Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Bewuster daarover beginnen

ik denk dat vanwege de grote overbevolkingsgroei,  dat hier veel meer aandacht aan besteedt moet worden. Ik ben bewust aan een zoon, samen met mijn vrouw aan begonnen. En ik was 42jaar toen hij geboren werd. Ik heb 7jaar in Yogjakarta Indonesia gewoond en we hebben nu een hele goeie LAT relatie. Mijn vrouw woont samen met haar moeder in Yogjakarta en zij verzorgt haar moeder vanwege ze in een beginnende staat van dementie is. Mijn zoon woont met zijn vriendin in Soest en studeert in Amsterdam.  Maar in ieder geval moeten we echt een oplossing gaan vinden om de wereldbevolking terug te brengen. Want door ons sterven steeds meer dier/insectensoorten uit. En onze planeet kan niet oneindig van voedsel blijven voorzien. Dus daar zal echt een project voor moeten komen. Dus ipv veel geld in ruimtevaart, is er veel meer behoefte om langzaam te ontvolken. De mensen worden ook door goeie hygiene en goed voedsel, goede voorzieningen, steeds ouder en blijven veel fitter op oudere leeftijd. Als wij hier niet aan gaan beginnen, dan doet de natuur gaan balansen. En dat zal geen goed vooruitzicht zijn.

En wat is je doel van dit topic?

uhm, oke…

Hoe begin je bewust aan een zoon?

Ontvolken.... Dat is denk ik iets dat je als mens niet bewust hoeft te doen. 
Als je gaat kijken naar de groei van de totale wereldbevolking dat is duidelijk te zien dat de groei afneemt. Er zijn ook wetenschappers die aangeven dat deze groei zal stagneren en dat deze vervolgens zal afnemen. De oorzaak die ze hiervoor geven is een verminderde vruchtbaarheid. Kregen vrouwen vroeger gemiddeld nog 2,37 kind, is dat nu nog 1,6 kind waarbij 2,1 nodig is om de populatie op pijl te houden.

Ik dat dit gesprek aangaan in jogjakarta een goed begin is. Ergens zie ik om mijn heen dat meer en meer Nederlandse gezinnen klein zijn 1 of 2 kinderen is vaak de norm (dus in stand houden / krimpen binnen 1 generatie) maar gezinnen met migratieachtergrond zijn vaak groot  daar zie je rustig 5 kinderen in een gezin (meer dan verdubbeling binnen een generatie).

1. Inderdaad, hoe begin je bewust aan een zoon?
2. Als het je echt allemaal zoveel doet, was je helemaal niet aan kinderen begonnen. Ook niet aan een zoon. Kans dat hij met zijn vriendin ook weer kind(eren) op de wereld zet. En wat nou als hij er 4 op de wereld zet? Dat hadden jij en je vrouw kunnen voorkomen hè. Niet doen alsof 'beginnen aan een zoon' de beste beslissing is om overbevolking tegen te gaan. 

Dat zoon in Soest woont en in Amsterdam studeert verandert de discussie wel vind ik. En die dementerende schoonmoeder ook. Zorg dat die doodgaat voordat je zoon aan nageslacht begint en jij hebt je steentje bijgedragen.

Wat een bijzondere openingspost. Deze gaat alle kanten op. Heb je een vraag? Wil je iets ter discussie stellen? 

Ik heb goed bijgedragen aan de bevolkingsgroei met vijf kinderen. Dan hoeven ze later niet de zorg voor hun ouders in hun eentje te dragen… 😜. 
Mijn zus en broer hebben geen kinderen dus in feite heb ik zelfs nog niet voldoende bijgedragen aan de stabiele bevolkingsstand (5:3 = 1,67, dus te weinig). 
Er ontstaan vanzelf ziektes die de mensheid bedreigen, de spaanse griep, Pest en Corona. Je kan ook ophouden met die ziekten te bestrijden. Dan gaan de zwakkeren dood en houd je de sterkere mensen over. De pil van Drion is ook een oplossing voor diegenen die niet meer belangrijk zijn voor de maatschappij. 

Ruud, hoe gaat het met je? Ik vind je post een beetje verontrustend klinken. Verder ben je met deze persoonlijke informatie op een openbaar forum vrij herkenbaar, dat lijkt me niet zo prettig, ook niet voor je zoon. 

Ik zie dat je ook in andere posts heel veel persoonlijke informatie deelt over je zoon, ook op een moment dat het totaal niet relevant is, ik zou dat even weghalen want als iemand je kent heeft hij of zij je nu al herkend.

Beste TO, om een bevolking in stand te houden is minimaal 2,1 kind per vrouw gemiddeld nodig. De laatste keer dat dat in Nederland gelukt was, was in de jaren 70. Om Nederland kan je dus stoppen met je zorgen maken. Wat de rest van de wereld doet zou ik eigenlijk ook stoppen met zorgen maken. Dat het klimaat en de aarde gesloopt wordt komt trouwens niet door een paar kinderen meer of minder, maar door het systeem (overproductie/-consumptie). 

Wat is je vraag? Wat is je oplossing? En wat doet de informatie over jouw vrouw en zoon er toe?

Je kunt je hier heel druk over maken, maar je hebt geen invloed op hoeveel kinderen andere mensen op de wereld zetten. Alleen bij jezelf heb je daar enige invloed op (en zelfs dan nog niet altijd). Jij hebt een zoon. Die kan zich voortplanten. Dat is zijn keuze, niet die van jou. Dus als jouw zoon graag zes kinderen wil, is dat zijn goed recht.

Ik ben ook bewust aan een zoon begonnen Ruud. Dus we kunnen elkaar de hand geven. Anticonceptie uit het raam en seksen maar.
Ik begrijp je zorgen over de overbevolking. Helaas is het zo dat de mensen die hoogopgeleid en veel geld hebben juist minder kinderen krijgen dan de mensen in derde wereld landen zonder eten. 

 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.