Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
melissaH

melissaH

17-08-2014 om 20:28

eiceldonor gezocht!!!!

Hallo lieve allemaal,
wij zijn een getrouwd stel van 30 en 35 jaar sinds 8 jaar getrouwd en ook inmiddels 8 jaar bezig om een kindje te krijgen helaas is er voor ons geen andere mogelijkheid als eiceldonatie aangezien mijn eicellen op raken .
we zijn vorig jaar begonnen met een behandeling maar helaas is die mislukt omdat onze donor helaas lichamelijk niet meer in staat is om verder te gaan zijn we dringend opzoek naar een eiceldonor welke lieve engel wil ons helpen om onze grootste wens te vervullen je zou ons zoooooo blij en gelukkig maken dat is met geen pen te beschrijven we zoeken iemand uit de omgeving friesland /groningen aangezien we in het UMCG zijn groetjes xxxx melissa een email met reactie mag naar allard-melissa @ hotmail.com
melissa hut

Spelling en interpunctie

Is het nu zo moeilijk om woorden goed te spellen en interpunctie beter te gebruiken?

sorry, geen spelfouten geloof ik. Dat is toch best knap.

Egel

Egel

17-08-2014 om 22:07

ik vind het altijd heel erg zielig

Het lijkt me echt heel erg als je geen kinderen kunt krijgen en ik heb dan ook zeker met je te doen.
En ik zal wel heel egoïstisch zijn om het te zeggen, maar het idee dat er dan straks een kind van mij zou rondlopen. Een die waarschijnlijk deels op mijn zoon en/of dochter lijkt.
Echt, ik zou er niet aan moeten denken. Nou ja, maximaal voor een zus (waarmee een heel goede band bestaat). Dan zou ik wel gaan overwegen, hoewel het me heel raar lijkt om dan telkens je kind bij je zus te zien en je anders te gedragen tegenover je 'nichtje/dochter' (of zoon/neefje) dan tegen je thuiswonende kinderen.
Maar gewoon zomaar, aan iemand op de wereld die dat graag wil? (En inderdaad, geen mooi stukje kan schrijven, geen interpunctie - niet dat het dat is, maar toch).
Ik begrijp niet hoe je gewoon op internet even kan vragen aan 'om het even wie', of zij haar eicel wil doneren.
Desondanks wens ik je veel sterkte.
Groeten, Egel

bir

bir

18-08-2014 om 00:13

zucht

Piano en Egel, vinden jullie dat nu echt nodig om meteen over interpunctie te beginnen. Zeg dan gewoon niks. Of vraag het wat vriendelijker.

melissaH

melissaH

18-08-2014 om 10:11

eiceldonatie

sorry hoor maar als je hier niks normaals neer kan zetten zet er dan niks neer .
Wat een onzin over interpunctie enz man man echt laag!!!
We hebben al verdriet genoeg!!!!
Het is al moeilijk genoeg om dit te vragen zeker op deze manier .
Als het zonder oproep zou kunnen zou ik dat zeker doen
En er wel eens aan gedacht dat er mischien geen andere opties zijn als je in je vriendenkring of fam niemand hebt die je kan helpen !!!!!
Denk daar maar is over na voordat je oordeeld over mensen !!!!

ouwemoeke

ouwemoeke

18-08-2014 om 11:14

Melissa

'Helaas' zet je dit berichtje o.a. op een forum met veel hoogopgeleiden met al te oude eierstokken die goed kunnen spellen, vandaar deze kritiek.
Is evt. adoptie ook nog een optie als er niemand zich meldt? Daar schijn je ook niet te lang op moeten wachten.

melissaH

melissaH

18-08-2014 om 11:17

ouwemoeke

Dankje voor je berichtje idd zo zal het zijn ja hihi.
Helaas is adoptie geen optie (al zouden we het graag doen ),
omdat het onzettend veel geld kost die we helaas niet hebben .
Hebben deze optie al meerdere keren bekeken.

vlinder72

vlinder72

18-08-2014 om 11:19

Melissa

Ik hoor je wanhoop en ik gun je een kindje. Ik verwacht alleen niet dat je via deze website een eicel zal krijgen. Mensen doneren niet zo snel eicellen en zeker niet aan onbekende mensen.

Heeft het ziekenhuis nog tips voor je?

Er bestaan ook ziekenhuizen en klinieken met eicelbanken. Is dat geen optie? Het is natuurlijk mogelijk dat je dan ver moet reizen maar dat lijkt mij toch in dit geval de moeite waard.

melissaH

melissaH

18-08-2014 om 11:25

Vlinder

Dankjewel voor je berichtje.
Nou het ziekenhuis doet dus behandeling ,
maar we moeten zelf een donor zoeken.
Idd weet van de eicelbanken ja maar is helaas allemaal ver weg.
En omdat ik het turner syndroom heb zit ik in Groningen .
Daar weten ze alles over mijn ziekte enz .

huh?

Eicelbank te ver weg? Dat snap ik niet zo goed. Dan zal je wat verder moeten reizen. Maar wat stellen die afstanden nou helemaal voor? Als ik even google zie ik dat er zulke banken zijn en o.a. Utrecht en Amsterdam. Dat lijkt me nou toch geen onoverkomelijke reis, vanuit Groningen.
Het lijkt me in ieder geval een reëler optie dan verwachten dat een volstrekt onbekende n.a.v.een oproep hier roept: oh ja hoor, dat wil ik wel doen...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-08-2014 om 11:40

Nou nou nou

Niet zo affakkelen dames.

Lieve MelissaH,

Ik heb daar nog nooit over nagedacht eerlijk gezegd. Denk ook dat ik te oud ben. Is er een maximum leeftijd voor eiceldonatie?

En verder woon ik ook niet echt in de buurt. Waarom is het zo belangrijk dat de donor in Noord-Nederland woont?

Evanlyn

Evanlyn

18-08-2014 om 11:43

Melissa

De meeste mensen op dit forum zijn sowieso te oud, het zijn vooral 40ers en 50ers.

Wat ik me nog zou kunnen voorstellen is dat iemand die toch een IVF behandeling ondergaat en teveel eitjes "oogst", die eitjes beschikbaar stelt. Maar ik weet niet hoe dat gaat.

vlinder72

vlinder72

18-08-2014 om 12:04

Leiderdorp, Utrecht en Amsterdam

In Leiderdorp, Utrecht en Amsterdam zitten in ieder geval eicelbanken. Je kan het wellicht een keer daar navragen. Ik zag dat de bank in Leiderdorp een hele uitgebreide website heeft.

En het is nog steeds in Nederland. Wij sturen je niet naar Thailand of zo om een eicel te halen.

ouwemoeke

ouwemoeke

18-08-2014 om 12:30

gastgezin

Kijk idd toch nog eens naar de eicelbanken in Nederland. Groningen is ook weer niet zo ver, toch?
En mocht het allemaal niet lukken, is gastgezin uiteindelijk een optie? Met jouw achtergrond heb je waarschijnlijk veel 'feeling' met kinderen, die minder goed plaatsbaar zijn. Ik ken iemand die drie gehandicapte kinderen opvangt. Maar ik snap heel goed dat je er naar snakt om een zwangerschap mee te mogen maken en dat je eerst alle opties onderzoekt. Alleen, als het echt niet kan/lukt, zal je je leven een andere invulling moeten geven.

Jessica O

Jessica O

18-08-2014 om 12:59

het nadeel nu

Afgezien van mijn leeftijd is dat het niet anoniem kan. Ik heb er echt wel over zitten denken, aangezien ik weeg wat het is om een donor nodig te zijn om zwanger te raken. Alleen vind ik het niet fair tegenover mijn zoon om zelf een "bekende" donor te zijn terwijl hij een anonieme donor heeft.
Ik hoop voor je dat het je gaat lukken!

melissaH

melissaH

18-08-2014 om 14:44

ff duidelijkheid

lieve mensen ,

bedankt voor de gene met de lieve berichtjes , en de goed bedoelde adviesen , heb al eerder vermeld dat ik in groningen moet blijven vanwege mijn ziekte (turner syndroom) heb eerder namelijk ook al gevraagd of we de behandelingen in leeuwarden mochten doen omdat dat dichter bij was (met onze 1e donor ) dat was ook niet mogelijk omdat ze precies alles in de gaten willen houden bij mij tijdens de behandeling . Tuurlijk is amsterdam enz niet ver weg en er zijn vast nog wel andere plaatsen waar het te doen is alleen het gaat er dus om dat de behandelingen in groningen moeten paats vinden.
Weet niet of het dan via de eicelbanken mogelijk is om dat in groningen te krijgen en daar zitten we dus mee .
Zitten zeker te kijken naar de mogelijkheden.
Mocht dat een optie zijn zullen we dat ook zeker aanpakken .

en Ginny in groningen hebben ze het liefst iemand niet ouder als 35 maar kan wel een beetje verschillen per ziekenhuis volgens mij

Katniss

Katniss

18-08-2014 om 15:35

Te oud

Ik heb even gegoogeld en het is wenselijk dat de donor jonger is dan 36 of in ieder geval jonger dan 40, dit in verband met risico op bijv. Down. Als donor onderga je een Ivf-behandeling met hormonen e.d., dus het is wel een hele verplichting die je aangaat.
Kun je via de patiëntenvereniging van Turner niet verder geholpen worden?

Barvaux

Barvaux

18-08-2014 om 15:50

tja

"Weet niet of het dan via de eicelbanken mogelijk is om dat in groningen te krijgen en daar zitten we dus mee ."

dat zou ik dus meteen uitzoeken.

mientje

mientje

15-12-2015 om 14:31

hallo melissa

Melissa is het al gelukt ik zou jullie graag willen helpen ben gezond en 35 jaar mvg

mirreke

mirreke

15-12-2015 om 19:16

Succes Melissa

Ik ben helaas te oud, maar ik zou het anders voor je hebben gedaan. Ik lees nu net dat mientje je wil helpen, en ik hoop echt dat het jullie gaat lukken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.