Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ff klagen..

Voor de vrouwen met een onvervulde kinderwens..

Herkennen jullie soms die intens verdrietige rotdagen?

Heel vaak kan ik mezelf weer oppeppen. Doorgaan. Vooruitkijken. Niet zeuren maar schouders eronder.

Maar vandaag lukt dat ff niet. Heb gelukkig even kunnen bellen met een vriendin in t zelfde schuitje. Bij haar mislukte ivfpoging. Beiden na al die jaren geen zicht op een 2e kind. Gelukkig veel herkenning bij elkaar.

Morgen weer werken. Ik weet dat t morgen heus wel weer gaat. Dat moet ook. Het leven gaat verder. Ik heb al een prachtkind. Ben moeder en erg blij daarom. Maar toch zijn sommige dagen zooooooo
kl*t*...

Hoe gaan jullie ermee om?

vlinder72

vlinder72

21-06-2020 om 13:22

Het is ook niet leuk

Afleiding zoeken om in ieder geval vandaag door te komen. Kan je iets met je zoon gaan doen

Jij hebt nu dit probleem en je zit ermee. Wel fijn dat je een vriendin hebt met hetzelfde gevoel. Zeker als je al een kind hebt zal je veel mensen tegenkomen die wellicht tegen je zeggen dat je je niet moet aanstellen want je hebt al een kind.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

21-06-2020 om 13:28 Topicstarter

...

Ja klopt. En in feite zit er n waarheidje in. Moeder ben ik al en de stap van 0 naar 1 kind... die maakt je moeder. De andere kinderen ook natuurlijk maar goed ik ben in elk geval moeder.

Ik merk dat vooral vrouwen die voor zichzelf keihard hebben geknokt om kinderen te krijgen en t is gelukt nu inedns zo makkelijk kunnen zegfen ach je hebt er eentje toch... Dan denk ik ja maar voor jezelf had je dat zeker niet geaccepteerd om dat zo simpel te zien.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

21-06-2020 om 16:35 Topicstarter

Pijn

Ok nou t was gewoon topic op zoek naar herkenning. Soms is de pijn zo groot dat t bijna niet meer gaat. En dat moet snel stoppen natuurlijk want verdriet moet niet te lang duren. Dat weet ik ook. En vaak kan ik t wegdrukken door mijn zinnen te verzetten. Maar soms ook niet. Dan is t zo pijnlijk dat lege kamertje

Angela67

Angela67

21-06-2020 om 16:43

weet je

er zijn veel reacties die je zou kunnen krijgen als mensen op jou net zo onnadenkend zouden reageren als jij in sommige draadjes doet.
'moeder zijn' heeft - voor mij - uiteindelijk alles te maken met emoties (hoe praktisch van aard ik ook ben . . .hoe graag ik ook alles wil oplossen). Maar als ik merkte dat ik dan andere ouders zou aanvallen vanuit mijn ouder-emoties dan zou ik weten dat ik toch jaloers ben ook al probeer ik het niet te zijn. En die herkenning in mij zelf zou me hopelijk helpen (elke dag een stukje dichterbij acceptatie).

gr Angela

Tine Winkel

Tine Winkel

21-06-2020 om 16:49

omgaan met kl*t*dagen

Gelukkig worden ze bij mij minder, is dat de leeftijd? Geen idee... Wat mij wel helpt, is, dat ik weet dat het bij mij altijd een dag later weer een stuk beter gaat. Dat het meestal maar een dag (of soms zelfs maar een halve dag) is, dat ik me zo down voel. Tegenwoordig denk ik zelfs vaak, als ik opsta en het zo'n dag is: pff, zoals ik me nu voel, kan het vandaag alleen maar beter worden...

Sterkte!

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

21-06-2020 om 17:16 Topicstarter

...

Ik heb wel heel veel pijn als ik dikke buiken zie. Maar ik zal nooit bv n kraamvisite verzieken.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

21-06-2020 om 17:18 Topicstarter

..

Waarover heb jij kl... Dagen Tine

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.