik een septum (schotje) in mijn baarmoeder had. Zij ging hoe Dan ook Geen ivf uitvoeren voordat dit septum verwijderd zou zijn. Natuurlijk baalde Ik, Ik was echt op en wilde gewoon nog een ultieme poging met eicel donatie doen... Nu weer eerst een operatie. Bovendien was het een prive kliniek in belgie , dus dat was ook Geen verzekeingswerk. We hebben nog geprobeerd om met de echo en het advies van Valkenburg in nederland deze operatie te krijgen. Maar in nl zeggen de artsen dat niet wetenschappelijk is aangetoont dat een septum de miskramen veroorzaakt, om die reden verwijderen ze deze Dan ook niet. In belgie zeggen dat is aangetoont dat vrouwen die het septum hebben karen verwijderen minder Vaak miskramen hebben. Maar goed, uiteindelijk hebben we het septum in leuven later verwijderen. Super goede Arsenal trouwens, je kan direct bellen en mailen met de artsen en ze Begeleiden je heel goed. de operatie duurde een uurtje, wel onder narcose, Maar de avond daarna waren we alweer uiteten. Ik mocht 3 maanden niet zwanger worden. Dr Valkenburg was er van overtuigd dat Wij gewoon zelf zwanger konden worden. Ze ging ons Dan ook niet direct helpen met eiceldonatie, de kansen voor een zwangerschap met eigen eitje was aldus haar gewoon te groot. De gekke vervormde eitjes kon ze verklaren door het dectypil dat tijdens de laatste 2 ivf pogingen gebruikt is. De eerste keer ivf had Ik namelijk wel goede eitjes en had Ik een ander product gebruikt. Dus.. Een ultieme laatste poging met eigen eitjes.... 4 goede eitjes... 2 goede eitjes terug geplaatst... Helaas weer niet zwanger.... Een maandje rust om de cyclus weer op gang te laten komen om vervolgens de laatste 2 eitjes terug te plaatsen..... Maar die cyclus kwam dus niet meer op gang...... Ik was spontaan zwanger geworden: spontaan!!!! Super eng natuurlijk, Ik was zo bang voor de miskraam... En Ik Kreeg ook een Kleine bloeding.. Achteraf een innesteling, Maar de vorige keren was die Kleine bloeding een start van de miskraam... Maar... Die kwam niet. Na 6 weken zagen we een hartje kloppen!! We waren zo blij, dit hadden we nog niet eerder gezien. De zwangerschap is super gegaan, de geboorte ook en ons kindje is helemaal gezond.

Mijn advies: ga eerder naar belgie. Ze kijken veel meer naar je persoonlijke situatie, in plaats van het aflopen van de checklist in nl. Je hebt helemaal niet het gevoel in de ivf trein te stappen, je kan direct met de artsen overleggen, direct bellen en ook mailen. Vaak dezelfde dag nog krijg je een reactie. Sommige verzekeringn vergoeden het ook als je nog Geen 3 pogingen gedaan hebt.

Wij zijn super gelukkig met ons kleintje. Ik wens jullie dit ook toe!

Celine

Celine

21-10-2015 om 12:49

Fijn

LM, fijn dat je uiteindelijk een goede zwangerschap hebt gehad en een kindje hebt. Heerlijk. Na al die jaren gedokter en ellende.

Ik snap wel dat jij je positieve ervaring met de Belgische artsen wilt delen!

Ik heb zelf ook jaren gedokterd en uiteindelijk - tussen de behandelingen door - ook spontaan zwanger geworden (bij ons was het onbegrepen infertiliteit), dus herken je blijdschap na alle jaren van onzekerheid.

Laten we het hopen dat iemand met jouw tip zijn/haar voordeel kan doen!

En geniet lekker van je kindje! Die van mij zijn inmiddels puber .

Ad Hombre

Ad Hombre

21-10-2015 om 17:27

LM15

Gefeliciteerd! Wij hebben een soortgelijk verhaal maar dan anders. Na 2 jaar vruchteloos 'proberen' gingen we naar een NL dokter. Die zei dat we gewoon af moesten wachten. Er was niets te vinden volgens hem.

Wij hadden geen geduld, dus, idd, naar Belgie! Vriendin had myomen die wel eens iets met het probleem te maken zouden kunnen hebben. Myomen moesten weg, in A'dam verwijderd. Vervolgens in Belgie twee icsi behandelingen gehad. Resultaat: 0. Advies, eitjes niet goed (meer), vervormd net als bij jou, eiceldonatie is jullie enige mogelijkheid. Dat ging ons wat ver en terwijl we er over aarzelen bleek vriendin (na 3,5 jaar) spontaan zwanger! Zoon 1 geboren.

Kon helemaal niet volgens de hooggeleerde fertiliteitsarts. Nou ja, gelukstreffer dan. Pil niet meer nodig. Nog eens 3,5 jaar later, weer zwanger: zoon 2!

Want moet je daar nou voor conclusie uit trekken? Zijn ze beter in BE dan in NL? Nee, niet echt. Ook daar zaten ze er goed naast. Misschien dat dit soort blokkades in de baarmoeder (septum/myomen) een grotere invloed hebben dan men denkt? Vervormde eitjes zeggen misschien niet zoveel? En misschien waren we toch wel spontaan zwanger geraakt. Inmiddels maar een spiraaltje laten zetten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.