Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Na 8 jaar 2e? Man twijfelt en dit maakt me verdrietig.


Lollypopje schreef op 03-09-2022 om 08:57:

[..]

Grappig, voor de meeste mensen die ik ken is het doel van een leuke relatie in de eerste plaats een leuke relatie en een kinderwens één van de dingen waarbij ze overeen willen komen.

Ik weet ook niet beter. 
Persoonlijk: wij waren al wat ouder toen we elkaar leerden kennen en ik vond het eigenlijk best zonde om best vroeg in onze relatie al over de keus kind(eren) ja of nee na te denken. Ik had het liefst nog wel 7 jaar samen met z’n twee door willen gaan, gewoon omdat ik de relatie zo leuk vond. 

Lollypopje schreef op 03-09-2022 om 08:57:

[..]

Grappig, voor de meeste mensen die ik ken is het doel van een leuke relatie in de eerste plaats een leuke relatie en een kinderwens één van de dingen waarbij ze overeen willen komen.

Misschien komen wij uit een andere tijd, maar de meeste vrouwen in mijn generatie willen trouwen en een gezin stichten. Als ze een relatie hebben met een man die dat niet wilt, dan is het snel over. Kan het nog zo leuk zijn, die kinderwens blijft sterker.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 09:36

Due-scimmie schreef op 03-09-2022 om 09:27:

[..]

In mijn ogen zijn dat ook alleen anticonceptie middelen als er nog ergens een kinderwens bestaat. Ik werd met spiraal zwanger van mijn eerste dus wist ook dat op moment dat ik geen kinderen meer wilden dat geen anticonceptiemiddel voor mij zou zijn. Man is jaar nadat 2e is geboren dan ook gesteriliseerd. Was een gezamenlijke keuze omdat het bij mannen minder ingrijpend is meestal (en gynaecoloog mij te jong vond omdat ik nog geen 30 was🤦)

Ik bedoelde dat een man zich vaak pas laat steriliseren als de vrouw geen kind meer wil, niet als hij zelf geen kind meer wil.

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 09:35:

[..]

Misschien komen wij uit een andere tijd, maar de meeste vrouwen in mijn generatie willen trouwen en een gezin stichten. Als ze een relatie hebben met een man die dat niet wilt, dan is het snel over. Kan het nog zo leuk zijn, die kinderwens blijft sterker.

Uit welke tijd kom jij? 1800, toen je als ongehuwde vrouw op straat terecht kwam? 

Mevrouw75 schreef op 03-09-2022 om 09:39:

[..]

Uit welke tijd kom jij? 1800, toen je als ongehuwde vrouw op straat terecht kwam?

Nee ik ben 50 plus, maar ik wilde graag een gezin en trouwen. Net zoals heel veel vrouwen uit mijn leeftijdscatogorie. Als een man zei dat hij daar niet geintreseerd in was dan ging ik er ook niet meer mijn tijd insteken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 09:45

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 09:43:

[..]

Nee ik ben 50 plus, maar ik wilde graag een gezin en trouwen. Net zoals heel veel vrouwen uit mijn leeftijdscatogorie. Als een man zei dat hij daar niet geintreseerd in was dan ging ik er ook niet meer mijn tijd insteken.

Dat zal die man wel niet zo’n probleem gevonden hebben denk ik.

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 09:43:

[..]

Nee ik ben 50 plus, maar ik wilde graag een gezin en trouwen. Net zoals heel veel vrouwen uit mijn leeftijdscatogorie. Als een man zei dat hij daar niet geintreseerd in was dan ging ik er ook niet meer mijn tijd insteken.

Ik dacht dat 50+ vrouwen juist heel vrijgevochten waren. Opzij enzo. 

Bijtje82

Bijtje82

03-09-2022 om 09:47

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 08:03:

[..]

Ik zou het anders zien. Voor veel vrouwen (mannen ook trouwens) is het doel van een relatie/huwelijk om een gezin te stichten. Ik zou de relatie gelijk afkappen als mijn man in het begin had gezegd dat hij geen kinderen wilde. En ik zou een relatie waar één persoon dolgraag een kind wil en de andere absoluut niet, niet zien als een goede relatie. Er is dan fundamenteel een heel groot verschil, wat naar mijn mening niet kan worden geheeld. Ik denk dat er altijd dan wel verwijt in de relatie is.

Ik heb al drie kinderen. Een vierde van ons samen zou heel gewenst zijn voor mij, maar ik accepteer zijn gevoel ook. Als wij samen heel gelukkig kunnen worden met mijn drie kinderen, waar hij echt geweldig voor is. Waarom zou ik dan moeten gaan pushen voor een kind van ons samen? Dat legt onnodig veel druk op de relatie en ik zou hem daarmee van mij af duwen.  Mocht hij besluiten dat er toch kinderen komen, dan is het ook goed. Alleen moet hij dan zelf wel een beetje haast maken met deze beslissing. Maar ik ga het hem zeker niet voor de voeten gooien.

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 08:05:

[..]

Vooral als het argument is dat HIJ geen kind wil, dus dan moet JIJ er maar wat aandoen. Ik ben echt allergisch voor die houding. Of je doet er niks aan en accepteerd de gevolgen of je neemt de voorzorgsmaatregelen.

Je vult wel heel erg in dat de man van to geen condoom wil gebruiken. Dat heeft to toch helemaal niet gezegd? 

Bijtje82 schreef op 03-09-2022 om 09:47:

[..]

Ik heb al drie kinderen. Een vierde van ons samen zou heel gewenst zijn voor mij, maar ik accepteer zijn gevoel ook. Als wij samen heel gelukkig kunnen worden met mijn drie kinderen, waar hij echt geweldig voor is. Waarom zou ik dan moeten gaan pushen voor een kind van ons samen? Dat legt onnodig veel druk op de relatie en ik zou hem daarmee van mij af duwen. Mocht hij besluiten dat er toch kinderen komen, dan is het ook goed. Alleen moet hij dan zelf wel een beetje haast maken met deze beslissing. Maar ik ga het hem zeker niet voor de voeten gooien.

Ik denk ook wel dat er een verschil bestaat als je nog geen één kind hebt of voor een tweede gaat. Ik denk dat dan die kinderwens te groot is om je er zomaar bij neer te laten leggen. 

Battle-Royale schreef op 03-09-2022 om 09:45:

[..]

Dat zal die man wel niet zo’n probleem gevonden hebben denk ik.

Waarom doe je nou zo gemeen? Ik val jou toch ook niet aan.

duizel schreef op 03-09-2022 om 09:52:

[..]

Je vult wel heel erg in dat de man van to geen condoom wil gebruiken. Dat heeft to toch helemaal niet gezegd?

Ik had het meer over de algemene discourse. Waar het toch de vrouw is die voor de voorbehoudsmiddelen moet zorgen ook al wilt ze wel een kind. Ik vind dat altijd zo raar. Als een man iets niet wilt, moet hij er maar moeite voor doen.

Mevrouw75 schreef op 03-09-2022 om 09:46:

[..]

Ik dacht dat 50+ vrouwen juist heel vrijgevochten waren. Opzij enzo.

Mevrouw75 schreef op 03-09-2022 om 09:46:

[..]

Ik dacht dat 50+ vrouwen juist heel vrijgevochten waren. Opzij enzo.

Dat ben ik ook, maar dat betekend nog niet dat ik het huisje-boompje-beestje wil hebben niet wil hebben. Er zijn meerdere facetten.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 09:58

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 09:53:

[..]

Waarom doe je nou zo gemeen? Ik val jou toch ook niet aan.

Nou ja een man zonder kinderwens en een vrouw met sterke kinderwens matchen niet echt dus daar wordt niemand blij van.

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 09:55:

[..]

[..]

Dat ben ik ook, maar dat betekend nog niet dat ik het huisje-boompje-beestje wil hebben niet wil hebben. Er zijn meerdere facetten.

Jij. Je had het in je post niet over jezelf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.