Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Nona

Nona

24-10-2010 om 14:55

Bezig voor een derde, wanneer vertel ik het (nog) ongewenst kinderloze vriendin?

Een vriendin van me probeert al jaren kinderen te krijgen, inmiddels zit ze in de medische molen. Iets waar ze het (logisch) ontzettend moeilijk mee heeft en elke zwangere is een klap voor haar.
Zelf wil ik graag een derde maar of dat lukt weet ik natuurlijk ook niet. Dus ik zou er eventueel nooit iets over hoeven te zeggen als ik wacht tot het gelukt is. Maar aan de andere kant praten we regelmatig over hoe het bij haar allemaal gaat. En bovendien vertel ik ook wel eens aan anderen over het derde-plan.
Ik vraag me dus af wat ik het beste kan doen. Niets zeggen voelt als voor haar beslissen wat ze aankan, maar goed, misschien is dat ook wel gerechtvaardigd. Natuurlijk moet ik uiteindelijk zelf bedenken wat me het beste lijkt maar ik hoor graag hier wat jullie er van denken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

24-10-2010 om 16:29

Juist

omdat jullie samen spreken over haar sores romdom zwanger worden en omdat je het ook met anderen hebt over het proberen een derde kind te krijgen, zou ik het je vriendin wel vertellen. Anders zou het voor mij denk ik voelen als 'buitensluiten'. Ook zou het voor mij iets ongelijkwaardigs hebben als zij wel met jou praat en jij niet met haar.
Maar ik weet uit ervaring dat het ook niet gemakkelijk is. Ook wij hebben ongewenst kinderloze vrienden en het was iedere keer weer spannend om het te vertellen als er een kind op komst was. Terwijl ze heel erg blij voor ons waren, maar ik wist ook van hun verdriet.... Wat ik wel deed was wel steeds bij hen aangeven dat ik snapte dat het niet gemakkelijk was en dat ik ook niet zo goed wist hoe ik het goed moest doen: er over praten, of juist niet. We hebben hen laten aangeven hoe het voor hun goed was en in onze situatie heeft dat goed gewerkt.
Groetjes,
Carolien

Nona

Nona

26-10-2010 om 20:17

Carolien

Ja precies, dat is mijn idee dus ook, dat het anders een soort buitensluiten zou zijn. Goed om te lezen dat jij dat herkent.

Persoonlijk

iedereen is natuurlijk anders maar persoonlijk vond ik het 3 jaar geleden na 3 miskramen heel prettig toen een goede vriendin, mij vertelde dat ze graag een tweede kindje wilden. Ik was heel blij voor haar en vond het bijzonder dat ze dit met me wilde delen en om me dacht om me voor te bereiden. Als ze al zwanger was geweest was het confronterender geweest denk ik. Een andere toemalige vriendin belde me op, terwijl ik aan het werk was, om het blijde nieuws te vertellen......dat viel nogal verkeerd....

Nona

Nona

01-11-2010 om 20:47

Nijntje

Dank je wel voor je reactie, wat goed om te weten dat jij het als fijn hebt ervaren om het zo te horen. Dat sterkt me ook alweer in het plan om het er wel over te hebben. En brrr, op het werk iemand zoiets melden, dat is echt naar - kun je geen kant op met je verdriet.
Hoe is het nu met jou?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.