Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een bewust alleenstaande ouder


watertoren schreef op 14-07-2022 om 11:14:

[..]

Persoonlijk vind ik dat te oud om aan kinderen te beginnen maar ja, dat is mijn mening.

34 te oud, serieus? 

KrisM.97

KrisM.97

14-07-2022 om 11:18 Topicstarter

Lieve Allemaal, 
Ik weet dat ik jong ben. Maar ben mezelf nu vooral aan het verdedigen. Hiervoor was mijn bericht niet bedoeld. Ik snap jullie meningen, Maar daar gaat me bericht niet om. 
Daarbij heb ik al meerdere keren duidelijk gemeld dat ik niet vandaag bedacht heb om moeder te worden en ik ook niet van plan ben om er morgen al voor te gaan. ik oriënteer en informeer. En wil eventueel volgend jaar rustig aan een plan maken en (eventueel) het traject in gaan! 

fijne dag!
 

KrisM.97

KrisM.97

14-07-2022 om 11:22 Topicstarter

Rozi schreef op 14-07-2022 om 11:12:

Heb je genoeg achtervang?
Het zwanger zijn alleen is ook al zwaar, helemaal mocht je klachten krijgen. Veel dagelijkse dingen gaan ook gewoon niet meer goed. Dingen in het huishouden, simpele dingen als de wasmand verplaatsen(te zwaar icm bukken), boodschappen tillen, badkamer schoonmaken. Of heb je mensen stand by die je op dat vlak constant kunnen helpen?

Zeker! Ik heb natuurlijk mijn (eventuele) plan besproken met wat mensen die dichtbij me staan. Deze waren enthousiast en boden gelijk hulp aan als dit nodig was. Mijn Zus riep al gelijk dat ze dan tijdelijk bij mij intrekt om de laatse/eerste periode te komen helpen.  

Je hebt gelijk Kris, de meningen hier zijn niet van de lucht. Ik hoop dat je informatie krijgt uit de linkjes die ik stuurde en ik wens je veel sterkte en wijsheid toe bij je keuzes!

Niet alle ziekenhuizen doen dit trouwens al voor jonge mensen. Er zijn ziekenhuizen waar je minimaal dertig moet zijn. Dat zou je dan wel goed uit moeten zoeken.
Maar bedenk ook dat dat een reden heeft.

Er was al best een aantal jaar geleden iemand op ouders online die twee kinderen heeft gekregen als alleenstaande. Misschien is dat nog terug te vinden. Volgens mij onder de naam Liora.

KrisM.97

KrisM.97

14-07-2022 om 11:25 Topicstarter

EmmaT schreef op 14-07-2022 om 11:22:

Je hebt gelijk Kris, de meningen hier zijn niet van de lucht. Ik hoop dat je informatie krijgt uit de linkjes die ik stuurde en ik wens je veel sterkte en wijsheid toe bij je keuzes!

Super bedankt! Ik zal straks de linkjes is goed door lezen. Maar het zag er erg duidelijk en goed uit. Bedankt!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

14-07-2022 om 11:27

KrisM.97 schreef op 14-07-2022 om 11:15:

[..]

Bedankt voor je reactie. Als ik mijn droomman dan tegen kom en het is echt mijn droomman accepteert hij dat ik een kind heb en dat ik voor mijn doel/droom ben gegaan.

Ik weet maar al te goed dat het zwaar is...je bent 24/7 bezig met opvoeden, het beste voor je kind en zorgen. Maar als je 30 bent en net ouders bent geworden, Kom je toch in het zelfde schuitje. Je weet toch ook nooit wat je kan verwachten en hoe opvoeden werkt. Ik heb veel familie en vrienden om me heen die mij steunen dus ik doe het nooit alleen. Maar ik zou inderdaad dubbel zo veel liefde moeten geven en zorg moeten dragen.

En als die droomman nog een kind wil en hij trekt dat kind voor t.o.v je eigen kind?  

KrisM.97

KrisM.97

14-07-2022 om 11:28 Topicstarter

MamaE schreef op 14-07-2022 om 11:23:

Niet alle ziekenhuizen doen dit trouwens al voor jonge mensen. Er zijn ziekenhuizen waar je minimaal dertig moet zijn. Dat zou je dan wel goed uit moeten zoeken.
Maar bedenk ook dat dat een reden heeft.

Bedankt voor de tip...Jammer dat de laatste zin een kleine ondertoon heeft...


KrisM.97

KrisM.97

14-07-2022 om 11:29 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 14-07-2022 om 11:27:

[..]

En als die droomman nog een kind wil en hij trekt dat kind voor t.o.v je eigen kind?

Dan is het niet mijn droomman

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

14-07-2022 om 11:41

Tja ik zou de volgorde aanpassen.

Een vriendin van me is ook BAM moeder. Ze geniet volop van haar kind. 
Zij geeft aan dat veel mensen vooraf hulp beloven maar op de momenten dat je gebroken bent door ziekte van jezelf of kind het toch niet altijd zomaar uitkomt om ook daadwerkelijk nachtenlang te helpen. Ze is dichter bij ouders gaan wonen en zij steunen haar echt fantastisch. Ook soms financieel.

Inmiddels zijn ook de opvanguren opgehoogd, maar dat is financieel dan dus ook weer een dingetje.

Met name die achtervang en het financiële gedeelte zou ik dus heel goed bekijken. 

KrisM.97 schreef op 14-07-2022 om 11:28:

[..]

Bedankt voor de tip...Jammer dat de laatste zin een kleine ondertoon heeft...


Dat bedoelde ik niet zo. Wat ik bedoelde is; een grens komt ergens vandaan, is ergens op gebaseerd. Dat geldt voor alle grenzen. Van maximumsnelheid, arbeidstijd, leeftijden voor leerplicht, pensioen, leeftijden voor drank en tabak, maar ook medisch gezien leeftijden vanaf of tot wanneer een behandeling wordt gedaan. Voor allerlei behandelingen trouwens.
Ik zou wel willen weten waar de afweging van ziekenhuizen om vanaf 25 dan wel vanaf 30 te behandelen vandaan komt.

24 is een prachtige leeftijd om een kind te krijgen. Na je 30e neemt je vruchtbaarheid drastisch af. Verder lijkt het mij een haalbaar plan als je voldoende inkomen hebt, een dak boven je hoofd en een netwerk zodat je af en toe wat van de zorg kunt delen.
Verder kan ik uit ervaring zeggen dat het 100x makkelijker is om in je eentje kinderen op te voeden dan met een partner.
Dus tja, ik snap de andere reacties wel, die vinden vooral 24 heel jong (vind ik niet, een slimme meid krijgt haar kind op tijd) en overschatten het hebben van een man (waarom?). Echt bizarre suggesties om 15 jaar te wachten tot je op je bijna 40e laatste kans moeder kunt worden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

14-07-2022 om 11:50

MamaE schreef op 14-07-2022 om 11:47:

[..]

Dat bedoelde ik niet zo. Wat ik bedoelde is; een grens komt ergens vandaan, is ergens op gebaseerd. Dat geldt voor alle grenzen. Van maximumsnelheid, arbeidstijd, leeftijden voor leerplicht, pensioen, leeftijden voor drank en tabak, maar ook medisch gezien leeftijden vanaf of tot wanneer een behandeling wordt gedaan. Voor allerlei behandelingen trouwens.
Ik zou wel willen weten waar de afweging van ziekenhuizen om vanaf 25 dan wel vanaf 30 te behandelen vandaan komt.

Maar dan kun je toch overgaan op zelfinseminatie? Dan heb je geen ziekenhuis nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.