Miekje6
16-12-2025 om 16:56
Bh tijdens zwangerschap
hebben jullie tips voor bh's tijdens de zwangerschap? Ik heb een vrij grote cupmaat (E/F) en merk momenteel dat ik, mede door de misselijkheid, weinig druk onder mijn borsten kan verdragen. Alles met beugels en elastiek valt dus af.
Ik draag normaal PrimaDonna, maar wil eigenlijk geen 100 euro uitgeven terwijl ik niet weet hoe lang deze nog gaat passen.
Zijn jullie al voedingsbh's gaan aantrekken of hebben jullie daarmee gewacht tot op het einde?
TineWinkel
16-12-2025 om 17:01
Als n voedingsBH wel lekker zit, dan zou ik die vooral gaan dragen. De meeste vrouwen geven niet HEEL lang borstvoeding, dus slijten zal hij in die BV-periode niet. Beter om er dan ook al eerder profijt van te hebben?
afrodite05
16-12-2025 om 19:32
Hier hetzelfde issue. Ik draag soms toch van die elastische topjes, maar meestal alleen een voedingshemd, van de h&m of c&a. Daar een T-shirt overheen en een trui, en niemand ziet dat mijn (normaal cup f/g) stiekem los hangt. Maar daar moet je je wel prettig bij voelen.
Bananenbrood
16-12-2025 om 20:07
En zo'n verlengstukje voor de achterkant van je bh? Dat werkte bij mij prettig. Minder druk en wat meer ruimte, zonder dure en nieuwe dingen te kopen. Voedingsbhs heb ik zelf pas gekocht na de eerste paar weken, omdat in het begin mijn borsten enorm waren. Tot die tijd had ik een elastieken voedingsbh.
Nehalennia
16-12-2025 om 20:52
Ik heb iets minder grote borsten maar voor mijn frame wel groot, ik heb vooral elastische hemabeha's gedragen zonder beugels of versteviging, daaroverheen een strak naadlooshemdje, voeden deed ik na de bevaling door de beha omhoog, en het hemdje naar beneden te schuiven. Ik was ook veel misselijk en had brandend maagzuur in de zwangerschap. Voedingsbeha's heb ik amper gedragen, vond ik ondingen, ik schuif nog steeds mijn beha gewoon wat omlaag, draag beugeloze, voorgevormde bh's van de hunkemoller, die geven net wat meer ondersteuning, gaan tot volgens mij, maar flexibel materiaal. Sterkte met de misselijkheid!
Fenyw
16-12-2025 om 21:01
Ik droeg een zwangerschapsbh. Die dingen gaan een paar maten mee, daar zijn ze voor gemaakt. Na de bevalling had ik voedingsbh's.
afrodite05
16-12-2025 om 21:38
Bananenbrood schreef op 16-12-2025 om 20:07:
En zo'n verlengstukje voor de achterkant van je bh? Dat werkte bij mij prettig. Minder druk en wat meer ruimte, zonder dure en nieuwe dingen te kopen. Voedingsbhs heb ik zelf pas gekocht na de eerste paar weken, omdat in het begin mijn borsten enorm waren. Tot die tijd had ik een elastieken voedingsbh.
Zo'n verlengstuk helpt niet als je borsten in grootte toenemen. Bij mij gebeurde beide: zowel de omtrek als borstvolume werd al flink groter. En geen idee hoeveel meer het nog gaat worden. In de vorige zwangerschap werden m'n borsten pas met 38w groter en kon ik al die tijd mijn gewone bh's dragen, nu was dus al rond 6w sprake van groei en moest ik iets anders aan. Tja.
Bananenbrood
16-12-2025 om 21:51
afrodite05 schreef op 16-12-2025 om 21:38:
[..]
Zo'n verlengstuk helpt niet als je borsten in grootte toenemen. Bij mij gebeurde beide: zowel de omtrek als borstvolume werd al flink groter. En geen idee hoeveel meer het nog gaat worden. In de vorige zwangerschap werden m'n borsten pas met 38w groter en kon ik al die tijd mijn gewone bh's dragen, nu was dus al rond 6w sprake van groei en moest ik iets anders aan. Tja.
Dat kan. Voor mij werkte het wel, het gaf ook wat meer ruimte aan mijn borsten. In ieder geval net voldoende tot ik met verlof ging. Ik vond het zeker niet ideaal, maar een stuk goedkoper dan nieuwe bh's, zwangerschapsbh's waren er niet in mijn maat helaas.