Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
peggy

peggy

09-01-2011 om 21:40

Het is allemaal zo moeilijk [al 2 jaar bezig]

Hey meiden,

ik wil ff mijn hart luchten. ik ben al hard op weg om naar de 2 jaar te gaan waarin we bezig zijn om zwanger te worden van ons 2e kindje. maar het mag niet baten.
na een maand tussenstop in december bij de gynaecoloog gaan we weer verder met een nieuwe ronde puregon en pregnyl. dit is ronde 3. ik heb al aangegeven bij de gynaecoloog dat ik hoogstens de gebruikelijke 6 maanden proberen wil doen maar daarna echt hoop op iui.
ik zie steeds zwangere buiken, hoor baby`s huilen en hoor verhalen over mensen die weer zwanger zijn. ik weet het hoort er bij in het leven..

maar het is hartverscheurend als mensen zeggen ach je hebt er al 1, je moet er gelukkig mee zijn blabla. het doet zo een pijn als je graag een kindje wil en je word elke maand weer ongesteld. ik vrij op commando als er wordt gezegd dat je dan en dan moet klussen. maar schijnbaar klussen we weer mis , teleurstelling erg groot en huilbuien niet te zuinig.

ik voel me intens verdrietig en zit er echt aan te denken om met man te gaan overleggen om aan de gynaecoloog door te geven of wij niet eerder in aanmerking kunnen komen voor iui. dat zou zoveel minder stress bij me geven. en ms ook een hoop verdriet besparen.

misschien is het ook wel goed om er met iemand over te gaan praten. ik trek het niet zo heel lang meer en zeker een verplicht vrijpartyt die niks liefdevols meer uit straalt. sorry voor een lang verhaal. gr peg

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heftig

Hey Peggy,

Wat naar om te lezen dat je het zo zwaar hebt. Als ik jou was zou ik een goed gesprek aangaan met je gynaecoloog en haar vertellen wat het allemaal met je doet. Bespreek samen eens wat wijsheid is.
Het is ook allemaal niet niks. De hormonen, het op commando vrijen, alle teleurstellingen keer op keer. Het put je volledig uit en daarin moet je jezelf serieus nemen! Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe!
Liefs,
Regien

peggy

peggy

10-01-2011 om 08:44

Dank je regien

hoi regien, bedankt voor je lieve woorden. dat doet me een beetje goed al zit ik hier nu wel te huilen. hoe is tie met jou en de kleine?
groetjes peggy

Peggy

Ik hoop dat je iemand vind waar je goed mee kan praten, en zo weer wat hoop en kracht krijgt om door te blijven gaan. Het is je zo gegund joh, sterkte.

Petr@

Petr@

10-01-2011 om 19:52

Doorverwijzing vragen aan gynaecoloog?

Ik werk als med. secr. op de afdeling medische psychologie van een ziekenhuis en wij krijgen regelmatig verwijzingen van de gynaecoloog en IVF-arts.
Het lijkt mij voor jou ook geen slecht idee om eens te gaan praten met een psycholoog!
Ik wens jou heel veel sterkte en hoop op een wonder voor jullie dit jaar...

liefs,
Petr@

peggy

peggy

10-01-2011 om 20:15

Steun

bedankt voor jullie steun meiden. de pijn haalt het helaas niet weg maar het is gewoon fijn om even gehoord te woorden zonder dat iemand er vooroordelen over heeft. ik heb vandaag de gynaecoloog gebeld over de te veel gespoten hormonen. kon geen kwaad dat ik gister het spuiten heb overgeslagen. vandaag moest ik wel gewone eenheden spuiten en dan wel vervroegd een echo laten maken. deze is nu verzet van as vrijdag naar as woensdag. ben benieuwd hoe de zaken er voor staan. hou jullie op de hoogte. xx

Elx

Elx

15-01-2011 om 12:44

Begrip

Ik begrijp je situatie. Heb er zelf 4 jaar over gedaan voor eerste kind en 2 jaar voor de tweede. Het verdriet om de baby die je zo graag wilt hebben. T voelde soms als een soort rouw, rouwen om het kindje wat er niet is.

Ik weet t is een dooddoener, maar na jarenlang "op commando" te hebben gevreeën en door de medische molen te zijn geweest, had ik een punt bereikt dat ik niet meer wilde. Gestopt met de hormonen en afgesproken met manlief dat als in nieuwe jaar geen eigen baby, voor adoptie te gaan. Eindelijk kon ik zonder "schuldgevoel" met een vriendin op vakantie. Voorheen had ik dat niet gedaan, want stel je voor dat ik dan net zou ovuleren, weer een gemiste kans en weer een maand voorbij.

Na die vakantie, eindelijk weer relax kunnen vrijen, met gevolg 9 maanden later een prachtdochter!

Tijdens het tevergeefs wachten op een baby, kreeg ik vaak goed bedoelde opmerkingen als: gewoon op vakantie gaan, er niet aan denken, etc. Allemaal heel makkelijk gezegd, moeilijker gedaan. Bij mij moest ik zelf de knop om kunnen zetten en dat duurde even om dat toe te geven.

Ik hoop dat t snel lukt en anders zijn er ook andere manieren (helaas ook niet al te makkelijk) om toch een gezin te stichten.

Succes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Peggy

Hoe gaat het nu met je??

Liefs,
Regien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.