Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Late positieve test

Hoi allemaal,

Ik zit nu 7 dagen na mijn NOD en test helaas steeds negatief. Tot gisteren ochtend een clearblue getest, deze was negatief. Toen ik hem na een uur weg wilde gooien stond er toch een kruisje en ‘s avonds een dik vet kruis. Ik ga er vanuit dat deze valspositief is. Vanmiddag weer getest met een action test en deze was negatief. Mijn cyclus is regelmatig, heeft iemand hier ervaring mee? De wens voor een kindje is heel groot, misschien toch onbewuste stress waardoor mijn menstruatie uitblijft?

Mijn eerste zwangerschap had ik een koperspiraal maar raakte ik toch zwanger. Ik testte pas bij 15 dagen overtijd positief en had een latere eisprong. 

Maar vorige maand ben ik ziek geweest (niet getest maar denk Corona) en deze maand was mijn menstruatie 2 weken te laat. Man is gesteriliseerd dus zwanger was een kleine kans. 

Ben je ziek geweest vorige maand to?

Ennateip

Ennateip

15-01-2024 om 20:20 Topicstarter

Haa Due-scimmie,

Ik ben gelukkig niet ziek geweest, juist een hele fijne periode achter de rug. 

Volgens mij zit er iets in het weer hoor want ik ben ook later met mijn menstruatie dan normaal. Normaal stipt op tijd en nu 5 dagen te laat.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een hele cyclus gemist. Testte uiteindelijk op dag 63 positief. 

Soms is je eisprong later, blijven monitoren en wekelijks even testen. 

Ennateip

Ennateip

15-01-2024 om 20:54 Topicstarter

Gatekeeper schreef op 15-01-2024 om 20:33:

Volgens mij zit er iets in het weer hoor want ik ben ook later met mijn menstruatie dan normaal. Normaal stipt op tijd en nu 5 dagen te laat.


haha wie weet

van die ene test kun je niet uitgaan. Staat denk ik ook in de handleiding. Ik zou denk ik dezelfde test nog eens kopen en nog een keer testen maar dat is omdat ik dan zo zou twijfelen en het zo graag zou willen. Wordt wel duur dan als je zo denkt...

ik zou om de 2 dagen blijven testen. En als je 14 dagen na je nod nog geen positieve test hebt en niet ongesteld bent, naar de huisarts. Slikte je hiervoor de pil TO en hoelang ben je daarmee gestopt nu? 

ief

ief

15-01-2024 om 23:27

Ik heb daar wel ervaring mee, maar bij mij liep dat toch elke keer niet goed af. Binnen een paar dagen werd ik dan toch ongesteld. Het was dan wel een startende zwangerschap die blijkbaar vanaf het begin niet helemaal goed zat (ook een keer aangetoond met een zwangerschapsring op de echo). Maar mijn ervaring hoeft de jouwe niet te zijn. Hopelijk is het toch een goede zwangerschap. 

Als je een negatieve test een paar uur laat liggen wordt deze positief. Volgens mij staat dit ook in de bijsluiter. 

Heb je nog opnieuw getest TO?

Ennateip

Ennateip

18-01-2024 om 12:50 Topicstarter

ja nog getest maar helaas negatief en ook nog geen menstruatie. Vandaag 10 dagen over NOD. Het maakt me toch wel echt onzeker en verdrietig.. want je blijft hoop houden

mijn huisarts zei kom maar terug als je 60 dagen niet ongesteld bent dus een hele cyclus overgeslagen hebt dan kijken we verder. Meestal lost het zich daarvoor vanzelf op. Stress kan de boel flink verlaten. Had ik ook, geen pijl op te trekken. Heel vervelend het ongewissen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.