Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Ojee??

Hallo,
Omdat ik wat nerveus wordt heb ik maar een account aangemaakt.

Niet bezig om zwanger te worden.
Ben 43, altijd stipt nauwkeurig menstruatie.  Laatst een keer een paar dagen later. Nu bijna 2 weken..
Begint overgang zo abrupt met gelijk 2 weken later? Of toch overtijd?
Geen symptomen wat zwangerschap betreft maar begin hem te knijpen...

Begrijp dat niemand weet hoe het zit... maar misschien ervaringen?

Bedankt!


wat zegt de zwangerschap test ?
Overgang kan ook 

1) heb je sex gehad met iemand waarvan je zwanger kan worden? 2) gebruik je een voorbehoedsmiddel? 3) wat zegt de test? 

ik denk dat je dat zelf beter kan bepalen. Is er een reden om te denken dat je zwanger kan zijn? Om zwanger te zijn moet je ook afgelopen maand onveilige seks gehad hebben. Geen seks dan ben je ook niet zwanger. Wel seks dan kan je wel zwanger zijn. Ik zou in dat geval een zwangerschapstest halen.

ik (44), was altijd stipt op tijd. Sinds een jaar rommelt het. Dan weer een paar dagen te vroeg, dan weer te laat, soms een hele maand overslaan. Ik ga er van uit dat dit het begin van de overgang is.
Jij, TO, moet gewoon even een test doen.

De hamvraag is wel: heb je seks gehad, maar ik neem aan dat je dat weet op deze leeftijd?

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 19:27 Topicstarter

Ja, theoretisch gezien is er kans.

Nog geen test gedaan omdat ik mezelf maar voorhoud dat ik natuuurlijk niet zwanger ben. Mijzelf hier ook echt te oud voor vind maar diep van binnen misschien een verborgen hoop heb blijven houden dat het oooooit nog eens zou gebeuren. 
Als ik een test doe dan zeg ik daarmee dus tegen mijzelf dat ik denk dat er een kans is terwijl ik mijzelf dus dwing te geloven dat het de overgang is en dat denk ik ook.

Een puur psychologisch gedoe dus...

Vind het zo 'erg'  te ervaren dat ik mij er nog steeds nooit écht bij neer heb gelegd dat het niet meer voor mij weggelegd is.
Zou nu ook totaaaal niet handig zijn, veel te oud, lastig combineren met leven van nu en dan toch een sprankje hoop voelen en dat sprankje niet weg willen vegen met een test...
Zucht....

Vraag je moeder hoe bij haar de overgang verliep. Mijne zei: helemaal regelmatig en in 1x gestopt. Dus het kan. Ik zal het nooit weten want ik heb geen baarmoeder meer. 

ToetieToover schreef op 30-08-2022 om 19:29:

Vraag je moeder hoe bij haar de overgang verliep. Mijne zei: helemaal regelmatig en in 1x gestopt. Dus het kan. Ik zal het nooit weten want ik heb geen baarmoeder meer.

In maar zo’n 30% van de gevallen verloopt de overgang vergelijkbaar met die van je moeder. Ook zussen kunnen echt totaal verschillende overgangen hebben… 

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 19:27:

Ja, theoretisch gezien is er kans.

Nog geen test gedaan omdat ik mezelf maar voorhoud dat ik natuuurlijk niet zwanger ben. Mijzelf hier ook echt te oud voor vind maar diep van binnen misschien een verborgen hoop heb blijven houden dat het oooooit nog eens zou gebeuren.
Als ik een test doe dan zeg ik daarmee dus tegen mijzelf dat ik denk dat er een kans is terwijl ik mijzelf dus dwing te geloven dat het de overgang is en dat denk ik ook.

Een puur psychologisch gedoe dus...

Vind het zo 'erg' te ervaren dat ik mij er nog steeds nooit écht bij neer heb gelegd dat het niet meer voor mij weggelegd is.
Zou nu ook totaaaal niet handig zijn, veel te oud, lastig combineren met leven van nu en dan toch een sprankje hoop voelen en dat sprankje niet weg willen vegen met een test...
Zucht....

Wat zijn mensen toch ook complexe wezens. Doe gewoon een test

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 19:52 Topicstarter

Aviendha schreef op 30-08-2022 om 19:48:

[..]

Wat zijn mensen toch ook complexe wezens. Doe gewoon een test

uhm... ja..... misschien heb je gelijk... nogal complex ja terwijl een simpele test het antwoord geeft

Hahaha. Maar goed nu lijk ik enorm lomp terwijl ik ook wel door heb dat je misschien even je hart wil luchten juist omdat het zulke complexe gevoelens bij je losmaakt. 

indien positief dus goed nieuws want toch een kind
Indien negatief ook goed nieuws want je leven is er niet op ingericht 

Nou win win dus

Bik81

Bik81

30-08-2022 om 20:42 Topicstarter

Aviendha schreef op 30-08-2022 om 19:55:

Hahaha. Maar goed nu lijk ik enorm lomp terwijl ik ook wel door heb dat je misschien even je hart wil luchten juist omdat het zulke complexe gevoelens bij je losmaakt.

Oh zo zie ik het niet hoor,  lomp.

Gewoon even realistisch en naar mij kijkende heb ik dat nodig. Ik ga het allemaal kapot bedenken. Zonde van m'n tijd!!

Stiekem hopen dat jullie hier zeggen dat een kind op je 43e prima kan enzv enzv... terwijl, statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het het begin is van de overgang....

Dus ja... om mezelf niet gek te maken is een test verreweg het handigst😉 

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 20:42:

[..]

Oh zo zie ik het niet hoor, lomp.

Gewoon even realistisch en naar mij kijkende heb ik dat nodig. Ik ga het allemaal kapot bedenken. Zonde van m'n tijd!!

Stiekem hopen dat jullie hier zeggen dat een kind op je 43e prima kan enzv enzv... terwijl, statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het het begin is van de overgang....

Dus ja... om mezelf niet gek te maken is een test verreweg het handigst😉

Een kind op je 43ste kan bij veel vrouwen ook nog. Ja, er is een verhoogde kans op complicaties. Maar het is niet onmogelijk. Toch zou ik voor jouw eigen gemoedsrust zo snel mogelijk een test doen. Nu blijf je hoop houden en heb je geen duidelijkheid. 

Bik81 schreef op 30-08-2022 om 20:42:

[..]

Oh zo zie ik het niet hoor, lomp.

Gewoon even realistisch en naar mij kijkende heb ik dat nodig. Ik ga het allemaal kapot bedenken. Zonde van m'n tijd!!

Stiekem hopen dat jullie hier zeggen dat een kind op je 43e prima kan enzv enzv... terwijl, statistisch gezien de kans vele malen groter is dat het het begin is van de overgang....

Dus ja... om mezelf niet gek te maken is een test verreweg het handigst😉

Mijn eigen mening: als het een cadeautje is kan het prima! Dan heeft de natuur/god/whatevs het zo gewild. Iemand die op zn 43e allerlei behandelingen start vind ik weer een ander verhaal. 

Is de gemiddelde leeftijd van de overgang niet een jaar of 50? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.