Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Valkyre

Valkyre

28-07-2011 om 00:23

En toen knapte ik


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

12-08-2011 om 20:32

Gelukkig

dat de uitslagen goed waren! Hopelijk is het gewoon niets anders dan pech met de statistiek en keren heel gauw jullie kansen!

peggy

peggy

12-08-2011 om 23:49

Eerste gesprek gyn

Je zal wel een vragenlijst krijgen met vragen over je cyclus, of je rookt, drinkt. Je ergens overbeharing hebt enz.Je man en jij krijgen allebei jullie je eigen vragen. Die moeten jullie invullen en die aan de gyn geven. Hij of zij gaat dit bespreken met jullie en worden jullie voor het eerste onderzoek onderzocht. Man krijgt ballenonderzoek en vrouw krijgt een eerste blik op de baarmoeder. Je krijgt een formulier mee waar informatie in staat over de te volgen onderzoeken en wanneer dat ongeveer plaats gaat vinden. Later krijg jij een baarmoederonderzoek, jullie samen een samenlevingsonderzoek, hij zaadonderzoek enz. En na alle onderzoeken, gaat wel een aantal maanden overheen, krijg je de uitslag persoonlijk van de gyn en aan de hand daarvan wordt er een behandel plan gemaakt. Zo is het bij mij gegaan. En ondertussen heb ik na al die onderzoeken behandeling ui 3 achter de rug en ben ik in afwachting of ik zwanger ben of niet.

Ik kan je wel vertellen dat het nu echt een medisch iets is geworden. Niks romantisch meer sinds dag 1 van het begin van de onderzoeken.

aanleiding daarvan stelt hij of zij een behandel plan op. Hopelijk heb je hier wat aan.

Mijn ervaring

Toen ik doorverwezen werd naar de gynaecoloog werden er niet direct allerlei onderzoeken gedaan. Eerst werd er uitgebreid gesproken over onze kinderwens en de geschiedenis van het 'niet zwanger raken'. Heb je een normale cyclus? Hoe verloopt de menstruatie? etc.
Dit om wat meer zicht te krijgen op de eventuele oorzaak. Vervolgens heeft ze een cyclus of 2-3 gevolgd door de follikels te 'volgen' in groei en aantallen en door het baarmoederslijmvlies te bekijken. Dit alles om te zien hoe je lichaam zich gedraagt tijdens een cyclys. Als in je eigen cyclus iets niet helemaal goed verloopt dan wordt er eventueel met hormonen gestart en ook kunnen er aanvullende onderzoeken plaatsvinden zoals de baarmoederfoto, samenlevingstest etc.
Maar onthoud goed: niets zonder jou/jullie toestemming. Blijf je gevoel volgen! Succes!

Aanvulling

Vergeten: het zaad van mijn man werd onderzocht om uit te sluiten dat de oorzaak bij hem zou liggen en ook bloedonderzoek behoorde tot de standaardprocedure.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.