Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Kiki

Kiki

20-02-2011 om 21:41

Boeken over op een 'andere' manier kinderen krijgen

Hallo!
Ik ben op zoek naar boeken die je met of aan kinderen kunt (voor-)lezen over kinderen die niet op de 'normale' manier verwekt of 'gemaakt' zijn, dus via IVF, IUI, eiceldonatie, etc. Heeft iemand tips?
Alvast dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

20-02-2011 om 21:45

Kiki

Phoe, geen idee of die bestaan, het lijkt me een lastige. Vooral als het goede boeken moeten zijn.
Als je je vraag post op het forum van freya.nl (hoef je niet voor te registreren) dan krijg je vast wel respons, als die boeken er zijn.

elsje78

elsje78

20-02-2011 om 22:34

Er is er wel één

het heet een wereldwondertje... Google maar eens. Weet niet of je zoiets bedoeld?

X

Anna3

Anna3

21-02-2011 om 12:33

Beetje ot

Het lijkt mij persoonlijk trouwens dat je zoiets pas vertelt als het kind al iets ouder is, niet in de kleuterleeftijd i.i.g., en dan in een 'gewoon' gesprek zonder boekje. Hoewel, best lastig. (Heb zelf ook een ivf-kind.)

Kiki

Kiki

21-02-2011 om 13:52

Tips

Harststikke bedankt voor jullie tips. Een van de boekjes van Wereldwondertjes zou wel eens heel geschikt kunnen zijn, super. En nee, ik wil er ook niet te vroeg mee beginnen, met vertellen, maar ons kind is 'gemaakt' mbv een bevriende donor en we hebben toendertijd met z'n allen afgesproken dat ze recht heeft om te weten wie de biologische vader is en dat we dat niet plompverloren op een dag als ze 10 is willen doen. De psycholoog die ons toen begeleidde raadde sterk aan al van vrij kleins af aan ons kind aan het idee te laten wennen dat niet alle kinderen op dezelfde manier verwekt worden. Dus geen technische details vertellen, maar wel heel langzaamaan, zodra de eerste vragen over kinderen krijgen worden gesteld, haar voorbereiden op iets wat uiteindelijk voor haar best heftig kan zijn.

elsje78

elsje78

22-02-2011 om 21:14

Hoi

Ik was even heftig in de war, maar toen snapte ik al dat jij een andere kiki bent...er is op het forum al een kiki en die heeft zeker geen dochter...

Maar succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.