Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jms

jms

08-09-2008 om 20:12

Ach snert

helemaal geen leuk nieuws in dit draadje op het moment . Sterkte Lean en Manda!

Lean1

Lean1

08-09-2008 om 20:57

Jammer manda

Nu toch echt over....

Mijn dochtertje is 2,5. Eeen peutertje nog maar.Haar heben we via iui gekregen. Toen we voor een 2e kindje gingen had ik nog het idee dat het wel weer zou lukken, gewon op dezelfde manier als bij Bente, maar nee hoor, geen succes!

Het blijft toch raar!

Lean

Lean1

Lean1

08-09-2008 om 21:01

Ik heb nu als grote plan om mijn rug in orde te krijgen. Hopelijk een beetje vlot en als we dan nog de mogelijkheid krijgen qua leeftijd kijken we wel verder of we voor nog een poging gaan. Voor nu moet eerst die rug over zijn. Ik ben nu toch wel echt gehandicapt, kan nog geen 100 meter lopen in een tempo waarbij ik ingehaald word door bejaarden met rollators. Genant gewoon!!!

Lean

Dikke snert

ben eigenlijk vooral beledigd ! Geen idee door wat of wie maar ik voel mij gigantisch genept. Gevoel van: je rijdt een heel takken eind op een eenwieler met blaren op je kont en bloed in je schoenen maar op het eind krijg je een medaille dus je zet door en als je dan eindelijk bij die verrekte finish bent zeggen 'ze' dat de medailles op zijn en je volgend jaar weer mag proberen.

Ik wil volgend jaar helemaal niet 'nog een keertje weer proberen', ik wil gewoon *&^&$^%$* mijn medaille om 9 maanden op te broeden en dan vast te houden en dan mijn dochtertje die de baby vasthoudt voor de foto van het geboortekaartje, dat is wat ik *&%%^wil !

Ik wil gewoon 1 keer nog meemaken dat een zwangerschapstest binnen 2 seconden schreeuwt dat ik zwanger ben.
Ik wil het boekje wat ik 3 jaar geleden voor mijn dochter heb gekocht (kleine pluis, nijntje krijgt een zusje) eindelijk gaan geven aan mijn dochter die er nu al veel te groot voor is.
Ik wil mijn vriend weer euforisch zien rondhossen met zijn schaterlachende baby.
Ik wil die stapel babyspullen die ik al zo'n jaar of 5 zorgvuldig aan het verzamelen ben eens in de wasmachine doen en ophangen en nog een keer wassen en ophangen.
Ik wil mijn vriendinnen opbellen om te klagen dat de baby weer de hele nacht gehuild heeft en mijn vriend wel doodleuk heeft doorgeslapen.
Ik wil het eerste tandje voelen in mijn net te laat weggetrokken vinger.
Ik wil met MIJN baby in de buikdrager trots door de stad lopen samen met vriend en dochter.
Ik wil een baby om volgend jaar zomer op een kleedje in de nieuwe tuin te leggen.
Ik wil weer meemaken dat de wasmachine stuk is omdat er een babysok achter de trommel zit.
Ik wil weer naar de donzige haartjes op het bolletje kijken en merken dat uit 2 borsten tegelijkertijd een straal melk loopt.
Ik wil weer zo'n figuurtje wat met vrolijke glimmende oogjes en dito open staand smoeltje mij s'nachts verwelkomt met een heerlijke verse poepluier.

Dat is wat ik wil, ik wil niet wachten, ik wacht al 38 maanden ! IK WIL MIJN BABY die ik al tig keer heb gezien in mijn dagdromen, die ene met donkerbruine haartjes en kleine handjes en een rond lijfje, die ene wil ik.

Mama2008

Mama2008

08-09-2008 om 22:08

Snik

Manda,
Snik! Ik houd het niet droog van jouw snert. Ik hoop zo dat het je je gegeven is. Het leven speelt momenteel een gemeen spelletje met je. Laat je er niet onder krijgen!
Marieke

Och manda

Het is toch ongeloofelijk dat een wildvreemde iedere dag op Ouders Online mòet om te kijken of ene wildvreemde Manda een positieve test heeft....Ik lees net je laatste berichtje. Meid, het is echt dikke snert. Alle positieve oppeppende woorden helpen nu even niet. Het is gewoon dikke snert.Iedereen zat met je mee te hopen...en nu mee te balen....

tonny

tonny

09-09-2008 om 09:32

Ach lieve manda...

ik had het je zo gegund...

(((Manda)))

tonny

Manda

Och meissie toch...ik heb de tranen in de ogen als ik je berichtje lees. Ik had het je zo gegund.
Ook ik ben een stille meelezer die met jou meeleeft.

Jij krijgt een dikke knuffel van me (((Manda)))

Liefs van Purk

Dank

ik was zo blij met die aanmoedigende hoopvolle berichtjes, en nu dan mee balen ;-( Ja dat is heel bijzonder en voelt heel fijn, bedankt ! In rl kan je ook niet zoals hier uitgebreid vertellen hoe en wat, dus ik ben hier vaak als er iets speelt in mijn leven.

Misschien, misschien kan ik eind van het jaar dan wel een keertje zeggen dat het is gelukt, ik hoop het zo we zullen zien, nogmaals hartelijk dank.

He manda

Ik had het je ook zo gegund meid. Dat lijstje van je. krijg de neiging om plaatsvervangend even heel hard te vloeken voor je. Wist je het maar he? Als je maar zou weten dat het zou lukken zou je al die hormonenshit zo nog 5 keer doormaken. Maar zonder garantie, met al dat gewacht is het vre-se-lijk afzien, en gewoon zwaar KL#$%@. Bah!

knuffel!

Ingrid

Ow manda

Je pijn komt hier door het scherm heen.....tis zo oneerlijk!!! (geldt trouwens voor iedereen hier natuurlijk).
Ik had het je zo gegund meid, de eerste keer raak.

Petr@

Petr@

09-09-2008 om 14:49

had het je ook gegund. Vooral omdat jij altijd zo lief reageert op berichtjes van nétzwangeren.
Ik ga alvast duimen voor de volgende ronde...

liefs en een knuffel,
Petr@

Therese

Therese

09-09-2008 om 15:57

Manda

Manda ik zit met tranen in mijn ogen het 'ik wil-lijstje' van je te lezen. Het raakt me. En weet je wat IK wil? Dat jullie wens voor een tweede kindje ooit in vervullig mag gaan.

Liefs Therese (een stiekeme meelezer en duimdraaier van dit draadje)

Zuccherino

Zuccherino

09-09-2008 om 17:53

Hier ook een snik

Ik lees jou berichtje en ik zit hier hard mee te huilen met je.
Ik ken je niet, maar ik gun het je zo!
Mijn wens voor jou is ook net als Therese dat je dit allemaal nog een keer mee mag maken!

Liefs, Z

Lean1

Lean1

09-09-2008 om 18:40

Ach manda

ik weet zo goed hoe je je voelt, ook ik wil dat alles nog een keertje meemaken.......

Ik heb nog een beetje hoop op de mogelijkheid voor een volgende poging, maar geen vertrouwen...
Maar hoop doet leven!

Lean

Lean

Ik heb in de loop van de tijd reserves opgebouwd, het zit na x mislukte maanden in je systeem dat het toch niet lukt, maar bij elke poging blijf je hopen want de droom is zo mooi, maar inderdaad dat vertrouwen is ver te zoeken, het wil niet het lijkt niet te mogen. De kans dat het gaat lukken is nu zo belachelijk klein geworden. Hier begin oktober weer een afspraak bij de kliniek, het volgende behandelplan bespreken. Ik heb nog maar 2 kansen op een kindje, nog maar 2 keer en dan is het afgelopen. Langer doorgaan en leningen afsluiten om elke keer 2500 euro op te hoesten gaan we niet doen, dat is de grens.

Jij eerst nog die hernia aanpakken, misschien is het allemaal wel sneller verholpen dan je nu denkt en kan je daarna alsnog weer beginnen aan ivf. Sterkte !

Ik zou heel graag mee willen kletsen

hallo allemaal,
ik zou graag mee willen kletsen met jullie. ik zit op het moment in mijn wachtweken (nog één week te gaan)
dit is de tweede ivf poging, met twee terug geplaatste embryootjes (één 8 cellig en één 7 cellig)
mijn vriend en ik zijn nu voor het 5de jaar bezig in het ziekenhuis, en hebben elke keer nog negatieve testen gehad, dus soms verlies je de moed wel eens om verder te gaan. maar toch ga je er elke keer er weer voor.

ik hou het haast niet meer ik mag pas volgende week donderdag de 18de testen, en ik ben nu al langzaam aan het gek worden pffff.
liefs merry

tonny

tonny

10-09-2008 om 13:06

Hee manda

een vrijmoedige vraag... Als beide volgende pogingen onverhoopt geen succes hebben, wat dan? Stel dat er over een, twee, drie jaar alsnog bij verrassing een kindje komt, zoals jullie dochter?

tonny

Tonny

de kans dat ik nog spontaan zwanger word is nihil.

Voordat dochtertje kwam was ik 2 jaar niet ongesteld geweest, dit kwam door de prikpil. Toen ik er toch 1 eisprong geweest en ik was direct zwanger. Dochtertje is dus in dat opzicht een wondertje. Na de bevalling had ik voor het eerst in mijn leven een regelmatige cyclus.

Echter ik ben bevallen met een spoedsectio, door die keizersnede is er littekenweefsel gaan groeien waardoor de eileiders dicht zijn gaan zitten. Hierdoor is een 2e spontane zwangerschap bijna uitgesloten.

Echter wonderen zijn de wereld niet uit, in 2005 ben ik kort zwanger geweest, er moet toen nog een kleine opening zijn geweest. Die zwangerschap is ook bij de 1e poging gelukt maar met 5 a 6 weken afgebroken. Daarna is het niet meer gelukt en vandaar ivf. De ene onvruchtbaarheid heeft dus in mijn geval niets te maken met de andere onvruchtbaarheid.

Het is een wonderlijk en ingewikkeld verhaal

Merry

oh wat spannend, oh vreselijk zenuwslopend zijn die wachtweken he. Maar 8 en 9 cellig is echt super heb ik begrepen, geen garanties natuurlijk maar wel veel beter dan mijn 5 en 6 cellige waarmee het dus niet is gelukt.

Kan je vertellen hoe het is zo'n 2e poging, zit je er dan heel anders in en hoe ervaar je het nu allemaal ?

Ja gek worden, oh vorige week was ik ook helemaal de weg kwijt, heel veel sterkte en veel goede fibes, ik hoop dat je de 18e een schreeuwend overtuigende positieve test hebt ! Heb je al een kindje of is de 1e (of 1 en 2) nu in de maak ?

houtsnip

houtsnip

10-09-2008 om 21:41

Manda

O Manda, wat een rot-uitkomst. Als iemand het gegund is om zwanger te zijn dan ben jij het wel. Kijk maar naar al die mensen die meeleven. Zelf heb ik ook elke dag in mijn vakantie wel even aan je gedacht. 'Goh, hoe zou het met Manda gaan?' En dan vulde ik het in mijn eigen fantasie zo een beetje aan in de richting van een prille zwangerschap.
Je hartekreet trof me vol in mijn eigen verlangen. Een dikke brok in m'n keel toen ik 'm las. Ik durf het niet, zo toe te geven aan mijn verlangen, want stel je voor dat het niet lukt. Je bent echt een moedig mens Manda.
Zag in een draadje hieronder dat je alweer info aan het vergaren bent voor de volgende poging. In het archief staan ook succesverhalen van ivf in combinatie met kruiden: shatavari en eenhoornwortel. Daar ben ik op dit moment mee bezig (met de kruiden, niet de ivf). Shatavari is in Nederland nog wel te krijgen, maar eenhoornwortel niet meer. Ik heb het in de VS besteld. Maar misschien zijn kruiden enzo niet echt jouw ding. In dat geval moet je dit laatste stukje in m'n reactie maar gewoon negeren.

Veel liefs,
Houtsnip

Manda

hoi hoi,
tja wat zullen we zeggen, ik ben de tweede keer er eigenlijk weer heel erg blanco in gestapt. maar na vijf jaar ploeteren heb je altijd in je hoofd ...het zal wel weer niet lukken, maar toch ook weer de hoop. het is zo dubbel.
gelukkig is deze keer wat makkelijker geweest dan de vorige keer. ik had de vorige keer last van een zware overstimulatie, dus elke dag naar het ziekehuis, en opzich zag het er ook goed uit, maar het mocht niet baten. deze keer heb ik beter op de medicijnen gereageerd, en had tien eicellen waarvan 8 bevrucht, twee terug geplaatst en één in de vrieser. pfff die wachtweken, je hebt echt het idee dat je langzaam aan het gek worden bent.
dit zou ons eerste kindje(s) worden. ooohh ik wil het zo graag...zoals iedereen hier. wat vervelend voor je dat het weer mislukt is, trek je het nog allemaal???ben je al weer een beetje over de eerste klap heen??

groetjes marjo

Houtsnip

Ja het is ook ontzettend bijzonder hoeveel steun ik hier heb gekregen, dat heeft mij ontzettend geholpen, ik heb mij niet eenzaam gevoeld, ik had heel veel luisterende oren.

De intentie om aan ivf te beginnen was hier ook om er een eind aan te kunnen draaien, binnen korte termijn klaar te zijn. Niet veel langer maand in maand uit nerveus wachten tot de testdag, weten waar we aan toe zijn dat is wat de 2e drijfveer is.

De andere is het verlangen, dezelfde als jij hebt.

Ik kijk terug en vind de spuiten peanuts. Ik vond de spuiten die mijn dochter bij het consultatiebureau kreeg vele maten erger. De bijwerkingen verdwijnen nu ook snel uit mijn lijf, ik zweet en plas het er uit en ik zie mezelf elke dag weer slanker en minder gestoord worden Die punctie is even heel erg pijnlijk, ja dat deed flink zeer. Maar ook daar kijk ik nu niet meer tegenop, het duurde 2x 2 seconde pijn, 4 seconde gillende pijn in een mensenleven is niets.

Ik heb maandag en gisteren alles eruit gegooid en mezelf weer 'uitgedeukt', ik heb geen greintje spijt, dit is een goede keuze geweest ook al is het niet gelukt. Nog een paar weken en dan ga ik weer proberen want het is het waard, die kleine kans is het waard.

Merry

aha eentje in de vriezer, zo ver ben ik niet gekomen en ik had maar 4 eicellen, statistisch ziet het er super uit, nu nog een flinke emmer geluk erbij want dat is wat je simpelweg nodig hebt, een flinke dosis geluk die ervoor zorgt dat de embryo'tjes het lekker hebben daar de juiste lijm bij zich hebben en zich vastplakken aan hun moeder.

Ik trek het weer, ik heb 2 dagen nodig gehad maar voel mij nu weer goed, ik heb het nu ook weer druk omdat ik vandaag allerlei dingen heb opgepakt. Ik ga heel hard hopen voor jou, dat het je deze keer maar gegund mag zijn !

Zet hem op embryo'tjes, bijt je vast en groei groei groei !

tonny

tonny

11-09-2008 om 00:15

Dapper manda!

Dat je jezelf weer zo bij elkaar hebt geraapt na deze uitputtende tijden.

Natuurlijk geldt mijn bewondering ook alle andere vrouwen die door deze zware tijd gaan, maar ja, ik kom zelden in zwangerschapsdraadjes maar Manda 'ken' ik al Voortrekkerij, ja...

Meiden, ik trek me terug, want wat moet ik hier als moeder van 49. Alle geluk van de wereld gewenst!

tonny

Manda

ja het ziet er goed uit, maar toch zat ik vanochtend op de wc te broek loeren. de spanning vliegt hier nu door het plafond...en als het goed is moet ik nog een week.
knap van je om weer dingen op te pakken, we zullen wel moeten. maak er wat van anders hou je het helemaal niet meer vol.
heb je al een gesprekje gehad met je arts?? vond ik na de eerste mislukte poging wel heel fijn. je kan even alles op een rijtje zetten en begrijpt daardoor toch alles weer beter. en dan weet je ook over de vedere behandling.
meis ik wens je veel sterkte, en kop op, ga er voor.
groetjes marjo

Ya

Ya

15-09-2008 om 10:37

Manda

Hoi manda,

Hoe is het nu?
Je krijgt in ieder geval veel steun hier op het forum. Je bent hier iets bekender op het forum dan ik zullen we maar zeggen.)

Ben benieuwd hoe het met je gaat.

Liefs Ya

Ya

Ya

15-09-2008 om 10:38

Lean

Hoi Lean,

Hoe gaat het met je? Hoe is het met je hernia. Wat vreselijk balen zeg. Lijkt me zo dubbel allemaal. Nu kan je weer aan de pijnstillers, maar ik kan me voorstellen je heel graag wel zwanger was geweest.
Gaan de artsen iets doen aan de hernia?
Liefs Ya

Ya

Ya

15-09-2008 om 10:39

Beele

Hoi Beele,

Hoe is het bij jou nu? Wanneer precies beginnen? In september toch? Of zit ik nou helemaal verkeerd?
Ben benieuwd.

Liefs Ya

het gaat goed, op naar poging 2 ergens in oktober, tot die tijd moet ik erg veel moeite doen om mijn werk in te halen (had ik helemaal laten liggen). Vrienden van ons hebben nu net een meisje gekregen, ik ben ontzettend blij voor ze en realiseer dan extra sterk dat ik het ook nog een keer wil mee maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.