Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Een jaar en drie maanden, biologische klok en niet zwanger


Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 20:17

Vrouw85 schreef op 03-08-2022 om 19:52:

[..]

Ik zou hier vooral niet de focus op gaan leggen hoor to mocht klaarkomen moeizaam gaan. Klaarkomen is me nog nooit gelukt en heb wel twee kinderen gekregen. Genoeg vrouwen die niet of zelden klaarkomen met kinderen.

Dat zeg ik toch ook.. het lukt in heel veel of de meeste gevallen wel, maar mocht klaarkomen je wel makkelijk afgaan dan is dat een extraatje die je kunt proberen.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 20:21

Vrouw85 schreef op 03-08-2022 om 20:15:

[..]

Niet klaarkomen hoeft niet te betekenen dat je geen seksueel genot hebt natuurlijk.

Hier spreken ze trouwens over 1 op de 4 vaak.

https://www.thuisarts.nl/seksuele-klachten-vrouwen/ik-kom-niet-klaar-vrouw#:~:text=Klaarkomen%20(een%20orgasme)%20is%20de,over%20de%20clitoris%20meestal%20belangrijk.

Zijn meer mensen dan het aantal mensen met vruchtbaarheidsproblemen.


Hmm. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Kan heel erg genieten van sex en het gevoel. Maar goed klaarkomen is toch echt wel de kers op de taart hoor. 

Is een heel andere discussie, die gaan we hier niet voeren in dit topic. 

 1 op de 4 

Ik vind het schrikbarend veel. Triest dat zoveel vrouwen hun eigen genot ondergeschikt maken aan die van de man. Daar valt echt nog een wereld te winnen. De orgasmekloof is gigantisch.

hier ook een jaar bezig zonder resultaat ik ben iets ouder dan TO, ben vorig jaar op advies van de HA naar een gynaecoloog geweest en onderzocht maar alles was goed. 
als er niks gebeurt gaan we weer terug naar gyn en volgen er waarschijnlijk onderzoeken. 

heb al een paar keer met een ovulatie test geprobeerd maar ook geen resultaat, moet wel eerlijk zeggen de ene maand zijn we heel actief en soms een paar maanden totaal niet, omdat de lol er soms van af is 

wat ik weet van een positieve ovulatie test is dat de kans groot is dat je ei springt binnen 24/48 uur kan het mis hebben 
ik begin er ook moedeloos van te worden en soms denk ik ook van laat maar maar dan krijg ik al weer bijna een paniek aanval bij de gedachte.

hier zit mijn moeder me vooral op de huid om niet te lang te wachten en nu al een onderzoek te laten doen maar ergens durf ik dat niet en aan de andere kant denk dat ik toch iets meer geduld moet hebben 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 20:51

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:29:

1 op de 4

Ik vind het schrikbarend veel. Triest dat zoveel vrouwen hun eigen genot ondergeschikt maken aan die van de man. Daar valt echt nog een wereld te winnen. De orgasmekloof is gigantisch.

Het gaat hier over baby’s maken dus is het orgasme van de man van groter belang.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 20:54

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 20:51:

[..]

Het gaat hier over baby’s maken dus is het orgasme van de man van groter belang.

Ok, dit keer win je.. maar dan mag de vrouw ondanks het moetje ook zeker niet vergeten worden. Zo blijft het in tijden van proberen toch nog leuk en ontspannend. 😊

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 20:57

Bijtje82 schreef op 03-08-2022 om 20:54:

[..]

Ok, dit keer win je.. maar dan mag de vrouw ondanks het moetje ook zeker niet vergeten worden. Zo blijft het in tijden van proberen toch nog leuk en ontspannend. 😊

Nee ik vond het helemaal niet leuk meer na ongeveer een jaar proberen na uitblijven van een zwangerschap. De druk van het moet deze keer lukken was echt slopend, ook voor mn relatie. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 21:02

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 20:57:

[..]

Nee ik vond het helemaal niet leuk meer na ongeveer een jaar proberen na uitblijven van een zwangerschap. De druk van het moet deze keer lukken was echt slopend, ook voor mn relatie.

Ja dat snap ik.  

Onze eerste kwam door de pil heen en bijbde tweede zijn we twee jaar bezig geweest. Tot ik het dus deed op de manier die ik hier eerder aangaf. Toen was het ineens raak. En de derde kwam heel snel, was na 4 mnd weer zwanger. Zei toen, laten we maar gewoon proberen. Als het weer zo lang duurt dan zijn we iig nog een beetje vlot..

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 21:07

Bijtje82 schreef op 03-08-2022 om 21:02:

[..]

Ja dat snap ik.

Onze eerste kwam door de pil heen en bijbde tweede zijn we twee jaar bezig geweest. Tot ik het dus deed op de manier die ik hier eerder aangaf. Toen was het ineens raak. En de derde kwam heel snel, was na 4 mnd weer zwanger. Zei toen, laten we maar gewoon proberen. Als het weer zo lang duurt dan zijn we iig nog een beetje vlot..

Ja ik bleek gewoon onvruchtbaar te zijn, oorzaak genetische afwijking.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 21:09

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 21:07:

[..]

Ja ik bleek gewoon onvruchtbaar te zijn, oorzaak genetische afwijking.

Dat is dan wel heel zuur 🫂

Maar het is uiteindelijk wel gelukt toch? Of heb ik niet goed begrepen dat je ook eigen kinderen hebt?

seksen voor het nageslacht is killing voor je seksleven, zeker als het al zo lang duurt en er nog geen resultaat is. 
Mijn eerste is geboren dmv ICSI. Wij startten op mijn 29e en op mijn 32e ben ik voor het eerst moeder geworden. Van de andere 2 kinderen raakte ik daarna spontaan in verwachting.
Ik hoop voor je dat het toch gauw raak is. Je hebt er maar één nodig. 

50 jaar, nog nooit klaargekomen (echt nog helemaal nooit dus), 4 kinderen. Dus TO, aan een orgasme hoeft het niet te liggen.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 22:28

Meander schreef op 03-08-2022 om 22:25:

50 jaar, nog nooit klaargekomen (echt nog helemaal nooit dus), 4 kinderen. Dus TO, aan een orgasme hoeft het niet te liggen.

Zucht.. echt wanneer leren mensen nu eens gewoon begrijpend lezen. Zo frustrerend. 

Pistache schreef op 03-08-2022 om 20:29:

1 op de 4

Ik vind het schrikbarend veel. Triest dat zoveel vrouwen hun eigen genot ondergeschikt maken aan die van de man. Daar valt echt nog een wereld te winnen. De orgasmekloof is gigantisch.

Mijn genot is helemaal niet ondergeschikt aan dat van mijn man. Mijn echtgenoot of welke eerdere bedpartner is er niet verantwoordelijk voor dat ik nog nooit ben klaargekomen in mijn ogen. Mijn lijf kan het ook vast wel, maar dan moet je je wel volledig kunnen overgeven eraan. En die controle loslaten/volledige overgave is mentaal en niet lichamelijk in mijn ogen. (Zelfde reden in mijn ogen waardoor mijn ontsluiting niet vorderde en mijn beiden bevallingen in keizersnedes eindigden).  

Maar we dwalen af. 

Hé, Yara!
De moed niet opgeven hoor. En ook niet ongeduldig zijn. Ik begrijp dat het voor jou eindeloos lijkt, maar het komt nog.
Als ik je post lees, dan lijkt het mij of je er veel teveel mee bezig bent. En dat is een belemmerende factor. Laat het eens een beetje los dan is de kans groot dat je meer succes hebt dan nu.
Ik wil helemaal niet betuttelend overkomen en ik weet dat ik gemakkelijk spreken heb. Ik heb verschillende voorbeelden van mensen die een kind adopteerden (want het lukte niet) en nadat het kindje goed en wel in hun gezin was, was de vrouw zwanger. Niet omdat adoptie vruchtbaarheid aanwakkert, maar omdat de gedachten van die vrouw niet meer op dringend zwanger worden stonden. Echt, stress staat soms een zwangerschap in de weg. 
En als je vriendinnen zwanger worden dan moet jij denken, binnenkort ik ook!

Ik hoop niet dat je mijn post als een 'preek' beschouwd want zo is het niet bedoeld. 

Ik wens je (snel indien mogelijk en anders binnen iets langere tijd) een leuke zwangerschap en nadien een wolk van een baby.

Liefs uit België vanwege letterkoekje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.