Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Therese

Therese

05-02-2009 om 12:21

Hoe nu verder? [herhaalde miskramen]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Therese

Therese

20-02-2009 om 17:04

Geerke & houtsnip

Inderdaad Geerke ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel bij mijn gynaecoloog. Ik dacht dat ik misschien teveel verwachtte en daardoor vond dat hij te veel 'onzin' vond, maar schijnbaar vallen meer mensen het op. Het klinkt raar, maar ik bijna 'zin' in de second opinion. Ik ben gewoon erg benieuwd wat de nieuwe arts ervan vindt en wie weet komen er toch nieuwe inzichten naar boven.

Houtsnip bedankt voor de tip. Het klinkt inderdaad erg interessant en ga het zeker bestellen. Misschien was het al opgevallen, maar ik hou graag de touwtjes in handen en wil precies weten wat er gebeurt en wat ze van plan zijn. Als dat boek me daarin wat kan helpen, geweldig!
Ik heb net natuurlijk even in het draadje boven mij gespiekt (ik herken het 'veel met jezelf bezig zijn ')en zie dat je in de spannende wachtweken zit. Waarschijnlijk zenuwslopend, maar ik hoop dat je er iets prachtigs voor terug krijgt! Ik zal voor je duimen.

Therese

Merel78

Merel78

20-02-2009 om 19:36

Therese

nog even een dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat een second opinion goed uitpakt voor je!! En ik wens je een hele fijne vakantie toe om echt even bij te komen. Weet verder niet wat ik moet schrijven, je verhaal raakt me elke keer weer, maar ik denk aan je en hoop echt van harte dat je een mooi kindje zult krijgen op een dag.

liefs, merel

Kim75

Kim75

25-02-2009 om 21:33

Therese

Ik las je bericht deze maand. Vorig jaar hadden we allebei in februari een miskraam...
Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk jullie wondertje mogen knuffelen en vasthouden. Op de een of andere manier heb ik sterk het gevoel dat dat zeker gaat gebeuren.
Heel veel sterkte en kracht gewenst en een dikke knuffel van Kim

Dan hier het hoopvolle verhaal waar je om vroeg:

Jouw verhaal lijkt erg op mijn verhaal. Na twee 'snelle' kinderen kreeg ik, toen we voor de derde gingen, ook erg veel miskramen. Zo veel ik ben de tel kwijtgeraakt. Volgens mij ben ik ruim drie jaar zwanger geweest. Zwanger raken ging prima, maar het duurde maar 4 tot 12 weken.

Allerlei onderzoeken zijn gedaan, alles was normaal. Toen ook naar het AMC en daar aan een onderzoek meegedaan. Iets met 'life' in de naam en ging ook over aspirine heparine. Wat je gyn. zei het was voor mij ook weinig zinvol. Voor het psychische effect zou ik het niet doen. Bij mij werkte het averechts. Ik was daar echt voor hun cijfertjes voor het onderzoek en aan mijn probleem werd niets gedaan in mijn beleving.

Toen las ik in dit forum enthousiaste verhalen over een arts in Friesland. Ik ben zijn naam nu ook even kwijt maar schiet me waarschijnlijk zo wel te binnen. Hij heeft een eigen praktijk en we zijn naar hem toegegaan. Ik vond zijn benadering een verademing. Hij bekijkt het probleem in mijn ogen heel wetenschappelijk. Rustig aan alles uitsluiten. Goed gesprek, geen aan-het-lijntje houden en tuttebollengedoe dus . Het eerste wat mijn man en ik kregen was een schimmelwerend middel. Daarna was ik weer zwanger en hij vroeg me meteen weer naar zijn praktijk te komen. Maar ik voelde gelijk dat ik superzwanger was. En dat is dus ons prachtige derde kind geworden! Hij heeft de zwangerschap tot week 12 heel goed begeleid zoals mijn hormoonspiegel steeds volgen.

Mocht het toch een miskraam zijn geworden dan had hij nog een heel traject van andere zaken die hij zou gaan bekijken.

Na lang nadenken weet ik zijn naam weer '(van?) Veenendaal'. In het archief vind je waarschijnlijk nog wel het één en ander over hem.

Mocht je nog meer willen weten dan lees ik het wel hier in het forum of kun je misschien de forumbeheerder om mijn mailadres vragen.

veel succes!

Naam van de arts

dr van veenendaal, praktijk naam is barrahus.
geweldige dokter, dus de moeite waard om even te bellen. als je het nummer nodig hebt roep je maar.
liefs merry

Inderdaad merry.....

.........dat is het.
(Ik ben nu overigens wel erg benieuwd naar jouw verhaal).

Dere

mijn verhaal is, dat merryman en ik bijna 7 jaar geleden zijn begonnen met behandelingen in het ziekenhuis omdat we maar niet zwanger werden. we iui gehad 2 keer ivf. en toen was de maat voor mij vol en ben over gestapt naar dr van veenendaal. we hebben nu drie iui pogingen gehad, waarvan de laatste ik nu in de wachtweken zit. ik heb erg veel vertouwen in deze arts je wordt zo ander behandeld. elke vrouw is anders en elke man is anders dus geen protocol waar die zich aan houdt

Oeps

ik drukte al op versturen terwijl ik nog niet klaar was hihihi.
ik schrijf normaal mee in het draadje iui-ivf-icsi
ooh als ik zwanger zou zijn, dan zou dit ons eerste kindje worden.
liefs merry

Fransien

Fransien

04-03-2009 om 21:25

Ja, er is nog hoop

Hoi Therese,
Wat ontzettend naar voor je. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, 11 miskramen en daarna ons eerste kind, weer een miskraam en toen nummer 2 en direct nummer 3 erachteraan. Bij ons is er niets uit de bloedonderzoeken gekomen, en bij het standaard 12 weken bloedonderzoek bij zwangerschap was er pas iets wat niet helemaal gebruikelijk was, irregulaire antistoffen tegen een bepaalde bloedgroep. Achteraf blijken die de oorzaak geweest te zijn, maar daar moest ik met hulp van de huisarts die (geheel tegen de zin van de gynaecoloog) me het nummer van de klinisch chemicus gegeven heeft, een hoop zoeken op internet en een stel stoute schoenen om met een japanse arts die over dat specifieke antilichaam gepubliceerd had te gaan mailen, achter komen. Alle details zal ik je besparen, is een nogal ingewikkeld immunologisch verhaal, maar het kan dus, na veel miskramen toch nog een kind krijgen.
Heel veel sterkte, Fransien

Therese

Therese

11-03-2009 om 17:47

Update

Vannacht teruggekomen van een zeer ontspannen vakantie in de zon. Vandaar dar ik nog niet eerder heb kunnen reageren. Vanochtend meteen door naar de second opnion in het amc en dat was een zeer prettig gesprek. Ze hebben bijna een uur de tijd voor ons genomen en er zijn wel een aantal zinnige dingen uitgekomen. Ten eerste bleken ze hier in Groningen, maar een gedeelte van het bloedstollingsonderzoek te hebben gedaan en deze gaan zij nu volledig doen. Verder ga ik nu getest worden op homocysteinemie en irregulaire antistoffen. Ook daar bleek ik nog niet op getest te zijn. Verder lijken er uit mijn voorgschiedenis wat aanwijzingen dat ik een klein tussenschot in de baarmoeder kan hebben. Als daar een bevruchte eicel op nesteld krijgt deze te weinig bloed met als gevolg een miskraam. Om dit goed te onderzoeken wordt er een waterecho gemaakt, omdat ze hiermee veel meer op kunnen zien dan een gewone echo. Een aantal onderzoeken kunnen pas drie maanden na de laatste miskraam onderzoeken, dus ik moet nog een paar weken wachten. Overigens vind ik dat geen probleem. Het afgelopen jaar ben ik bijna 40 weken zwanger geweest en heb veel behoefte aan wat rust. Tijdens de vakantie besefte we pas dat we hard bezig waren om er hard aan onder te gaan. Het voelt goed dat er weer wat gaat gebeuren, ook al is de kans nog steeds groot dat er niks uit gaat komen.

Fransien welke antistof heb jij precies? Als kind ben ik positief getest op anti-M en volgens mijn eigen gynaecoloog zou dat absoluut geen invloed hebben, maar hij heeft wel meer nagelaten blijkt nu.

En Merry en Dere bedankt voor de naam van jullie arts. Ik zit er hard over na te denken om over te stappen van ziekenhuis en ik woon in het noorden. Friesland is dus een goede optie. Bij een eventuele nieuwe zwangerschap wil ik niet onder controle bij het amc komen, gezien de twee uur reistijd. Lijkt me niet erg handig als er iets aan de hand is.

Bedankt voor jullie verhalen!

Goede ervaringen amc

prettige artsen, idd breed onderzoek.

Heel veel succes komende tijd Therese, al die onderzoeken pfff.

Fransien

Fransien

16-03-2009 om 22:10

Antistoffen

Hoi Therese,
Een ietwat late reactie hier, bij mij was het anti-P en dat staat bekend om de neiging tot miskramen. Anti-M ken ik zo niet, maar je kunt op pubmed zoeken, dat leidt meestal tot uitgebreidere informatie dan de nvog.
Groetjes,
Fransien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.