Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Ya

Ya

13-08-2008 om 15:08

Ivf, icsi en mm deel 4


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Druppels melk

voelde mij gisteren opgezwollen en er kwam uit elke borst een druppel melk. Slaat echt nergens op, de laatste keer dat ik bv heb gegeven is 5 jaar en 4 maanden geleden.

Is dit nog van de ivf medicatie ?

Ya

Ya

24-09-2008 om 09:10

Manda

He Manda,

Wat vreemd. Ik zou niet weten of dit van de medicatie kan komen. Heb het zelf nooit gehad. Ja, alleen toen ik zwanger was en dan ook al heel snel.
Wellicht weten anderen het. Of bel je arts even, die zullen het wel weten denk ik.

Succes.
Gr. Ya

Pregnyl

heb gegoogled en het kan van de pregnyl zijn, ik zit over een week bij de arts en zal het ook even aan haar vragen. Wel gek, het is nu weer over.

Hier nog steeds een motivatie van 0.0

Hmm

ik lees nu dingen over vochtverlies uit borsten - verhoogd prolactine- die niet zo goed zijn, ik ga wel even het spreekuur bellen.

"Een te hoog prolactine gehalte onderdrukt de eisprong en heeft een ongunstig effect op de innesteling."

Lean1

Lean1

30-09-2008 om 15:01

Manda

wat zei de arts?

groet, Lean

Lean

ik heb niet gebeld, ik had de indruk dat het toch niet zo belangrijk was aangezien het na 1 druppel over was. Ik zal het donderdag wel aandragen, dan zit ik weer bij mijn arts.

Lean1

Lean1

01-10-2008 om 14:49

Manda

Oke, succes donderdag.

Lean

Lean succes morgen

met het onderzoek, hopelijk ben je er snel vanaf, lijkt mij vreselijk zoveel pijn constant !

Nou ik zal morgen aan je denken en duimen !

Beele

hoe is het met je, iui en die cyste ?

Merry

en jij, hoe is het met de terugplaatsing van de cryo gegaan ? Heb je nog nieuws ?

Hoi hoi

hoi allemaal.
ik heb nog geen terugplaatsing gehad. ik begin aanstaande maandag weer met hormonen. dan moet ik op de twaalfde dag voor echo om te zien of het baarmoederslijmvlies groot genoeg is. en daar van uit komt er een terugplaatsing. de embryo is 8 cellig (dus klinkt weer goed)
het gaat weer helemaal anders dan een ivf poging. andere hormonen...geen punctie (heel fijn hihihi) na de terugplaatsing geen zwangerschapsverschijnselen, zoals met de ivf, en dan mag ik na twaalf dagen testen inplaats van veertien dagen. ik hoop dat het goed gaat komen. weer die hoop die je eigenlijk niet durft te hebben. heb deze keer niks gezegd, tegen iemand dat we weer bezig gaan (ook niet tegen mijn moeder, en daar heb ik een hele goede band mee. dus dat is wel moeilijk) ik wil dit in alle rust doen, en geen vragen van buiten af en als het mislukt is ook geen zielige gezichten.fijn dat jullie er dan wel zijn, dan kan ik toch nog met iemand kletsen.
hoe was het bij de arts, manda??? nog wat te weten gekomen???
he meiden allemaal weer succes, we gaan er weer voor.... toch???
liefs merry

Lean, heb ik wat gemist?

Heb jij dan een afspraak staan?
Hoor je dan wanneer ze je gaan helpen, meisje toch ik denk aan je, weet hoe pijnlijk het kan zijn, en dan vooral mentaal, niet meer optimaal kunnen functioneren voor je kleine meisje, is zeker zo pijnlijk, hou moed, en ik hoop dat je snel aan de beurt bent!

Iki zit nog steeds af te wachten, as vrijdag laatste pilletje, volgende week menstruatie en dan 3de dag een echo, hoop dat de cyste dan weg is zodat we snel de eerst IUI mogen krijgen, dit wachten is zo killing, en hopeloos!
Maar goed is niet anders!

Hoe gaat het met jou YA?

Merry, ik wens jou ook weer veel succes toe>

Groetjes beele.

Manda

Jou vergat ik in alle haast, hoe gaat het met jou?

Ya

Ya

02-10-2008 om 12:59

Meiden

Hoi Allemaal,

Lean, hoe is het gegaan? Hoop dat ze iets voor je kunnen doen. In ieder geval van die pijn af.

Manda, hoe is het nu? Heb je wel al weer behoefte aan een nieuwe behandeling of is het nog steeds zo dat je er (even) niet mee bezig bent? Moeilijk he?

Merry, ook spannend voor jou weer he? Kan me wel voorstellen hoor dat je het even in alle rust wilt doen. Zelf je moeder niet vertellen, knap hoor. Ik probeerde het eerst ook nooit te vertellen, zodat ik ook eens, net zoals een gemiddeld mens, met een verassing kan komen van kijk ik ben zwanger. Nou, dat zat er helaas niet in.

Beele, wat vervelend van die cyste zeg. Ik had er in januari ook een. Behoorlijke. Waarschijnlijk komt dat van alle medicijnen en het gaat in de meeste gevallen vanzelf weer weg. Ik heb toen inderdaad ook een tijd moeten wachten voordat ik verder kon. succes, hoop dat je snel kan beginnen.

En hoe het met mij gaat, lief dat je er naar vraagt beele. Het gaat goed hier. Ben eigenlijk niet meer met de wens bezig. Heel raar, was van de een op andere dag weg zeg maar. Of de natuur dat nou regelt weet ik niet.
Ik post hier niet meer zo heel erg vaak, maar kijk wel elke dag even om te zien hoe het met jullie is hoor.

Liefs van Ya

Hoi allemaal

leuk weer iedereen in het draadje te zien, spannend weer.

Ik ben net terug van de kliniek. Was nog een hele discussie over hoeveel hormoon we deze keer moeten doen, arts adviseerde om dosis op te schroeven naar 150IE in de hoop cryo's te maken maar ik zat wel met de risico's voor overstimulatie. Dus ook deze keer weer 100IE en opschroeven mochten er minder blaasjes groeien dan vorige keer.

BLUH nee nog steeds geen motivatie, ik ga het wel doen, zal zo naar de apotheek gaan voor de bestelling. Ik kan het mij gewoon niet meer voorstellen, tegen mijn gevoel in ga ik het doen. Ik wil er vanaf zijn, er een eind aan kunnen draaien met of zonder baby op het eind. Ik wil niet in 2010 nog bezig zijn met die hoop en teleurstellingen. Dus ik zet door ook al heb ik er helemaal geen zin in.

Ik ga jullie weer volgen, succes !

Ya

Ya

02-10-2008 om 14:21

Manda

Hoi Manda,
Lijkt me een prima idee van de arts, met 100 beginnen en dan eventueel naar de 150. Ik heb de laatste zoveel behandelingen 150 gespoten. Ging goed hoor. Ik hoop dat er meer zijn dan de vorige keer.

Ik begrijp helemaal precies met wat je bedoeld hoor, dat je het eigenlijk met tegenzin doet. Het klinkt raar, maar zo heb ik mijn laatste ook beleefd. Ik was er helemaal klaar mee. Ik baalde er natuurlijk wel vreselijk van dat het mislukt was hoor. Heel diep zit de wens er natuurlijk wel.

Hoop dat het helemaal goed gaat komen hoor.
Gr. Ya

jij hebt 2 kinderen toch ? Hoe kijk je nu naar je leven met 2 ipv 3 ?

Ik probeer mij voor te stellen dat er geen kindje meer bij komt, dan blijft het zoals het is. Maar ik wil graag dat ik dat positief ervaar, dat het positief is omdat we het goed hebben met zijn drieen.

Aan de andere kant, mijn hart krimpt in 1 als mijn dochter (na de zoveelste kraamvisite weer zegt "ik wil ook graag een broertje of zusje mama, jullie zijn met zijn tweeen ik ben maar alleen".

Kon ik er maar eentje toveren. Ik heb zo'n slecht voorgevoel. Vorige keer had ik een heel positief voorgevoel en toen is het toch ook niet gelukt. Oh vreselijk, ik weet niet wat ik met mezelf aan moet.

Inbraakje manda

Hoi Manda,
Ik had sterk het gevoel even te moeten reageren, ook al hoor ik thuis bij een ander draadje .
Ik herken me namelijk zooooo in je verhaal. Ik ben al ruim 2,5 jaar bezig voor een broertje of zusje voor onze kleine meid. Ze wil zo graag...heb al een keer een mk gehad met 13 weken en toen was zij zo intens verdrietig dat het feest niet doorging. Voor mijn man en mij zou het uiteindelijk prima te verkroppen zijn als er geen 2e komt. Sterker nog: het zou ons ook echt rust geven want zolang in onzekerheid zitten, is af en toe echt een hel . Maar tsja, voor haar ploeteren we echt nog even door. Wat je ook zegt: mijn hart breekt ook als mijn kleine meisje vraagt om een broertje of zusje...Sterkte meid. Ik kan me voorstellen dat je nul zin hebt in een volgende poging, de MMM is ook vreselijk uitputtend. Maar het feit dat je het voor je dochter doet, zorgt vast dat je weer voldoende kracht hebt om het te doorlopen.
Liefs,
Linnie

Ya

Ya

03-10-2008 om 11:11

Manda

Moeilijk he? Ja ik heb inderdaad twee kinderen via ivf. Ik denk dat het toch wel anders is hoor, 2 ipv 3, of 1 ipv 2. Tuurlijk baal ik ervan, je ziet het al helemaal voor je. Je stippelt het toch een beetje uit. Ik vind het nog steeds raar dat er geen meer bij komt, maar meer omdat dat voor me besloten is zeg maar. Je hoopt nog wel op een wonder, dat het spontaan gebeurd, maar we weten hier allebei dat dat niet gaat gebeuren.
Ik had steeds gedacht dat als we met de ivf zouden stoppen, dat ik er daarna dan ook nog wel veel mee bezig zou zijn. Spontaan dan zeg maar, maar dat is eigenlijk niet zo. Ik dacht altijd, nou dan geven we ons 2 jaar ongeveer en dan moet een van ons zich maar laten steriliseren. Daar denk ik nu helemaal niet aan. Zal wel een keer moeten hoor. Zal je net zien, op momenten dat je het niet meer verwacht gebeurt dan toch nog een wonder. Wat dan wel een wonder is, maar we worden allebei ouder.
Mijn dochter 'zeurt' ook steeds om een zusje, terwijl ze een broertje heeft. Dat ziet ze dan om haar heen en dan wil ze dat ook.

Mijn laatste behandeling was ook anders. Had wel hoop, maar eigenlijk ook helemaal niet. Meer het idee van waarom zou het nou wel lukken.

Nou, heel verhaal. Hoop dat het duidelijk is, want ik ben af en toe nogal een warhoofd.)

Probeer hoop te houden hoor. Dit is wellicht je laatste poging en kansen zijn er zeker. Je weet maar nooit.

Liefs van Ya

Lean1

Lean1

03-10-2008 om 18:07

Tja

Op zich ging het prima in het ziekenhuis, stelt niet veel voor dat pre-operatief onderzoek. We hadden als operatiedatum 13 oktober door gekregen, maar nu is het toch de 29e geworden. Dat is dan ook weer onder voorbehoud dat er geen spoed gevallen tussendoor komen. Pijn is namelijk niet hoog op de prioriteiten lijst, wel uitvalsverschijnselen en incontinentie. Dat heb ik beiden niet, dus word ik niet al urgent gezien. Terwijl ik onderhand de pijn wel wil ruilen voor een Tenalady

Wel nieuwe medicatie en naar de acupuncturist geweest en dat lijkt wel te helpen. Ik kan weer zitten en wat beter bewegen, heb zelfs een stukje gefietst!

Wat ik geloof ik nog helemaal niet verteld heb is dat we een gesprek met de ivf arts hebben gehad. Dat was geen prettig gesprek. Hij twijfelde aan het nut van doorgaan met de ivf. Hij stelde dat onze kans om via ivf zwanger te worden zo'n beetje gelijk was aan de kans op een natuurlijke zwangerschap.
Het moge duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens was en dat heb ik goed duidelijk gemaakt. Ik baal van artsen die hun huiswerk niet doen! Hij heeft alleen gekeken naar mijn leeftijd en het feit dat wij maar 4 eicellen hadden.
Gezien de zaadkwaliteit van mijn man komt het bij ons waarschijnlijk nooit tot een bevruchting omdat die jongens de reis richting ei niet halen. Willen we een kindje kunnen krijgen moeten we een bevruchting hebben en dat kunnen we blijkbaar niet zonder hulp. Bij ons doet het voortraject het dus niet!!
En als er dan van de 3 geinjecteerde eicellen er 2 een mooie embriootjes ontstaan dan vind ik de score best mooi.
Vroeg hij ook nog aan mij of ik dan wel een cyclus had... JA, ik ben zo regelmatig als ik weet niet wat, meestal word ik op dag 28 zo'n beetje ongesteld wakker...
Goed volgens manlief heb ik wat agressief op hem gereageerd, niet zo zeer in woorden als wel in toon.
Leanman heeft het wel weer recht getrokken, maar ik baalde enorm hiervan. Nu is de afspraak dat we na mijn operatie en herstel weer een gesprek hebben over of we doorgaan of niet.
Ik heb echt last gehad van het gesprek maar voor nu heb ik het van mij afgezet en richt ik mij op mijn herstel.

Groet, Lean

Jeetje lean

het is niet niks allemaal, goed dat je zo voor je 'eigen zaak' op komt hoor, daar is niets mis mee. Die scherpe kant is ook logisch, je bent 'moe' ervan. Ik kon tijdens die eeuwendurende onderzoeken en tegensprekende artsen en artsen die totaal niet wisten wat er in mijn dossier nou ook al weer stond ook niet meer vriendelijk zijn, ben zelfs een paar keer godvergeten hard en bits uit gevallen.

Ik ben 33 en had ook maar 4 eicellen overigens ! Ja daar waren ze dan wel teleurgesteld over, maar van die 4 heb ik 2 embryo's terug kunnen plaatsen.

Ach dat gezever over die percentages en ze weten eigenlijk helemaal niets, het is een behandeling maar eigenlijk "het kan vriezen of dooien".

Sterkte met het herstel !

Ya

Ya

07-10-2008 om 12:43

Lean

Hoi,

Wat fijn dat de pijn iets minder lijkt. Zelfs een stukje gefietst. Waar je al niet blij van kan worden he? Hopen dat het zich zo voortzet.
Wat zal dat een vervelend gesprek geweest zijn zeg. Ik ben 33 en ik had de laatste keer ook 4 eicellen. Met 150. Of het nou aan de leeftijd ligt weet ik zo net nog niet hoor. Weet wel dat het afneemt. Mijn allereerste ivf-behandeling, toen was ik 25 of zo, toen had ik er 16 op veel minder medicijnen. Het is in de loop der jaren alleen maar minder geworden. Nou weet ik even niet meer uit mijn hoofd hoe oud je bent, maar ik dacht ouder dan 33 toch? Dan is 4 toch gewoon heel goed.

Sterkte hoor.
Gr. Ya

Lean1

Lean1

08-10-2008 om 12:05

Hoi ya

Ik ben 40, en zit op 300 eenheden puregon, dus dat is maximaal. Ik vond 4 waarvan er 3 geïnjecteerd zijn en 2 teruggeplaatst ook een mooie score.
Wanneer ik klaar ben met de operatie en mijn herstel zal ik 41 zijn voordat we aan een nieuwe poging toe zijn.
Voor nu probeer ik mij maar niet drk te maken en te genieten van de goede dagen die ik heb tussen de slechte door. Meer kan ik er niet aan doen.

Hoe is't met jou verder?

Lean

Lange cyclus na ivf?

ik zit nu bijna een week na de geplande 1e cyclus dag, nog niet ongesteld geworden dus. Had eigenlijk afgelopen maandag ongeveer moeten zijn. Komt dit door de ivf ?

Hedda

Hedda

11-10-2008 om 21:35

Manda rijn

Ik heb een cyclus van 26 dagen en na de ivf behandeling was ik misschien 2 dagen later ongesteld. Ik denk misschien ook dat het ligt aan de hoeveelheid puregon die je spuit? Wie weet heeft iemand anders hier een duidelijk antwoord op.

Ik wens je veel succes en sterkte met deze poging en ik hoop op een 2e wonder voor jullie.

Manda

hoi hoi,
ik kan hier ook geen duidelijk antwoord op geven, bij mij is het altijd vaag, wanneer er weer iets van een cyclus zou komen.... ben nooit regelmatig. dus misschien een ander die er een antwoord op heeft.
hoe gaat het verder met je???ben je weer klaar voor de volgende behandeligen??? staat je hoofd er alweer wat naar??
morgen begin ik met de hormonen voor de cryo terugplaatsing. ben benieuwd hoe ik hier op reageer. al moet ik zeggen dat ik er stiekem er wel wat tegen op zie. zowiezo de hormonen, ik hoop dat mijn humeur er niet teveel eronder lijdt (dat wil nog wel eens met de ivf hormonen) en dan die wacht weken weer pfff. maar ik blijf toch de hoop houden dat we ons eerste kindje mogen krijgen. volgende week maandag sluit ik weer een jaar af en begin met mijn 34ste levensjaar. fijn dat ik er weer een jaar erbij mag rekenen, maar aan de andere kant begint de tijd wel te dringen.
aan iedereen weer sterkte gewenst van deze kant.
liefs merry

Merry

hier op voor de 2e poging, ben zaterdag ongesteld geworden, bijna een week later dan vorige keer. Ik ben ook wel onregelmatig, soms maanden achter elkaar heel regelmatig en dan opeens weer onregelmatig, dan zal het dat wel weer zijn. Heb nu weer 2 dagen dus moeten spuiten met decapeptyl en vanavond komt er weer puregon bij en ik heb dus ook weer bijwerkingen, draaierig en moe met name.

Ik ben nu ook 33, op zich zijn we nog wel jong, jij wordt 34 nou dat is nog prima 'binnen de ivf normen'

Wanneer heb je ongeveer de terugplaatsing ? En welke hormonen moet je spuiten dan voor een cryo, alleen decapeptyl neem ik aan en dan pregnyl ?

Hier nog steeds niet gemotiveerd - het lukt toch niet -, het duurt ook al zo lang dat we er geen hoop meer op hebben eigenlijk, misschien ook wel goed deze instelling, vorige keer was ik flink van slag toen het niet gelukt was.

Succes !!!

Manda

hoi hoi,
zoals jij je voelt, is heel herkenbaar, ik denk zelf dat het een stukje zelfbescherming is, jij mag weer snel een nieuwe poging beginnen, bij ons staat er een half jaar voor, en als er iemand eventueel uitvalt mag je eerder.
de hormonen die ik moet nemen voor de cryo is heel anders, dan de ivf. ik moet nu eerst aan de primolut om weer op regel te zijn, dan op de eerste dag van de ongesteldheid moet ik aan de progynova (tabletten) het gaat erom dat je baarmoederslijmvlies dik wordt en je krijgt dus geen eitjes die gaan groeien, vervolgens moet ik weer aan de utrogestan (de leuke witte bolletjes) op de twaalfde dag een echo om te zien of het baarmoederslijmvlies dik genoeg is, en dan na een paar dagen de terugplaatsing, en dan twaalf dagen wachten op de zwangerschaps test. dus echt heel anders, wat mijn arts zei, is dat je geen zwangerschapsverschijnselen krijgt om dat je andere medicijnen krijgt (dus daar ben ik wel blij om, denk dat het toch wat makkelijker maakt) ik gevoel is weer wat dubbel.... zie er tegen op maar aan de andere kant kan ik niet wachten. toch weer die stiekeme hoop.
he meid ik wens je weer veel sterkte, kop op.
liefs merry

Jeetje

dus ook voor een cryo moet je een hele batterij aan medicatie gebruiken, valt mij vies tegen. Ik hoop ook op een cryo deze keer, dan hebben we iets achter de hand mocht het weer niet lukken. Ik ben weer in rap tempo aan het opzwellen, mijn vingers staan gespannen, opgezette buik, opvliegers etc.

Hoeveel cryo's hebben jullie ? Eng hoor, alles is zo onzeker en natuurlijk hebben jullie hoop. Ik probeer elk sprankje hoop de kop in te drukken, maar dat lukt ook niet altijd.

Jij ook veel sterkte, zou toch zo geweldig zijn als het zou lukken !

Manda

rot hè wat die medicijnen met je doen.ik voel me er ook altijd zo vervelend onder....maar blijkbaar moeten we er wat voor over hebben ,normaal zwanger worden moet toch wel een genot zijn
we hebben maar één cryo, wel een 8 cellige (dus dat is mooi) ik hoop ook dat het wat wordt, maar ja de tijd zal het leren.
liefs merry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.