Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Lotte

Lotte

27-08-2020 om 18:43

Help me out..

Hi,

Help me out. In hoever dat kan natuurlijk, maar een advies zou echt heel erg welkom zijn.

Ik heb twee prachtige kinderen. Een zoontje van 4.5 jaar en een dochter van 3 jaar. Nu heeft mijn dochtertje een ontwikkelingsachterstand en een taalontwikkelingsstoornis, ook wel tos genoemd. Wij hebben onze handen dus vol zou je kunnen zeggen.
Zeker met onze dochter, want zij kan straks niet naar het reguliere basisonderwijs en zal naar een school een eind verderop moeten en dan zal ik haar gaan halen en brengen en de oudste van school halen. Wij zijn niet echt in de Luxe positie dat opa en oma in de buurt wonen en dus kunnen bijspringen eventueel.

Maar dan, ik heb ontzettende kriebels.. Ongelooflijk. Al 4 maanden. Bij elke baby. Ik verlang weer opnieuw naar het zwanger zijn, de geboorte, kraamtijd, babytijd en het allemaal opnieuw mogen beleven. Mijn oudste zoontje roept dat baby's stom zijn en zou er geen willen in huis, maar in hoeverre laat je dat een kleuter bepalen? Ik bedoel, is het serieus? Geen idee.
Ik zie alleen op tegen de wel bekende praktische bezwaren; auto moet vervangen worden, slaapkamers, tijd verdelen onder de Kids zeker met onze dochter ivm extra hulp, financieel? We redden het nu prima, maar kids die groter worden, kosten dan ook meer geld..
En ga zo maar door. Het grootste bezwaar is denk ik mijn dochtertje. Ik wil haar uiteraard overal bij helpen en ondersteunen en in hoeverre staat dan een baby mijn dochter in de "weg".

Heeft iemand adviezen, tips of ervaringen in deze situatie. Ik zit zo in dubio...

Bedankt zover,

Liefs lotte

Kopzorg

Kopzorg

27-08-2020 om 19:07

Niet over een eventuele zwangerschap

Maar weet je van het bestaan van leerlingenvervoer? Dat je meisje wordt opgehaald en weer thuisgebracht door een busje met andere kinderen die ook naar die school gaan.
Wij hebben ruim 1,5 jaar gebruik gemaakt van leerlingen vervoert voor onze puberzoon die fysiek niet in staat was om te fietsen na een ernstige ziekte.
Niet ideaal, busje is wel eens te laat, kind is lang onderweg maar het geeft zo'n rust in het gezin.
Dat je niet zelf kind moet brengen, maar huis rijden, weer naar school rijden en dan weet naar huis. De tijd die je in de auto zit kan je in een jong gezin wel beter besteden.
Mijn kind ging naar regulier onderwijs waardoor het moeilijk was om de taxiritten precies af te stemme een ik met enige regelmaat toch zelf in de auto moest, dat gooide de hele dag planning overhoop. Op speciaal onderwijs komen veel kinderen met leerlingenvervoer waardoor dat beter op elkaar is afgestemd.

Echt probeer dat te regelen voor de rust in je gezin.

Jackie

Jackie

27-08-2020 om 20:13

geen ervaring

Maar als je zó de kriebels hebt en jullie willen allebei graag nog een kind, en het is financieel ook te doen, dan zou ik er gewoon voor gaan. (Nee ik zou niet luisteren naar een kleuter ) Ik weet niet hoeveel hulp je dochter nodig heeft in het dagelijkse leven maar als dat geen 24/7 is en het valt mee (en er is kans dat ze de acherstand misschien een beetje inhaalt in de loop der jaren?) dan lijkt me dat je zowel deze kinderen als je baby ook genoeg aandacht kan bieden.

Partner

Heb je ook een partner? Wat vindt die ervan? Ik zou eerder met hem/haar praten dan dat je luistert naar de mening van je kleuter.

Tsjor

Of met ons

natuurlijk. Bij al die schattige baby'tjes kun je inmiddels ook wel iets invullen over hoeveel mogelijke zorgen zo'n baby'tje kan geven.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.