Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Mama zoek andere mama's die ervaring hebben met cervixinsufficiëntie / cerclage

Deze mama is opzoek naar mede mama’s die ook ervaring hebben met
cervixinsufficiëntie.

Zijn er hier mama’s die bij een volgende zwangerschap een cerclage of andere methoden hebben gebruikt om toch zo dicht bij de 40 weken als mogelijk te komen.

Wij krijgen nog een informatief gesprek met de gynaecoloog, maar zijn ook erg benieuwd naar ervaringen uit de praktijk. Zodat we tzt een betere afweging kunnen maken of we er nog een keertje voor gaan.

Tot krabbels.

Renée

Renée

23-02-2016 om 16:07

brrrr

ik wil alleen mama genoemd worden door mijn kinderen en niet door een vreemde. Brrrr.
Succes met je cervixinsufficiëntie

Faithful

Faithful

23-02-2016 om 16:40 Topicstarter

Bedankt voor je reactie Renée.

Agatha

Agatha

23-02-2016 om 21:49

Flauw

Renée

Monique

Monique

11-05-2016 om 14:02

Mama zoek andere mama's die ervaring hebben met cervixinsufficië

Beste Faithful,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bijna mijn dochter met 22 weken verloren. Ik kreeg toen met spoed een cerclage en moest bedrust houden.
Met 32 weken heb ik weliswaar een couveuse kindje gekregen, maar kerngezond!!

Bij mijn tweede zwangerschap zou ik preventief een cerclage krijgen, zodat ze dat hoger konden plaatsen en het dus nog beter zou houden.
Ineens bleek er een soort protocol dat ze pas een cerclage zouden zetten, als de baarmoederhals lengte minder dan 3 cm zou zijn!!
Bij elke controle werd de lengte korter, maar nog steeds niet kort genoeg voor een ingreep.
Ik heb toen gesmeekt om het op tijd te plaatsen, maar nee, geen resultaat.....
Uiteindelijk weer een controle en was het nog maar 1 cm!!Dat betekende dus weer een spoed cerclage...Gek genoeg hoefde ik nu geen bedrust te houden. Zelf durfde ik dat niet aan en heb een bed in mijn woonkamer laten zetten. Toch wel iets meer gelopen dan bij mijn dochter.
Met 18 weken bleken de vliezen door het bandje te hangen en moesten ze de cerlclage verwijderen. De volgende dag braken mijn vliezen en hadden we een doodgeboren zoontje in onze armen.....

Ik ben toen veel gaan googelen en bij Professor Lotgering in het Radboud ziekenhuis terecht gekomen.
Hij is een voorstander van preventief plaatsen en heeft een speciale techniek, waardoor de cerclage hoger geplaatst kan worden.
Er is zelfs bij een erstig verweekte baarmoedermond de mogelijkheid om via de buik de ingreep te doen, maar dat is alleen in echt ernstige gevallen.

Bij hem zijn de meeste verhalen van zwangerschappen positief!! Bij ons gaf hij aan, dat 85% de 32 weken in ieder geval haalt, maar ook velen een complete zwangerschap!!
Het Radboud ziekenhuis in Nijmegen is voor ons echt een eind weg, maar zeker de moeite waard! Wel weet ik, dat ze diezelfde techniek ook in Amsterdam toepassen, maar door mijn gegoogle wilde ik per se Professor Lotgering.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat ze ook echt preventief willen plaatsen.
Laat je anders niet afschepen, hoor!!

Heel veel succes en groetjes, Monique

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.