Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Lena

Lena

07-12-2008 om 22:15

Ik wil ook!

Hoi,

Ik kijk regelmatig even bij dit onderwerp want ik zou me ook graag bezig houden met zwanger worden. Maar dat zat er de afgelopen tijd niet in want ik ben al meer dan anderhalf jaar ziek (problemen met maag en moeheid). Het lukt me meestal wel om het van me af te zetten, ik weet ook dat het nu gewoon echt niet kan i.v.m. mijn gezondheid maar soms baal ik even erg van! Vooral omdat ik steeds ouder wordt natuurlijk (ben nu 34). Hopelijk komt er snel een oplossing (tot nu toe weten ze niet wat het precies is) en kan ik ook een keer meedoen in deze afdeling. Ik ben ook altijd heel blij als er iets staat over groot leeftijdsverschil, want mijn zoon is al 7 en dat verschil wordt natuurlijk alleen maar groter. Ik blijf lezen hoor, wilde dit gewoon even kwijt,
groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ook!

Erg herkenbaar! Ik hang hier ook al een paar jaar rond. Ik zou zo graag een kindje willen krijgen. Het verschil met jouw verhaal is dat wij gelukkig in goede gezondheid verkeren, maar is er een andere reden waarom we moeten wachten. En dat wachten is zo vreselijk! En eigenlijk wordt het alleen maar erger. Ik word soms zo moe van mezelf dat ik alleen nog maar aan een zwangerschap of kind kan denken.

Eerst wilde mijn partner nog niet (ik ben getrouwd met een vrouw) en toen zij er klaar voor was, moesten we uitzoeken welk traject we wilden nemen. Daarna moet je maanden wachten op een intake en daarna sta je een jaar op een wachtlijst. Wachten is het meest gebruikte werkwoord in mijn leven op dit moment!
Goed, nog ongeveer een half jaar te gaan en dan zijn we aan de beurt. Dan is het uiteraard wachten (en hopen) op een zwangerschap....

Een iets ander verhaal dus, maar wel het universele gevoel: wanneer mag ik? Wat zijn je klachten precies? Hebben ze het je afgeraden om zwanger te worden? Of zie je het zelf lichamelijk niet zitten?

Veel sterkte met het wachten en ik wens je heel veel beterschap!

Groetjes,
Mette

Wij wachten....

tot ik een vast contract heb en dan gaan we voor een derde! Maar ik ben net een week bij mijn nieuwe baas bezig en over 8 maanden krijg ik een jaarcontract en dan pas een vast....pffffffffff, wat klinkt dat nog ver weg!

En Lena, wij hebben een zoon van 10 jaar en de jongste is bijna een half jaar. Ik kan nog wel even teren op mijn after-zwangerschap hormonen maar het kriebelt echt weer enorm....

En Mette, waarom een jaar op een wachtlijst? Dat klinkt echt erg lang! Maar ik wens jullie veel succes, plezier en hoop toe voor 2009 en ik hoop snel te lezen dat je de uitgerekende datum weet. Ga jij het kindje dragen of je partner? Wel enorm leuk!

Liefs Rian

Lena

Lena

18-12-2008 om 12:30

Durf het zelf niet aan

Hoi,
Fijn om te lezen over mede-wachtenden. Het is bij ons niet zo dat het afgeraden is, ik heb het er niet met een arts over gehad trouwens, maar ik vind het zelf niet reëel. Ik ben nu al vaak zo moe, ik kan werken en dan houdt het op. Als ik een kind zou krijgen zou dat betekenen dat ik dan niet meer kan werken, en dat vind ik wel een hele grote stap. Op dit moment valt het trouwens met de moeheid wel mee, maar nu heb ik heel erg veel last van mijn maag. Misschien dat dat iets concreets is waar wat aan gedaan kan worden, dan gloort er weer hoop. Ik moet er ook niet teveel over nadenken, want ik vind het zó zonde dat ik de jaren zie wegtikken. Ik wilde altijd graag jong moeder worden, en dat is ook wel gelukt, nr. 1 was er toen ik 26 was, maar of en wanneer er een nr. 2 komt is zeer de vraag. Ik was er altijd van overtuigd dat diie 2e er wel zou komen, maar begin het nu te betwijfelen. Jullie ook sterkte met wachten! Over wachten gesproken, ik las wat over adoptie, dat duurt doms wel 4 jaar! Groetjes, Lena

Wachtlijst

De wachtlijst komt doordat het ziekenhuis niet genoeg faciliteiten heeft om iedereen direct te behandelen. Ze kunnen maar een maximum aantal vrouwen per dag insemineren. Naast lesbische stellen zijn er ook BAM-vrouwen en vrouwen met een minder- of onvruchtbare man die ook allemaal behandeld willen worden. Vandaar.

We willen allebei graag zwanger worden. Zij gaat de eerste dragen (als alles natuurlijk lukt!) en ik de tweede. Ik wil al een hele tijd graag een kindje, ben er echt klaar voor. Hoewel zij ook al haar hele leven graag kinderen wil krijgen, was ze ook bang voor alles wat er zou gaan veranderen. Zij wilde ons lekkere leventje nog niet opgeven. Dat is nu al een stuk minder, maar ik denk dat als zij zwanger raakt, zij door de hormonen ook helemaal klaar zal zijn voor de baby. Dus ik denk dat deze verdeling helemaal perfect is. En de wachttijd geeft haar ook de tijd om te wennen aan het idee. Ze zei in mei, toen we bij de gyneacoloog waren geweest dat ze een jaar nu toch ook wel erg lang vond duren. Een half jaar was beter geweest. Ze had mij niet blijer kunnen maken op dat moment!

Lena, waarom wacht je op een vast contract? Ben je bang dat je anders je baan verliest als je zwanger raakt, omdat ze je contract niet zullen verlengen? Anderhalf jaar duurt inderdaad nog heel erg lang! Dan zit er toch wel veel tijd tussen het tweede en derde kind.
Geniet in ieder geval wel van je kleintje!

Groetjes,
Mette!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.