Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Je eigen lichaam niet meer kennen

Ik ben 24 jaar en sinds zeker 1,5 jaar gestopt met de pil. Op het begin dachten we, we zien wel wanneer het komt, we houden ons er niet teveel mee bezig, maar de maanden gaan voorbij. Het eerste jaar was ik erg onregelmatig ongesteld Maar nu om de 36 dagen. Ik ben afgelopen week weer ongesteld geworden lees hieronder mijn verhaal...

​Elke eind van de maand Hoop dat we zwanger zullen zijn.
​Maar 3 dagen voor mijn eigenlijke menstruatie al wat bruinverlies gehad. Op de dag dat ik eigenlijk ongesteld zou worden, Wat meer bloedverlies. 2 dagen wat rood- bloed verlies gehad en verder weer donkerrood/bruinbloed. Buikpijn blijft en voel me een beetje ziekjes. Komt dat door de menstruatie, oververmoeidheid? Steeds meer denk ik, ik ken mijn lichaam niet meer. Ik wist de afgelopen maanden precies te vertellen wanneer ik ongesteld moest worden. Precies 36 dagen zaten er tussen. Dan had ik eerste 2 dagen menstruatiepijn en veel bloedverlies en daarna allemaal wat minder. Maar nu, met de buikpijn die ik heb weet ik het niet meer. Ook weer een teleurstelling moeten verwerken, omdat je toch weer hoop hebt gehad.
Over twee weken een afspraak staan bij de gynaecoloog. Spannend. Wat zal er uit de onderzoeken komen? ​

Kennen jullie het gevoel je eigen lichaam niet te kennen? Je denkt dat je het weet. Maar dan toch reageert mijn lichaam nu weer anders...

Jamie

Jamie

10-11-2015 om 19:55

tip

Neem elke ochtend je temperatuur op (als je dat nog niet gedaan had) want dat had je meteen kunnen doen vanaf dat je de afspraak had bij de gynaecoloog. Daar kun je op zien wanneer je je eisprong hebt en vaak vragen ze je dat bij te houden.

Marie

Marie

11-11-2015 om 10:01

App

Goed asvies van Jamie, kom je goed voorbereid op de afspraak.

Heb ik nog de tip om alles bij te houden met de app P-tracker (period tracker). Kun je ook zien wanneer je vruchtbare periode is enzo (of kene je die al?)

Succes in elk geval

Pandora

Pandora

11-11-2015 om 17:53

Afwachten

Er bestaat ook nog zoiets als een innestelingsbloeding. Toen ik net zwanger was van mijn oudste, was ik ervan overtuigd dat ik een lichte menstruatie achter de rug had. Niet dus, ik was zwanger.
Het enige wat je kunt doen is afwachten totdat je kunt testen. Moeilijk, ik weet het.

Balans tussen vrouwelijke en mannelijke hormonen

Ik ben nieuw op deze site en lees nu je verhaal. Indien je bij de gynaecoloog bent geweest zijn er misschien wel al antwoorden op je vragen? Ik weet dat het belangrijk is te weten hoe de balans tussen je progesteron en oestrogeen is. Vermoedelijk zal de gynaecoloog bloedonderzoek hebben laten doen..Hoe lang je de pil gebruikt hebt kan ook zorgen dat je lichaam tijd nodig heeft zijn eigen ritme terug te vinden.
Gezonde leefstijl voor beiden is van belang, maar dat is denk ik algemeen bekend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.